Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-01-08, 10:46   #276
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Da har jeg inntatt min første ED-frokost - en ost- og gressløkomelett. Helt spiselig, i alle fall med en halv pepperbøsse oppå.

Gammel 12-01-08, 11:06   #277
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Skrible, her.

Da har jeg inntatt min første ED-frokost - en ost- og gressløkomelett. Helt spiselig, i alle fall med en halv pepperbøsse oppå.

Da er du igang kjempeflott!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 11:23   #278
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Bare vent et par uker, så er det ikke fult så spiselig lenger

bra du er i gang velkommen "ombord" i ED-verdenen

Gammel 12-01-08, 11:59   #279
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Så flott! Husk det er lov og ha på masse krydder, salt osv.!!
Jeg lager gjerne omelettene med sopp og løk og har salat eller andre gr.saker til. Det hjelper på metthetsfølelsen.

Lykke til!

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 12:02   #280
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Har du fått bestilt produktene, Titti?

Jeg fikk ny forsyning i går, og det var bra, for da forskyver jeg suppene litt lenger bak igjen.

Håper at du snart får varer og hiver deg på kjøret igjen.

Jeg er i gang jeg vet du. Har jo en del produkter igjen, supper og omelettene tar liksom aldri slutt. Og så har jeg fått kjøpt noen produkter av en venninne som hadde litt til overs. Så jeg har nok produkter til en uka til hvertfall.

Har ikke fått somlet meg til å ringe enda, men til uka har jeg tidligvakt så da rekker jeg å ringe etter jobb.

Gammel 12-01-08, 13:08   #281
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Det er knallbra, for da er du i gang. Hva skal du spise resten av dagen?

Jeg har også spist omelett til frokost, men den var det liksom skinke i.
Pepper er deilig, men tacokrydder er også godt.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 13:11   #282
Cam
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Cam er på en erverdig vei

Jeg er også ny, og skal begynne på ED så snart jeg får produktene! Jeg fikk en giro i posten idag, og skal betale den på nettbank nå. Hvor lang tid tar det da før jeg får produktene? Jeg trodde jeg skulle få dem på et par dager, men hvis de først må registrere betalingen min, får jeg jo ikke pakken før midt i neste uke!? Argh... Hadde regna med å begynne i dag eller i morgen...

Gleder meg til å komme i gang! (Og gruer meg litt, selvfølgelig...)

Bare litt nysgjerrig: Dere som har hatt MYE å ta av (selv skal jeg ned ca 40 +) - hvor mye har dere tatt av i fase1? (Regner med å gå i fase 1 en måned.)
Har dere gått ned omtrent like mye /raskt i fase 2?

Spent på å høre fra litt forskjellige EDere, slik at jeg får litt inspirasjon! Håper dere har gått ned MASSE! Da blir jeg optimistisk...

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 13:37   #283
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Cam, her.

Jeg er også ny, og skal begynne på ED så snart jeg får produktene! Jeg fikk en giro i posten idag, og skal betale den på nettbank nå. Hvor lang tid tar det da før jeg får produktene? Jeg trodde jeg skulle få dem på et par dager, men hvis de først må registrere betalingen min, får jeg jo ikke pakken før midt i neste uke!? Argh... Hadde regna med å begynne i dag eller i morgen...

Bare litt nysgjerrig: Dere som har hatt MYE å ta av (selv skal jeg ned ca 40 +) - hvor mye har dere tatt av i fase1? (Regner med å gå i fase 1 en måned.)

Spent på å høre fra litt forskjellige EDere, slik at jeg får litt inspirasjon! Håper dere har gått ned MASSE! Da blir jeg optimistisk...

Hei Cam
Velkommen i babbelgjengen

Det var nesten rart at du ikke fikk pakka i dag, men da kommer den sikkert til mandag. Regninga har en forfallsdato og lever sitt eget liv uavhengig av forsendelsen. Jeg tror de sender ut varene med det samme de får bestillingen og det tar som oftest bare 2-3 dager hit i allefall.

Jeg begynte på fase 1 10. november og holdt på med den i 30 dager. Første måneden gikk jeg ned ca 11 kg, men siden ingenting. Grunnen til det er at det har vært jul og jeg er en svak sjel..
Fase 2 har jeg egentlig begynt på i midten av desember, men nå prøver jeg meg på fase 1 igjen en stund.
Fase 2 skal visst vare i 40 dager for meg, men forskjellen på fase 1 og 2 er jo bare at man erstatter en av posematene med litt kjøtt når man er på fase 2.

Selv om jeg ikke har gått ned noe mer så har de kiloene jeg har mistet, forandret sammensetning. Først hadde jeg mistet 6 kg vann og 2 kg fett osv, men så endret dette seg til 6 kg fett og 2 kg vann senere. Det andre var uforandret.

