Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Våre ED-dager!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-02-08, 22:17   #176
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Våre ED-dager!

Min ED torsdag:

Sjokofrokost x2
Brownie
Sjokoladebar

180 g løk og to bokser champignon stekt sammen.

Har kuttet drastisk ned på brus i dag og i går, tar bare litt om kvelden. Drikker ellers kun vann.

Gammel 01-03-08, 20:00   #177
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

I dag har datteren overnattings bursdag.
Så her går det i massevis av godis og pizza. Ble visst litt desperat jeg

Endte med at jeg tok resten av alle grønnsakene fra i går.
Pluss 100 gr, kjøttdeig, ca en halv pølse, to salami, 5 osteskiver.
litt ketchup og litt rømme... utrolig godt!... men ikke lovlig
hadde ikke vært så ille hvis jeg droppet, ketchup, rømme, salami og ost

resten av dagen ser slik ut

- Brownie
-ED bar
- og den volsaomme middagen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:30   #178
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sitter her og tenker på alt så finnes i et barnebursdagsselskap som du IKKE har smakt på jeg... bamsemums, sjokoladekake, smågodt, brus...

Så du er jo flink da!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:32   #179
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Min dag:
1 polarbrød m skinke
100 g kylling
1 eple
1 atkinsbar
Fyllt paprika m kylling, litt sopp og løk

Plutselig viste vekten 1,1 ned, morsomt

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:34   #180
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

må innrømme ajeg sliter litt asså
Og værste er at det blir en ny sånn dag i morgen

nå har jeg spist halve geleen jeg suulle ha i morgen... hehe

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:20   #181
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Usj da Distrea.

Men det er jo ikke det verste du kunne spist, du har holdt deg til lavkarbo i allefall.

Jeg visste det var lurt å vente med ED start til alle bursdager var over, he he.

Jeg skeier ut med to barer i stedet for en i dag, men så blir det bare 4 måltider og så det burde gå bra. Dropper Brownies.

Har blitt 4 måltider på meg de siste dagene, føler ikke behov for mer og da må det jo være greit. (Er vel 4-5 måltider som er 'malen', så jeg gjør vel ikke noe ulovlig.)

Fredag:
Sjokofrokost
Pannekake
Brownies
Sjokoladebar

Lørdag:
Sjokofrokost x2
Sjokoladebar x2

Gammel 01-03-08, 21:22   #182
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Leste forresten et annt sted på siden her at de store sukkerfrie IFA'ene er lov, gjelder det oss også?

Søtet med maltitol og sucralose. 37 kcal pr. pose.

Om det er lov, er det noen begrensninger på hvor mye?

Gammel 02-03-08, 17:08   #183
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Leste forresten et annt sted på siden her at de store sukkerfrie IFA'ene er lov, gjelder det oss også?

Søtet med maltitol og sucralose. 37 kcal pr. pose.

Om det er lov, er det noen begrensninger på hvor mye?

Jeg var hos Lindbergs på fredag og spurte om sukkerfrie pastiller og tyggegummi. Det var visstnok greit med sukkerfri tyggegummi (Extra f.eks)med måte mens sukkerfrie pastiller var lov av og til, men bare av og til.

Så i dag har jeg spist en Extra tyggegummi - var så vidt jeg turte

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 18:05   #184
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Takk for svar Ruska.
Da kan jeg i allefall unne meg litt Ifa pastiller til lørdagskos.

Gammel 02-03-08, 18:49   #185
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Så flnk du har vært til å spørre, ruska! takk! god nytte for oss alle
nå er det heeelt slutt på rømma da!, men det blir det heller ingen salat.
Får ta slike grønnsker som det er godt med litt smør til isteden.

Ikke ost?.. det hadde jeg gledet meg til, jaja. Går en mnd eller to til.

I dag har jeg hatt bursdagselskap igjen så ingen ed dag på meg men isteden :

- Gerd sin blomkålsuppe
- 150 g pølse (1,5karb, 400 kcal)) og blomkålmos
- Heistad gele og litt heistad vaniljesaus.
- 15 peanøtter

syns jeg har vært flink disse dagene jeg, men jeg veit at vekta går opp av til og med så lite utskeielse... så lurer fælt på hvordan det skal gå å gå over til fase 2

Gammel 02-03-08, 20:20   #186
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Jeg ble også overrasket over at vi ikke kan bruke ost enda, men ja ja.. det kommer vel om ikke så altfor lenge.

