Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oftere mensen på ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-07, 23:39   #1
Eplekjerne
Medlem
 
Eplekjerne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 127
Eplekjerne er på en erverdig vei

Oftere mensen på ketolyse?

Nå er jeg egentlig drittlei.... Hadde det for to uker siden ganske kraftig, og nå har jeg fått det igjen. Har aldri hatt så kraftig mens før i det hele tatt..

Er det i det hele tatt bra å få det så ofte?? Dessuten er det utrolig plagsomt og irriterende...

__________________


Eplekjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 00:15   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Kan du være gravid? Spiral? Tar du ketolysetablettene?

Jeg har ellers hatt hell med Arnica C30 (homeopatisk middel) mot sterke mensblødninger. Tas daglig over en lengre periode.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 08:38   #3
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Jeg fikk kraftigere mens enn normalt sist gang, første gangen mens i ketose, blir spennende å se hvordan det blir nest gang..

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 08:51   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=mensen

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=mensen

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=mensen

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=mensen

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=mensen

Noen tråder om emnet. Det pleier å bli bedre etterhvert, men kjempe kjipt når det står på

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 09:14   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Jeg har hatt voldsomme svigninger i menssykulsen denne tiden på ketolyse, men de to siste mnd har det endelig vært stabilt. Dog er blødningene mye kraftigere. Men det kan komme av at jeg nå ikke bruker noenting, husker sed gru fra før jeg begynte på pilla for 14 år siden, og før jeg fikk barn og ammet. Så nå er nok kroppen tilbake til det som er normalt for meg... Men det varer bare 4-5 dager... Og kun de to første har jeg kraftige blødninger, så er det bare litt de neste 2-3 dagene.

Ar du plages nå er nok fordi hormonene er i forandring- til det bedre Det går seg nok til om en liten stund

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 09:55   #6
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

velkommen i klubben! her er det på og av i ett enda kjør! stort sett en uke på og en uke av. og aldri før hatt så sterke blødninger som under kuren....
jeg drømmer om at det skal gi seg snart jeg og...

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:43   #7
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Jeg bruker p-piller, og har ikke hatt noe uregelmessigheter, slik som å begynne å blø midt i et brett osv. Jeg hopper også over mensen mer eller mindre hver gang og trodde kanskje at dette skulle bli vanskeligere mtp at så mange har en syklus som er helt "lost in space", men neida, fungerer bare superdupert

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 12:33   #8
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Jeg har kobberspiral og har mensen helt som vanlig. Det eneste er at jeg blør noe sinnsykt de to første dagene..... går greit nå når jeg er hjemme, men blir nok litt "styr" når jeg skal ut i jobb igjen.

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:04   #9
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Jeg fikk mensen for 10 dager siden, blødde sparsomt de første 6 dagene, og nå har det tatt seg litt opp, selv om det fremdeles ikke er store mengder.
Irriterende

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 14:59   #10
67kilo
Medlem
 
67kilo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 56
Innlegg: 178
67kilo er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

hmm, er det noen som har noe forklaring på dette med så hyppig mens under Ketolysekuren?

__________________
: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16264

Uke 1:-0,6kg, Uke 2:-0,2kg, Uke 3:-2.3kg Uke 4: +1,1
67kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:56   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av 67kilo, her.

hmm, er det noen som har noe forklaring på dette med så hyppig mens under Ketolysekuren?

Jeg er dårlig pååfprklare, men det er fiorklart i forumet her mange ganger. Det har med at vi rokkerer ved hormonene, de kommer litt ut av balanse,så det tar litt tid å komme i gjenge igjen... Men helt medisinke forklaringer kan jeg ikke gi...


*roperpåtorkil*

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 18:35   #12
Eplekjerne
Medlem
 
Eplekjerne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 127
Eplekjerne er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Nå er det like før jeg hopper av kuren. Orker ikke mensen nesten hver uke nå.

__________________


Eplekjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 20:20   #13
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Uffda. Sjekk om du kan være gravid, og begynn med Arnica! Jeg tar de homeopatiske C30 kulene (5 kuler 3* per dag) funker som fy!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 06:59   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Eplekjerne, her.

Nå er det like før jeg hopper av kuren. Orker ikke mensen nesten hver uke nå.


