Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Så viktig er ketolysetablettene ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-12-07, 23:45   #26
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Så viktig er ketolysetablettene ...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Kunne ikke vært mer enig, og jeg skjønner ikke at folk velger å heller sette sammen alt selv *latogfattig*

Jeg gjør på en måte det, men jeg har egentlig fått en liste fra sykehuset om hvilke tilskudd jeg skal ta, dessuten sjekker jeg hele vitamin- og mineralstatusen på sykehuset hver 3. måned og ligger godt innenfor på alle verdier hele tiden, heldigvis. Jeg tar dobbel dose multivitaminer (Spektro), dobbel dose omega 3, sterk dose kalsium med D-vitaminer og veldig VELDIG sterke B-vitaminer (komplex) fra Sverige. Mangler ingenting.

Gammel 10-12-07, 00:53   #27
manesh
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 40
manesh er på en erverdig vei

som sagt så er jeg fersk, men det er stor hjelp å lese det dere skriver her altså Og jeg er imponert over hvor effektivt dette kostholdet er, resultatene kommer raskere enn jeg hadde trodd! Det er kanskje en god ide å kjøpe det kosttilskuddet dere snakker om, er ikke bare bare å sette sammen det man trenger selv. Men godt svar fra MorStine ang hvilke næringsstoffer kroppen trenger på dette kostholdet! Takk Krom er vel bare for å dempe søtsuget vel? (noe jeg ikke merker noe til)

manesh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins-ish Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:00   #28
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Jeg har vært SÅ sløv de siste mnd, har ikke giddet å kjøpe nye tabletter, tenkt at det ikke er SÅ viktig. Men nå har jeg vært hos legen, jeg er trøtt, tiltaksløs, øresus, hårtap, fryser og har sånn sliten følelse i kroppen. Tenkte egentlig kanskje at jeg har lavt stoffskifte el. Men alt bunner mest sannsynlig i at jeg mangler det meste av vitaminer. Så nå skal jeg virkelig booste på med ketolysepiller altså. Mest sannsynlig må jeg ta jern og B12 ved siden av...

Så folkens, det er ikke lov å la være å ta disse tablettene*streng*

I kveld går turen til Jessheim for å kjøpe inn alle tre glassene!

Legen mente forresten at jeg så ekstremt bra ut, men at jeg nå måtte begynne å spise normal igjen, fylle på med karbohydrater, det er det viktigste for kroppen... Vi diskuterte litt og hun var enig i at Fedon er veldig bra... Skjønner ikke helt hva hun mener, først skulle jeg spise MASSE karber, så skulle Fedon være bra. Hm... Vi ble til slutt enige om at det er viktig å få i seg riktige karbohydrater som gir langsom blodsukkerstigning...

Hei
Gratulerer med ditt vekttap og du kan glede deg til forandringen i matveien når du starter på Fedon Lindberg.
Din lege avslørte seg som en av veldig mange leger som vet mindre om ernæring enn de fleste herinne.
Veldig mange leger har ett råd ved slanking: spis mindre- that´s it!!!
Ketolysetablettene, spesiellt kromtablettene inneholder kalium, kalsium m.m noe som kan gi kvalme. Man bør derfor ta tablettene sammen med mat, da går det oftest bra. Eller drikke et par store glass vann til tablettene.

Vennlig Nyttårshilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:25   #29
lillestine
Medlem

lillestine sin avatar

Hvor: by i ly...
Alder: 50
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Hei!
Noen som kan ramse opp for meg eksakt hvilke stoffer disse tablettene inneholder? Prøver å lete opp tilskudd selv, for har så velig veldig vanskelig for å svelge hele tabletter - faktisk helt umulig for meg.
Har ikke holdt på mer enn en liten uke, så det er vel ingen fare ennå?

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 16:37   #30
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Du vil se det ved å gå til www.ketolyse.no å klikke på nettbutikk og så info på hvert produkt.

Magnesiumtabletten:
Magnsiumkarbonat, magnesiumhydroksid, magnesiumacetat svt 200 mg magnesium totalt

Kromtabletten:
Gjærbundet Krom 120 mikrogram
Mangan 2 mg
Kobber 2 mg
kalsium 200 mg
kalium 560 mg
folinsyre 100 mikrogram
Vit B1 0,6 mg
Vit B2 1 mg
Biotin 50 mikrogram

Selentabletten:
Gjærbundet Selen 100 mikrogram
Vitamin C 90 mg
Vitamin E 15 mg
Sink 15 mg
Vitamin B6 2 mg
Vitamin A (RE) 800 mikrogram

Vennlig Hilsen
Torkil

Gammel 06-01-08, 16:45   #31
lillestine
Medlem

lillestine sin avatar

Takk for svar!
Når du først er her: er det mulig å tygge tablettene som kan kjøpes på nettstedet? Samme effekt når de tygges? Forferdelig smak? Jeg foretrekker jo helst det de som er riktig sammensatt, dessuten mindre arbeid med å finne alt.
Og: ned 3,5 kilo siden forrige mandag! Juhu!!!