Tipset fra kosholdsveil. ang kjedelige salater var å heller bruke grønnsaker. Steke auberginer i skiver i panna med olje og smør, krydre med det man vil av krydder (gjerne chili, hvitløk), koke rosenkål litt deretter dele dem i to og steke dem i panna med litt bacon.
Steke eller koke kinakål, ha karbo.deig i tomater eller paprika inn i ovnen...nam nam

Plutselig ble grønnsaker litt mer fristenede

Og ikke minst lage kjøttkaker av karbo.deig, løk, 1 egg og krydder.

Synes du er flink jeg Distrea - det er ikke lett å holde seg på den smale sti når man er midt oppe i bursdagsfeiring Og du har jo spist så riktig som mulig, så bare kjør på videre du.

Men si meg - etter en sånn "utskeielse" (i forhold til dietten vår så er det jo det ), når du da begynner å spise helt ED igjen, får du noe karbe-abstinenser eller no?
Jeg huser fra min tid på Atkins at når jeg spiste noe feil - nå var det gjerne veldig helt forferdelig feil, à la en hel sjokoladeplate f.eks, men når jeg startet på ny frisk dagen etter så hadde jeg ofte opptil 2 dager med hodepine og/eller var uvel.

Merker du noe sånt?

Ikke mange dagene igjen før du også kan hive innpå en middag Distrea

Gammel 02-03-08, 20:26   #187
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Mine ED-dager (jøsses, henger jo 3 dager etter her )

Fredag:

Sjokofrokost
Grønnsakssuppe, salat m/3 skiver hamburgerrygg
Praline-bar
Skinke-omelett m/extra egg og brokkolimos
Sjokopudding

Lørdag:

Sjokofrokost
Paella
Sjoko-bar
ost-omelett m/salat
Cappuccino

Søndag:

Sjokofrokost
Grønnsakssuppe
Sjoko-bar
Ost-omelett m/brokkoli, blomkål og tomater
Sjokodrikk (etterpå)

Kunne sikkert klart meg med 4 produkter i dag, men er liksom litt sugen på noe likevel. Synes det er verst i helgene når man er mye mer hjemme og i nærheten av kjøkkenet.

Gammel 02-03-08, 20:47   #188
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

hei, Ruska

špå disse utskeielsene jeg har hatt så spiser jeg jo MYE mindre karber enn vi gjør på ED, så nei ingen abstinenser. Jeg merker ikke noe særlig til det hvis jeg har en karbedag i ketosen heller... ikke annet enn denne hersens halsbrannen... og prompinga. Prompinga er værre på ED enn den noen gang har vært for meg da...Så den vil jeg ikke få værre hvis jeg ramler på en sprekk

Jeg har forresten ikke spist sørlig med hverken karber eller kcal disse dagene, så det burde ikke ha kjempe mye å si. Men skal holde meg unna vekta frem til torsdag.

skal prøve å "spise" 3 cappucino og en bar disse dagene som kommer. Kanskje litt grønt hvis jeg blir veldig sulten eller saltsyk.
MÅ bare se om n oe kan få fart på nedgangen min... for jeg syns dette er for tregt...

oi som jeg skravla...

Gammel 02-03-08, 22:27   #189
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Polarbrød m skinke og egg
Polarbrød, 4 kyllingvinger 1 dobbelnull yoghurt
Litt ris og satay m svinekjøtt
1 ciabatta m skinke

Ikke særlig ed eller lavkarb dette, men la inn 41 km på sykkel i motvind idag, så I don't give a shit akkurat idag altså
Klem til alle flinke piker!

Gammel 02-03-08, 23:27   #190
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

I dag har jeg vært borte på besøk, og mens de andre proppet i seg vafler, sjokoladekake og gulrotkake spiste jeg mine medbrakte brownies.

Fikk kommentarer om at jeg har minket i størrelse, så det var koselig.
Til og med min søster som ser meg jevnlig sa i dag at jammen har jakka blitt romslig. (Har fasongsydd vinterjakke med belte i livet, og det har jeg strammet to hull siden jeg startet.)

Blir 4 måltider på meg om dagen, syns det holder.

Sjokofrokost x2
Brownies
Sjokoladebar

Blomkål og broccolimos med stekt sopp.

