Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Paprika er i gang igjen!

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-03-08, 00:18   #51
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Paprika er i gang igjen!

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

må bare innom med en har lest nå opp og ned her... skammer meg for at jeg ikke har vært innom tidligere.... men håper det går bedre i dag- skjønner det er vanskelig til tider dette!!! men bare ikke la deg selv bli ødelagt når du først har sprukket.. for det kommer alltid en ny dag i morgen

Tusen takk for oppmuntrende ord!

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 00:21   #52
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

men paprika da.. gjort er gjort og spist er spist
hva med å få dilla på noe "sunt" multekrem? baconkrisp med fløte?
ikke straffe deg selv fordi du har spist og kost deg..

i morgen er en fin dag til å starte med nye blanke ark

Du har helt rett, og i stedet for å surmule, skal jeg nå gå kraftig til verks for å lage lavkarbovennlige godbiter. Jeg elsker jo multekrem, så der satte du meg på en god idé

jobber du ved siden av studiet? eller har du hatt turnus jobb før?

Jeg jobber på barsel ved siden av studiene. Det er verdens mest fantastiske jobb. Jeg skal bli jordmor når jeg videreutdanner meg, så dette er helt perfekt.

jeg jobbet turnus for 3 år siden på en plass det var sykt hektisk, ble faktisk sykemeldt av det. så jeg begynte i en spennende dagstilling. der kom jeg ikke overens med sjefa (psykopat tror jeg..) og dermed bar det ut i turnus igjen et annet sted. nå er jeg mer eller mindre fornøyd.. trivelige folk på jobb, man er alene når man har aften eller nattevakter.. det re digg!! da er man sjefen og må ta avgjørelsene selv..

Det er så viktig å ikke bli værende i stillinger man ikke trives i! Det er å ta seg selv på alvor, det, og flere burde prøve det selv om det er skummelt å si opp en jobb

håper dagen i morra blir fin og at søtsuget ikke blir for stort for deg

sender litt *ikke forspise seg på godter* vibber til deg

Tusen takk

Paprika, mamma til to
Gammel 18-03-08, 00:31   #53
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Hatt en strålende dag. Først en tur til byen for å sende noen penger til Ecuador. Jeg har vært utvekslingsstudent der nede, og hjelper noen venner med litt nå og da. Fant ut at kontoen egentlig var litt mer skrapa enn vi trodde, men heldigvis har vi allerede handlet inn masse deilig lavkarbomat for hele påsken. Da vi kom hjem lagde jeg middag; en fantastisk rekegryte jeg har funnet her inne. Så utrolig bra at dette forumet finnes! Her kan man diskutere alt, få venner og slippe å krangle fordi man spiser litt annerledes, og ikke minst: man finner oppskrifter!

I alle fall. Etter middag bar det til bassenget. Uten konemor i dag, men dog med friskt mot i ensom majestet. Etter svømmeturen skulle jeg i badstuen, men ble plutselig helt hysterisk ved tanken på at noen kunne låse døren mens jeg satt der inne, så det ble kun litt lett oppvarming av legemet før jeg gikk ut igjen.

Film og hjemmelaget is på kvelden. Det er så digg å ha ismaskin! Den hører egentlig til eksmannen, men han har ikke bedt om å få den tilbake. Dermed beholder jeg den så lenge det går.

Stixen var knall - lilla i dag. Jeg jubler av glede. Dette går den rette veien.

Paprika, mamma til to
Gammel 18-03-08, 07:48   #54
Nillomien
Seniormedlem

Nillomien sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 40
Nillomien er ny på veien

Når stixen så så lilla må du drikke mer vann...
Det er et tegn på at du får i deg får lite..

Ha en super dag.. deilig å svømme, skulle jeg gjort i går også. ,men får prøve igjen i morgen.

Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 19:40   #55
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 46
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

ja, enten det eller at du har vært kjempeflink Paprika!!
hvis du vet at du har drukket mye vann (mer enn 2 liter) så er det overveiende sannsynlig at det her går så det suser!!!!

stå på

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:24   #56
StineK
Seniormedlem

StineK sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Hjemmelaget is høres veldig godt ut. (notere ismaskin på ønskeliste)

Så fint at stix'en er på rett spor igjen!

Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:34   #57
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

is

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 15:59   #58
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Jeg drikker godt 2,5 - 3 liter til dagen, så det er nok fettforbrenningen som viser på stixen Skal jo ikke være helt mørk, da. Det tyder på for lite væske.

