Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-02-08, 10:22   #951
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Anina, her.

Prøver den varm, kald, med vann, med melk men ingenting hjelper. Har fortsatt til gode å drikke hele portionen. Jeg hadde den faktisk i ovnen med litt natron for å prøve å lage brownie men det ble veldig tørt.

Er det slik at vi bare kan kjøpe en viss mengde ED produkter? Slik at det blir den mengden legen satte opp? Eller kan jeg kaste suppene og bestille flere barer, brownie og pannekaker uten at jeg tar av fase II og III "kontoen"?

Stå på alle sammen!

Hallå så bra 2 kilo allerede!

Jeg liker heller ikke sjokodrikk, men jeg liker capucinoen, sjokofrokosten går, men siler ut korna, de byr meg i mot.

Tror da vi kan bestille det vi vil, man går jo lei av produkter etterhvert også.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 10:57   #952
Anina
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Anina er på en erverdig vei

Jeg liker heller ikke sjokodrikk, men jeg liker capucinoen, sjokofrokosten går, men siler ut korna, de byr meg i mot.

Tror da vi kan bestille det vi vil, man går jo lei av produkter etterhvert også. [/quote]

Tusen takk for svar! Jeg tror jeg skal maile og få tak i noen nye produkter idag, så kanskje det kan få opp motivasjonen litt. Har du prøvd paellaen?

Gammel 21-02-08, 10:58   #953
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Velkommen hjem igjen Indi!

Håper vekta er like hyggelig mot deg som den var mot meg etter min ferietur som ble totalfiasko hva kostholdet angikk.

Så er jeg gjennom første uke på ED fase 1, og resultatet ble 3,6 kg i minus. Det må vel være godkjent?
Er fryktelig spent på kommende uke, det er nå fettforbrenningen starter. Håper så inderlig jeg fortsetter å gå ned i et greit tempo, er så redd for at det stopper opp...

Ha en fin dag alle! Får gjøre meg klar for jobb.
Er så utrolig trøtt om dagen, andre som lider av det samme?

Gammel 21-02-08, 11:12   #954
Anina
Juniormedlem

Gratulerer med flotte resultater Robyn! Jeg har også begynt min andre uke på ED. Jeg var veldig trøtt og sliten de første dagene men nå er jeg i full sving. Nesten litt mye av det gode. Føler at kroppen er i høygir. Jeg sover mer urolig og mindre enn vanlig. Tar du alle tilskuddene? Jeg har aldri spist så mye vitaminer og mineraler. Tror kanskje at det hjelper litt. Håper du blir bedre snart.

Gammel 21-02-08, 14:03   #955
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Da turte jeg veie meg... og den viser opp 3,1 kg, og det er altså på ei uke! Det viser bare hvor ille et vanlig kosthold er for meg. Jeg har spist rimelige mengder, men altså ikke tenkt på karber eller ikke karber, spist masse grønt og egentlig holdt meg til et ordinært kosthold... Som altså så definitivt ikke funker for meg!
Gubben har jo vært fornøyd da, endelig har jeg spist normalt, og vi har ikke vandret rundt for å leite etter restauranter som passer mitt kosthold, det er skikkelig pes!
Men jeg er jo skikkelig skuffa da, selv om dette nok raser av igjen fort... forhåpentligvis...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:55   #956
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Slik er det for meg også, 3-4 kilo på en uke er helt vanlig, dessverre.

Men det som kommer fort på...osv...

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 16:06   #957
Anina
Juniormedlem

Velkommen hjem Indi! Trist å høre om vekten men det er vel kanskje mye vann også? Min erfaring er at sukker binder til seg mye vann. Jeg er sikker på at det går raskt av igjen.

Gammel 21-02-08, 16:25   #958
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Velkommen hjem Indi! Trist å høre om vekten men det er vel kanskje mye vann også? Min erfaring er at sukker binder til seg mye vann. Jeg er sikker på at det går raskt av igjen.

