Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mat og assisistert befruktning

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-09-07, 12:45   #1
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 41
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Mat og assisistert befruktning

Jeg har tidligere gått ned litt over 30 kilo med ketolyse.
Hadde pause i sommer, men begyne på'n igjen 13.8. Men 22.8 var vi på forsamtale i Porsgrunn, og fikk vite at vi skal ha ICSIforsøk i oktober Slutta på kuren, og tenkte det var bedre å bare holde seg til sunn mat.
Vel, resultatet er over SJU kilo mer enn jeg var i våres, og også den vekta som står på papirene til Porsgrunn..
Jeg legger veldig lett på meg, men i det siste har jeg spist mye drittmat, og ikke vært sunn i det hele tatt.

Jeg lurer på om jeg bare må hoppe på ketolyse igjen fram til forsøk jeg. Eller er det dumt av meg?? Den er jo veldig streng, men kroppen TRENGER jo egentlig ikke noe særlig karbohydrater.
I tillegg tar jeg vitaminer.
På forsamtalen sa overlegen at nye resultater viser at kroppen har bra av å være i en sulteperiode når man skal bli gravid. Var så mye akkurat da, så fikk ikke spurt noe mer om det.

Jeg er jo fortsatt overvektig, med en BMI på over 30. Jo mindre jeg har å bære på ved en evt graviditet, jo bedre er det jo.
Problemet er at jeg blir så sliten og uopplagt på kuren.
Men det er det eneste jeg går ned greit på...

Dette ble langt, men.. Noen som har noen råd?

Gammel 17-09-07, 20:44   #2
rulletrollet
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2007
Alder: 50
rulletrollet er på en erverdig vei

Sv: Mat og assisistert befruktning

Hei de som har svart meg på spørsmål om ketose og graviditet her har ment at man faktisk kan bli lettere gravid om man er i ketose....

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:45   #3
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Takk for svar! Nå har jeg snakket med ei annen som har fått et annet svar av Torkil; at man ikke bør være i ketose 4 uker før forsøk.. Blir litt annerledes når det er ass. befruktning, enn i vanlig syklus..

Gammel 19-09-07, 19:14   #4
rulletrollet
Juniormedlem

Ok men hvorfor det egentlig?

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 10:31   #5
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av rulletrollet, her.

Ok men hvorfor det egentlig?

Personlig så føler jeg det annerledes. Har jo gått på ketolyse et halvt år, og prøvde jo å bli gravide da også. Men nå skal vi slenge 20 000 på bordet liksom, og da vil jeg ikke ta noen sjanser når det er delte meninger De fleste blir jo gravide uansett hvordan de spiser, mener jeg. Nå har vi prøvd i 7 år, og ventet på ICSI så lenge, så jeg risikerer ingenting. Vet ikke om det fysisk bør være noe annerledes, men man får jo i seg en haug med hormoner, i tillegg til at man skal gjennom et inngrep med morfin osv..

Gammel 20-09-07, 13:32   #6
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ketose trenger du vel ikke å være i om det føles feil, men å spise SUNT er det nok neppe delte meninger om uansett. Det gir kroppen styrke og boost til å både få bedre fruktbarhet og gå gjennom et sunt og normalt svangerskap. Lykke til.

Gammel 20-09-07, 22:21   #7
rulletrollet
Juniormedlem

håper du blir gravid, lykke til...men morfin hvorfor det??

Gammel 20-09-07, 22:27   #8
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg ville anbefalt deg Lindberg jeg, for med tanke på en graviditet er det greit for fosterets del å ha stabilt blodsukker, og du unngår problemer som svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning

LYKKE TIL!!!

Gammel 21-09-07, 12:21   #9
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ketose trenger du vel ikke å være i om det føles feil, men å spise SUNT er det nok neppe delte meninger om uansett. Det gir kroppen styrke og boost til å både få bedre fruktbarhet og gå gjennom et sunt og normalt svangerskap. Lykke til.

Er selvfølgelig ikke det som er problemet Takk skal du ha!

Opprinnelig lagt inn av rulletrollet, her.

håper du blir gravid, lykke til...men morfin hvorfor det??

