Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-08, 18:31   #1
morten1234
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 11
morten1234 er på en erverdig vei

Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Hei. Lurer på om det er noen andre her som jobber offshore og går på lavkarbo?

Jeg gjør, og sliter litt med maten her ute. selve måltidene er jo bra de, og somregel endel og velge mellom. men når det gjelder kaffemat,så er det jo alltid smørbrød eller kake som blir servert. og siden jeg ikke spiser noe av dette, så synes jeg det blir for lenge å gå uten mat fra kl 0600 til 1200-1300.

Noen som har noen tips? kan liksom ikke ta med egen mat ut heller:P

Merker her mer enn noen plass at folk ikke forstår at jeg vil spise lavkarbo. med en gang vi setter oss ned for å spise, kommer det samme opp igjen.. men men, jeg bryr meg ikke så mye om det! s¨å lenge jeg kan spise bacon med god sammvittighet, så kan ingenting stoppe meg

__________________


morten1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:06   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Er det ikke mulig å spare noen kokte egg fra frokost? Tuber med kaviar fra det samme? Så har du hardkokte egg med en dert kavvi på? Eller majo?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:08   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

er det så at du spser frokost klokken 6... også er det nytt måltid klokka 12? mellom der er det kake og eller brødmat?

Ser ikke helt hva du skal gjøre hvis du ikke kan ha med egen mat,
for med en gang tenkte jeg å ha med kokte egg og majones feks, og ha det ved siden av de smørbrødene som blir servert, men dropp seff brødet.

hvis du ser en mulighet for å ha med mat, så har du en boks med egg og bacon på baklomma

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:40   #4
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

spis pålegget fra smørbrødet og lå skiven ligge igjen

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:55   #5
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

dette her hjelper vel ikke akkurat, men sambo jobber på nordsjøen, og skryter over all den gode maten!! han spiser is og brus og sjokoladepudding i lange baner!!....

Men de har jo kjempestort utvalg i mat der da! Og du får vel servert både 2 og 3 varme måltider om dagen?? Så hvis jeg var deg ville jeg ikke brydd meg om hva de rundt deg sier eller tenker, forsynt meg stort med kjøtt og fett på de hovedmåltidene, og kun drukket kaffe i mellommåltidene. Siden du spiser som du gjør så skal jo 3 måltider om dagen være mer enn nok??

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 21:31   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

Siden du spiser som du gjør så skal jo 3 måltider om dagen være mer enn nok??

dette er å ta litt mye i. 3 ganger er ikke MER ENN NOK hvis man er sulten, man skal spise når man er sulten og slutte når man er mett, men hvis du spiser godt til frokost skal dette holde en god stund og det kan hende det holder med noe pålegg og medbragt egg til mellommåltid

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 01:26   #7
morten1234
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 11
morten1234 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

takk for masse svar..

ja, det serveres masse god mat, somregel alltid, så til selve hovedmåltidene har jeg ikke problem og finne noe å spise, heller ikke problem me de som alltid skal kommentere HVA jeg spiser. Jeg tenker bare; jeg vet berdre

Distrea: ja somregel stemmer dette. fra kl 6 til 12 er det bare kake/smørbrød. kunne jo tatt av pålegget som noen sier, men hvor mett klir du av en skinebit liksom, hehe..
jeg mener heller ikke at det er mer enn nok. stort sett, så jobber jeg jo 6 timer fysisk arbeid, så synes det ikke er nok da.

har tenkt litt på om jeg skal ta med meg matboks neste gang, og hive litt pålegg/egg osv oppi fra frokosten, og heller spise det i kaffepausene!? kan ikke forstå at noen skal ha problem med det.. dere skulle sett hvor mye mat de hiver fra hvert måltid:P STORE mengder..

Is, brus og pudding i store mengder? altså, han går ikke på lavkarbo?! hehe

men alle sammen, takk for svar

__________________


morten1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 09:02   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Sitat:

har tenkt litt på om jeg skal ta med meg matboks neste gang, og hive litt pålegg/egg osv oppi fra frokosten, og heller spise det i kaffepausene!? kan ikke forstå at noen skal ha problem med det.. dere skulle sett hvor mye mat de hiver fra hvert måltid:P STORE mengder..

Ja det blir kjempebra!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 09:04   #9
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Snakker du med kokken er jeg sikker på at h*n har en matboks til deg også

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 09:08   #10
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Ja det blir kjempebra!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:25   #11
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Snakker du med kokken er jeg sikker på at h*n har en matboks til deg også

Det synes jeg er et godt forslag, snakk med kjøkkenet! De er sikkert drittlei av alle "gubbene" som bare vil ha is, brus og pudding... Min erfaring er ihvertfall at hvis man tør å si fra, så er det mange som virkelig gjør en ekstra innsats for å hjelpe til!