Takk Anina, og hei på deg og velkommen i den kule EDklubben, her alle de kjekke er... !!!
Jeg har ikke tenkt å sutre lenge... Må bare litt liksom, mens jeg sitter her i stolen og tenker på at jeg burde gått på trening og sånn... Litt småsnufsen og feber, sov i 15 timer i strekk i natt, så trening får vente. Kommer nok sterkt tilbake!

Litt morsomt... Min kjære, som nok er litt lei av lavkarbogreiene, og mener at det er bare å spise fornuftig, lavfett og lavkalori, sa i dag at nå skulle han skjerpe seg og spise lite, etter å ha vært vekke ei uke. Måtte jo si da at jeg tenker helt motsatt, jeg skal spise mye idag, men riktig! Så han får pasta med kylling, jeg skal ha en stor biff med masse grønnsaker. Gjett hvem som kommer til å se misunnelig på min tallerken???
Håper jo nå snart at han innser at jeg har rett... Han sier jo stadig vekk at så mye som jeg trener, ville jeg gått ned uansett. Denne uken har vist det motsatte. Har vært i bevegelse hver dag, fra en times joggeturer, sykkel på treningsstudio, 7-8 km tråkking... og det har sikkert hjulpet på forbrenningen, men det har altså ALT å si at maten er riktig.
"Du er hva du spiser" er det teiteste utrykket jeg hører, men det er jo riktig da...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 17:26   #959
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Er det slik at vi bare kan kjøpe en viss mengde ED produkter? Slik at det blir den mengden legen satte opp? Eller kan jeg kaste suppene og bestille flere barer, brownie og pannekaker uten at jeg tar av fase II og III "kontoen"?

Jeg mener å huske at min 'resept' dekket et visst antall produkter; men jeg har hørt om andre som får dem for et visst tidsrom istedet? (Usikker)

Er møkk lei, jeg også, forøvrig.. cappucino til frokost og tidvis en brownie til kvelds, men jeg gafler heller i meg kjøttpålegg enn en bar.

Gammel 21-02-08, 19:13   #960
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sikker like fort av igjen indi! skal hvertfall krysse fingrene for deg.

3,6 kilo på en uke. Robyn.... Det er mega bra syns jeg! Samme som jeg har gått ned på 2 uker og 2 dager... men hvem teller

Håper da inderlig ikke det er snakk om ett visst antall produkter for da vil jeg en eller annegn gang gå tom.,,, men når jeg tenker på det. Dem vil tjene mest muli dem vil jeg tro og da er det dumt å begrense hvor mye man kan kjøpe Uansett skal jeg spørre når jeg skal til legen for å være sikker.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 19:25   #961
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Sikker like fort av igjen indi! skal hvertfall krysse fingrene for deg.

3,6 kilo på en uke. Robyn.... Det er mega bra syns jeg! Samme som jeg har gått ned på 2 uker og 2 dager... men hvem teller

Håper da inderlig ikke det er snakk om ett visst antall produkter for da vil jeg en eller annegn gang gå tom.,,, men når jeg tenker på det. Dem vil tjene mest muli dem vil jeg tro og da er det dumt å begrense hvor mye man kan kjøpe Uansett skal jeg spørre når jeg skal til legen for å være sikker.

Takk Distrea
Og gratla til Robyn, dette er knallbra! Distrea, ikke alle går ned like fort... jeg var treeeeg!
Er ganske sikker på at legeerklæringen er tidsbestemt, jeg fikk beskjed av legen at om de spurte, måtte jeg bare ringe legekontoret, så ringte de inn ny til EDfolkene med en gang.

Og ja, de vil tjene mest mulig penger på oss... Det er kjipt!

Gammel 21-02-08, 21:09   #962
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Du kan bestille så mange produkter du vil, men resepten gjelder for x antall dager/måneder.

Gammel 21-02-08, 21:46   #963
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Hvilke kosttilskudd tar dere?

Jeg har Triomega, men den inneholder ikke D-vitaminer og det må jeg ha. Så derfor kjøpte jeg Møllers trankapsler - MEN da blir det vel for mye med disse to sammen, eller??

I tillegg tar jeg en multivitamin og magnesium og kvelden.

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 21:52   #964
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Jeg tok alle som sto på lista i starten, en hel haug, husker ikke alt...

