Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når ta de enkelte tablettene?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-10-07, 09:16   #1
Babalotta
Medlem

Babalotta sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 45
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Når ta de enkelte tablettene?

Jeg dro på jobb i morges, og skal være her til mandag. La tablettene i en slik dosett fra Sunkost, men nå husker jeg ikke hvilke tabletter jeg skal ta til hvilken tid. Husker jo heller ikke hva de enkelte heter (har hatt tre uker pause), så når tar jeg den brune, når tar jeg den hvite, og når tar jeg de to beige?

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 09:30   #2
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Når ta de enkelte tablettene?

De hvite og ovale (det er vel dem med krom) tar du morgen og kveld, og de små og brune (med selen) tar du til lunsj. Jeg tar dem faktisk til middag, men det går bra for det. Det viktigste er at du ikke tar alt på en gang.
De beige... hvis du snakker om magnesiumen (jeg tar ikke dem), tar du dem til middagen.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 09:31   #3
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

En beige til frokost
En liten mørkebrun til lunsj
En beige til middag
Den helt hvite om kvelden

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 09:33   #4
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Er det så at noen av virkestoffene slutter å virke hvis man tar dem sammen?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 09:37   #5
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Hei Smula og Sally!

På et parti med ketolysekosttilskudd var Torkil så uheldig å få levert
endel bokser med trykkfeil på klistrelappen. Jeg har sendt Torkil en mail
og spurt om dette, fordi jeg fikk med et følgebrev med mine kosttilskudd
hvor det sto andre døgntidspunkt.

Torkil svarte at rekkefølgen skulle være som jeg skrev ovenfor.
Spesielt viktig at den ene hvite - magnesium - taes om kvelden, tror jeg,
fordi det er den som virker mildt beroligende slik at vi ikke får "urolige bein" om natta.

Klem - Nina

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 09:40   #6
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Distrea: ja, det er nok sånn at noen av disse mineralene kansellerer hverandre hvis de taes samtidig.

Gammel 12-10-07, 09:49   #7
Babalotta
Medlem

Babalotta sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 45
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hei Smula og Sally!

På et parti med ketolysekosttilskudd var Torkil så uheldig å få levert
endel bokser med trykkfeil på klistrelappen. Jeg har sendt Torkil en mail
og spurt om dette, fordi jeg fikk med et følgebrev med mine kosttilskudd
hvor det sto andre døgntidspunkt.

Torkil svarte at rekkefølgen skulle være som jeg skrev ovenfor.
Spesielt viktig at den ene hvite - magnesium - taes om kvelden, tror jeg,
fordi det er den som virker mildt beroligende slik at vi ikke får "urolige bein" om natta.

Klem - Nina

Takker, da hører jeg på deg jeg.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 09:49   #8
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Jeg hiver inn alle på morgen jeg... ikke ketolyse tabletter da, men kosttilskudd og kalmag.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:47   #9
Tittentei
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

En beige til frokost
En beige til middag

Nå ble jeg forvirret her, for på mine bokser som jeg har bestillt på ketolyse.no er det den hvite jeg skal ta til middag og den jeg tar morgen og kveld er sånn grønn beige farge på. Er ikke lenge siden jeg bestillte de. Har jeg fått feil?????

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 12:02   #10
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

En beige til frokost
En beige til middag

Oi, jeg har tatt beige Krom Kalium til frokost og kvelds, brun Selen Sink til lunsj, og hvit Magnesium til middag. Det var det som sto på det vedlegget jeg fikk da jeg bestilte tablettene. Nå har jeg kjøpt nye bokser, og må jammen se hva som står der.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 12:20   #11
Tittentei
Seniormedlem

Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Oi, jeg har tatt beige Krom Kalium til frokost og kvelds, brun Selen Sink til lunsj, og hvit Magnesium til middag. Det var det som sto på det vedlegget jeg fikk da jeg bestilte tablettene. Nå har jeg kjøpt nye bokser, og må jammen se hva som står der.

Akkurat samme som meg, håper noen kommer og oppklarer dette for oss og at det ikke er noe "krise" hvis vi har spist feil, for vi har jo bare spist det som står på boksene

Gammel 12-10-07, 12:53   #12
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Samme her - bortsett fra at jeg ikke hatt behov for magnesium foreløpig.
Tar selenet til middag isteden, og fikk beskjed fra Torkil at det var OK.

Gammel 12-10-07, 16:23   #13
echs
Medlem

echs sin avatar

Hvor: Vestlandet
Alder: 46
echs er på en erverdig vei

I Fedon si bok står det at krom og sink ikkje må tas sammen.
Dvs, at dei 2 beige skal ikkje tas sammen med den lille brune (om eg husker riktig farger)
Trur det var sink som påvirka virkningen av krom i kroppen.....
Sto ellers at krom ikkje burde tas samen med mat, og helst ikkje sammen med ande kottilskudd overhode....

echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 16:30   #14
Tittentei
Seniormedlem

Hm, blir mer og mer forvirrende dette da for jeg har forstått det sånn at jeg skal ta alle 4 tabl. hver dag.... Noen som vet noe helt sikkert her????

Gammel 12-10-07, 16:39   #15
nettan
Medlem

nettan sin avatar

Hvor: Ålesund
Alder: 47
nettan er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Er det så at noen av virkestoffene slutter å virke hvis man tar dem sammen?

jepp

nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 16:41   #16
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Jeg kjøpte boksene i september, og det står akkurat slik på mine bokser, så jeg gjør det samme.

Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:20   #17
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tittentei, her.

Hm, blir mer og mer forvirrende dette da for jeg har forstått det sånn at jeg skal ta alle 4 tabl. hver dag.... Noen som vet noe helt sikkert her????

INGEN skal tas sammen, det er jeg heeeelt sikker på !

Gammel 12-10-07, 18:56   #18
Tittentei
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

INGEN skal tas sammen, det er jeg heeeelt sikker på !

Skrev nok litt sløvt, mener at jeg tar alle 4 HVER dag, men til forskjellige tider

Gammel 13-10-07, 16:19   #19
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

hmm, har lest igjennom tråden og er veldig confused. Jeg tar de beige (krom står det på pakken) morra og kveld, den lille brune runde til lunsj og den hvite til middag. Det står det på mine esker. Men det ser ut til å være feil det da??
Hvis det er tilfelle at det er de hvite som er krom, tror jeg faktisk det kan stemme at jeg gjør feil, ¨krom har pleid å virke veldig positivt på meg, men de beige funker ikke i det hele tatt, men merker det litt etter jeg har att den hvite etter middag.
Er det hvit eller beige som er krom?? Det er det jeg vil vite

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 16:25   #20
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Beige er krom og skal tas morgen og kveld. Står det på mine bokser.

Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 16:28   #21
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

hmm. ja da funker ikke de på meg... Da må jeg kjøpe noen andre krom tabs som funker

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26
Når maten blir servert hva gjør dere da Synne2 Lavkarbo generelt 6 06-08-05 13:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.