Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg trenger en vinanbefaling!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-10-07, 22:42   #1
Safir
Medlem

Safir sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alder: 45
Safir er ny på veien

Jeg trenger en vinanbefaling!

Jeg skal jo på jentetur neste helg, og skal kose meg med litt vin.

Er det noen som kan anbefale en god vin som kan drikkes på ketolyse.

Vi skal spise kinamat, men først og fremst trenger jeg en som er god til nipping utover kvelden.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 07:09   #2
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Jeg trenger en vinanbefaling!

Rød eller hvit da?

Drikker bare rødvin selv og min yndlingsbordvin er Rawson Retreat og til mat synes jeg Campo Vijea (usikker på skrivemåte) er knallgod...

Gammel 15-10-07, 08:00   #3
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Rødvin: Ken Creek

Hvitvin: Promenade Blanc

Begge disse har er tørre, og har lite sukker. De er derfor fin å drikke når man er på Ketolyse kur.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 09:07   #4
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Ja - rød eller hvit??
Og så kommer det jo helt an på hva du liker da, liker du kraftige viner for eksempel?

Men sånn utover det:
Rød - Montepulciano d´Abruzzo, en veldig hyggelig italiener. Ikke for tung.
Litt sånn "pastavin", men det går fint an å drikke den uten pasta også - og i ditt tilfelle bør du jo det.

Hvit - Domaine Tariquet, en tørr fransk vin, men den minner litt om sånne Riesling-viner, for den har sånn muskatellpreg.
Den finnes også i trelitere på polet - men det hørte du IKKE fra meg!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:23   #5
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Hvitvin: Definitivt Tariquet. Den er den aller beste
Rødvin drikker jeg ikke

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:49   #6
wander
Medlem

wander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Har to hvitviner som jeg syns er veldig gode. Den ene er Tommasi (men tror ikke alle pol har den i utsalget sitt, men du får bestilt den på nettet.) og den andre heter Pinot Gris - vet ikke om den er på polet heller, for jeg kjøpte den på Stena Saga da vi var på svipptur til Danmark.

Gammel 15-10-07, 11:03   #7
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Elsker hvitvin.
Måtte bare feire mitt innlegg nr 250 ved å få sagt det

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 12:00   #8
Safir
Medlem

Safir sin avatar

Safir er ny på veien

Ja takk begge deler ! Jeg vil gjerne ha anbefalinger på både røde og hvite.

Tusen takk for mange forslag, jeg skal garantert prøve ut et par .

Jeg ønsker ikke en for kraftig vin.

Tror jeg ender opp på hvitvin, men vil kjøpe inn noen røde og ha hjemme til besøk og middagsselskaper.

Gammel 15-10-07, 20:58   #9
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Hvis du ikke liker kraftige rødviner, kan det være en god tommerfingerregel å styre unna spanske og chilenske viner, de er ofte ganske kraftige. Det ble nevnt Campo Viejo? Jeg synes den er nydelig, men den er som sagt kanske kraftig.
Italienske og franske viner er ofte lettere.

Gammel 15-10-07, 21:01   #10
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Campo Viejo, Marques de Caceres og Faustino VII er viner jeg ofte faller tilbake på, spesiellt Marques de Caceres.

Hvitvin syns jeg ikke noe særlig om.

Gammel 15-10-07, 23:27   #11
nesse
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2007
nesse er på en erverdig vei

Min erfaring er at det går bra å drikke en del vin, så¨lenge den er tørr.

En populær og god rødvin som inneholder ekstra lite sukker, er Vajra Langhe Rosso (1,00 g/l). Et hakk opp i raffinement og et hakk ned i karboinnhold: Domaine De La Solitude fra Bordeaux. (0,70 g/l)

Hvitvin: prøv Pommier Petit Chablis. "Sjokkerende god kvalitet til petit chablis å være." (1,00g/l)

Champagne er jo også noe som er gøy å drikke en del av, her bør man se etter de som er merket "Brut nature", dvs uten tilsatt sukker. Lermandier-Bernier Terre De Vertus er en veldig bra champagne med 1,5g/l. (Til sammenligning har Moët & Chandon hele 12,9g, og i tillegg er den dyrere og dårligere.)

Sist redigert av nesse : 15-10-07 kl 23:42.
nesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 09:05   #12
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Campo Viejo, Marques de Caceres og Faustino VII er viner jeg ofte faller tilbake på, spesiellt Marques de Caceres.

Hvitvin syns jeg ikke noe særlig om.

Alle de er kjempegode. Men igjen, de er ganske kraftige, altså.

Gammel 16-10-07, 09:07   #13
Safir
Medlem

Safir sin avatar

Safir er ny på veien

Tuuusen takk for mange gode anbealinger!!

Kan man drikke musserende og? Jeg er veldig glad i det, så dette må sjekkes ut ja!

Gammel 16-10-07, 16:18   #14
nesse
Nytt Medlem

nesse er på en erverdig vei

Noen musserende kan drikkes, men du bør alstå være bevisst på å kjøpe uten tilsatt sukker. (merket med Brut Nature eller Non-Dosage.) Sjekk også http://www.vinmonopolet.no/ , der står det oppgitt sukkerinnhold i de fleste viner.

nesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 16:40   #15
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Signerer denne. Ellers er Chilenske rødviner til under 100-lappen som regel veldig gode. Det er mange gode rimelige spanske rødviner også - se etter Tempranillo-viner. Det er alltid vellykede kjøp.

Ha det hyggelig på jentetur!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 19:05   #16
Hjørdis
Seniormedlem

Hjørdis sin avatar

Hvor: Østlandet
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Man kan vel også spørre på polet hva de kan anbefale ut i fra våre kriterier også, akkurat som hva som bør drikkes til forskjellig mat.
Hyggelig å høre at det er lov til drikke sprudlevin og
Problemet mitt er at det er aaaalt for godt med vin. Lett for å tenke at jeg har fortjent ett glass, gitt.
God tur,pleier å være gøy med jentetur

Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 19:07   #17
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hjørdis, her.

Man kan vel også spørre på polet hva de kan anbefale ut i fra våre kriterier også, akkurat som hva som bør drikkes til forskjellig mat.
Hyggelig å høre at det er lov til drikke sprudlevin og
Problemet mitt er at det er aaaalt for godt med vin. Lett for å tenke at jeg har fortjent ett glass, gitt.
God tur,pleier å være gøy med jentetur

Polet her nord vil IKKE si hvor mye sukker vinen inneholder da de sier at mengden varierer litt fra det som kommer opp på skjermen. Det er pga diabetikere at de har fått restriksjoner med å komme med sukkeropplysninger som KAN være feilaktige..

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 17:21   #18
Hjørdis
Seniormedlem

Hjørdis sin avatar

Hvor: Østlandet
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Kanskje det står i de prisliste-heftene vi kan ta med fra polet? De plikter vel å ha en innholdsfortegnelse på varene sine de og

Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 17:26   #19
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hjørdis, her.

Kanskje det står i de prisliste-heftene vi kan ta med fra polet? De plikter vel å ha en innholdsfortegnelse på varene sine de og

Nei, står ikke der, men hvis man sjekker på vinmonopolet.no kan man få en pekepinn med henhold til sukkerinnhold.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.