Gammel 21-02-08, 21:55   #965
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Jeg har Triomega, men den inneholder ikke D-vitaminer og det må jeg ha. Så derfor kjøpte jeg Møllers trankapsler - MEN da blir det vel for mye med disse to sammen, eller??

I tillegg tar jeg en multivitamin og magnesium og kvelden.

Omega får du ikke for mye av, kan doble dosen og mer til og det er bare gunstig.

jeg tar multi, omega med D, kalsium med magnesium og D. jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte kalsium og magnesium, men at jeg trengte D.. derfor strett jeg ta kal-mag med D... siden jeg hadde den stående... kan sikkert ikke bli for mye av slikt?

Gammel 21-02-08, 22:40   #966
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Trøsteklemmer til indi som gikk i karbefella... det er bare som en slags fartsdump, for neste uke er det sikkert borte igjen. Det er kjedelig at vi ikke tåler vanlig mat.

Og gratulerer til de flinke jentene som tar av masse kilo. Det er motiverende og kjempegøy.

Ha ha, sjokoladedrikk med natron, den var god. Men dette er et av de få produktene som har minst bismak, så det var absolutt en av mine favoritter. Merkelig med smaken, så forskjellige vi er. Men jeg har ennå til gode å høre om "deilig jordbærdessert" *grøsse*

Ang. "resepten" eller legeattesten, så står der hvor mange dager jeg skal ha hver fase, og den er datert, så innen den tiden der kan jeg sikkert bestille helt fritt. Eller kanskje det også er forskjellig.

Et tips er i alle fall at barene selges helt fritt fra nettbutikken til Fedon.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:48   #967
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Den derre crem bruleten... hvordan lages den? den var lissom rendene med hard skorpe på

lagde den med 1,8 dl melk og 1 dl vann som jeg gjør med sjokopuddingen...

Gammel 22-02-08, 00:03   #968
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

[quote=Dilly;408305]Trøsteklemmer til indi som gikk i karbefella... det er bare som en slags fartsdump, for neste uke er det sikkert borte igjen. Det er kjedelig at vi ikke tåler vanlig mat.
/quote]

Fartsdump, det var en kul beskrivelse! Den skal jeg huske!
Men jeg har ikke så store samvittighetskvaler, visste hva jeg gjorde og tenkte, "greit nok", men det ble jo litt masse...
Den smale sti er her foran meg, og jeg skal nok få det til for framtiden og! Motivasjon og motivasjon og motivasjon...

klemmer til alle sammen

Gammel 22-02-08, 00:36   #969
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Jeg har temmelig solid D-vitamin-mangel, og har streng ordre om å ta tre trankapsler pluss to omega3-kapsler om dagen. Det ble dog poengtert at med sånne mengder... tran-greier... (sjekk de profesjonelle begrepene, hehe) så måtte jeg samtidig øke vitaminmengden, da helst med C- og E-vitamin i mitt tilfelle. Multivitamin er sikkert helt greit hvis ikke legen har sagt noe annet; jeg skal ha 1000mg C-vitamin og 350mg E-vitamin i mine, jeg fikk det hele veldig spesifikt skrevet ned.

Men årsaken til at jeg måtte ha mer vitamin i tillegg var altså at uten dem så kunne slike mengder tranpillegreier omdannes til noe ikke-positivt i kroppen. Jeg husker dessverre ikke helt hva og hvordan.

Gammel 22-02-08, 07:35   #970
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Den derre crem bruleten... hvordan lages den? den var lissom rendene med hard skorpe på

lagde den med 1,8 dl melk og 1 dl vann som jeg gjør med sjokopuddingen...

Hvis jeg ikke husker helt feil har du nok brukt en dl for mye væske da, mener det kun skulle være melk i den.

Hva syns du om smaken da? Jeg syns den smakte helt greit, men ble kvalm begge gangene jeg prøvde den.

Lurer på om jeg burde komme meg på apoteket og hente ut kalsium resepten, fikk beskjed at jeg lå litt lavt på kalsium.

Tar en del vitaminer og omega, men det er ikke sikkert jeg får i meg absolutt alt jeg trenger. Får kanskje sjekke det opp.