Takk for det! Morfin får man under egguttak, i kombinasjon med beroligende. Dette er fordi det kan være veldig smertefullt.

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg ville anbefalt deg Lindberg jeg, for med tanke på en graviditet er det greit for fosterets del å ha stabilt blodsukker, og du unngår problemer som svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning

LYKKE TIL!!!

Tusen takk!

Gammel 21-09-07, 14:33   #10
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Slutta på kuren, og tenkte det var bedre å bare holde seg til sunn mat.

Nå vil vel jeg si at maten vi spsier på ketolyse er veldig sunn jeg da. Jeg ville fortsatt med lavkarbo, men ikke så ekstremt som ketolyse. Fedon er jo ett supert alternativ. Svigerinnen min levde på det gjennom hele svangerskapet og gjør det fortsatt, 5 år senere, og hun er flottere enn noen gang

Lykke til med ISCI-forsøket! Håper det klaffer fort for dere etter så mnage år med ønsket om barn

Gammel 21-09-07, 19:18   #11
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Nå vil vel jeg si at maten vi spsier på ketolyse er veldig sunn jeg da. Jeg ville fortsatt med lavkarbo, men ikke så ekstremt som ketolyse. Fedon er jo ett supert alternativ. Svigerinnen min levde på det gjennom hele svangerskapet og gjør det fortsatt, 5 år senere, og hun er flottere enn noen gang

Lykke til med ISCI-forsøket! Håper det klaffer fort for dere etter så mnage år med ønsket om barn

Litt kronglete skrevet "bare å holde seg til sunn mat", men i det ligger rett og slett et sunt kosthold som man kan leve med hele livet. jeg ville hvertfall ALDRI levd på ketolyse hele livet.

Og takk!

Gammel 21-09-07, 19:20   #12
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Litt kronglete skrevet "bare å holde seg til sunn mat", men i det ligger rett og slett et sunt kosthold som man kan leve med hele livet. jeg ville hvertfall ALDRI levd på ketolyse hele livet.

Og takk!

Ketolyse er en kur og ikke ment å leve på resten av livet. Når man er ferdig med kuren går man over på Fedon eller på Atkins Vedlikehold

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 23:04   #13
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Ketolyse er en kur og ikke ment å leve på resten av livet. Når man er ferdig med kuren går man over på Fedon eller på Atkins Vedlikehold

My point exactly Derfor vil jeg ikke si ketolyse er så forferdelig sunn heller.. Det er jo en grunn til at det anbefales pause etetr 6 mnd ?Tror mer på et variert lavkarbokosthold

Gammel 22-09-07, 10:58   #14
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

My point exactly Derfor vil jeg ikke si ketolyse er så forferdelig sunn heller.. Det er jo en grunn til at det anbefales pause etetr 6 mnd ?Tror mer på et variert lavkarbokosthold

Der er jeg ikke enig i og med at min kropp trives best i ketose, jeg har forøvrig vært i ketose i over ett år. Det er bare snakk om hvilke forbrenningsmetode kroppen bruker og grunnen til at man anbefaler en pause etter 6 mnd er vel fordi det ikke er forsket nok på langvarig ketose.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:43   #15
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Der er jeg ikke enig i og med at min kropp trives best i ketose, jeg har forøvrig vært i ketose i over ett år. Det er bare snakk om hvilke forbrenningsmetode kroppen bruker og grunnen til at man anbefaler en pause etter 6 mnd er vel fordi det ikke er forsket nok på langvarig ketose.

Og jeg reagerer motsatt. Er IKKE i god form på ketolyse, men det er den beste måten for meg å gå ned på selvom jeg blir slapp og deprimert når jeg er på kuren.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om mat og helse (ikke bladet!) Huldr Fysisk og mental helse 1 17-03-06 10:10
Usikre helseeffekter av økologisk mat mofe Nyheter / media 1 06-02-06 01:19
Mat i barnehagen guro Barns kosthold 39 18-10-05 12:33
Kopi av e-mail sendt Mat & Helse Nille Nyheter / media 4 20-02-05 19:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.