Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-07, 09:47   #1
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Jeg har gått på ketolysekuren før og tatt av over 30kg på 8mnd. Dette gjorde jeg fra mars 2006-nov.2006. Etter dette har jeg stabilisert noen mnd før jeg igjen gikk igang med ketolyse for snart 3 uker siden. Jeg gikk ned ca.2kg på 2 uker, første gangen tok jeg av 4kg på samme tid men det har jeg hørt er normalt. Jeg har utslag på sticksen også men de siste dagene har vekta gått opp og ikke ned. Jeg mener jeg har peiling på hva jeg skal spise sien jeg har gjort dette før men nå lurer jeg på om jeg har feil balanse eller spiser noe feil likevel. Vekta viste nesten 2kg opp igjen idag.
Dette er stort sett fast det jeg spiser:

Frokost: 2 egg+1 tomat og noen ganger bacon eller 1 løvsteik eller 1 hamburger(alt uten karber eller 1 karb)+vann.

Lunsj: Da spiser jeg lite, drikker en stor kopp te+light brus, kanskje etpar skjeer med heistad geleen med 0 karber. Av og til en salat(kinakål,tomat, agurk, paprika og litt løk+skinke)+rømme som dressing.

Middag:2 koteletter eller 2 løvsteik, eller 2 kyllinghamburger, eller lammekjøtt med mye fett, til dette har jeg enten kokt broccoli+blomkål eller salat.

Kvelds: baconkrisp+brus.

Jeg drikker altfor lite vann, det vet jeg(kanskje et glass eller toppen 0.5l til dagen, drikker mest te og iallfall 0.5 l brus.

Kan noen hjelpe meg å få fart på slankinga, hva spiser jeg feil?? .
Hvis jeg ikke gjør noen feil ang maten, hva kan da være grunnen til at det ikke går nedover??

Fisken mangler hos meg, men jeg klarer ikke spise fisk uten potet altså, det er jo helt umulig.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:05   #2
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Det første jeg ser baconchipsen som binder ekstra med vann i kroppen din så den er ikke å anbefale tror jeg. Jeg går opp hvis jeg spiser det!

Også tror jeg du bør spise salat hver dag, ikke en bare av og til til lunsj. Men hvorfor spiser du så lite til lunsj? Er du ikke sulten?

Jeg har fnnet ut selv at kroppen min reagere bedre med ekstra mosjon eller å tenke så mye på maten da den er innenfor 15-20 karbo. Dette er jo meg da, alle er vi forskjellige.

Synes svaret mitt ble så kritisk, men det er ikke mening og jeg har kun brukt kuren snart 3 mnd og leser boka fortsatt mye i boka, så jeg vil ikke kalle meg en ekspekt annent på meg selv!

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:09   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Gratulerer med en flott vektnedgang. Du har vært superflink.

Når det gjelder spm. dine:

Du sier det jo selv: Du drikker altfor lite vann. Du bør få i deg 2-3 liter hver dag. Både for forbrenningen sin del og utskylling av avfallstoffer.

Søtstoff kan være grunn til vektstagnasjon for mange.
Baconcrisp binder vann pga av salt. Og da går man fort litt opp i vekt.

Maten virker grei nok, men alt det søtstoffet til lunch hadde jeg kutta ut tvert, og heller spist mat og blitt mett.

Du blir mett til hvert måltid?

Gerd

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:30   #4
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Gratulerer med en flott vektnedgang. Du har vært superflink.

Når det gjelder spm. dine:

Du sier det jo selv: Du drikker altfor lite vann. Du bør få i deg 2-3 liter hver dag. Både for forbrenningen sin del og utskylling av avfallstoffer.

Søtstoff kan være grunn til vektstagnasjon for mange.
Baconcrisp binder vann pga av salt. Og da går man fort litt opp i vekt.

Maten virker grei nok, men alt det søtstoffet til lunch hadde jeg kutta ut tvert, og heller spist mat og blitt mett.

Du blir mett til hvert måltid?

