Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessverre

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-08, 18:37   #1
Henriette23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oppland
Alder: 39
Innlegg: 23
Henriette23 er på en erverdig vei

Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessverre

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg gjør feil. Skal ned 22 kg og har de siste 4 ukene gått ned 1,2 kg. Ja det er jo litt, men med det tempoet så tar det jo flere år.

En normal dags meny ser slik ut:
Frokost: 3 striper bacon og 1 egg. ca 1 g karbo
Lunsj: Salat, paprika, agurk, skinke og ost. Ca 4 g karbo
Til middag: blomkål eller brokkoli med rent kjøtt, kylling eller koteletter. Med smør og litt fløte saus. ca 8 g karbo
Kvelds: grønnsaker med dip eller avokado med reker... som da dekker opp for de siste karbene jeg trenger.

Prøver å ligge på 17 karber om dagen. Mellom 15 og 20 g om dagen er vel det som er anbefalt.

Trener pilates 30 min hver morgen, og 3 ganger i uka så går jeg en rask tur i 30 min. Svømmer også 20 min en gang i uka.

Drikker nesten 3 l vann om dagen og ikke noe annet enn vann.

Føler jeg er kjempe flink som endelig har kommet i gang med trening og at jeg klarer å holde kuren. Men et eller annet må jeg jo gjøre galt siden det går så veldig trekt. Eller er dette normalt Den første uken begynte jeg på 15 g karbo men gikk ned 100 gram, så har liksom prøvd å øke karbo inntaket litt for å få i gang forbrenningen.

Blir liksom skuffet når vekten ikke går ned mere enn 200 g i uka osv når jeg jobber så hardt med dette som jeg føler jeg gjør da.

Håper på en del tips og ideer

Henriette23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:01   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på..... Desv

Heisann

Syns du ER kjempeflink Gratulerer med 1,2 ned

Vanskelig å si hva som er grunnen, for du har jo en veldig bra meny Og drikker mye vann, det er bra.

Dip, sier du, mye? Hva slags?
Fløtesaus, hvor mye?
Det er noen som ikke kan spise rømme og fløte, det er vektbrems for de.

Tar du ketolysetablettene?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:05   #3
Henriette23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oppland
Alder: 39
Innlegg: 23
Henriette23 er på en erverdig vei

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på..... Desv

Dipen jeg lager selv er en boks seterrømme, med to tskjeer pesto og et fedd hvitløk. Regnet ut at det er ca 5 g i et helt beger og det begeret holder en uke så ikke mye jeg spiser hver dag. Litt under 1 gram.

Lager saus på buljongterning og fløte, regner da ut karber i forhold til hvor mye fløte og hvor mye buljong jeg bruker. Så er veldig nøye med å veie å skrive ned alt jeg spiser.

Så det går greit at jeg spiser 17 gram om dagen? Eller bør jeg kutte ned på karbene?

Takk for svar

Henriette23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:09   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på..... Desv

Jeg syns ikke du skal kutte på karbene.

Tar du ketolysetablettene? De er veldig viktige

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:13   #5
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på..... Desv

Opprinnelig lagt inn av Henriette23, her.

Trener pilates 30 min hver morgen, og 3 ganger i uka så går jeg en rask tur i 30 min. Svømmer også 20 min en gang i uka.

kjempe flott at du trener! det skal du vite- men det kan faktisk forsinke vektnedgangen din... siden du får mer muskler....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:20   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på..... Desv

Hvor mye skal du ned da???

Det teller jo også... Spis mer fett!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:22   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på..... Desv

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvor mye skal du ned da???

Det teller jo også... Spis mer fett!

Ho skal ned 22 kg. Stod i 1. innlegget

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:28   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på..... Desv

Er helt enig med Gerd i at du absolutt IKKE bør kutte på karbene.
For meg ser menyen din flott ut også. Om du ikke spiser kunstig søtstoff eller "koser deg med godterier" en gang i uka eller spiser andre ting enn det du har skrevet opp her - ser jeg ingen grunn til at du ikke skulle ta av.

Tror ikke rømmen spiller noen rolle, men det er mange som ikke tåler fløte så godt. Ikke på grunn av mengden karber, men rett og slett på grunn av melkefettet tror jeg.