Ketolysekuren normaliserer hormonbalansen. Når kvinner er fete ( altså sterkt overvektige med insulinresistens) er hormonbalansen mot det mannlige. På kuren blir den normal kvinnelig igjen. I overgangen kan det bli trøbbel,
Kontakt evt lege og be om Provera, et gestagenhormon som stopper blødningen prompte, etter kuren (10 dager) vil du få en ny blødning Men deretter blir mensen normal. ( kalles populært en hormonell utskrapning - men er helt ufarlig, samme metode som når mensen skal utsettes på grunn av reise til syden)

Hva er verst? menstrøbbel eller o vervekten?

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:50   #15
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Eplekjerne, her.

Nå er det like før jeg hopper av kuren. Orker ikke mensen nesten hver uke nå.


Jeg bruker noe som heter Implanon. Eller P-stav som de fleste kaller det.
Man velger om man vil ha den i 3 år, eller 5 år. Og da går man uten mensen den tiden Eneste negative med den, er at man kan ha mensen en lang periode rett etter man har satt staven inn. Jeg f.eks. hadde mensen sammenhengende i 2 mnd. Men nå er det slutt, og jeg får ikke mensen igjen før jeg tar den ut, 4/10/2010
Noe som også er positivt med P-staven, er at når man tar den ut, er alle hormoner ute av kroppen med en gang. Når man går på P-piller eller sprøyte f.eks. tar det en stund før alt sånt er helt ute av kroppen.

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 13:07   #16
Eplekjerne
Medlem
 
Eplekjerne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 127
Eplekjerne er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Tror ikke jeg kan kalles skikkelig feit (oi, det var fint å si, egentlig!). Er 1.65 og veier 58 kilo nå.

Men jeg skal ta meg en tur til legen og høre hva jeg kan få mot det. Vil jo helst slippe hele den blodmøkka! Beklager ordforrådet.

__________________


Eplekjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 17:05   #17
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Hmm.. jeg begynte i går, og i dag fikk jeg mensen. Jeg har tilogmed p-stav, som skal hindre at jeg får mensen. Tar riktig nok litt tid før det blir helt borte, men jeg pleier ikke å få store blødninger.. bare litt småtteri.
Kan det ha noen sammenheng med kuren? Jeg synes kanskje det virker litt rart, iogmed at jeg startet på kuren i går...

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 22:28   #18
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

det høres jo litt rart ut ja..
men jeg er en av de som har hatt veldig lite blødninger før kuren. men underveis i kuren begynte det komme en uke på og en uke av !! fryktelig slitsomt!! så hadde jeg en skeie-ut-uke i jula og ingen mens. begynte på kuren igjen; og vips der var mensen på plass igjen!! og det er så grusomt slitsomt.....

__________________


janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 22:41   #19
Eplekjerne
Medlem
 
Eplekjerne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 127
Eplekjerne er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Hvordan er det forresten med p-stav? Legger man på seg av den?

__________________


Eplekjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 22:49   #20
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Hos meg er det ingen forandringer. Regelmessigheten er tll å ta å føle på. Ingen mens -ingen variasjoner.

Kan det være vinen?

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 22:56   #21
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Hos meg er det ingen forandringer. Regelmessigheten er tll å ta å føle på. Ingen mens -ingen variasjoner.

Kan det være vinen?

Da skal ihvertfall jeg begynne å drikke vin

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 07:37   #22
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Oftere mensen på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Eplekjerne, her.

Hvordan er det forresten med p-stav? Legger man på seg av den?

Jeg har ikke lagt på meg av den, og her har jeg klippet ut noe jeg fant på en side om Implanon. (vet ikke om det finnes flere typer p-stav, dette er hvertfall om den jeg har):

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Mavesmerter, kvalme, flatulens. Hud: Akne, alopesi. Metabolske: Vektforandringer nedsatt appetitt. Neurologiske: Hodepine, svimmelhet. Psykiske: Nedstemthet, emosjonell labilitet, nedsatt libido, nervøsitet. Urogenitale: Uregelmessige blødninger som kan gå over i amenoré, dysmenoré, vaginitt, ovariecyster. Øvrige: Brystspenning, smerter eller reaksjoner på implantasjonsstedet, influensalignende symptomer, smerte, tretthet, hetetokter. Mindre hyppige: Hud: Kløe, utslett, hypertrikose. Neurologiske: Migrene. Gastrointestinale: Diaré, oppkast, forstoppelse. Sjeldne (<1/1000): Urogenitale: Genital utflod, genital kløe. Psykiske: Angst, søvnforstyrrelser. Øvrige: Ryggsmerter, artralgi, blodtrykksstigning.

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse i sosiale sammenhenger ebbeto Ketolysekuren 3 25-08-07 16:47
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no