Gerd

Tusen takk for svar!
Jeg spiste baconkrisp sist også, samme mengde og det funka jo fint?? Det er snakk om en neve eller to kanskje. Ja jeg er mett derfor det blir lite lunsj.Men kan sikkert sfå til en salat hver dag til lunsj, det tror jeg nok. Går tur minst 30 min hver dag, ofte 1 time. Jeg har prøvd, men klarer absolutt ikke å få i meg 2-3 l vann pr dag, 1 liter går men jeg brekker meg rett og slett. Har et problem der men skal prøve. Men ser du noe feil ang fett, protein og karb sammensetning??

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:34   #5
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av hegekat, her.

Det første jeg ser baconchipsen som binder ekstra med vann i kroppen din så den er ikke å anbefale tror jeg. Jeg går opp hvis jeg spiser det!

Også tror jeg du bør spise salat hver dag, ikke en bare av og til til lunsj. Men hvorfor spiser du så lite til lunsj? Er du ikke sulten?

Jeg har fnnet ut selv at kroppen min reagere bedre med ekstra mosjon eller å tenke så mye på maten da den er innenfor 15-20 karbo. Dette er jo meg da, alle er vi forskjellige.

Synes svaret mitt ble så kritisk, men det er ikke mening og jeg har kun brukt kuren snart 3 mnd og leser boka fortsatt mye i boka, så jeg vil ikke kalle meg en ekspekt annent på meg selv!

Hei og tusen takk for svar.
ikke kritisk i det hele tatt. Jeg har hele tiden brukt atkins sjokolader, gele, brus osv for å få noe søtt. Jeg VET at det ikke er det gunstigste men jeg har da gått ned og selv om jeg tar alle vitaminene til ketolyse er søtbehovet stort. Virker som jeg ikke kan ha fløte og da blir det begrensa hva jeg kan lage av søtt. Kjempeirriterende at jeg ikke kan ha fløte, elsker det, kan drikke ren fløte jeg..... Kanskje kutte alle de andre søte tingene og heller bruke fløte å se hva som skjer da???
3 mnd ja, har du gått ned mye?

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:47   #6
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Hei igjen!

Nei har ikke gått ned mer enn 7 kg, men tatt i betrakning er dette 10 % av meg...Og ikke for å skape noen forvirring angående det. Jeg er kjempekort, så kgene synes veldig godt, men kroppen er blitt ganske fast nå på dette kostholdet, bedre enn andre kurerer jeg har prøvd, så jeg prøver ikke å gå ned før fort, men heller holde vektapet uten¨å gå opp, det er jo like viktig, men skjekket vekta i dag og da har jeg tilsammen gått ned 8 kg..... vil da legge til at ved start var jeg akkurat 15 kg overvekt og var i tvil om denne livstilen var noe for meg, men nå er jeg overbevist...Selv om kanskje det går litt sakte når man nærmere seg målet!

Men i helga skal jeg i 30 årslag så jeg planlegger en sprekk på lørdag, men kroppen min har ikke gått opp før av enkveldsprekker så tror det skal gå greit, og i tillegg er jeg av de som ikke klarer å sitte stille på fest, men vandrer rundt og vil helst danse hele kvelden...Har kjøpt lavkarbo vikingfjord så blir vel bare maten og det kommer jo helt ann på gryteretten! Men dette skal gå bra.

og angående søtstoff, det tåler jeg dårlig, bade mage,romp og bak, iallefall kamuflert som sukkerfritt godis! Dårlige erfaringer der..Følte kan jeg bruke mye av, hva skjer da du bruker fløte da? Går vekten opp?

En ting til jeg tenkte på er at du er faktisk en helt annen person nå enn sist du gikk på ketose, så mulig kroppen reagerer på enkelte ting anderledes nå!

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:49   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av snupperella, her.

Tusen takk for svar!
Jeg spiste baconkrisp sist også, samme mengde og det funka jo fint?? Det er snakk om en neve eller to kanskje. Ja jeg er mett derfor det blir lite lunsj.Men kan sikkert sfå til en salat hver dag til lunsj, det tror jeg nok. Går tur minst 30 min hver dag, ofte 1 time. Jeg har prøvd, men klarer absolutt ikke å få i meg 2-3 l vann pr dag, 1 liter går men jeg brekker meg rett og slett. Har et problem der men skal prøve. Men ser du noe feil ang fett, protein og karb sammensetning??

