Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor viktig er det med hviledager mellom styrketreningsøkter?Begynte å trene styrke/kondisjon for 6 - 7 uker siden. Har som mål å trene 3 - 4 ganger i uken, og helst annenhver gang. Bruker 1 time tilsammen hver gang.
:sa Nalana Replace one worry with another, thats the secret of life ![]() Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor viktig er det med hviledager mellom styrketreningsøkter?Du behøver ikke ha hviledager mellom styrkereningsdager om du trener forskjellige muskelgrupper annenhver dag f.eks. Snakk med de på treningssenteret om dette. De kan vise deg hvordan du skal gjøre for å ikke belaste de samme musklene. Da jeg trenge aktivt trente jeg f.eks. med fokus på overkropp en dag og fokus på underkropp en annen dag. I tillegg er det jo viktig med aerobisk/kondisjons trening innomellom. Får ikke mye kondis av vekter !
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Hvor viktig er det med hviledager mellom styrketreningsøkter?Ok, ja da høres det jo egentlig ganske viktig ut å enten holde seg til annenhver dag eller trene forskjellige muskelgrupper de gangene det blir to dager etter hverandre. Kan bli litt kronglete siden det er sirkeltrening jeg trener, men får finne ut når det er minst folk slik at jeg ikke går så i veien.
:sa Nalana Replace one worry with another, thats the secret of life ![]() Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor viktig er det med hviledager mellom styrketreningsøkter?Gjør det enkelt, tren som vanlig, men max 4 ganger i uka. 2 dager trening -1 dag hvile - 2 dager trening og så 2 dager hvile burde gå greit. Da de maskinene ikke har negativ motstand vil belastningen være mye mindre enn ved vanlig styrketrening. Lytt til kroppen din og se om dette funker, hver oppmerksom på at å trene mer ikke nødvendigvis gir bedre resultater.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor viktig er det med hviledager mellom styrketreningsøkter?Jeg hadde samme problem og måtte dele opp i to programmer.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Hvor viktig er det med hviledager mellom styrketreningsøkter?Min trening er styrke og kondisjon i sirkel, og da må man følge sirkelen ellers blir det bare surr for de andre. Se link.
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
PCO noen med erfaring eller kunnskap? | Maz | PCOS og karbohydratkontroll | 10 | 08-04-08 11:34 |
Tror du det finnes engler? | mofe | Generell diskusjon | 302 | 20-08-07 08:09 |
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? | bikini | Lavkarbo generelt | 11 | 22-05-06 12:14 |