Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bli med på Photobscuras renseuke!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-10-07, 21:06   #176
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Bli med på Photobscuras renseuke!

Det har gått bra her også. Ble løvstek og blomkålstappe (med meierismør) til middag. Til kvelds spiste jeg ett kokt egg og ett par baconstrimler. Har drukket mye vann også.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 21:08   #177
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Kjekt å lese dere klarer dere så fint!
Går bra med meg og, men ble litt fløte og gr.saker til middag.

Dagens inntak:
150 g kjøttdeig med 30 g smør til frokost
en medisterkake og 300 g kyllingvinger til lunsj
Middag ble pga ubudene gjester gryte med, kylling, bacon, sopp, litt blomkål og fløte.

Ellers har det gått i vann... sikkert 3-4 liter til nå

Da fikk jeg en liten minus for en dl fløte i dag

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 21:11   #178
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Hodepinen vil ikke slippe taket, så jeg tok en ibux til. Vil virkelig ikke bli kvalm igjen.

Det ble monix-vaffel til frokost/lunsj.

Middag: stekt svinekjøtt med saus av cream fraisch med masse indisk krydder;curry, garam-masala og koriander. Stekte squash, paprika, løk og sopp.. knall godt altså..

Nå sitter jeg å "snavler" rester fra middagen..

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:59   #179
minna
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
minna er på en erverdig vei

Skriver ned hva jeg har spist i dag jeg...:

Frukost: grønn salat med egg og laks pluss litt rømme/majonesdressing
Middag: kyllingfilet med brokkoli stekt i litt fløte
Kvelds: en lakseskive pluss litt grønn salat
Drikke: vann pluss ett glass rødvin(må jo kose meg litt siden jeg har høstferie)
pluss 2-3 liter vann

Vekta viser alt -1 kg...men skal ikke hoppe for høyt i taket..sikkert mye vann..

Gammel 03-10-07, 07:34   #180
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 47
Tussi jenta er ny på veien

Noen som kan forstå det her. Jeg har nå vært kjempeflink og streng i 2 dager, men jeg har gått opp i vekt, kjenner kroppen holder på vann og ikke vil slippe og magen er oppblåst som en ballong.

Vet det er tidlig, men jeg begynner og bli så frustrert da jeg de siste ukene bare har gått opp i vekt, trodde jo det her var det som skulle få det til og gå rett vei.

Noen som har noen tips?

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 07:50   #181
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Noen som har noen tips?

Jeg har dessverre ingen tips. Men regner med at det kommer noen andre snart å gir deg noen.

I dag er 3. dag på nilling. Jeg føler at jeg går litt ned, men har problemer med å komme opp i 15 g kbh pr dag. Må bare "maule" litt grønnsaker innimellom tror jeg.

I dag ble det to kokte egg + 4 strimler bacon til frokost.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:09   #182
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Tusen takk lillerosin!!

Nå har jeg lagt inn maten jeg har spist på mandag og tirsdag inn på vektklubb både for og se prosentfordeling av fett, protein og karbo og kalorier.

Første dagen spiste jeg litt for mye proteiner og litt for lite karbo, andre dagen var riktig. Kalorier er ca 1350. Og jeg spiser meg mett, så jeg klarer ikke og spise mer.

Og få i meg nok karbo skal jeg bli flinkere til og det er ikke vanskelig da jeg er veldig glad i grønnsaker.
Men problemet mitt er vel kanskje at jeg spiser så mye rent kjøtt og det er det mye proteiner i. Noen som har tips til kjøtt med mindre proteiner i.
For skal jeg spise mindre kjøtt enn jeg gjør nå, så vil jeg bli sulten.
Egg er jeg allergisk mot, derfor blir det mye kjøtt, fisk og kylling.

Gammel 03-10-07, 09:17   #183
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Noen som har tips til kjøtt med mindre proteiner i.

Andekjøtt, svinekjøtt og fårekjøtt har litt mindre proteiner enn f.eks lammekjøtt, kalv og storfe.

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:17   #184
Knubbelubba
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Knubbelubba er ny på veien

Hallå! 3 dag... Vi er flinke!!! Skaldmanns kjøttkaker i dag også med masse vann!! -og sikkert 4 kopper grønnte.. Kanskje du Tussi jenta skal prøve 3 kopper grønn te (den som du får kjøpt hos kinasjappa)... da kan det hende du kommer på do. Jeg blir treg i magen når jeg ikke får min daglige kaffe, men gikk over til masse grønn te og det hjalp!

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:26   #185
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Takk for svar!