Det er viktig at alle måltider inneholder proteiner, fett og grønnsaker. Det ser det jo ut til at du holder fint. Det er mulig det er for små porsjoner rett og slett. 4 skriver bacon og 2 egg er liksom malen. Men du skal jo ikke tvinge i deg mat om du ikke orker her !

Lurt å ligge unna bare issalat i salaten også, og heller bruke en blanding av flere salattyper. Vet ikke hva du pleier bruke. Det finnes jo så mye gode "blader" i butikken om dagen. Dess mer farge dess bedre. Avocado og reker er flott kveldsmat.

Det er ingen grunn til at du ikke skal ta av, men det var det med porsjonene da.... Du kan jo prøve å øke litt ?

Det er også mange som trener som opplever at vekta står stille, mens kroppen allikevel blir mindre. Og du tar jo av.... For noen av oss går det dessverre seint. Jeg er en skikkelig sinke og tok av i samme farten som deg.

Det spørs også hvor mye du har å ta av. Dess mindre du har å ta av dess vanskeligere er det. Dessverre.

Det er heller ikke slik av en ketogen diett er det beste for alle. Vi er alle unike og tåler/takler forksjellige ting.

Jeg syns du er kjempeflink og anbefaler deg å stå på videre.
Vi skal prøve å hjelpe og støtte deg så godt vi kan !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:34   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på..... Desv

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ho skal ned 22 kg. Stod i 1. innlegget

åhhhhh !! har selektive øyne jeg....

Jeg har ikke gått kjapt ned, men skal vel ned omtrent det samme. Og har fått med meg at sakte, men sikkert er bedre enn kjapt!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:50   #10
Henriette23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oppland
Alder: 39
Innlegg: 23
Henriette23 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Desve

Hei.
Takk for svar jenter. Kanskje jeg skal prøve å kutte ut fløten den kommende uken, verdt et forsøk.

Har mange kg å ta av, så hadde liksom regnet med at det kom til å gå raskt på meg i starten. Men får bare fortsette.

Grunnnen til at jeg vare spiser 1 egg osv til frokost er fordi jeg rett å slett ikke orker mere så tidlig i morningen.
Står som regel opp kl 05 for å trene og for å rekke jobb og diverese så må jeg spise frokost temmelig tidlig, da orker jeg liksom ikke å spise en skikkelig stakk mat.

Men har sagt selv at jeg skal fortsette på denne kuren fram til 1 mars og så får jeg se hvor mye jeg da har gått ned totalt. Vil gjerne gi det en sjanse.

Henriette23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:51   #11
Pusen
Juniormedlem
 
Pusen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Buskerud
Innlegg: 37
Pusen er ny på veien

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Hei.
Jeg er veldig ny på dette her, og har desverre ingen gode råd til deg.

Men vil bare si; hold ut, det betaler seg nok en dag!!!!

Masse lykke til videre.

__________________


Pusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 14:45   #12
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Hva med å prøve å trene FØR frokost ?
I gamle dager da vi levde i huler og under trestubber var det ikke så mye frokost i skapet. vi måtte ut og finne den,jakte på den.
Har tenkt å prøve det selv, sliter også med å gå ned.
Mvh grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 14:53   #13
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Hei!

Jeg synes måltidene dine ser bra ut! Lurer på om du har målt deg? det kan jo være at du, med all den treningen, bygger muskler samtidig som du blir smalere? Ellers er jeg enig med de andre om at du kanskje ikke tåler fløte. Jeg ville prøvd å kutte ut det i en uke eller to, også veid meg og sett om det gav noe utslag.

Hvis ikke det fungerer ville jeg forsøkt å luke ut en og en matvare på lik måte, feks rømme, nøtter o.l., for å så veie meg å se. Vi er jo alle forskjellige og kroppene våre reagerer ulikt på enkelte matvarer.

Jeg har selv erfart at vekten noen ganger står stille, men etter en liten stund går man ned. Slik at det går i bølger, virker som om kroppen noen ganger trenger litt tid på å forstå at en forandring er i ferd med å skje. Ønsker deg lykke til! Det vil nok pay off skal du se!

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 14:54   #14
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Hva med å prøve å trene FØR frokost ?

