Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokoladekrem/fromasje

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-07, 23:49   #1
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sjokoladekrem/fromasje

Sjokoladekrem/fromasje


Etter en del forskning på området, har jeg kommet fram til en deilig dessert/lørdagskos som faktisk ikke har mye Karbohydrater.

4ts gelatinpulver, løses opp i
2dl lunkent vann
2dl matfløte, blandes godt med
3ss kakao...kokes opp så vidt...bland inn
litt seltin og
3ts flytende suketter
Hell litt av den varme kakaoen i gelatinblandingen og bland ut før du blander alt.

Avkjøles. Når kakaoblandingen er kald, skal:

6dl kremfløte, piskes med
3ts flytende suketter og
2ts johannesbrødkjernemel (som er ristet inn i litt av kremfløten på forhånd)

Hell kakaoblanding i kremen, og vend forsiktig.

Hvis kakaoblandingen skulle stivne før du rekker å blande alt (fordi du sovnet på sofaen mens du ventet på at den skulle bli kald), så fortvil ikke! Da moser du geleen med en stavmikser og blander det med kremen!

La stå kaldt et par timer før servering

Bingo! Deilig sjokoladekrem...det kan jo hende at kosistensen hadde vært mer fromasjeaktig hvis jeg ikke hadde sovnet, så det skal jeg prøve neste gang...å være våken, altså...

1,7gk pr 100g

Har posjoner i fryseren og tar ut (dagen før) det jeg trenger til en lørdagskos, og konsistensen er like fin!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 08:44   #2
sol75
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 71
sol75 er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekrem/fromasje

dette hørtes godt ut - har skrevet ut oppskriften. Tusen takk for at du deler!!!

__________________
"Your mind is like a parachute. It only works if it is open."


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16137
sol75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater - mer fett :)...kanskje jeg prøver meg på Ketolyse igjen etter hvert.. :) Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 11:39   #3
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekrem/fromasje

Bare hyggelig!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no