Det er motiverende å følge med på tanitavekta hos ED-legen. Det er jo mange som har slike vekter hjemme også, og de forteller mye mer om kroppen enn den vanlige, gammeldagse på badegulvet.

Jeg skal også ned 40+ egentlig 50+
Begynnervekta mi var 115,9

Det er ikke umulig, og om det skulle være det så klarer vi det likevel.

Lykke til

Gammel 12-01-08, 13:42   #284
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cam, her.

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med optimismen, for jeg har nesten ikke gått ned med ED, men når det gjelder pakken, så har regninga alltid blitt lagt inn i pakken jeg har fått, så jeg vil tro pakken din er på vei. Jeg får pakke 2-4 dager etter bestillingen er sendt inn

Gammel 12-01-08, 14:31   #285
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Hehe, takk - vi får se hvor lenge entusiasmen varer.

Det er knallbra, for da er du i gang. Hva skal du spise resten av dagen?

Jeg bestilte ikke så voldsomt stort utvalg av matvarer siden jeg ikke er videre begeistret for pudding og nesten-sjokolade - så dagene mine fremover blir ganske like, med omelett / bar / suppe / pannekake - og så grønnsaker, selvfølgelig. Er bevæpnet med asparges, bambusskudd, sopp og squash foreløpig.

Og jeg tror kanskje jeg skal prøve å lukke øynene og telle til tre og trylle frem en haug hjemmelaget tacokrydder!

Gammel 12-01-08, 17:34   #286
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Må jo ta de tdu har av motivasjon og bruke den Det går nok fint!
Jeg klarer ikke helt å huske hvor mye jeg gikk ned i fase en, startet 23 august i fjor. Men i gjennomsnitt har jeg gått ned 1 kilo i uka, helt til desember, hvor det stoppet opp litt, fordi jeg ikke fulgte oppskriften slik jeg skulle! Vet om folk som går ned fortere, og mer på fase en, men det bekymrer meg ikke Jeg er kjempefornøyd, men merker det stopper opp med en gang jeg tuller meg litt vekk. Passer på å tulle meg vekk med lavkarbomat uten fett hver gang jeg tuller, men vektreduksjonen stopper altså med en gang da. Og begynner igjen når jeg er flink pike
Lykke til!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 19:04   #287
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Og jeg tror kanskje jeg skal prøve å lukke øynene og telle til tre og trylle frem en haug hjemmelaget tacokrydder!

trylle, tralle
laget nettopp et lass til deg jeg..

Gammel 12-01-08, 19:15   #288
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Her er oppskrift dersom tryllingen ikke funker
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=tacokrydder

Gammel 13-01-08, 22:09   #289
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Hvordan går det med oss? Holder vi koken jenter?
Jeg sliter litt med alle bursdagsfeiringene og vaser meg litt vekk, men i morgen er det jo mandag, den store skjerpingsdagen

Gammel 13-01-08, 22:13   #290
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Her går det fint. Men helgen har vært tøff. Ikke at jeg har vært sånn skrubbsulten, men jeg har tenkt på mat hele tiden, vært utrolig sliten, null energi og veldig irritabel. Verre enn pms.
Nesten godt det er mandag og jobb i morgen, synes det er lettere å slanke seg i ukedagene.

Stå på, alle sammen.

Gammel 13-01-08, 22:31   #291
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

helga har vært helt dritt sånn matmessig for min del da, men jeg prøver igjen i morgen
jeg har vært syk i magen i en mnd nå, og da er det slitsomt å spise i det heletatt, for alt bare renner ut igjen (beklager detaljene)

Gammel 14-01-08, 07:28   #292
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Uæææ! Ikkeno galt med omelettfrokosten, men jeg tror det skal ta litt tid før jeg venner meg til å true i meg 'mat' istedet for kaffe på denne tiden av døgnet

Gammel 14-01-08, 07:38   #293
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Uæææ! Ikkeno galt med omelettfrokosten, men jeg tror det skal ta litt tid før jeg venner meg til å true i meg 'mat' istedet for kaffe på denne tiden av døgnet

God morgen

Jeg tar det ikke så nøye med frokosten jeg. Venter et par timer til jeg blir sulten. Tror ikke det har noe å si for diettens skyld, hvis du ikke har fått beskjed om å være veldig presis med frokost når du våkner?

Det smaker mye bedre når magen vil ha mat. Nå har jeg nettopp spist en bar. 2 timer etter at jeg sto opp.

kvaaa.....a..

Gammel 14-01-08, 07:47   #294
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg starter veldig ofte dagen med encappuchino jeg(kald så klart) kan faktisk nesten minne om noe godt dersom jeg drømmer meg bort til en sydhavsøy, og ser for meg at jeg sitter på stranda i en lekker liten bikini og kler den godt...

