Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jul og godsaker?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-07, 17:06   #1
Eplekjerne
Medlem
 
Eplekjerne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 127
Eplekjerne er på en erverdig vei

Jul og godsaker?

Innen jul kommer har jeg vært på ketolysekuren i ca. 3 måneder. Men hva skjer da med alle godsakene som er på julaften? Skal jeg bare kose meg og nyyyyte alt den dagen, eller blir det noe skikkelig galt i systemet da?

Hva gjør dere?

__________________


Eplekjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:10   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jul og godsaker?

Jeg går jo ikke på ren ketolysekur men mer Lindberg, MEN den ene dagen i året faller alle hemninger for min del iallfall. Jeg er et utpreget julemenneske og er som en femåring i hele desember. Akkurat den ene dagen i året er målet mitt å ikke tenke kosthold eller helse, den dagen skal jeg kose meg så mye jeg kan. Men kun den dagen, de andre dagene prøver jeg jo å begrense meg så godt jeg kan. Blir nok litt allikevel men på julaften er ernæring (med vilje) så fjent fra min tankegang som det er mulig å komme! Hvis man vet med seg selv at EN dags utskeielser vil ødelegge slik at man ikke klarer å overholde dietten etterpå, bør man kanskje revurdere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:16   #3
Eplekjerne
Medlem
 
Eplekjerne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 127
Eplekjerne er på en erverdig vei

Sv: Jul og godsaker?

Har holdt meg bra i skinnet uten store utskeielser siden jeg startet (bortsett fra iskaffe som jeg en gang var avhengig av...)

Så da tror jeg at jeg satser på en liten utskeielsen den 24/12!

__________________


Eplekjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:17   #4
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Jul og godsaker?

JEg har heldigvis aldri være noe glad i julekaker så der kommer jeg ikke til å møte problemer.
Jeg har heller ikke tenkt noe særlig over hvordan jeg skal gjøre det med julematen. Er jo sukkerkulørte poteter o.l hos oss, og desserten er ris og tyttebær. Men jeg har opp til vurdering om jeg rett og slett skal "drite" i ketolysen eller om jeg skal kjøre hardt.
I mine øyne så er det jo bare en helt vanlig dag, så hvorfor jeg skal spise så mye rart får jeg liksom ikke til å passe inn.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:21   #5
Lilly
Medlem
 
Lilly sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Innlegg: 299
Lilly er ny på veien

Sv: Jul og godsaker?

Jeg aner ikke hva jeg kommer til å gjøre enda, men jeg kan bare ikke i min villeste fantasi skjønne hvordan jeg skal greie å gå gjennom en førjulstid uten clementiner! Jeg som normalt gjerne kan dytte i meg 2 kg om dagen etter at Cevitaen inntar markedet... :sukk:

__________________
Ned 29 kg... 6,5 kg forsvant med Ketolyse...
Etter kostholdsendring uke 3: -2,4 kg, totalt -8,9 kg
20,1 kg igjen.
Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:26   #6
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Jul og godsaker?

Synes at man skal kunne nyte på julaften, men husk at kroppen ikke er vant til masse karbo, så faren for å bli dårlig er stor dersom man bare guffer innpå!

Min planlagte meny er pinnekjøtt, så da blir det en dæsj kålrabistappe attåt, samt pølser og rødkål. Så den er grei - her er det kun poteten som må vike, og det er no biggie.
Når det gjelder dessert og snop, på julaften, og resten av julen, skal jeg lage kake som jeg kan spise (feks ostekake, fedons franske osv) samt konfekt og småkaker (nøttetopper uten sukker, og kokosmakroner uten sukker).

Gjennomførte dette i fjor, og det gikk som en lek! Eneste jeg virkelig savnet var kaldt øl til maten...

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:34   #7
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Jul og godsaker?

Fant frem noen tips og råd og gode jule-oppskrifter

http://forum.lavkarbo.no/showthread....&highlight=jul

http://forum.lavkarbo.no/showthread....&highlight=jul

http://forum.lavkarbo.no/showthread....&highlight=jul

http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=juletr%E5den

http://forum.lavkarbo.no/showthread....&highlight=jul

http://forum.lavkarbo.no/showthread....&highlight=jul

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 19:04   #8
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Jul og godsaker?

eg har allerede bestemt meg for å gå litt høyere i karbo i jula,
men poteter og sånn klare eg meg uten og skal bake lavkarbo
kaker og sånn.. men jula er spesiell for meg så eg vil kunne unne
meg litt og slippe å tenke over hver lille ting eg putte i munnen...
er jul bare 1gang i året jo

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 22:24   #9
Toots
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 52
Innlegg: 90
Toots er på en erverdig vei

Sv: Jul og godsaker?

Hva middager angår så kommer jeg til å styre unna poteter, men ellers av grønnsaker og sauser kommer jeg ikke til å være så streng med meg selv.

Hva kaker angår, så tenker jeg slikt at jeg heller får skeie ut litt hva alkohol angår så klarer jeg å holde meg vekke fra dem.
Eneste er kransekaka som kanskje vil bli et problem, men der får jeg heller finne frem til en god oppskrift her inne.

Toots er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 22:32   #10
Toyo
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 202
Toyo er en juvelToyo er en juvelToyo er en juvel

Sv: Jul og godsaker?

Blir nok mer karber enn ellers i året, ja...men, skal ikke fråtse...ser for meg at jeg tar litt komler til pinnekjøttet..eventuelt står over det..men, vil unne meg 1 øl(kjøpe øl med mindre karber i) til maten og litt vin om kvelden.

Julekaker liker jeg ikke,men sjokolade er veldig godt da. Så, kanskje en liiiiten......men, skal være flink i forhold til hvordan jeg ellers har brukt å være...alkohol blir prioritert..ikke for å bli full eller noe, men fordi det smaker godt med litt godt i glasset i godt lag!

Toyo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt år og nye muligheter!:D Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 06:50   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Jul og godsaker?

Hei
Vi har vært innom dette flere gaanger før. Planlegg sprekk i jula, men ikke hiv innpå totalt uhemmet. Kjenn hva de raske karbohydrater gjør med kroppen og velværet ditt. Når du sitter i sofaen, stinn og oppblåst, trøtt og deppa, da kan hele sprekken ha vært en tankevekker for deg og dermed ikke helt bortkastet.
God jul
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 07:45   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jul og godsaker?

De to siste årene har jeg lagd lavkarbogodis. marsipan av fruktose eller splenda, og sara bernhard i tilegg til kokosmakroner. Har vært veldig vellykket... Men jeg er ikke så veldig glad i søte ting, så det er mere slikt som potetgull og popcorn som er mine favoritter. De frister jo ellers i året også...

men samtidig så vil jeg ikke ødelegge jula med å være kvalm og uvell pga at jeg ikke holder meg til den maten jeg tåler... spiser jeg masse snop julaften, blir jeg oppblåst, sur med lavt blodsukker og kvalme første juledag, og det er ikke så hyggelig for familien...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no