Jeg har aldri brydd meg om sammensettingen av fett, protein og karber. Sånn egentlig. Passer på å få i meg mellom 15 og 20 karber. Og bruke masse fett. Steker alt i meierismør, er overhodet ikke redd for fettet kan man si. Når jeg spiser middag f.eks. så spiser jeg 1-2 laksefileer eller 1 stor kyllingfilet, 1-2 koteletter (bruker nakkekoteletter med masse fett) alt etter str.

Ang vann så kan det hjelpe viss du lager en stor mugge og putter i agurk, sitronskive eller appelsinskive. Da får vannet litt smak. Verdt å prøve. Jeg fyller vann på imsdalflasker og drikker jevnt gjennom hele dagen...
Viss jeg spiser fleskesvor eller bacongull, merker jeg fort at vannet binder seg, og drikker ekstra mye vann de to neste dagene for å få fart i "sakene" igjen.

Når det gjelder fisk har jeg en veldig god oppskrift:

Squash, aubergine, fersk sjampinjong i skiver/staver som jeg legger i en ildfast form smurt med 2-3 ss smør. Oppå der legger jeg laksefileer. Skjærer opp en liten løk og strør over. + salt/pepper/ ev dill.
Av og til heller jeg på en skvett fløte og litt rekeost/baconost på tube. Legger på lokk/alufolie og steker på ca 225 grader i 30-40 minutt eller til det er ferdig. Som potet bruker jeg blomkål og/eller brokkoli i buketter som jeg steker i smør. Det er veldig godt Jeg har bytta ut poteten med blomkål til alt som man brukte potet til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:54   #8
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av hegekat, her.

Hei igjen!

Nei har ikke gått ned mer enn 7 kg, men tatt i betrakning er dette 10 % av meg...Og ikke for å skape noen forvirring angående det. Jeg er kjempekort, så kgene synes veldig godt, men kroppen er blitt ganske fast nå på dette kostholdet, bedre enn andre kurerer jeg har prøvd, så jeg prøver ikke å gå ned før fort, men heller holde vektapet uten¨å gå opp, det er jo like viktig, men skjekket vekta i dag og da har jeg tilsammen gått ned 8 kg..... vil da legge til at ved start var jeg akkurat 15 kg overvekt og var i tvil om denne livstilen var noe for meg, men nå er jeg overbevist...Selv om kanskje det går litt sakte når man nærmere seg målet!

Men i helga skal jeg i 30 årslag så jeg planlegger en sprekk på lørdag, men kroppen min har ikke gått opp før av enkveldsprekker så tror det skal gå greit, og i tillegg er jeg av de som ikke klarer å sitte stille på fest, men vandrer rundt og vil helst danse hele kvelden...Har kjøpt lavkarbo vikingfjord så blir vel bare maten og det kommer jo helt ann på gryteretten! Men dette skal gå bra.

og angående søtstoff, det tåler jeg dårlig, bade mage,romp og bak, iallefall kamuflert som sukkerfritt godis! Dårlige erfaringer der..Følte kan jeg bruke mye av, hva skjer da du bruker fløte da? Går vekten opp?

Så flott da. Virker som dette er noe for deg og at kroppen din trives med den maten. Så heldig du er som ikke går opp av sprekk, jeg hadde ingen sprekk på de 8 mnd jeg gikk på kuren, torde ikke hehe.

Hva mente du med det du skrev om søtstoff, skjønte ikke helt??? Jeg stod still når jeg brukte fløte men det kan jo like godt være åga søtstoffet så jeg kan prøve kutte ut det og innføre fløte heller en periode å se. Er jo mye fett i fløte og det er jo bra.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:59   #9
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg har aldri brydd meg om sammensettingen av fett, protein og karber. Sånn egentlig. Passer på å få i meg mellom 15 og 20 karber. Og bruke masse fett. Steker alt i meierismør, er overhodet ikke redd for fettet kan man si. Når jeg spiser middag f.eks. så spiser jeg 1-2 laksefileer eller 1 stor kyllingfilet, 1-2 koteletter (bruker nakkekoteletter med masse fett) alt etter str.

