Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ekkel kylling

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-02-08, 20:40   #1
Kristin_B
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk
Thumbs down

Ekkel kylling

Er det flere enn meg som synes at Prior sin kyllingfilet er ekkel? Skjønner ikke hvorfor de må la den ekle blod-sene-tugga henge på fileten. Æsj, jeg blir i hvert fall kvalm.

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 20:43   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: ekkel kylling

Det er litt slikt på alle kyllingfileter, synes jeg, men de reneste og flotteste filetene jeg noensinne har kommet over, er faktisk de billige frosne fra First Price! Jeg kjøper dem på Kiwi, 2 kg frosne flotte lyserosa fileter i oransje pose til rundt 145,- kroner.

Gammel 26-02-08, 21:01   #3
Isemor
Juniormedlem

Isemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 50
Isemor er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er litt slikt på alle kyllingfileter, synes jeg, men de reneste og flotteste filetene jeg noensinne har kommet over, er faktisk de billige frosne fra First Price! Jeg kjøper dem på Kiwi, 2 kg frosne flotte lyserosa fileter i oransje pose til rundt 145,- kroner.

Enig,de er knallgode!!

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 21:04   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Isemor, her.

Enig,de er knallgode!!

Enig!!!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 21:04   #5
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

Er det flere enn meg som synes at Prior sin kyllingfilet er ekkel? Skjønner ikke hvorfor de må la den ekle blod-sene-tugga henge på fileten. Æsj, jeg blir i hvert fall kvalm.

Lager du annen mat fra scratsj da?? Fisk? dele kjøtt? eller er alt æsj?

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 21:08   #6
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jepp,,, ENIG, disse er fine! Ikke at jeg syns det er no krise om det syns at det det har vært ett dyr heller da Syns det er mye værre med slintrer i biff, eller masse bein i ferdig tilberedt fisk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 21:17   #7
Tusta85
Seniormedlem

Tusta85 sin avatar

Medlem siden: May 2007
Alder: 39
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Vel... Det er jo dyr man spiser, og de har sener og blodårer de også.
Er jo bare å ta en kniv å kutte dem vekk.

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 21:37   #8
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Kjøper bare FP sine jeg også, billig og best!

Synes de svenske er ekle, når man løfter de ut av posen trer man fingrene igjennom det vassne kjøttet... Føles aldri gjennomstekte...

Gammel 26-02-08, 21:46   #9
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Hm, da skal jeg jammen prøve filetene fra First Price.

Ellers syns jeg de ferske filetene de har på Rema 1000 er bedre enn Prior sine, husker ikke merket men de ligger i gul form de og.

Enig med deg MorStine, de svenske er helt forferdelige. Og når man prøver å steke de må man tømme panna for 2 liter vann underveis.

Vi nærmest bor i Sverige i sommerhalvåret, men kyllingfiletene kan de ha for seg selv.

Gammel 26-02-08, 22:35   #10
Annemora
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 58
Annemora er ny på veien

Fortell om First Prices frosne: Er de marinerte? Jeg kan ikke fordra marinerte kyllingfileter, de er salta ihel. Det samme gjelder nesten alt av kyllingfileter som selges rett over grensa.

Det finnes umarinerte der óg, men de er nesten like dyre som de ferske som selges på Rema/Rimi/ (Rama?); så da kjøper jeg gjerne Priors og blåser i blodtrevlene. Steker (eller koker) alltid fuggel godt. Og krydrer ditto godt, uten overdreven saltbruk.

Annemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtype-diett + lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:45   #11
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

FP sine er naturell, ikke marinerte.

De svenske er grusomme ja, jeg kjøper aldri mer kyllingfilet i Sverige! Men så billige som FP sine er (synes jeg) så er det jo helt greit å kjøpe det her i Norge.

Gammel 27-02-08, 04:10   #12
eriksen
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Alder: 39
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Ekkel kylling

Ganske paradoksalt det dere sier, at kyllingfileten fra First Price er så mye bedre enn Priors - når det faktisk er det samme produktet!
Hvis dere ser på sporingsnummeret på pakken, vil dere finne at det kommer fra Prior. Norgesgruppen kjøper det av Prior.

Forresten er First Price-hvitost laget hos Synnøve Finden, lapskausen av Gilde og safta av Lerum!

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 07:23   #13
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

og med det så mener du at det er 100 % like produkter?

Her i huset mener vi nemlig at first price ost er uspiselig mens synøve går til nød.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 07:36   #14
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

og med det så mener du at det er 100 % like produkter?

Her i huset mener vi nemlig at first price ost er uspiselig mens synøve går til nød.

Enig, first price osten ER uspiselig men jeg synes synnøve er gooood

Gammel 27-02-08, 07:47   #15
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

hehe... smaken er som baken veit du, men den burde ikke være det hvis det er akkurat samme ost men nå tror jeg ikke jeg det er 100 % like produkter selv om det kommer fra samme leverandør.

Gammel 27-02-08, 08:47   #16
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Etter jeg begynte på ketolyse, og det gikk så mye ost, overbeviste jeg meg selv om at FP osten var like god som annen ost. Men så kjøpte vi Norvegia i julen, og etter det smaker FP osten pjuk. Så nå går det bare i Norvegia igjen. Kjøpte Synnøve Finden som var med D-vitamin, men den var heller ikke SÅ god...