I dag MÅ jeg bestille mat, før jeg går tom her. Har dere noen mailadresse dere bruker eller ringer dere bare inn?

Gammel 22-02-08, 08:15   #971
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Jeg sender bestillingene mine til bestilling krøllalfa eurodiet punktum no - det går helt greit, og du får en bekreftelse når bestillingen er mottatt.

Gammel 22-02-08, 11:26   #972
Anina
Juniormedlem

Nå har jeg helt plutselig gått opp 1 kg!!!!! Helt uforståelig så jeg håper på at det bare er mine kvinnelige hormoner som er orsaken.

Ja, Dilly, desperasjonen har ingen grenser. Som sagt så ble ikke sjokoladedrikken med natron, min liksom brownie, noen hit. Det er bare det at sjokoladedrikken smaker akkurat som NOKA dietten som jeg gikk på for noen år siden. Da drakk jeg ikke annet enn sjokoladeshake i 2 mnd og det var en pine. Denne drikken smaker akkurat det samme så det har nok en sammenheng med det.

Når det gjelder kosttilsudd så tar jeg hele rubbelet:
Omega 3, 2000mg x1
Vitamin C, 750mg x 1
Vitamin E, 350mg x 1
Spektro Multi-Vita-Min x 1
Kalium 400mg x 1
Magnesium 300mg x 1
Vitamin B x 1

Lurer litt på om jeg skal ta CLA og Krom i tillegg men har ikke funnet ut om det er nødvendig.

Ha en god helg alle sammen!

Gammel 22-02-08, 12:09   #973
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Tusen takk Skrible, da prøver jeg det neste gang.

Æsj da Anina, skjønner at det er kjedelig å plutselig se en pluss. Men det er sikkert tilfeldigheter, og i morgen kan den være borte igjen. Krysser fingrene for det!

Jeg veide meg i dag tidlig når jeg var oppe en liten tur, var så sliten at jeg bare gikk og la meg igjen og har sovet til nå. (Deilig med fri. )

Gikk på vekta igjen bare for moro skyld, og jammen viste den ikke 0,4 mindre enn i dag tidlig.
Lar morgenens vekt stå i tickeren, men gjett om jeg hadde lyst til å forandre da.

Nå reiser jeg på fjellet og blir borte i helga. Det betyr at jeg ikke får veid meg før mandag, tror ikke det er så dumt.

Tror det er nettilgang der oppe, men er ikke sikker. Så blir jeg borte får dere ha god helg!

Gammel 22-02-08, 12:36   #974
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Hehe. Jeg tror stadig jeg lever luksuriøst uten vekt hjemme hos meg. Nå slipper jeg sånne dag-til-dag bekymringer i alle fall! Men skal bort og hilse på tanitavekten om en times tid, så da får vi se hvordan det har gått siden sist. Jeg har jo fortsatt noen uker igjen av fase 2, skjønt jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg vil fullføre den, eller muligens snuse på å konvertere til noe annet innen da - i så fall så ville jeg faktisk savne cappucino-frokosten. Hurra for kjapp frokost som ikke krever nok innsatsvilje til å faktisk tygge noe.

Sånn på egenhånd så har jeg sjekka med en sånn ketosestix for aller første gang i dag. Den ble fin og mørkerosa, den, så da tør jeg kansje håpe på noe resultat... kanskje.

Gammel 22-02-08, 12:45   #975
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

He he, det er nok like greit å ikke ha vekt Skrible. Det går veldig greit for meg nå i begynnelsen, men en dag stopper det (eller kan til og med vise +) og da er det ikke like moro lengre.

Men, jeg veide meg så og si daglig det halve året jeg gikk på ketolyse og, så jeg vet jo at det svinger etterhvert.

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å fortsette med sjokofrokosten, i allefall ha som jeg kan bruke av og til. Det er jo så enkelt og greit, for lavkarbo frokost er ikke helt min greie. Der sliter jeg seriøst. (Kan ikke spise egg pga. allergi.)

Lykke til med veiing, blir spennende å høre hvordan det har gått!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.