Gammel 14-01-08, 08:14   #295
Pia
Medlem

Pia sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Pia er på en erverdig vei

Hei melder meg inn i Euro gjengen Har sendt bestilling i dag , håper de kommer snart.
Skal ned helst 15 kg, håper jeg klarer det. Jeg går veldig sakte ned, har nå prøvd både Grethe Roede og Ketolyse det siste året, men vekten rikker seg omtrent ikke. Ser ut som en kombinasjon av lavfett og lavkarbo funker for meg.Gikk på eurodiett for 3 år siden, gikk da ned 17 kg, men trappet ikke gradvis ned, og da jeg i tilllegg ble gravid gikk vekten opp igjen. Jeg er nå 7 kg fra der jeg sluttet sist. Gleder meg til å starte

Syns dere er flinke, stå på

Gammel 14-01-08, 14:10   #296
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

God morgen

Jeg tar det ikke så nøye med frokosten jeg. Venter et par timer til jeg blir sulten. Tror ikke det har noe å si for diettens skyld, hvis du ikke har fått beskjed om å være veldig presis med frokost når du våkner?

Nei, jeg har jo ikke det, men det er jo dette med at jeg rusler til skolen en stund etter å ha våknet, og må spare dagens bar til lunsj Kunne pakket en nistepakke med omelett, selvfølgelig, men siden jeg styrer med maling og pastellkrittstøv og denslags, er det ikke et veldig mat-vennlig miljø jeg befinner meg i.

Så i dag tidlig ble jeg lurt av Deli De Luca... skulle inn og finne meg svart kaffe, men oppdaget til min bestyrtelse at gamle ønsker har gått i oppfyllelse; de har fått en kran med chai. (TO kraner, faktisk.) Denne var allerede satt til livs da det slo meg at noe søtt mest sannsynlig kommer med alt sukkeret i hele verden ut av kranen, hehe. Skal for sikkerhets skyld spørre om de vet hva som egentlig er i den i morgen - det finnes jo ikke noe slikt som lister over næringsinnhold ved de drikkestasjonene. :|

---
Iiik, google meddeler at jeg sikkert fikk i meg hundre tusen karbohydrater i den vesle koppen. Fæle Deli de Luca!

Sist redigert av Skrible : 14-01-08 kl 14:41.
Skrible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skjerpings Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 14:15   #297
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg starter veldig ofte dagen med encappuchino jeg(kald så klart) kan faktisk nesten minne om noe godt dersom jeg drømmer meg bort til en sydhavsøy, og ser for meg at jeg sitter på stranda i en lekker liten bikini og kler den godt...

Hehe! Kanskje jeg skal få med noen sånne cappucinoer i neste bestilling - jeg lot være denne gangen, siden jeg uansett fikk legens velsignelse til å helle i meg kaffen min. Mulig den leveres med medfølgende dagdrømmebikini?

Gammel 14-01-08, 15:46   #298
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Hei jeg har gått på ED før, og fikk beskjed om at man skulle glemme sticksen, det r vektnedgang man skal se på. Jeg har også hatt utrolig lite utslag på sticks, men har gått ned både 12 og 8 kilo med ED - med en graviditet imellom. Nå er jeg igang med de siste 15 kiloene, har som mål å gå ned ti til sommeren. Blir nok ikke ED produkter, men godkjent ED- "real food" og litt proteinpulver, kjøtt, og de posene jeg har igjen. Og en bar hver dag - de har jeg blitt avhengig av

Så dagene mine er ca slik:
En kaffe latte med skummet melk
en proteinshake
salat med mange typer grønt og litt olje/eddik, litt cottage cheese ellerskinke
bar
middag
pudding

Gruer meg til jeg slipper opp for pudding, den er god å ha i bakhånd. Og så tar jeg litt nøtter i ny og ne, det er jo heller ikke helt ED fase en-tre. Skriver dagbok, THEs dagbok, nå skal jeg være litt aktiv her igjen !

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:40   #299
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Så fint å ha deg her igjen, THE. :løper inn i journalen din:

Gammel 14-01-08, 17:03   #300
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

de har fått en kran med chai. (TO kraner, faktisk.) Denne var allerede satt til livs da det slo meg at noe søtt mest sannsynlig kommer med alt sukkeret i hele verden ut av kranen, hehe. Skal for sikkerhets skyld spørre om de vet hva som egentlig er i den i morgen - det finnes jo ikke noe slikt som lister over næringsinnhold ved de drikkestasjonene. :|

---
Iiik, google meddeler at jeg sikkert fikk i meg hundre tusen karbohydrater i den vesle koppen. Fæle Deli de Luca!

Mener du chai, som i "Enkel chai te" det fant jeg oppskrift på her:
http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift8150.asp

Det hørtes sånn ganske nydelig ut ja.
Dumme sukker.

Lørdag-søndag-mandag, allerede dag 3 jo.
Flink

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.