Ang vann så kan det hjelpe viss du lager en stor mugge og putter i agurk, sitronskive eller appelsinskive. Da får vannet litt smak. Verdt å prøve. Jeg fyller vann på imsdalflasker og drikker jevnt gjennom hele dagen...
Viss jeg spiser fleskesvor eller bacongull, merker jeg fort at vannet binder seg, og drikker ekstra mye vann de to neste dagene for å få fart i "sakene" igjen.

Når det gjelder fisk har jeg en veldig god oppskrift:

Squash, aubergine, fersk sjampinjong i skiver/staver som jeg legger i en ildfast form smurt med 2-3 ss smør. Oppå der legger jeg laksefileer. Skjærer opp en liten løk og strør over. + salt/pepper/ ev dill.
Av og til heller jeg på en skvett fløte og litt rekeost/baconost på tube. Legger på lokk/alufolie og steker på ca 225 grader i 30-40 minutt eller til det er ferdig. Som potet bruker jeg blomkål og/eller brokkoli i buketter som jeg steker i smør. Det er veldig godt Jeg har bytta ut poteten med blomkål til alt som man brukte potet til

Tusen tusen tusen takk for råd. Jeg spiser jo baconkrisp fast hver dag så det kan jo være den altså. Den fiskemiddagen skal jeg prøve.
Min mann lager noe godt til middag, det heter bamja(en grønnsak) men det står ingen karber på den så jeg tør ikke bruke den. Men han koker den i vann+tomatpure. Er dette noe vi kan spise tro eller blir det mye karber i tomatpureen?? Hørt om bamja?

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:03   #10
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Ja angående søtstoff skrevet mer lestbart. Jeg tåler det dårlig selv hender jeg spiser noe sukkerfritt godis men dette er ikke godt for meg med hensyn til magen og baken..

Og med fløte finner vi jo selv ut om det virker eller ikke, dumt du ikke kan bruke det når du er så glad i det. Men det kan jo ut fra det du sa selv å kutte helt søtstoff og bruke fløte en uke og se det ann...

Hvordan er kroppsmålene går de nedover? Iperioder kan de fortelle mer enn vekta. Synes Nille skrev et sted her at vekta kan variere mellom 3-4 kg hver dag jeg..Og kan jo være mens, ikke avføring noen dager, mye vann i kroppen også videre som kan gjøre at vekta går opp!

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:12   #11
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av hegekat, her.

Ja angående søtstoff skrevet mer lestbart. Jeg tåler det dårlig selv hender jeg spiser noe sukkerfritt godis men dette er ikke godt for meg med hensyn til magen og baken..

Og med fløte finner vi jo selv ut om det virker eller ikke, dumt du ikke kan bruke det når du er så glad i det. Men det kan jo ut fra det du sa selv å kutte helt søtstoff og bruke fløte en uke og se det ann...

Hvordan er kroppsmålene går de nedover? Iperioder kan de fortelle mer enn vekta. Synes Nille skrev et sted her at vekta kan variere mellom 3-4 kg hver dag jeg..Og kan jo være mens, ikke avføring noen dager, mye vann i kroppen også videre som kan gjøre at vekta går opp!

Ja apropos det så går det 1 uke mellom hver gang jeg er på do og går ingenting ut så går jeg vel heller ikke ned sikkert. Skal slutte å veie meg hver dag men det gjorde jeg sist og det var greit det. Da tok jeg av hver 3.dag ca. Ja må prøve fløte igjen tror jeg, iallfall kutte baconkrispen.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:32   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av snupperella, her.

Tusen tusen tusen takk for råd. Jeg spiser jo baconkrisp fast hver dag så det kan jo være den altså. Den fiskemiddagen skal jeg prøve.
Min mann lager noe godt til middag, det heter bamja(en grønnsak) men det står ingen karber på den så jeg tør ikke bruke den. Men han koker den i vann+tomatpure. Er dette noe vi kan spise tro eller blir det mye karber i tomatpureen?? Hørt om bamja?

Bamja har jeg ikke hørt om. Tomatpure kan være en del karber i. Lurt å sjekke boksene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 19:21   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av snupperella, her.

Jeg spiser jo baconkrisp fast hver dag så det kan jo være den altså.

