Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-07, 16:16   #26
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Jeg blir også med fra 20. september.. Og torsdag er jo en perfekt dag å begynne på ja

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 16:58   #27
kristweh
Medlem
 
kristweh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 47
Innlegg: 97
kristweh er på en erverdig vei

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

spiser ingen barer og har gitt opp pepsi max (uæææææ...)
så jeg niller vel da?
har så litt problem med hva jeg skal ha på ziggi lappene når jeg ikke kan ha ost?( har ikke spist det siden torsdag)

__________________
kristweh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:00   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Opprinnelig lagt inn av kristweh, her.

spiser ingen barer og har gitt opp pepsi max (uæææææ...)
så jeg niller vel da?
har så litt problem med hva jeg skal ha på ziggi lappene når jeg ikke kan ha ost?( har ikke spist det siden torsdag)

Husk at ziggylappene ER stort sett ost Ingen Ziggy-lapper under Nillinga

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:04   #29
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Husk at ziggylappene ER stort sett ost Ingen Ziggy-lapper under Nillinga

Kan vel spise 75-100 gram ost for dagen, så da kan man vel spise litt ziggy hvis man lager de med philadelphia istedenfor cottage cheese

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:18   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Kan vel spise 75-100 gram ost for dagen, så da kan man vel spise litt ziggy hvis man lager de med philadelphia istedenfor cottage cheese

Jeg tar denne "nillinga" uten noe som helst av meieriprodukter, jeg da (Bortsett fra meierismøret).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:20   #31
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Hei !
Lurte på om jeg skulle prøve en uke med "nilling" jeg og. Har gått på Skaldemanns og eller lavkarbo i snart 5 uker. Tok av 3 kg de første 2 ukene og har stått stille Vet at det er normalt, men spiser endel oste-nøtte muffins og bla ziggylapper ( og mandler og nøtter).
Skal ikke ned mer enn ca 3 kg til... Så jeg tror jeg henger meg med
Er ikke så flink å planlegge men skal iallefall skrive inn hva jeg har spist.
Lurte på en ting, fibberrik er vel ikke tillatt på nilleuken


Sitat:

Spis absolutt ingen frukt, brød, pasta, korn, stivelsesholdige grønnsaker eller meieriprodukter bortsett fra ost, fløte/rømme eller smør. Ikke spis nøtter eller frø de første 2 ukene. Matvarer som kombinerer proteiner og karbohydrater, som erter, bønner og andre belgfrukter, er ikke tillatt nå.




Det er vel ikke fiberrik lov Hvis jeg har forstått dette rett..

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:29   #32
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Jeg blir med fra 20.sept hvis vekta ikke gjør et hopp igjen til da. Må lese litt mer om dette tror jeg!

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:43   #33
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Opprinnelig lagt inn av torun, her.

Hei !
Lurte på om jeg skulle prøve en uke med "nilling" jeg og. Har gått på Skaldemanns og eller lavkarbo i snart 5 uker. Tok av 3 kg de første 2 ukene og har stått stille Vet at det er normalt, men spiser endel oste-nøtte muffins og bla ziggylapper ( og mandler og nøtter).
Skal ikke ned mer enn ca 3 kg til... Så jeg tror jeg henger meg med
Er ikke så flink å planlegge men skal iallefall skrive inn hva jeg har spist.
Lurte på en ting, fibberrik er vel ikke tillatt på nilleuken





Det er vel ikke fiberrik lov Hvis jeg har forstått dette rett..


ikk lov nei...

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:59   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

For å fortelle hva jeg spiser i renseuka (som er lettere å fatte hva er for omverdenen, enn "nilling") er: fisk og grønnsaker. (Jeg spiser nemlig egentlig ikke kjøtt, jeg da, så det vil ellers også inkludere rent kjøtt for andre.) Så drikker jeg veldig mye vann, minimalt med kaffe, det eneste jeg bruker av meieriprodukter er smør, ingenting annet. Vet at det er lov med litt fløte, rømme og ost i Atkins induksjon, men jeg dropper det altså da.
Jeg fikk en full utrenskning, og følte meg totalt fysisk jomfruelig etter to uker på dette! Men jeg nøyer meg med en uke nå, og kanskje en eller to gjentagelser i året.
Et godt råd er å fokusere på hva du skal spise, ikke på hva du ikke kan spise.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:18   #35
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Skal prøve å holde meg unna meieriprodukter jeg og, men det er værst med ost Hvordan få i seg nok fett uten ost.. Olje og smør ja men er det nok da. Også er det så godt "a maule" på!
Er jo lite fett i kylling og skinke, må prøve å bruke mer bacon og kjøttdeig Det vil jo hjelpe.. Er jo litt fett i egg og..

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 23:55   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Opprinnelig lagt inn av torun, her.

