Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Utvanning av lavkarbo-begrepetSå har også problemstillingen kommet til Norge.
![]() |
![]() |
#2 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hehe
![]() |
![]() |
#3 |
Systemutvikler
Det vil si mindre enn 20% av samlet energiinntak fra karbohydrater. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Keto
![]() |
![]() |
#4 |
Stressa 4-barns mor
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
Du HP.... Hvor mye karber får et "vanlig menneske" i seg? En som spiser brød til frokost, lunsj og kvelds, i tillegg til frukt og grønt, poteter og ris til middagen. Et par glass brus i løpet av dagen, te eller kaffe med sukker i, en dessert etter middag, litt potetgull og kanskje noe konfekt til kvelden osv....
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
Alder: 68
I USA skrives det mye om "utvanning" akkurat nå. Mange selskap spm heiv seg på "lavkarbo bølgen" har sluttet å selge produktene, stanset produksjonen. Fordi de ikke ble solgt. Og DET blir slått stort opp. "Lavkarbo er ute".
Men de har ikke regnet med alle forumene. Der hvor lavkarbere fra hele verden samler seg, - diskuterer og utveksler meninger. Mange av disse har gjennomført brukerundersøkelser. Jeg er ikke i tvil om at disse brukerundersøkelsene har bidratt til at enkelte produkter har møtt en rask død i markedet. Produsentene har ikke gjort markedsundersøkelsene sine godt nok. De kan umulig ha vært inne på et lavkarboforum og lest. Da hadde de visst hva folk vil ha, hva de kjøper og hva de er villig til å betale ! De burde også ha satt seg inn i hva lavkarbo virkelig ER ! Arrogansen er utrolig ! Det er ikke vanskelig. Et lite internet søk på "low carb support" hadde gitt dem mange nyttige svar ! Her i Norge tror produsentene at lavkarbo er Fedon Lindberg. Og selv med den vissheten klarer de å produsere varer Lindbergere ikke kan spise. En annen ting er at jeg ikke tror det er et skikkelig marked for lavkarbo her enda. Fedon sine produkter forsvinner etterhvert fra flere og flere butikkhyller virker det som. Er det produktene eller prisen det er noe galt med ? Vi får se med Atkins produktene. Blir disse populære vil de nok introdusere flere varer i det norske markedet. Inntil videre får vi vise at vi ikke lar oss avspise med dårlig smak og for høyt karboinnhold ! ![]() Det er ikke vans
![]() |
![]() |
#7 |
Systemutvikler
Etter min oppfatning er lindbergbrødet et lavkarbobrød.
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
Alder: 68
Jeg sa ikke at Lindbergvarer IKKE er lavkarbo HP !!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Matallergi av lavkarbo ??? | Nille | Lavkarbo generelt | 1 | 12-12-04 22:02 |
Lavkarbo og kroppsbygging.. | bubavon | Trening | 5 | 12-11-04 14:22 |
Kan Lavkarbo og Yoga filosofi kombineres? | HP | Lavkarbo generelt | 5 | 19-08-04 22:26 |
Lavkarbo Coca -Cola | yor | Atkins kosthold | 3 | 28-05-04 17:35 |