HVER DAG ?
Ja da ville jeg tro det er den ja !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 18:48   #14
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

HVER DAG ?
Ja da ville jeg tro det er den ja !

Ja hver dag..... Min faste kvelds alle de 30 første kiloene var etpar never baconkrisp+1 stort glass cola zero. Det funka jo den gang da.....?Spiste også en til to atkins sjokolader hver dag før. Nå har jeg kuttet baconkrisp,sjokoladen, men har begynt med fløte og trim istedet. Håper det hjelper for denne gangen var det ikke lett å komme igang. Jeg er i ketose hele tiden, sticksene er den mørkeste rosa men jeg har aldri oppnådd lilla så lenge jeg har gått på ketolyse, men har tatt det helt med ro angående fargen jeg siden det står i boka, men vil VELDIG gjerne ha optimal fettforbrenning. Gidder du nille å ta en titt litt lenger opp å se hva jeg spiser og se om du finner noen feil utenom baconkrispen..... Hadde satt stor pris på det.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:11   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Det er ikke feil med baconcrisp, men det er ikke lurt å spise her dag fordi det er så salt og binder vann.

Det er ikke direkte feil å spise barer heller, men ikke flere til dagen hver dag. Et par ganger i uken bør være nok. De inneholder kunstig søtstoff som ikke er godt for kroppen i store mengder. Selv om du har tålt dem før kan det hende kroppen din ikke tåler dem lenger.

Du har fått masse gode svar i tråden her, men siden du spør direkte kan jeg godt gå igjennom menyen din. Jeg mener du spiser for lite og ujevnt. Du må fordele litt bedre utover dagen.

Sitat:

Frokost: 2 egg+1 tomat og noen ganger bacon eller 1 løvsteik eller 1 hamburger(alt uten karber eller 1 karb)+vann.

Bra

Sitat:

Lunsj: Da spiser jeg lite, drikker en stor kopp te+light brus, kanskje etpar skjeer med heistad geleen med 0 karber. Av og til en salat(kinakål,tomat, agurk, paprika og litt løk+skinke)+rømme som dressing.

Du spiser for liten lunch. Siden du har lite grønnsaker til frokosten bør du iallefall ha det her. Salat er bra. Og så bør du har ca. 100 gram skinke eller reker eller kylling til. (eller noe annet protein). Husk proteiner,fett og antioksidanter (grønnsaker) til minst to av dagens måltider.

Sitat:

Middag:2 koteletter eller 2 løvsteik, eller 2 kyllinghamburger, eller lammekjøtt med mye fett, til dette har jeg enten kokt broccoli+blomkål eller salat.

Bra !

Sitat:


Kvelds: baconkrisp+brus.

Allerede kommentert. Om du har problemer ved vektnedgang bør kunstig søtstoff (Atkins barer, Heistad gele, lightbrus) og baconcrisp være noe av det første du kutter ut. Når du spiser mye søtt, spesielt aspartame, vil kroppen "kjenne igjen" søtsmaken og det skaper ubalanse i blodsukkeret/insulinbalansen din.

Sitat:

Jeg drikker altfor lite vann, det vet jeg(kanskje et glass eller toppen 0.5l til dagen, drikker mest te og iallfall 0.5 l brus.

Ja du drikker altfor lite vann. Når du er i ketose er det viktig at du gir kroppen hjelp til å skylle ut. Spesielt når du i tillegg spiser en del kunstig søtstoff. Du bør iallefall drikke 2 - 2,5 liter vann i tillegg tll teen (som også er vanndrivende).

Mitt råd er at du prøver deg frem. Kutt ut kunstig søtstoff og baconcrisp og spis "rent" en uke eller to. Om vekta går ned vet du at det er en av dem som ødelegger for deg. Så kan du (om du tar sjansen) legge til enten baconcrisp ELLER søtstoff igjen. Ikke begge deler - da vil du ikke finne ut hva det er du ikke tåler. Prøv 14 dager med baconcrisp Stanser vekttapet spiser du rent to uker til. Etter på prøver du å legge til kunstig søtstoff. Stanser vekten opp kutter du det ut igjen. mange av oss har gjort dette med masse matvarer for å finne ut hva vi tåler.