Gammel 27-02-08, 08:54   #17
Princez
Medlem

Princez sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 51
Princez er ny på veien

Synnøve Finden eller Norwegia... hmmm... litt foskjellig smak, men like god! Kjøper den som er på tilbud jeg, hvis jeg ikke unner meg en Jarlsberg eller Norwegia vellagret... Kanskje litt ostesnobb jeg da "litt flau". Elsker "rare" oster...

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 09:04   #18
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Besynderlig tråd...

Enten liker du kylling eller så liker du det ikke. Det er vel ikke noe rått kjøtt (eller fisk for den saks skyld) som er sånn voldsomt appetittvekkende - det er vel derfor vi steker maten.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 09:19   #19
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Besynderlig tråd...

Enten liker du kylling eller så liker du det ikke. Det er vel ikke noe rått kjøtt (eller fisk for den saks skyld) som er sånn voldsomt appetittvekkende - det er vel derfor vi steker maten.

He-he

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 09:40   #20
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Etter jeg begynte på ketolyse, og det gikk så mye ost, overbeviste jeg meg selv om at FP osten var like god som annen ost. Men så kjøpte vi Norvegia i julen, og etter det smaker FP osten pjuk. Så nå går det bare i Norvegia igjen. Kjøpte Synnøve Finden som var med D-vitamin, men den var heller ikke SÅ god...

Rimi har ferdig oppskjært på tilbud nå! løp og kjøp

Besynderlig tråd...

hehe.... sant det, men det må jo være lov til å si at det slintregreiene byr en i mot... og at en heller kjøper den av produsentene som fjerner dette?

Gammel 27-02-08, 10:40   #21
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Opprinnelig lagt inn av eriksen, her.

Ganske paradoksalt det dere sier, at kyllingfileten fra First Price er så mye bedre enn Priors - når det faktisk er det samme produktet!
Hvis dere ser på sporingsnummeret på pakken, vil dere finne at det kommer fra Prior. Norgesgruppen kjøper det av Prior.

Forresten er First Price-hvitost laget hos Synnøve Finden, lapskausen av Gilde og safta av Lerum!

Sant det du sier, men selve produktet trenger ikke å være det samme selv om det kommer fra samme sted, egentlig. Jeg kjenner forskjell på Synnøve-osten og FP-osten, selv om jeg godt kan spise begge to. Og kyllingfiletene fra FP ER finere enn de som ligger i Prior sine esker, synes jeg. Mulig det har å gjøre med at de er frosne, ikke vet jeg. Det er iallfall de filetene jeg foretrekker og som har minst slintrer og dritt.

Gammel 27-02-08, 10:41   #22
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Besynderlig tråd...

Nåja. Jeg ELSKER kylling men jeg blir kvalm av slintrer og det røde blodgreiene. Men jeg har funnet ut at om jeg steker filetene hele så "forsvinner" de.

Når jeg skal dele opp kyllingen i biter før jeg steker den, da må jeg fjerne det ekle og kaste det. :kresen: Rå biff, kjøttdeig osv ser helt ok ut, synes jeg. Rå fisk også.

Gammel 27-02-08, 10:57   #23
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Nuvel... mulig jeg begynner å bli gammel og grinete, men jeg synes vel ikke noe særlig passende for voksne folk som legger ut om hva slags mat som er æsj og ekkelt. Sånt hører barndommen til... eller knapt nok det, synes nå jeg da.

Det er sikkert ikke så delikat som dere nevner - men går det ikke da an å la det passere i stillhet og heller kjøpe ei annen høne, som det blir nevnt?
Kylling som er så nydelig mat...

Gammel 27-02-08, 11:05   #24
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Grineræv.

Jeg er egentlig helt enig med deg, men synes ikke hovedinnlegget var så forferdelig at det gjør noe. Jeg sier ALDRI æsj til mat i virkeligheten, sånt gjør man når man er 5 år gammel. Men jeg kan godt skrive det på et forum, dog litt diskrét. Jeg takler ikke slintrer eller det hvite på baconet, feks, så det skjærer jeg av. Men jeg ser ikke på meg selv som så veldig kresen fordet, og jeg synes ikke det er grusomt å skrive det på et forum.

Gammel 27-02-08, 11:08   #25
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Jeg tenkte jeg skulle skrive "messer du med høna mi, messer du med meg" men da sporer vi vel helt av her... så da skriver jeg vel ikke det.

Jeg går, jeg - dere løser vel dette, dere.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
And eller kylling med vanilje ala La Rèunion Nille Middag 5 30-04-06 22:46
Jamie's Kylling LilNoor Middag 0 24-02-05 18:16
Kylling Mussallam (kylling med nøtter) Marianne Middag 0 29-12-04 11:20
Kylling og broccoliform Anne Middag 0 10-10-04 20:15
Lavkarbodiettfølgerer spiser mer kylling enn storfe og svin HP Nyheter / media 2 23-05-04 15:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.