Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som kan hjelpe?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-08, 22:08   #1
stinemor47
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4
stinemor47 er på en erverdig vei
Unhappy

Noen som kan hjelpe?

Noen der ute som har noen gode råd før jeg ruller???????

Går på ketolysekuren og følger boka til punkt og prikke,men vekta går bare feil vei.
På 1 uke gikk vekta opp 3kilo .Uke to gikk jeg opp 2 kilo og stixen er lilla????
Drikker vann og trener.

stinemor47 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 22:27   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe???

Da vil jeg gjerne at du skriver opp eksakt hva du spiser og drikker i løpet av en dag

Gjerne flere dager også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 00:11   #3
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Noen som kan hjelpe???

Forstår din fortvilelse.. Skriv opp hva du har spist . Må være no feil der inne en plass

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 01:40   #4
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Noen som kan hjelpe???

Sier meg enig med de andre - skriv inn hva du har spist.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 12:33   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe?

Det er nok noe du har spist. Det er også sannsynligvis vannvekt. Det er IKKE fysisk mulig å legge på eg 3 kg fett i løpet av en uke.

Uten å vite hva du spiser er det umulig å gi deg et skikkelig svar. Selv om du mener du følger Ketolyseboka til punkt og prikke er det mulig du spsier for mye av noe kroppen din ikke tåler. Vi er alle unike og hva vi tåler er individuelt.

Har du tatt noen medikamenter utenom ? Muskelavlslappene, betendelseshemmende - andre ? Det er mange medikamenter som samler vann i kroppen.

Har du nettopp begynt å trene eller har du trent lenge ?
Trener du hver dag ? Hva trener du ?

Kom med menyen din og litt tilleggsopplysninger du, så ser vi på det !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 00:43   #6
stinemor47
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4
stinemor47 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe?

Tusen hjertelig takk for at dere vil hjelpe meg :-)
Dette er sånn ca det jeg spiser og spiser meg mett

Frokost ..omelett av to egg med bacon ost eller skinke og 1/2 l vann
Lunch... Enten rekesalat eller kyllingsalat og 1/2l vann
Middag ....kylling eller biff med brokkoli og blomkål og en dæsj rømme 1/2 l vann
Tar og litt lettgele med kremfløte til dessert

Om natta når jeg jobber kan det bli litt baconkrisp peanøtter eller stangselleri med ost men ikke mye.

Tar ingen medisiner utenom levaxin,trene har jeg gjort hele tiden ,eneste er at jeg har sluttet og røyke for 4 mnd siden.

stinemor47 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 07:41   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe?

Hei
Når du skriver rekesalat/kyllingesalat, mener du da en blandet salat med reker/kylling eller reker/kylling i majones-type-salat?
Er det siste tilfellet blir det litt snaut med varierte grønnsaker, blandet salat.
Lettgele er forhåpentlig Heistad gele, ikke lettvariantene av sukkergele??
Ellers ser det ikke så galt ut. Får du ikke vekttapet nedover, må du i noen dager redusere den totale matmengde å spise mere fett og litt mindre protein, altså de feteste ostene (rider 60%) laks i stedet for torsk, nakkekoteletter i stedet for rene ryggkoteletter.
Jeg forutsetter du tar ketolysetablettene, uten kan det stoppe helt opp for noen.
Siden du har trent fra før, tror jeg ikke så mye på at du bygger muskler, men har du fått litt "større" klær med stabil vekt, har du byttet ut fett med muskler.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:07   #8
stinemor47
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4
stinemor47 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe?

Spiser blandet salat med enten kylling eller reker og Heistad sin gele.
Tar og ketolysetablettene.
Men som du sier kan være for lite fett det har jeg ikke tenkt på.
Får stå på en uke til og se hva som skjer :-)

stinemor47 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 14:42   #9
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe?

Jeg synes også det ser ut som om du spiser altfor lite fett.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 14:47   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Har du nettopp begynt å trene eller har du trent lenge ?
Trener du hver dag ? Hva trener du ?

Lurer litt på dette jeg også. Svaret på disse tingene kan være avgjørende for å finne ut av stopp i vektnedgangen.

Er du her fortsatt?!
HALLOOOO?!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 14:58   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe?

Jeg finner mist et par party stoppere på menyen din, som gele med kremfløte til dessert. Det kan ikke jeg spise om jeg vil gå ned i vekt.

Baconkrisp er godt, men det er salt og en notirisk vannsamler, mange tåler ikke det heller.

Peanøtter har mest karber av alle nøtter. 10.4 pr 100 gram. Så spørs det hvor mye du spiser. I tillegg er de saltere enn andre nøtter - og binder vann

Kombinasjonen med at du spiser dette og har sluttet å røyke (noe som i seg selv setter ned forbrenningen med ca. 10%) kan være årsaken til at du ikke går ned.

Det kommer an på hva DIN kropp tåler. Prøv å kutt ut gele/krem/bacon crips og peanøtter og se om det skjer noen endring. Gjør det det må du legge til en av dem om

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:26   #12
stinemor47
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4
stinemor47 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe?

Jeg trener vann aerobic 1 gang i uka .. går med bikkja 1 time hver dag .Linedans 1 gang i uka.Det har jeg akkurat starta med men det andre har jeg holdt på meg noen år
Alt har stoppet opp etter jeg sluttet og røyke,lurer på om jeg må begynne igjen jeg.
Men skal prøve å kutte ned på dette og se :-)
Hadde en vektnedgang nå på 0.2 på en uke *ler*

stinemor47 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:42   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe?

Ja, det er nok mange faktorer som spiller inn her. Jeg hadde også villet kutte ut peanøtter, baconcrisp og geleen nå i startfasen din. Prøv om du klarer å spise mest mulig ren mat i begynnelsen. Og du må passe på å spise fett nok også, så du ikke blir energitom og sulten. Hvis man spiser for magert og for lite, og blir sulten, så blir man så lett "fysen" på noe, og da tyr man ofte til ulike snope-erstatninger. (Prøvd det sjøl, ja...) Fettet er vår venn! Få i deg nok mat, spis deg mett og drikk vann!

Røykeslutt og nattarbeid kan nok også påvirke forbrenninga di, ja. Prøv å passe på at du får nok søvn, selv om du jobber natt. Søvnmangel kan også virke negativt inn.

Lykke til videre. Vi snakkes! Hilsen Nic

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:12   #14
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe?

sender ett lite spm her jeg også.. da det egentlig gjelder det samme temaet..
kan dere som er drevne i dette komme med noen raske tips til hva man kan putte i munnen i løpet av dagen for å få i seg nok fett!!!
Jeg har gått ned masse jeg altså.. men nå er kroppen min godt vant til mindre mat at jeg heller ikke blir særlig sulten bortsett fra til lunsj og middag. og det er jo altfor lite m en salat og middag pr dag! så om det er noe jeg bare kan putte i meg i løpet av dagen for å få opp fettmengden så vil jeg bli glad for tips!

spiser gjerne skivet ridderost.. vossafår... og annet pålegg. lett å bare momse i seg på jobben. hva annet kan dere foreslå som ikke trenger så store forberedelsene!!!!
jeg tror mitt probl nå er for lite fett!!!

__________________


janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no