Personlig ville jeg ikke spist det igjen om vekttapet går bra uten. Hvorfor ta sjansen på at det stopper igjen ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:48   #16
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Om vekta går ned vet du at det er en av dem som ødelegger for deg.

Det trenger vel ikke nødvendigvis være tilfelle. Hun kan ha nådd et platå, og ville stoppet opp uansett.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:52   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det trenger vel ikke nødvendigvis være tilfelle. Hun kan ha nådd et platå, og ville stoppet opp uansett.

Ja, det er også mulig, det finnes en rekke ting det KAN være. Men her var litt av vitsen å finne ut av hva en tåler/ikke tåler og da spesifikt kunstig søtstoff som mange reagerer på. Og da er det veldig greitt å bruke den fremgansmåten.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:55   #18
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Ja, det er også mulig, det finnes en rekke ting det KAN være. Men her var litt av vitsen å finne ut av hva en tåler/ikke tåler og da spesifikt kunstig søtstoff som mange reagerer på. Og da er det veldig greitt å bruke den fremgansmåten.

Joda, men det er ikke SIKKERT. Et platå kommer som regel uannonsert, eller hva?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:07   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Som regel er man ikke på et platå når vekta går OPP. (Det er iallefall uhyre skjelden). Og om man bare sitter og venter på at det skal stanse er det dessverre sjanse for at mange kilo kommer på ......

Om det er din erfaring at slikt kun er et platå er det greitt nok, og du gir dine råd.

Jeg kan kun gi råd ut fra hva jeg har lært og erfart i de årene jeg har holdt på.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:13   #20
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Som regel er man ikke på et platå når vekta går OPP. (Det er iallefall uhyre skjelden). Og om man bare sitter og venter på at det skal stanse er det dessverre sjanse for at mange kilo kommer på ......

Om det er din erfaring at slikt kun er et platå er det greitt nok, og du gir dine råd.

Jeg kan kun gi råd ut fra hva jeg har lært og erfart i de årene jeg har holdt på.

Nei, jeg har liten erfaring. Jeg protesterer på rent prinsipielt grunnlag. Man skal selvsagt ikke sitte og vente mens vekten stiger, poenget er at man aldri kan vite om platået er et faktum, eller man har spist noe rart når vekten stopper. Og jeg øker minst to kilo hver gang jeg får mensen, så jeg kan faktisk gå opp på et platå.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:26   #21
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

er veldig enig med nille her... selv om du tålte dette før så betyr det ikke at du tåler det nå.. f.eks jeg tålte godt tomater før hadde ingen problemer med det.. ( brukte å steke cherrytomater sammen med kjøtt) men nå hemmer den vekten...

du sier at du har gått opp i vekt- jeg har hatt det samme problemet selv.. men gubben min tok noen målinger av meg og det viste at jeg gikk inn i cm i stedet for ut... så jeg må på en måte velge å se på vekten eller på cm... selv om vekten min viser + så kan det være mange andre ting.. f.eks medisiner, påventing av mens, salt, vann osv...

har ett siste spm til deg : er du den personen som ha noe søtt?
jeg var skikkelig søtmoms før.. måtte ha noe søtt att med meg om kvelden foran tv, i bussen, att med data eller noe sånt.. men det er bortevekk nå.. det var mildt sagt ett h***** å kutte ut i starten.. men nå savner jeg det ikke en gang.. får ikke vann i munnen når jeg går i butikker heller.. hadde influelsa i starten av sommeren.. så jeg tok lackerol.. og magen min sa klart i fra nei ! kroppen min tåler egentlig ikke søtsaker eller kunstigsøtstoffer lenger... og jeg har det mye betre på denne måten...

men nå snakker jeg kun fra min egen erfaring...

men hadde faktisk prøvd å få i meg litt mer grønnsaker om jeg var deg... og kuttet ut søtstoffene..

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:17   #22
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Som regel er man ikke på et platå når vekta går OPP. (Det er iallefall uhyre skjelden). Og om man bare sitter og venter på at det skal stanse er det dessverre sjanse for at mange kilo kommer på ......

Om det er din erfaring at slikt kun er et platå er det greitt nok, og du gir dine råd.