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:59   #32
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Hei
Effekten er den samme om du tygger dem eller knuser dem.
Men smaken . Kanskje du kan blande det i noe mat - makrell i tomat kanskje .
Drikk rikelig med vann til for å unngå ubehag i magen. og ta for all del tablettene sammen med mat.

Lykke til videre - og gratulerer med flott start.

Vennlig Hilsen
Torkil

Gammel 07-01-08, 16:07   #33
Sweetflower
Medlem

Sweetflower sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Du vil se det ved å gå til www.ketolyse.no å klikke på nettbutikk og så info på hvert produkt.

Magnesiumtabletten:
Magnsiumkarbonat, magnesiumhydroksid, magnesiumacetat svt 200 mg magnesium totalt

Kromtabletten:
Gjærbundet Krom 120 mikrogram
Mangan 2 mg
Kobber 2 mg
kalsium 200 mg
kalium 560 mg
folinsyre 100 mikrogram
Vit B1 0,6 mg
Vit B2 1 mg
Biotin 50 mikrogram

Selentabletten:
Gjærbundet Selen 100 mikrogram
Vitamin C 90 mg
Vitamin E 15 mg
Sink 15 mg
Vitamin B6 2 mg
Vitamin A (RE) 800 mikrogram

Vennlig Hilsen
Torkil

Hei! Bare lurte på om det finnes tilsvarende tabletter _uten_ gjær? Tåler det dårlig. Derfor bruker jeg Spektro sine multivitamintabletter. Tror du dette er et greit alternativ? De har ikke gjær i seg.

Gammel 02-02-08, 23:03   #34
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Dytter denne opp

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 13:58   #35
lillestine
Medlem

lillestine sin avatar

hei alle!

Ville bare si:
for de som må tygge tabletter: kun magnesium er grei, de andre var FORFERDELIG, særlig selen/sink...

men ellers et godt tips, kanskje til den som ikke tåler gjær også:
det finnes flytende multivitaminmineral-tilskudd, heter mivi total pluss. Smaker heller ikke så veldig godt, men tross alt laget for å inntas slik. dessuten veldig godt innhold av alle stoffer som hører til kuren, med unntak av kalium, som du kan få i deg gjennom kosten, skjekk for eksempel endel nøtter og grønnsaker. Ellers er jo dette en blanding, og du kan derfor ikke gjøre som torkil sier om å holde visse stoffer fra hverandre.

Stine

Gammel 03-02-08, 14:42   #36
Princez
Medlem

Princez sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 51
Princez er ny på veien

Jeg har valgt å spise opp de vitaminene jg hadde igjen fra en proteinkur jeg tok tidligere. Er ganske fattig for tiden ja, men neppe lat Synes disse funker bra!! Velger nok å kjøpe ketolyse når de er oppbrukt ja. Vitaminer er kjempeviktig på denne dietten har jeg merket. hvis jeg sluntrer unna merker jeg det ganske så fort!!

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 11:54   #37
upsidaysi
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
upsidaysi er på en erverdig vei

hmm kanskje jeg burde kjøpe meg vitaminer da *jupp*

er de å få kjøpt i andre Meny butikker eller det bare på jessheim?

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 11:56   #38
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av upsidaysi, her.

hmm kanskje jeg burde kjøpe meg vitaminer da *jupp*

er de å få kjøpt i andre Meny butikker eller det bare på jessheim?

Det er viktig ja. Og det er flere meny som har. vet ikke hvor du holder til, men det står en oversikt øverst på ketolysesiden om forhandlere.

Gammel 04-02-08, 11:58   #39
upsidaysi
Medlem

ikke noe i nærheten av meg ser jeg *sukk*

har jo akkurat bestilt to bakemix fra ketolyse...synes den er kjip å måtte betale porto igjen altså... (jaa jeg er fattig )

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:32   #40
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av upsidaysi, her.

ikke noe i nærheten av meg ser jeg *sukk*

har jo akkurat bestilt to bakemix fra ketolyse...synes den er kjip å måtte betale porto igjen altså... (jaa jeg er fattig )

Er det kommet da? Ellers kan du vel sende en mail til Torkil og spørre om det kan sendes sammen?

Gammel 04-02-08, 15:04   #41
upsidaysi
Medlem

ja de er kommet gitt

Gammel 04-02-08, 20:49   #42
megselv
Medlem

megselv sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 40
megselv er ny på veien

Jeg er fryktelig sløv på disse tablettene og det fordi jeg henger meg opp i når på dagen de skal spises og sammens med mat.
Glemmer det hele tiden siden jeg ikke har noen rutine på når jeg spiser mat og heller ikke spiser frokost, lunsj, middag og kvelds hver dag.
Kan jeg ta de utenom maten?