Drikker noe grønn te hver dag, men ikke fra kina sjappa, har ikke det her jeg bor.
Men selv om jeg er oppblåst og sånn så bæsjer jeg faktisk hver dag.

Skal prøve og bli mer nøye på proteiner og se om det hjelper.

Så kom jeg på en ting til, starta jo med coocsa på mandag, tok det tirsdag og. Men jeg bør kanskje ikke ta det da jeg er allergisk mot nøtter, for da er jeg plutselig allergik mot kokos fett og, det er jo en nøtt. Så prøve og kutte ut det.
Aner ikke om jeg tåler det eller ikke for jeg spiser aldri kokos.

Har dere flere tips så bare kom med det, tar imot alt med glede. For jeg skal klare det!

Gammel 03-10-07, 10:50   #186
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Hvor lenge skal jeg ha hodepine da?
Føler meg helt fyllesyk?

Er i ketose, sjekket i går kveld. Har ikke ett snev av lyst på mat. Må vente litt, drikker vann imens.

"her we go again"
Gammel 03-10-07, 11:49   #187
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Takk for svar!

Drikker noe grønn te hver dag, men ikke fra kina sjappa, har ikke det her jeg bor.
Men selv om jeg er oppblåst og sånn så bæsjer jeg faktisk hver dag.

Skal prøve og bli mer nøye på proteiner og se om det hjelper.

Så kom jeg på en ting til, starta jo med coocsa på mandag, tok det tirsdag og. Men jeg bør kanskje ikke ta det da jeg er allergisk mot nøtter, for da er jeg plutselig allergik mot kokos fett og, det er jo en nøtt. Så prøve og kutte ut det.
Aner ikke om jeg tåler det eller ikke for jeg spiser aldri kokos.

Har dere flere tips så bare kom med det, tar imot alt med glede. For jeg skal klare det!

Både brennesle og løvetann virker vanndrivende, så te av de tingene har hjulpet meg før.... aner ikke karber og slikt i det da men...

Gammel 03-10-07, 12:15   #188
Stinen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Ny dag. Og for en fantasisk dag! Kvalmen har lagt seg. Jeg spratt opp kl. 0645. Har spist to winerpølser til frokost. Det er jo ikke helt helt rens, men jeg syns det uansett er flere hakk bedre enn på lenge. Good times. Har laget meg en flott omelett som jeg skal spise på ett tidspunkt. Om ikke vekten har gått ned, så passer ALLE klærne mine bedre. Og blir ikke trang etter jeg har spist lunsj, noe de har tidliger, noe jeg tror jeg kan skylde på vann og luft. Herlig herlig. Går i kjole i dag med god samvittighet og selvbilde på topp!

Det er så deilig å slippe å tenke over magen sin. Jeg har ikke problematisk luft i magen. Nå kan jeg bare slippe en prump også er det over. Før var det som en slags evig oppblåsthet, kanskje gassballong med tank. Jeg tror jeg legger til at lavkarbo er dagsaktuell levesett ettersom jeg ser at det er mye mer miljøvennlig pga mindre utslipp.

LAVKARBO for Miljøet!

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:20   #189
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Wienerpølse? Er det lov på Ketolyse? Noe jeg har gått glipp av?

LilleRosin sin journal
Gammel 03-10-07, 12:26   #190
Stinen
Seniormedlem

Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Nei, det er jo ikke det. Jeg skal endre kostholdsfilosofi. så ikke det blir forvirring

Gammel 03-10-07, 12:29   #191
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Stinen, her.

Nei, det er jo ikke det. Jeg skal endre kostholdsfilosofi. så ikke det blir forvirring

Aha! Da skjønner jeg bedre.

LilleRosin sin journal
Gammel 03-10-07, 12:31   #192
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Ny dag. Og for en fantasisk dag! Kvalmen har lagt seg. Jeg spratt opp kl. 0645. Har spist to winerpølser til frokost. Det er jo ikke helt helt rens, men jeg syns det uansett er flere hakk bedre enn på lenge. Good times. Har laget meg en flott omelett som jeg skal spise på ett tidspunkt. Om ikke vekten har gått ned, så passer ALLE klærne mine bedre. Og blir ikke trang etter jeg har spist lunsj, noe de har tidliger, noe jeg tror jeg kan skylde på vann og luft. Herlig herlig. Går i kjole i dag med god samvittighet og selvbilde på topp!

Det er så deilig å slippe å tenke over magen sin. Jeg har ikke problematisk luft i magen. Nå kan jeg bare slippe en prump også er det over. Før var det som en slags evig oppblåsthet, kanskje gassballong med tank. Jeg tror jeg legger til at lavkarbo er dagsaktuell levesett ettersom jeg ser at det er mye mer miljøvennlig pga mindre utslipp.