Gammel 03-03-08, 19:46   #191
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Synd at det går tregt for deg Distrea, sender en stor

Jeg synes du er kjempeflink jeg som bare spiser de sunnest greiene når du tar noe annet enn ED-mat - JEG hadde ikke klart det og må holde meg helt unna alt...

Jeg tror nok ikke at jeg hadde gått ned så mange kilo hvis det ikke var for at jeg har mangle flere kilo og gå ned enn deg, og i tillegg at jeg trener 1,5 t 4 ganger i uken. For min del har nok det satt i gang fettforbrenningen.

Jeg gikk forresten ned 1,5 kilo fra torsdag til i dag...lurte meg selvsagt på vekta i dag igjen... og i helgen har jeg faktisk spist MER mat enn de andre helgene, og ikke minst byttet ut salaten med grønnsaker.
Mulig det kan ha noe å si, eller kanskje ikke..

Stå på videre jenter - vi er på riktig vei alle sammen, uansett hvor fort det går

Gammel 03-03-08, 19:53   #192
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

hei, Ruska

špå disse utskeielsene jeg har hatt så spiser jeg jo MYE mindre karber enn vi gjør på ED, så nei ingen abstinenser. Jeg merker ikke noe særlig til det hvis jeg har en karbedag i ketosen heller... ikke annet enn denne hersens halsbrannen... og prompinga. Prompinga er værre på ED enn den noen gang har vært for meg da...Så den vil jeg ikke få værre hvis jeg ramler på en sprekk

Jeg har forresten ikke spist sørlig med hverken karber eller kcal disse dagene, så det burde ikke ha kjempe mye å si. Men skal holde meg unna vekta frem til torsdag.

skal prøve å "spise" 3 cappucino og en bar disse dagene som kommer. Kanskje litt grønt hvis jeg blir veldig sulten eller saltsyk.
MÅ bare se om n oe kan få fart på nedgangen min... for jeg syns dette er for tregt...

oi som jeg skravla...

det er vel også som de sier at skal opplegget virke ordentlig så må man følge det etter boka, dvs ingen utskeielser. Det er jo en grunn til at det heter 4-5 ED produkter og grønnsaker, men ikke noe annet.
Selv på fase 2 er ikke peanøtter eller andre nøtter lov...

Ikke meningen å komme med pekefinger'n altså, men jeg bare tenker på hvor mye slike små ting har betydd for meg, og det har nesten alltid ødelagt mer enn jeg trodde...

Jeg har saltet mine produkter og grønnsaker litt ekstra - det har fjernet saltsuget mitt

Du er kjempeflink Distrea - håper det løsner litt snart

Gammel 03-03-08, 20:03   #193
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

jeg tar det ikke ille opp jeg asså

for jeg hadde ikke kunnet gjøre det noe bedre disse dagene som det har vært bursdagfeiring. Det får holde at jeg er helt asosial med maten resten av tiden og datteren har bare bursdag en gang i året

ED legen min sa faktisk at det ikke gjorde noe om man spiste litt annet en dag, var man bedt bort skulle man gjøre det, spise lite og ikke ha dårlig samvittighet for det, som hun sa... det er uansett lite kcal også på denne dietten. Jeg sa jo at jeg skulle holde meg unna slike festligheter... men da hadde jeg nok glemt at jeg hadde datter som fylte år

jaja... gjort er gjort og spist er spist. Nå blir det kun de enkle produktene som jeg ikke trenger noe ved siden av eller melk til

Gammel 03-03-08, 20:34   #194
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Tør nesten ikke helt si det, men de få gangene jeg har skeia ut med karber, så har det faktisk ramla ned etterpå litt raskere enn det jeg egentlig trodde... kan være at det ikke er så dumt å ta en ketosepause...
Men Distrea, du vet nok mer om dette enn meg!

Føler egentlig at min mat ikke lenger hører inne på en edtråd, men liker alle her så mye bedre (eller; jeg har jo ingen andre...)

Dagens mat:
Polarbrød m skinke
Salat på jobb m couscous og 1 rundstykke
Liten boks sopp og to egg før det jeg trodde skulle være trening...
Sopp og litt laks til middag,
og litt chablis... (som jo alltid smaker godt!)