Tenkte på det samme som deg, Grovsnus!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 17:28   #15
Pelen
Juniormedlem
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Miami
Alder: 55
Innlegg: 37
Pelen er ny på veien

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Det er bare en ting som jeg vil legge til når det gjelder å trene før frokost. Drikk to glass vann så at du får i deg væske. I tillegg er det ikke lurt å drive med for kraftig trening da kroppen ikke har så mye å gå på. Hvis man går en rask tur så har kroppen nok energi til å gi den næringen som trengs til gåturen. Drar man ut og løper eller noe lignende som er mer krevende så har ikke kroppen nok å gå på før frokost. Da er det lettest for kroppen å omgjøre musklene til energi og det er jo ikke det vi ønsker. Men en rask tur på 20-30 minutter (eller mer om man føler at man har tid) er en utmerket måte å starte dagen på. Du forbrenner mer om du går turen før frokost enn etter. (Fritt av det jeg har lest av Paulún.)

Pelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 17:49   #16
Hallaron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 27
Hallaron er ny på veien

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

For meg var/er nok fløte en brems I tillegg tror jeg det er veldig viktig å få i seg alle vitaminene / mineralene kroppen trenger. Jeg starter dagen med en "nevefull" av ulike vitaminer og føler meg som en pillemisbruker, men tror dette er en forutsetning for at ketolysekuren skal virke skikkelig.
Jeg hadde som deg en svært optimistisk tro på ketolysekuren, men jeg må nok innse at vekttap på 1 kg eller mer i uka, det er unntakene og ikke regelen.
Jeg startet 3 januar og har nå gått ned ca 8 kg. mesteparten kom i løpet av de første 8-10 dagene, etter det har det gått med en hastighet på i underkant av 0,5 kg i uka. Det er frustrerende at det går litt i rykk og harde napp, men på den annnen side går det riktig vei hele tiden. Du skriver ikke om du har testet med ketolyssticks for å sjekke om du virkelig er i ketose. Det er sikkert lurt, om den slår ut kan du i alle fall slå fast at du er i ketose.
For min egen del kommer jeg til å la det gå ut Mars, så gjør jeg opp status, om jeg ikke har passert 12 kg reduksjon da, tror jeg nok jeg hopper over på lavkalori, og ser om det gir raskere resultater. En fordel med lavkalori er at du da kan bevilge deg en liten søtsak i ny og ne - det kan jeg ikke nå.. Men på den annen side er det enklere diett å følge nårman er på ketolysekur...

Jeg leser av og til på dette forumet at man kan brenne fett og samtidig bli stående på stedet hvil i vekt, fordi man bygger muskler og muskler veier mer enn fett.
Personlig tror jeg oppbremsing i vektreduksjon p.g.a. det er overnevnte er helt marginal - trist men sant.
For det første er ikke vektforskjellen mellom muskelvev og fettvev så utrolig stor.
For det annet er det an langdryg prosess å bygge muskler. Både kosthold og trening må ligge til rette for å bygge muskler. Bare spør de gutta som har store muskler på det lokale sol&bol studioet. Skal man øke muskelmassen betydelig (kroppsbygging) må man spise riktig, sove riktig og trene riktig. Trening for å øke muskelmassen er ganske forskjellig fra trening for å forbrenne fett.
En økning i muskelmasse på mange hundre gram i uka er det nok ytterst få som opplever, og da bare med hjelp av svært målrettet trening, svært målrettet kosthold, og sikkert litt ulovlige stimuli også....
Dette er min personlige mening, jeg har ingen faglig bakgrunn for å hevde dette, men synes det bør nevnes...

Hallaron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 21:04   #17
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Opprinnelig lagt inn av Hallaron, her.

En fordel med lavkalori er at du da kan bevilge deg en liten søtsak i ny og ne - det kan jeg ikke nå..


Nå vet ikke jeg hva du mener med søtsaker, men jeg kan personlig ikke si at jeg lider noen nød! For det første så har jeg ikke lyst på, og det er en seier i seg selv. For det andre så finns det ting du kan spise, eksempelvis 70% / 86% sjokolade, krem med litt splenda og evt litt bær, nøtter and God knows what.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 21:12   #18
Henriette23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oppland
Alder: 39
Innlegg: 23
Henriette23 er på en erverdig vei

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Hei igjen.
Koselig med så mye respons.. Veldig mange bra tips.
Jeg har bestemt meg for å begrense fløten en del. Og ikke noen dressinger til salater.

