Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kosttilskuddene ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-07, 09:47   #1
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Kosttilskuddene ...

hei!
hvor viktig er det å ta alle disse tablettene ? og hvor viktig er det å ta de hver for seg?
hvilken effekt har de kontra vanlige kosttilskudd?? bare lurer for nå er det tomt..
har noen noen erfaringer med og uten tablettene...

håper på noen svar fra dere flinke gutter og jenter!!

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 11:25   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: kosttilskuddene....

De er ekstremt viktige, langvarige perioder uten kan gjøre deg ille... Jeg fikk erfare dette. Du kan lese her

Dumt å få mangelsykdommer. Jeg merker det allederede dersom vi skal være borte en helg og jeg glemmer å pakke dem ned...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 11:45   #3
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskuddene ...

tusen takk!
da skal jeg stoppe på jessheim i morra og kjøpe. men hvor viktig er det å ta de til de måltidene det står på boksen? jeg er så sløv til å huske slikt...

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 15:43   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskuddene ...

Hei
Det er ikke så viktig å ta dem til måltiddene, men noen blir kvalme hvis de tar tablettene på tom mage. Tablettene skal ikke tas samtidig, da noen av mineralene hemmer opptaket av hverandre ( de har samme kanal i tarmen for opptak).
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 22:59   #5
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskuddene ...

Jeg blir skikkelig dårlig av tabelettene som skal tas på morgenen og kvelden, selv om jeg drikker mye og tar mat til. Kan jeg bytte dem ut med vanlig kosttilskudd? Ender opp med at jeg ikke tar dem siden jeg blir så dårlig - ont i magen og kvalm...

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 23:34   #6
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Kosttilskuddene ...

Om man f.eks glemmer en tablett, og kommer på dette når man tar neste. Er det da like greit å la være å ta den, eller ta to om gangen?

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 07:54   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kosttilskuddene ...

Opprinnelig lagt inn av Safir, her.

Om man f.eks glemmer en tablett, og kommer på dette når man tar neste. Er det da like greit å la være å ta den, eller ta to om gangen?

Da lar du enten være å ta den, (det er ingen vits å ta de sammen, for de hemmer jo som Torkil skriver opptaket av hverandre) eller tar den du har glemt, og forsyve det hele i noen timer, det gjør jeg For jeg glemmer til stadighet

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 08:05   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kosttilskuddene ...

Så vidt jeg forsto er de tilskuddene fra ketolysedietten uten jern?
Hvorfor i all verden? Er det ok for fertile damer med sterk mens og lavt jernnivå ellers å ta vanlige MED jern? Jeg tar disse nå+1500mg C hver dag (pga astma), føler meg grei nok jeg! Spiser ikke rødt kjøtt til hvert måltid heller, liksom...

http://www.gnc.com/product/index.jsp...entPage=family

Kort: En multivitamin/mineral, går nært opptil 100% dose på fettløselige vit, høyt på vannløselige, spes vit B-ene. 18mg jern,
500mg Ca, 250mg Mg, 15mg Zn, 120mcg Cr.
Skikkelig bra kompleks på antioksidanter.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 08:25   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskuddene ...

Hei
Ketolysetablettene er uten jern fordi ketolysedittet inneholder mye jern fra før ( grønne grønnsaker, kjøtt ,m.m.)

Selentabletten er en meget sterk antioksidativ tablett med gjærbundet selen som opptas bedre enn matallisk selen.

Til orientering
Torkil


Sist redigert av Torkil : 05-12-07 kl 10:07.
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 08:37   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskuddene ...

Jeg opplever også en viss forskjell på dagsformen om jeg ikke tar vitaminer (nå tar jeg ikke ketolysetablettene, men noe ca tilsvarende fra helsekosten). Tror det har en del å si at mye av maten vi spiser er hurtigdyrket, og at kjøtt vi spiser er så industrialisert, at mye av vitaminer og mineraler som skulle ha vært der naturlig, har forsvunnet i prossessen.
Hurra for økologi, sier nå bare jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 08:52   #11
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Kosttilskuddene ...

Hem, interessant tråd. Jeg er på Atkins induksjon på 2. uken og har til nå tatt mutlivitamin, krom, selen, mangan og kalsium. Men fremdeles er muskulaturen min blitt stiv. Sist det skjedde var da jeg begynte på lavkarbo i vår, massøren min mente jeg hadde for lav pH-verdi i kroppen.
Idag har jeg begynt med magnesium og kalium i tillegg, pluss en halv presset sitron i et glass vann. Skal se om det blir noen bedring.

Noen med lignende erfaring?

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 10:08   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskuddene ...

Hei
Uten å vite det sikkert høres det ut som om du mangler magnesium, er det tilfellet merker du det fort.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 17:25   #13
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Kosttilskuddene ...

Så bra! Supert, takk! Tar 400mg i døgnet, er det ok dose eller bør jeg ta mer nå i begynnelsen?

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 19:21   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskuddene ...

400 mg er OK.

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:34   #15
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskuddene ...

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

Jeg blir skikkelig dårlig av tabelettene som skal tas på morgenen og kvelden, selv om jeg drikker mye og tar mat til. Kan jeg bytte dem ut med vanlig kosttilskudd? Ender opp med at jeg ikke tar dem siden jeg blir så dårlig - ont i magen og kvalm...


Skyver denne opp... Noen som vet?

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:06   #16
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskuddene ...

Luer påen ting her jeg å..De morgen og kveldstablettene..MÅ man ta de to ganger pr dag? jeg blir dårlig av de kun på morgenen. det er krommen som gjør meg dårlig. prøvd det før å. Så nå tar jeg den bare på kveld.

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:29   #17
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Kosttilskuddene ...

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

Skyver denne opp... Noen som vet?

Tror det er flere her som gjør det, ja.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kromtilskudd og amming? Lollypop! Ketolysekuren 25 18-09-07 22:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no