LAVKARBO for Miljøet!

NÅ kjenner jeg deg igjen søta!!! Du er tilbake mao!!!
HERLIG å lese!!! Applaus for og til deg!!

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:35   #193
Stinen
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

NÅ kjenner jeg deg igjen søta!!! Du er tilbake mao!!!
HERLIG å lese!!! Applaus for og til deg!!

Ja, jeg må si det selv. Det er fantastisk- og det er ikke spill en gang. Det er bare sånn det er. Psykisk stabilitet og god-følelse. Jeg er så glad for at jeg er kommet i gang igjen. Hadde det ikke vært for denne felles renseuken så vet jeg ikke. Endelig meg selv

Gammel 03-10-07, 12:52   #194
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Både brennesle og løvetann virker vanndrivende, så te av de tingene har hjulpet meg før.... aner ikke karber og slikt i det da men...

Tusen takk! Skal sjekke på helsekosten jeg.

Har vært ute og gått to turer i dag og må snart ut og gå litt til.

Gammel 03-10-07, 16:37   #195
nettan
Medlem

nettan sin avatar

Hvor: Ålesund
nettan er ny på veien

Spiser mine skalde man slanke kaker .. og trives med det fortsatt .
Eneste jeg ikke er flink på er og få i meg nok vann.. sliter litt der . Men jeg lander nok ikke sååå langt unna 2 liter håper jeg.Som sagt så spiser jeg ikke grønnskaer, kan jeg spise for mye da ? når jeg bare lever på kjøtt og fett og litt krydder ?
Stå på folkens

nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 17:32   #196
Tittentei
Seniormedlem

Hvor: Utenfor Bergen
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg har dessverre ingen tips. Men regner med at det kommer noen andre snart å gir deg noen.

I dag er 3. dag på nilling. Jeg føler at jeg går litt ned, men har problemer med å komme opp i 15 g kbh pr dag. Må bare "maule" litt grønnsaker innimellom tror jeg.

I dag ble det to kokte egg + 4 strimler bacon til frokost.

Hei på deg, det kan være lurt å spise litt grønt til frokost også. Det fikk jeg tips om så nå spiser jeg f.eks 20 gr. rød paprika (ca 1 karbo) eller så tar jeg meg 50 gr. rå blomkål ved siden av egg og bacon. Sånn at jeg til alle måltider har både grønt, protein og fett da kommer du lettere opp i 15 for dagen

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 17:57   #197
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Har funnet løsninga på hodepine/kvalmen. Det går "magasjuka" i nabolaget, flere av dem som vi var på tur sammen med på søndag, ligger rett ut. Ikke så rart at jeg har følt meg uggen. Krysser fingrene for at det går fort over.

Har fått i meg stekt kyllingfilet med stekte grønsaker til lunsj. Og mumser nå mandler.. Har greid å få i meg 1,5 l vann.. Ikke verst når en er kvalm det da..

Var en snart tur innom butikken og fikk hamstret grønsaker og kjøtt. Er så tragisk med salat for tiden, men det er vel den dårlige sommeren sørpå som har skylden???

Tenkte jeg skulle marinere koteletter for å steke opp å ha liggende på lur.

Kom også på at jeg har jo 5 kg elgkjøttdeig i fryser'n. Ville-kjøttboller har vært noe å mumse på det.

"her we go again"
Gammel 03-10-07, 19:15   #198
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Da er matinntaket for denne dagen også unnagjort. Da er det oppsumering:

Frokost: en slankekjøttkake 120 gr med to skiver smør på (ca 15g)
Lunsj : samme som frokost
måtte ha no mens jeg venta på ribba 9 kyllingvinger
Middag: to ribbebiter... 300 g oi... kanskje litt mye det?

Så drikker jeg jo VANN da... hauger med vann... nam

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:17   #199
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

LAVKARBO for Miljøet!

TAKK Stinen!... føler rett og slett at det smitter litt jeg ... men ikke så mye at jeg skal begi meg ut med kjole på helt ennå
Kan du slippe en promp? er helt tomt for promp her

Gammel 03-10-07, 19:36   #200
Stinen
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

TAKK Stinen!... føler rett og slett at det smitter litt jeg ... men ikke så mye at jeg skal begi meg ut med kjole på helt ennå
Kan du slippe en promp? er helt tomt for promp her

En i morges. Har kjent den siden i går ettermiddag. Den kom i morges he he.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.