Skal prøve å holde meg unna meieriprodukter jeg og, men det er værst med ost Hvordan få i seg nok fett uten ost.. Olje og smør ja men er det nok da. Også er det så godt "a maule" på!
Er jo lite fett i kylling og skinke, må prøve å bruke mer bacon og kjøttdeig Det vil jo hjelpe.. Er jo litt fett i egg og..

Cocosa og meierismør hjelper!
Men det er jo bare en uke, hold fokus på det! Det er dumt å tenke på hva man ikke kan spise...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:08   #37
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Da er jeg igang. Første dag var søndag - uten cola light/pepsi max og Atkins barer - og hodepinen er allerede dundrende på plass Var usikker på dette med meierismør så jeg droppet det første dagen. Også usikker på fiberkli..Jeg inkluderte fetaost siden det er geitost. Håper det er greit?!

Dette spiste jeg dag 1

eggerøre (laget med vann i mikro)
bacon (stekt i ovnen)
ovnsbakte sjampignon med litt olje

kokt skinke rullet i salatblader

Salat (salat, agurk, gul paprika, purre, vårløk, avocado, fetaost, stekt svinekotelett i biter, tørkede urter)

Resten av en svinekotelett

vann, vann.... bonaqua

På vekta idag var jeg gått ned 500 av de 700 gr jeg hadde lagt på meg. Bruker dagens vekt som utgangspunkt for "nilling-resultatet"

Nå er jeg spent på å høre hvordan det har gått med dere andre

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:57   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Kjør på med meierismør! Det har ikke samme problemet som andre meierprodukter, med melkesukker og sånn. Tror jeg. (Men meierismør er rent fett, dermed så er det faktisk lurt å bruke det framfor oljer o.l.)

Oooog! Grattis da! Halv kg ned, hellige jul, det er jo kjempebra

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 14:26   #39
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

takk photobscura ..og da blir det mer meierismør- synes det gir maten litt mer smak også. Lurer litt på om jeg ikke fikk i meg for lite fett igår ? (føles helt sprøtt å si det når man er på diett )
Hva tror du om feta...føles bedre på magen enn annen ost, men jeg vet ikke når jeg skal prøve å rense systemet?

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:33   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.

takk photobscura ..og da blir det mer meierismør- synes det gir maten litt mer smak også. Lurer litt på om jeg ikke fikk i meg for lite fett igår ? (føles helt sprøtt å si det når man er på diett )
Hva tror du om feta...føles bedre på magen enn annen ost, men jeg vet ikke når jeg skal prøve å rense systemet?

Det finnes flere typer, og den feteste får du kjøpt på innvandrebutikker. Arla og de butikkvariantene er det nok mindre fett i.
Om du klarer deg uten en ukes tid, så er det sikkert best for godt resulatat, men skal du spise ost, så ikke spis så mye, og hold deg til de feteste sortene Det er nå midt råd!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:10   #41
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Noen som vet om grillpølser er lov?

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:24   #42
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Egentlig ikke nei... med mindre de er uten kusntige tilsetningsstoffer og lite karber. Det er ikke "ren" mat om det er tilsatt masse E'er og "stabilosatorer". Er det rene pølser skal de kun inneholde kjøtt, fett og krydder.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:28   #43
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

får holde seg vekk fra de da.. Litt uvant å tenke at en del ting som er lov på lavkarbo-ketolyse ellers er lov men no ikke... Fort å glemme seg..

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:53   #44
Bikinifin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 51
Innlegg: 9
Bikinifin er på en erverdig vei

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Hei dere
Jeg vil gjerne være med dere å " nille " Jeg går på Atkins... har jeg trodd ihvertfall da Har nok ikke vært flink nok til å telle karbohydrater.... og kanskje spist litt for lite mat....

Har veldig lyst til å rase litt ned i vekt. Det gir så deilig motivasjon til å fortsette. Har jo en vei å gå. Fint med venner her inne som kan motivere å støtte....

__________________


Bikinifin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:45   #45
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Kjempefint Bikinifin - sleng deg på ! Kan trøste deg med at det føles bedre bare etter et par dager Let etter den andre tråden som er om hva vi skal spise (husker ikke helt navnet...)Flere av oss skriver matliste der.

Sålangt idag har ikke cola light monsteret våknet

Photobscura- har ikke tenkt på innvandrerbutikkene når det gjelder Feta- god ide! Takk Har brukt litt av Arla sin disse dagenen. Magen føles bra og mindre oppblåst enn når jeg spiser annen ost. Spiste feta i starten på Atkins. Raste ikke akkurat ned i vekt (0.8 kg pr uke). Kan feta ha bidradd der tro?...men drakk maaasse pepsi max da

Tyvveide meg igjen idag ( ja jeg vet - ikke bra) og hadde gått ned 300 gram til vet at jeg kan ha gått opp igjen imorgen men nyter følelsen likevel

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:46   #46
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil noen "nille" litt med meg neste uke?

Torun-unnskyld jeg glemte deg i farten Flott at du slenger deg på også

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no