Ang det dere sier med trening så gjør jeg det.
Står opp drikker to store glass vann og tar mange forskjellige tabletter ( vitaminer osv altså ) og trener deretter 30 min pilates. Det er ikke mere krevende enn å gå en tur. Men du trener mage, rumpe og lår... Spiser frokost etter på.

Etter tips lengere oppe prøvde jeg å måle meg i dag. Men brukte da noen mål mamma hadde fra desember siden hun sydde skjørt til meg
Og siden mitten av desember har jeg gått ned 11 cm rundt magen, så nå ble ikke alt så svart likevel

Da har jeg ivertfall gått ned noen cm og merker jo det på klærene, kansje det var derfor det var skuffende å se at vekta sto stille. Når jeg merket det hadde skjedd noe

Gir ikke opp denne kampen mot kiloene, denne gangen skal ikke jeg tape ivertfall. Så kiloene skal bort, om det tar meg flere år


Sist redigert av Henriette23 : 13-02-08 kl 21:13. Årsak: skrivefeil
Henriette23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 21:20   #19
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

odNå har jeg gått på kur i 3 mnd, og har gått ned nesten 5 kg...jeg har det bra, har ikke luft i magen lenger, og jeg spiser god mat hver dag, og kjenner energien stige fra dag til dag...

...Jeg bare lurer på hvorfor denne utålmodighet for å få fort vektnedgang? 8kg siden januar er helt konge! Og 0,5kg i uka...suverent!!!
De fleste slankekurer forventer ikke mer nedgang enn det! Med noen unntak, selvfølgelig! Ketolysekuren lover at man skal gå ned raskt, og alt fra 0,5kg og oppover er raskt!!! Tror ingen har godt av å ta f.eks 4 kilo i slengen, og det er i hvertfall kun i en og annen bolk man får til det...hvis man leser de fleste journaler, går gjerne samme person lite ned en uke, mye ned en uke, litt opp en uke, osv, og alt er like normalt, og å forvente! Noen har også platåer de blir stående på i noen uker...

Henriette: Jeg går like tregt ned som deg...men jeg har tatt et valg: jeg gir meg ikke på tørre møkka! Ned 200g i uka...er ned det og! Jeg klamrer meg til hver eneste lille forandring med glede! Og i mellomtiden gleder jeg meg over at jeg har det bedre med meg selv, fri fra sukkersug og humøret som stiger fra dag til dag!Jeg forsker på om det er noe jeg kan gjøre for å trigge nedgangen, men så lenge jeg går ned litt hver uke, er jeg på rett vei uansett!

Skjønner godt at det er frustrerende å ikke gå ned så fort som man skulle ønske...men vær tålmodig! Ikke gi opp, kjære deg! Menyen din er kjempefin! Kanskje kroppen din må få tid til å tenke seg om litt...


Mener ikke å være streng eller noe, men jeg syns det virker som at mange nystartede på kuren forventer å være slanket ferdig nesten før de er startet!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 14:14   #20
Hallaron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 27
Hallaron er ny på veien

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Nå vet ikke jeg hva du mener med søtsaker, men jeg kan personlig ikke si at jeg lider noen nød! For det første så har jeg ikke lyst på, og det er en seier i seg selv. For det andre så finns det ting du kan spise, eksempelvis 70% / 86% sjokolade, krem med litt splenda og evt litt bær, nøtter and God knows what.

Den største utfordringen for meg på ketolyse har vært hungeren etter noe skikkelig søtt. Sjokolade, karameller, is, marsipankake, frityrstekte bananer med sirup, amerikanske pannekaker med maple sirup osv osv. Dette savner jeg hver eneste dag..

Jeg har fremdeles til gode å sprekke, bank i bordet, men det går ikke en eneste dag uten at jeg virkelig lengter etter et eller annet søtt. Krem ser ut til å være partystopper for meg, så det har jeg kuttet ut. Bær... ja det går jo med litt bær, men det blir liksom ikke det samme. Testet atkins bar, men da kom kroppen i opprør, så det passet ikke. Disse 70% sjokisene synes jeg ikke er noe gode ...
Så det er ikke så mye søtt å dytte i seg...