Og hvis det er så at de kaster masse mat etter hvert måltid, burde det ikke være noe problem å holde av en tallerken til deg med litt ost, skinke, egg og andre ting du liker. Så slipper du å sprade rundt der med matboksen din til frokost og sikkert få ekstra kommentarer på det også... Gi dem en "diettliste"! Det er mange som ikke tåler ditt og datt, og må ha spesiell mat.. Vi må slutte å føle oss underlegne fordi vi "bare blir feite" av feil mat!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:27   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Og om man setter frem et fat med "bedevilled eggs", rester fra frokosten, så skal jeg love deg at du antakeligvis må kjempe om dem

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:10   #13
Karbopus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 41
Innlegg: 48
Karbopus er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Hei Morten
Ser du har faatt masse gode svar!! Jeg jobber ikke fast offshore, men er ganske mye offshore i forbindelse med jobben allikevel. Ville bare si at jeg skjoenner problemet ditt veldig godt!!! Jeg sliter skikkelig naar jeg er ute med tanke paa broedmaaltidene. Loesningen for min del ble aa spise fiberrik med masse masse ost paa. Fiberrik med solsikke har mindre enn 2 karb per stk. Kan kanskje fungere som en noedloesning for deg av og til. Ellers saa var jo matboks et supertips da.

Lykke til, haaper det ordner seg for deg

Karbopus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe fedonlignende Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:14   #14
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

jeg hadde tatt med egen mat jeg...
Så tenker jeg de holder godt kjeft, når de ser og hører hvor godt det gjør deg...

Vi hadde prosjekt/ombygging på butikken i oktober, og da var vi opptil 10 stykker som hadde felles lunsj..
det ble kjøpt inn brød, pålegg, juice og alt mulig..Ting som jeg ikke kunne spise...

Men jeg skal fortelle deg, at det endte opp med at alle satt og sikla på maten min, som da bestod av fylte, lavkarbo tortillalefser........

Så DET Kan jo være et tips..kjøp lavkarbo lefser, og putt diverse fyll inni...SNADDERmat!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:27   #15
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

jeg hadde tatt med egen mat jeg...
Så tenker jeg de holder godt kjeft, når de ser og hører hvor godt det gjør deg...

Så DET Kan jo være et tips..kjøp lavkarbo lefser, og putt diverse fyll inni...SNADDERmat!!

Nå har jeg aldri vært offshore, men har en onkel som har jobbet offshore i 20 år. Og mitt inntrykk er at det er veldig begrenset hva man kan ta med ut! I tillegg er man ute 14 dager av gangen stort sett, og har neppe kjøleskap og kokemuligheter på lugaren.. Så jeg ville nok fortsatt gått for en avtale med kjøkkenet! Kosten er også på en måte en del av lønna, så hvorfor skal han bruke masse penger å ha med seg egen mat fordi han ikke tåler det de serverer?

Ikke gi deg Morten!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:39   #16
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Ok...da stiller ting seg litt annerledes...

Men hva om du hadde hatt en allergi?..Cøliaki f.eks...
Da MÅTTE de jo fått til å gi deg mat du tåler...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 14:43   #17
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Jeg har jobbet i byssa på forskjellige plattformer og vet at dette er en smal sak å ordne! De har masse mat tilgjengelig og bokser som duger fint som matboks. Om du spør kokken om du kan få en boks som du kan bruke som matboks, så kan du jo lage deg en nistepakke fra frokosten. Så setter du den i kjøleskapet i kaffebaren hvor dere har 9kaffen, så er den klar til kaffepausen. Bare husk å skrive navn på, så ikke andre forsyner seg av den Kokken er ofte alene til frokosten kl 6, så h*n har nok sikkert ikke tid til å lage en omelett til deg, men det skulle være rikelig å forsyne seg av på buffeen.

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 01:03   #18
morten1234
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 11
morten1234 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Hei igjen. Tusen takk for masse svar.. mye å svare igjen på ting og tang..

Føsrst av alt, hva er "bedevilled eggs"? ser jo at det er noe med egg, men hva mer?

Som en person nevnte,så ja, det er veldig begrenset for hva man kan ta med seg ut. det kan ikke veie så mye man vil, og det må være forseglet fra butikk/fabrikk. Tok med meg to poser med mandler sist gang,
og det funket det som mellommåltid. endte da ofte opp med at flere og flere gikk og tok i posen min, hehe.. men hadde jo nok av mandler

nå skal jeg heldigvis hjem litt før tiden(er drittlei denne turen), så slipper å tenke så mye på det frem til neste gang.

som "bærrgen" sier, så tror jeg nok ikke at det skal bli noe problem lenger. skal prøve å enten få en eller ta med en matboks neste gang, så får jeg lure litt mat oppi der.. sikkert noen som kommenterer de første dagene, under kaffepausene, men slik er det alltid(gjelder vell alle slags jobber?), men det føler jeg at jeg er immun mot nå

takk for alle som maktet å svare

ha en flott påske

__________________


morten1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 08:43   #19
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Man hardkoker egg, halverer dem på langs, tar ut plommene og rører med majo (eller remulade), sterk sennep og tabasco. Legger massen som "plommer" tilbake i hvitene og danderer på fat.
http://www.epicurious.com/recipes/food/views/102209

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 15:58   #20
morten1234
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 11
morten1234 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

takk takk.. skal prøve dette

__________________


morten1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 16:04   #21
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og nordsjøen/offshore!?

Dytter litt på denne jeg

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no