Jeg kan kun gi råd ut fra hva jeg har lært og erfart i de årene jeg har holdt på.

Idag viste vekta +3kg på en uke!!! Så dette bærer galt avsted. Jeg har lest og sett såpass mye her inne på forumet til at det du sier nille, det vet jeg du kan. Det året jeg gikk på ketolyse før pausen min på 5 mnd så hadde jeg ikke et eneste platå og har ingen erfaring med det. Men jeg tror det kan ha med søtstoffene+fløten å gjøre. Jeg elsker fløte men det er jo siste uka jeg gikk opp de 3kg og det er siste 4 dag jeg har innført fløten. Den skal bort og jeg skal drikke mer vann og minske søtstoffene. Torkil skrev en gang til meg også at når man starter for andre gang på ketolyse må man være enda mer nøyaktig enn første. Men hvis jeg ikke tåler fløten, kan det være at jeg ikke tåler rømme også da og cottage cheese og alt som er meieri?? Hvordan får jeg i meg nok fett hver dag? Har aldri prøvd cocosa og vil helst ikke hvis jeg kan la være. Gidder liksom ikke innføre noe nytt. Men tusen takk for hjelpen, setter umåtelig stor pris på det..

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:19   #23
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, jeg har liten erfaring. Jeg protesterer på rent prinsipielt grunnlag. Man skal selvsagt ikke sitte og vente mens vekten stiger, poenget er at man aldri kan vite om platået er et faktum, eller man har spist noe rart når vekten stopper. Og jeg øker minst to kilo hver gang jeg får mensen, så jeg kan faktisk gå opp på et platå.

heisann.Takk for hjelpen, jeg har lite erfaring med platå, men er det sannsynlig at det kan være det når jeg kun har gått 3 uker på kuren nå etter 5 mnd pause og at vekten går opp så mye som den gjør tror du?

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:21   #24
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

er veldig enig med nille her... selv om du tålte dette før så betyr det ikke at du tåler det nå.. f.eks jeg tålte godt tomater før hadde ingen problemer med det.. ( brukte å steke cherrytomater sammen med kjøtt) men nå hemmer den vekten...

du sier at du har gått opp i vekt- jeg har hatt det samme problemet selv.. men gubben min tok noen målinger av meg og det viste at jeg gikk inn i cm i stedet for ut... så jeg må på en måte velge å se på vekten eller på cm... selv om vekten min viser + så kan det være mange andre ting.. f.eks medisiner, påventing av mens, salt, vann osv...

har ett siste spm til deg : er du den personen som ha noe søtt?
jeg var skikkelig søtmoms før.. måtte ha noe søtt att med meg om kvelden foran tv, i bussen, att med data eller noe sånt.. men det er bortevekk nå.. det var mildt sagt ett h***** å kutte ut i starten.. men nå savner jeg det ikke en gang.. får ikke vann i munnen når jeg går i butikker heller.. hadde influelsa i starten av sommeren.. så jeg tok lackerol.. og magen min sa klart i fra nei ! kroppen min tåler egentlig ikke søtsaker eller kunstigsøtstoffer lenger... og jeg har det mye betre på denne måten...

men nå snakker jeg kun fra min egen erfaring...

men hadde faktisk prøvd å få i meg litt mer grønnsaker om jeg var deg... og kuttet ut søtstoffene..

Ja jeg er en person som må ha noe søtt av og til. Spesielt etter fete middager som det jo er nok av på ketolyse hehe, men en kopp te funker det også da. Ja grønnsakene har jeg ikke vært så flink med denne gangen det er sant. Litt lei broccoli og blomkål......

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:47   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Kan trøste det med at det ikke er fysisk mulig å gå opp 3 kilo i fett på ei uke. Det betyr at det sannsynligvis er en del vannansamling i kroppen din.

Den kan ha mange årsaker. Bl.a. den mengden salt du får i deg.

De som ikke tåler fløte tåler som regel syrnede produkter som rømme og creme fraiche. Prøv det i steden. og være tålmodig. Se på rådene jeg har gitt deg hittil og jobb deg ut fra det. Hjelper det ikke får vi gå videre. men det er ikke mulig å prøve alt på en gang.

Tålmodighet......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no