Hallaron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 14:40   #21
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Opprinnelig lagt inn av Hallaron, her.

Den største utfordringen for meg på ketolyse har vært hungeren etter noe skikkelig søtt. Sjokolade, karameller, is, marsipankake, frityrstekte bananer med sirup, amerikanske pannekaker med maple sirup osv osv. Dette savner jeg hver eneste dag..

Jeg har fremdeles til gode å sprekke, bank i bordet, men det går ikke en eneste dag uten at jeg virkelig lengter etter et eller annet søtt. Krem ser ut til å være partystopper for meg, så det har jeg kuttet ut. Bær... ja det går jo med litt bær, men det blir liksom ikke det samme. Testet atkins bar, men da kom kroppen i opprør, så det passet ikke. Disse 70% sjokisene synes jeg ikke er noe gode ...
Så det er ikke så mye søtt å dytte i seg...


Skjønner godt du er frustrert. Men jeg tror du må ta et valg. Enten så får du finne en diett som tillater de tingene du prater om (og det tror jeg ikke du gjør), eller så godta at slike matvarer ikke har noe med deg å gjøre lengre. Hadde de spilt på ditt lag så hadde du vel ikke vært overvektig i dag.

Hva er det som gjør at du "craver" disse matvarene? Er det at du spiser feil mat, eller får du i deg noe som får blodsukkeret ditt til å gå besherk? Ligger det noe følelsesmessig bak?

Jeg tror kanskje du må ta et oppgjør med deg selv. Du kan rett og slett bestemme deg for at det er dette jeg får - ikke noe annet. Du kan lære deg å like ting. Men hovedsaken er at du må ta et valg. Vil du leve et liv der du hele tiden skal gå og tenke på hva du ikke får spise, eller vil du heller fokusere på det du faktisk kan spise? Velger du det første så vil jeg tro at du vil leve et halvt liv..

Det ligger faktisk masse oppskrifter på alternativ mat/snacks under oppskrifter, og de har reddet meg mange ganger når jeg virkelig har hatt lyst på noe søtt.

Jeg håper at du ikke blir sint eller lei deg av det jeg skriver. Jeg er ikke ute etter deg, men jeg har hatt dette oppgjøret med meg selv. Jeg vet hva jeg prater om. Du må rett og slett ta et valg.

Jeg valgte å leve livet for fullt med klart fokus - ikke stå på sidelinja og være halvt førnøyd.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 16:13   #22
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Opprinnelig lagt inn av Hallaron, her.

Den største utfordringen for meg på ketolyse har vært hungeren etter noe skikkelig søtt. Sjokolade, karameller, is, marsipankake, frityrstekte bananer med sirup, amerikanske pannekaker med maple sirup osv osv. Dette savner jeg hver eneste dag..

Jeg har fremdeles til gode å sprekke, bank i bordet, men det går ikke en eneste dag uten at jeg virkelig lengter etter et eller annet søtt. Krem ser ut til å være partystopper for meg, så det har jeg kuttet ut. Bær... ja det går jo med litt bær, men det blir liksom ikke det samme. Testet atkins bar, men da kom kroppen i opprør, så det passet ikke. Disse 70% sjokisene synes jeg ikke er noe gode ...
Så det er ikke så mye søtt å dytte i seg...

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Skjønner godt du er frustrert. Men jeg tror du må ta et valg. Enten så får du finne en diett som tillater de tingene du prater om (og det tror jeg ikke du gjør), eller så godta at slike matvarer ikke har noe med deg å gjøre lengre. Hadde de spilt på ditt lag så hadde du vel ikke vært overvektig i dag.

Hva er det som gjør at du "craver" disse matvarene? Er det at du spiser feil mat, eller får du i deg noe som får blodsukkeret ditt til å gå besherk? Ligger det noe følelsesmessig bak?