Gammel 03-03-08, 20:39   #195
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

jeg tar det ikke ille opp jeg asså

for jeg hadde ikke kunnet gjøre det noe bedre disse dagene som det har vært bursdagfeiring. Det får holde at jeg er helt asosial med maten resten av tiden og datteren har bare bursdag en gang i året

Absolutt - jeg synes det hadde vært leit om jeg ikke kunne ha tatt noe litt ekstra "bursdagsaktig" til sønnen mins bursdag. Det er jo noe med å kose seg litt sammen, også med noe kakedill

ED legen min sa faktisk at det ikke gjorde noe om man spiste litt annet en dag, var man bedt bort skulle man gjøre det, spise lite og ikke ha dårlig samvittighet for det, som hun sa... det er uansett lite kcal også på denne dietten. Jeg sa jo at jeg skulle holde meg unna slike festligheter... men da hadde jeg nok glemt at jeg hadde datter som fylte år

Vi er jo også veldig forskjellige, noen tåler mer enn andre også. Jeg fikk beskjed om å ikke spise noe annet, evt et ekstra egg eller litt skinke, og selv nå på fase 2 bør jeg absolutt ikke ta noe "ulovlig". I verste fall noen nøtter eller 80 % mørk sjokolade, men at jeg da måtte regne med å falle ut av ketosen...og det vil jeg jo ikke

jaja... gjort er gjort og spist er spist. Nå blir det kun de enkle produktene som jeg ikke trenger noe ved siden av eller melk til

You go girl - jeg heier på deg

Gammel 03-03-08, 20:42   #196
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Ny uke som startet slik:

Sjokofrokost x2
Brownie
Sjokoladebar

Blomkål og broccolimos med stekt sopp og løk.
1 pose store IFA og en boks mentos sukkerfri.... fy meg.

Begynner å bli seriøst lei brownies nå, må skylle de ned med drikke for de vokser i munnen på meg.

12 dager til fase 2, må innrømme at nedtellingen har startet.

Gammel 03-03-08, 20:45   #197
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Tør nesten ikke helt si det, men de få gangene jeg har skeia ut med karber, så har det faktisk ramla ned etterpå litt raskere enn det jeg egentlig trodde... kan være at det ikke er så dumt å ta en ketosepause...
Men Distrea, du vet nok mer om dette enn meg!

Føler egentlig at min mat ikke lenger hører inne på en edtråd, men liker alle her så mye bedre (eller; jeg har jo ingen andre...)

Vær her hos oss du

Dagens mat:
Polarbrød m skinke
Salat på jobb m couscous og 1 rundstykke
Liten boks sopp og to egg før det jeg trodde skulle være trening...
Sopp og litt laks til middag,
og litt chablis... (som jo alltid smaker godt!)

Dette har jeg hørt om før, at for en del så funker det å ha en karbe-dag innimellom og at det faktisk setter fart på nedgangen. Bare det kunne funke på meg Lurer på hvordan det egentlig fungerer.....? Gjelder bare å komme seg inn i ketose fort som svint etterpå da, hvis ikke blir jeg værende i karbohimmelen (eller helvete...hi hi)

Gammel 03-03-08, 20:56   #198
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

jeg kan ganske mye om dette etter 5 år ja. men er ikke alltid det funker som man vil... også er det ikke alltid man får til sånn som man veit er best

Syns du er flink jeg indi! og vi vil ha deg her vi! viktig del du

Gammel 04-03-08, 21:10   #199
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Min dag:

Sjokofrokost
Aspargessuppe og salat
Eple-bar
150 gr svinekjøtt m/brokkoli, hvitløk og chili - hot hot

Er spent på hva vekten vil vise nå som jeg begynner å spise kjøtt til middag - gikk rundt i kveld og syntes at maten allerede hadde lagt seg på magen.... ække god vet du, skjerpings skjerpings

Gammel 04-03-08, 22:24   #200
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Glemte visst gårsdagen

- 3 x capucino
- 1 Edbar

Denne dagen tok litt vann, tissa i ett mærrasig

I dag

- 2 x capucino
- Ed bar
- pannekake

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
1 kg ned på 3 dager, dette lover godt stinemarie Ketolysekuren 10 17-06-07 14:48
Siste dag, siste 2 dager.. Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 08-06-06 12:39
Her kan du sjekke været for neste 5 dager! (Innland + utland) mofe Generell diskusjon 1 03-06-06 16:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.