Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vårruller og eggnudler?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-01-08, 17:04   #1
Selma
Medlem

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Vårruller og eggnudler?

Er det noen som vet hvordan det er å spise eggnudler på ketolyse? Og hjemmelagede vårruller? Har så lyst på vårruller, men er usikker på om jeg kan spise det....Må jo i såfall være vårrullpapiret som er tvilsom. Noen som har peiling?

Gammel 15-01-08, 17:46   #2
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Vårruller og eggnudler?

Vårruller kan du i vert fall IKKE spise, det har jeg sjekket ut for jeg har oxo veldig lyst på det
Eggenudler har jeg ikke sjekket, men jeg tviler på det. Står nok på pakken om du kan eller ikke, krb innhold. sjekk neste gang du er i butikken

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 17:57   #3
Selma
Medlem

Selma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Vårruller kan du i vert fall IKKE spise, det har jeg sjekket ut for jeg har oxo veldig lyst på det
Eggenudler har jeg ikke sjekket, men jeg tviler på det. Står nok på pakken om du kan eller ikke, krb innhold. sjekk neste gang du er i butikken

Selv ikke hjemmelagede vårruller? Det var da dumt. Hadde et lite håp om at man kanskje kunne spise de man lager selv Vel, vel.....ikke så mye å gjøre med det da

Gammel 15-01-08, 18:06   #4
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Selv ikke hjemmelagede vårruller? Det var da dumt. Hadde et lite håp om at man kanskje kunne spise de man lager selv Vel, vel.....ikke så mye å gjøre med det da

Det er jo lagd av ris det man lager vårruller av, er det ikke?? husker i vert fall at jeg sjekket på pakken med vårrull "lefser" og det var ikke noe vi kunne ha. men jeg har faktisk ikke tenkt på det at en "lefse" veier jo ingenting, så kanskje Det må jeg sjekke ut, vet du noe om karb innholdet??

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 21:47   #5
Selma
Medlem

Selma sin avatar

Du har nok desverre rett Vårrulldeigen har ALT for mye karber i seg. Et slikt tyyyyyyyyyyyyyyyyynt lite papir har mellom 8-10 gr. pr. 100 gr. Eggnudler utgår også med skyhøye kneløft! Husker ikke akkurat nå hva de innholdt, men det var ihvertfall alt for mye...
Så vi må nok bare holde ut uten vårruller

Gammel 16-01-08, 11:21   #6
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Jeg lurer på om det ikke går ann å lage vårruller?. De papirtynne "omslag" kan vel ikke veie alverden? og fyllet kan fint tilpasses ketolysedietten.
Dette skal jeg se på neste gang jeg kommer på Saigon Market i Arendal.
Det hadde jo vært godt med en vårrull med litt soya.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:02   #7
Selma
Medlem

Selma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg lurer på om det ikke går ann å lage vårruller?. De papirtynne "omslag" kan vel ikke veie alverden? og fyllet kan fint tilpasses ketolysedietten.
Dette skal jeg se på neste gang jeg kommer på Saigon Market i Arendal.
Det hadde jo vært godt med en vårrull med litt soya.
Vennlig Hilsen
Torkil

Det var det jeg også tenkte....at de tynne arka kan jo ikke inneholde all verden. Men de jeg fant inneholdt ca. 10 gr. pr. ark !!!! Men kan jo være at jeg har tolket innholdfortegnelsen feil....håper jo inderlig det. Så blir veldig glad hvis du finner noen som inneholder mindre Jo mer jeg tenker på rullene, jo mer får jeg lyst på

Gammel 16-01-08, 22:28   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nei det stemmer at de inneholder såpass med karber dessverre.
Masse stivelse i dem

jeg er også glad i vårruller så om noen finner en god løsning .......

Gammel 06-02-08, 21:24   #9
mum
Juniormedlem

mum sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 63
mum har en fantastisk aura rundt segmum har en fantastisk aura rundt seg

hei.
fikk så utrolig lyst på vårrull når jeg leste om dette. Laget en med kylling og kål inni,tok til og med soyasaus inni da jeg spiste den. Stixen var like fin og lilla etterpå ,testet samme dag og dagen etter.

mum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 10:34   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Deigen vårruller lages av inneholder fremdeles mye karber - 10 gram pr ark !
At man får utslag på stix etterpå betyr ikke at det er problemfritt å spise dem !
(Det kan være mange årsaker til utslag på stix, bla. inntak av fettholdig mat eller for lite vanndrikking)

Sorry

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vårruller Nuppa Spørsmål og svar 2 11-11-06 00:00
Vårruller?? Nett Lavkarbo generelt 3 12-02-06 15:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.