Gammel 23-09-08, 12:49   #43
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Vel, jeg lærte den vanskelige måten med å ikke ta tablettene, våknet flere netter med krampe i foten (POKKER SÅ VONDT!!), og jeg har bare gått 2 uker (dette er den 3.) på ketolyse. Sprang ned til Life helsekost og kjøpte meg multivitaminer som inneholder alle vitaminer/mineraler som trengs (ifølge ketolyse.no). Jeg håper at det duger nok? Jeg kommer ALDRI til å huske å ta DI pillene om dagen, DI om kvelden, DI med mat, DI ikke med DI osv...

Hun som jobbet på helsekosten prekka på meg omega-3 tabletter og, mente jeg MÅTTE ha dem. Så der valsa jeg ut 500 kr fattigere. Noen som har erfaring med omega-3 tablettene og om jeg FAKTISK trenger dem?

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 13:07   #44
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Noen som har erfaring med omega-3 tablettene og om jeg FAKTISK trenger dem?

Med mindre en spiser masse fisk, så tror jeg alle trenger Omega-3 tilskudd. Tror ikke du kommer til å angre på at du kjøpte tablettene!

Jeg var på et foredrag med Fedon Lindberg for noen år siden, han var veldig opptatt av Omega-3s betydning. Men han sa at det var helt fint å ta vanlig tran - og billigst. (Jeg har likevel fortsatt med "dyre" tabletter fra helsekosten. )

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:46   #45
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

Hvorfor må ketolysetablettene tas hver for seg? Finner ikke svar på det her på forumet...

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:50   #46
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Fordi noen de kan hemme opptaket av hverandre viss de taes sammen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:52   #47
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

aha... Så det har ingenting med at det kan stanse vekta?
For jeg tar ikke ketolysetablettene, jeg tar multivitamin (som inneholder alt det samme + extra). hun på helsekosten sa at det ikke var "hemmende" selv om alt var i ett. Men nå vet jeg at det skal ikke mye til for å få jobb på helsekosten

Gammel 29-10-08, 22:59   #48
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Fant noe Torkil selv har skrivd om det:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Dette klippet jeg fra www.ketolyse.no

Den nye kromtablett : 1 tablet morgen og kveld

• Gjærbundet krom
  • Vit B2
  • Vit B1
  • Boitin
  • Kalium
  • Kalsium
  • Kobber
Sammen med selentabletten: 1 tablet til lunsj
  • Gjærbundet selen
  • Vit C
  • Vit E
  • Sink
  • Vit B6
  • Vit A
Og Magnesiumtabletten: 1 tablet til middag
  • Magnesiumkarbonat
  • Magnesiumhydroxid
  • magnesiumacetat
Vil ketolyse-komplett tablettene dekke behovet for vitaminer og mineraler mens du går på ketolysekuren og andre slankekurer basert på kostindusert ketose. Årsaken til at man ikke kan ta alle tablettene på en gang er at flere av stoffene hemmer opptaket av hverandre.

I tillegg til tablettene anbefales omega 3 olje enten som tran, kapsler eller rikelig med fet fisk og rapsolje.
De nye kromtabletter er litt dyrere enn de gamle. De øvrige to tabletter er ikke økt i pris, enda momsen er steget med 2%.
Torkil P. Andersen

Det går an å bytte slik at en tar krom til middag og magnesium til kvelds.

Tablettene er skreddersydd til lavkarbo og er et kompromis. Kanskje burde man ta tabletter 8 ganger daglig for å få best opptak av vitaminer og mineraler, da en del hemmer opptak av hverandre.
En multivitamintablett pr dag er en vits spør du meg.
Jeg laget helt korrekt ketolysetablettene fordi det ikke er så lett å finne "samletabletter" , etter relevante innspill her på lavkarbo er det kommet nye tabletter med optimalisert innhold. Det har dessverre betydet tre forskjellige tabletter som skal tas 4 ganger i løpet av dagen, men

Krom til frokost og middag : la tablettene stå ved spisebordet.
Selen til lunsj; la tablettene stå på jobben
Magnesium til kvelds : la tablettene stå på badet og ta dem før leggetid.

Vennlig Hilsen
Torkil

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 00:57   #49
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

"En multivitamintablett pr dag er en vits spør du meg."

Huffda!
Nei, jeg vet personlig at jeg aldri hadde klart å tatt de tablettene som jeg skulle. Der med mener jeg multivitamin er et bedre alternativ enn ingenting.. Nå går jeg over til lindberg da, vet ikke hva slags kosttilskudd som anbefales der..

Gammel 30-10-08, 10:33   #50
Anitra
Seniormedlem

Anitra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 55
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Jeg merker godt når jeg er uten tabelettene etpar dager. kroppen blir kranglete da.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål og belønning - viktig for suksess firth Generell diskusjon 9 28-04-08 00:05
Farlig å ta folat sammen med ketolysetablettene? touran Ketolysekuren 4 22-05-07 22:11
Lusekilo ja, men viktig for meg. Tuttan Spørsmål og svar 7 05-02-07 23:02
Hvor viktig er det med ketolysetablettene?? Nirren Ketolysekuren 14 28-10-05 14:19

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.