Jeg tror kanskje du må ta et oppgjør med deg selv. Du kan rett og slett bestemme deg for at det er dette jeg får - ikke noe annet. Du kan lære deg å like ting. Men hovedsaken er at du må ta et valg. Vil du leve et liv der du hele tiden skal gå og tenke på hva du ikke får spise, eller vil du heller fokusere på det du faktisk kan spise? Velger du det første så vil jeg tro at du vil leve et halvt liv..

Det ligger faktisk masse oppskrifter på alternativ mat/snacks under oppskrifter, og de har reddet meg mange ganger når jeg virkelig har hatt lyst på noe søtt.

Jeg håper at du ikke blir sint eller lei deg av det jeg skriver. Jeg er ikke ute etter deg, men jeg har hatt dette oppgjøret med meg selv. Jeg vet hva jeg prater om. Du må rett og slett ta et valg.

Jeg valgte å leve livet for fullt med klart fokus - ikke stå på sidelinja og være halvt førnøyd.

Er tilbøyelig til å være enig med deg, Sma! Skulle tro at søthungeren skulle ha gitt seg etter å hå vært på ketolysekur siden januar...men det kan jo hende at kuren ikke virker likt på alle...

Hallaron: Kanskje du har noe i kostholdet ditt som ikke nødvendigvis er galt, men som trigger søthungeren din...jeg var kommet helt over søtsuget etter 10-12 dager...så smakte jeg på en wienerpølse...fikk skikkelig søthunger etterpå... uansett: hvis du klarer så mye som 12 kg til mars, er jo det kjempebra...og hvis du klarer mindre, så har kanskje huden din tid til å bli med innover...?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 21:53   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Etter 4 uker har jeg fortsatt lyst på noe skikkelig søtt, men tror faktisk at det mest er gammel vane. eller at jeg rett og slett ikke har spist nok den dagen.
Dersom jeg har fått i meg nok fett, har jeg egentlig ikke lyst på noen ting, savner bare vanen med å putte noe i munnen.
Ettersom jeg nå har sittet med benet i været en uke etter å ha røket en muskel i leggen, er det ikke barebare å gå på kjøkkenet og diske opp med lekre retter.
Skal sitte sånn/gå med krykker i minst 5 uker til. Regner ikke med de store resultatene (skikkelig strek i regningen), men dersom jeg ikke går opp etter 6 uker på sofaen, får det være en seier i seg selv!

Lykke til med tålmodigheten, alle som sliter med platåer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 01:22   #24
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Etter 4 uker har jeg fortsatt lyst på noe skikkelig søtt, men tror faktisk at det mest er gammel vane. eller at jeg rett og slett ikke har spist nok den dagen.
Dersom jeg har fått i meg nok fett, har jeg egentlig ikke lyst på noen ting, savner bare vanen med å putte noe i munnen.
Ettersom jeg nå har sittet med benet i været en uke etter å ha røket en muskel i leggen, er det ikke barebare å gå på kjøkkenet og diske opp med lekre retter.
Skal sitte sånn/gå med krykker i minst 5 uker til. Regner ikke med de store resultatene (skikkelig strek i regningen), men dersom jeg ikke går opp etter 6 uker på sofaen, får det være en seier i seg selv!

Lykke til med tålmodigheten, alle som sliter med platåer!


Klem tilbake!

Men... mens du sitter der med krykkene dine (Huff) er det kanskje tiltak å finne ekstra å spise også? Tror det kanskje blir din bonus.......!?

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 12:22   #25
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

Klem tilbake!

Men... mens du sitter der med krykkene dine (Huff) er det kanskje tiltak å finne ekstra å spise også? Tror det kanskje blir din bonus.......!?

Det er en liten bonus, ja. Ikke er det jeg som går i butikken heller, så det kommer ikke noe "nei"- mat inn i huset med mindre jeg bestiller det, og det vil jeg jo ikke.
Verre er det å få laget seg skikkelig frokost etc. Er ikke lett å stå og balansere på et ben mens man steker omelett, har bare orket det en gang den siste uken. Blir mye ost/skinke og lettvinne salater.
Gleder meg til å kunne stå på to ben, så jeg får veid meg! Målebåndet viser 2 cm vekk rundt livet den siste uken, lever i håpet om at det også betyr kilo vekk!
Ellers skal jeg være lykkelig bare jeg ikke legger på meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no