Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Følsom mage

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-08, 20:38   #1
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Følsom mage

Hei
Jeg spiser lavkarbo og kroppen fungerer mye mye bedre med det. Jeg har ikke noe problem med å kutte helt ut. Det meste av karbo jeg får i meg er gjennom nøtter, litt melk, bær, grønnsaker, litt sjokolade og frukt.

Jeg drikker også litt karbo+protein etter trening som et ledd i restitusjonen, men det reagerer jeg ikke på så lenge jeg begrenser det til maks 50g, normalt ca 25.

Så lenge det er nok protein og fett reagerer jeg ikke på karbo, men om jeg feks spiser for mye frukt på tom mage eller karbo-innholdet i den maten jeg spiser utgjør for stor del av total energi (kanskje allerede ved 30-50%) så slår magen seg vrang. Sure oppstøt, masse luft, oppblåst. Om jeg spiser et fullt måltid med for mye karbo går det også utover blodsukkerreguleringen, får mindre energi, blir trøtt og daff (helt normalt altså...)

Problemet er at det kan til tider bli litt vel mye lavkarbo. Fruktinntaket har gått ned, kan ikke spise bakevarer, sakte men sikkert blir jeg avvent av alt slikt og ender opp med å bare spise proteiner og fett. Jeg har ikke som mål å være i ketose, vil bare fungere så energifullt og rolig i magen, men likevel kunne spise frukt og grønt uten å planlegge så voldsomt...

Noen råd ?

Kanskje jeg må karbe meg litt opp igjen ?

Poenget er at jeg alltid har likt fett i alle former og at jeg føler meg så bra når jeg spiser det. Er ellers nesten for tynn da jeg trener så mye, har ikke en for stor appetitt og har hatt mine bittesmå spiseforstyrrelser gjennom tida. Forstå meg rett for overgangen til høykvalitet mat med nok næringsstoffer har gitt meg et mye sunnere forhold til mat.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:26   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Følsom mage

Hmm. Ser ikke helt problemet?
Det du observerer er vanlig (tåler du fruktsukker forresten?), det er mange som har det som deg her inne!
Er ikke løsningen nærliggende, bare hold deg så lavt som du må på karbene og kutt fruktsukker en stund?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:38   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Følsom mage

njei,kanskje det ikke er noe problem, det bare er slik ?

Jeg har ikke lyst til å droppe frukten for jeg er ikke så altfor flink til å spise nok av grønsakene mine. Trenger jo noe vitaminer også..

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mct-olje på tom mage = trøbbel? VioLETTa Ketolysekuren 3 24-01-08 11:11
Oppblåst mage Sonny Fysisk og mental helse 19 26-01-07 14:20
Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage? Albertine Generell diskusjon 15 19-08-06 09:24
Hengearmer og oppblåst mage littlestream Trening 7 26-11-04 07:38
Flat mage, Jippi! melene Livets lyse side 12 16-09-04 19:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no