Ok, hvordan går det? Bra! Ikke noen utskeielser, så det er kun gudd. I går kveld var det litt mindre utslag på stixen, men det var nok rett og slett fordi jeg hadde drukket litt mer. Nå har jeg bestemt meg for å la stixene ligge litt. De koster jo litt også. Det er ikke bare lett å la være, men nå har jeg jo sjekket at jeg er i ketose, så da vet jeg at jeg spiser riktig.

Hjemmelaget is, ja. Jeg bruker oppskriften til Iset: 1 boks kremfløte, 3 eggeplommer, 10 dråper vaniljeekstrakt, en stor spiseskje natreen. Deretter tilsetter jeg en spiseskje kakao og litt revet 70% sjokolade. Blir helt totalt snask! Kona mi er helt vill etter det hun også, så vi lager det titt og ofte. Jeg er totalt nødt til å ha et eller annet i nebbet mens vi ser på TV på kvelden. Det er en dårlig vane, jeg vet det, men sånn er realiteten. Uten kveldskos kan jeg bare glemme å klare dette.

Ok, nå skal jeg sette meg å skrive litt. Jeg holder på med en kortfilm nå som handler om psykisk helse. Jammen har inspirasjonen vært bedre etter at jeg atter la om kostholdet, så det beviser bare hvor lurt dette er.

Paprika, mamma til to
Gammel 19-03-08, 20:41   #59
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Hei!
Nå har jeg lest heleeee dagboka di.
Du har jo ikke skrevet så lenge, så det var liksom overkommelig.
Vil bare ønske deg lykke til vidre jeg!
Litt startproblemer er bare sunt! Nå går det veien.

Takk for at du er så flink til å skrve i takknemlighetsdagboka forresten!
mer, mer, mer

Gammel 19-03-08, 22:12   #60
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

ønsker deg en riktig fin påske

Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 00:27   #61
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hei!
Nå har jeg lest heleeee dagboka di.
Du har jo ikke skrevet så lenge, så det var liksom overkommelig.
Vil bare ønske deg lykke til vidre jeg!
Litt startproblemer er bare sunt! Nå går det veien.

Takk for at du er så flink til å skrve i takknemlighetsdagboka forresten!
mer, mer, mer

Takker for lykkeønskninger. Det varmer

Paprika, mamma til to
Gammel 20-03-08, 00:28   #62
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

ønsker deg en riktig fin påske

Ønsker deg også en knakende fin påske med god mat, venner og slikt

Paprika, mamma til to
Gammel 20-03-08, 12:18   #63
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Så kjekt å se at du er så godt igang. Den der isen fikk jeg lyst til å prøve. Noe påskegodt skal man ha. God påske til deg.

Gammel 20-03-08, 18:33   #64
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Jeg drikker godt 2,5 - 3 liter til dagen, så det er nok fettforbrenningen som viser på stixen Skal jo ikke være helt mørk, da. Det tyder på for lite væske.
er så flink så!!

Ok, hvordan går det? Bra! Ikke noen utskeielser, så det er kun gudd. I går kveld var det litt mindre utslag på stixen, men det var nok rett og slett fordi jeg hadde drukket litt mer. Nå har jeg bestemt meg for å la stixene ligge litt. De koster jo litt også. Det er ikke bare lett å la være, men nå har jeg jo sjekket at jeg er i ketose, så da vet jeg at jeg spiser riktig.

vet du det er nesten like ille som å la være å gå på vekta hver dag.. man blir avhengig.. men nå gjør jeg det bare en gang innimellom, for de koster jo litt ja

Hjemmelaget is, ja. Jeg bruker oppskriften til Iset: 1 boks kremfløte, 3 eggeplommer, 10 dråper vaniljeekstrakt, en stor spiseskje natreen. Deretter tilsetter jeg en spiseskje kakao og litt revet 70% sjokolade. Blir helt totalt snask! Kona mi er helt vill etter det hun også, så vi lager det titt og ofte. Jeg er totalt nødt til å ha et eller annet i nebbet mens vi ser på TV på kvelden. Det er en dårlig vane, jeg vet det, men sånn er realiteten. Uten kveldskos kan jeg bare glemme å klare dette.

høres digg ut den der isen paprika!! den må jeg lage!! min godis på kvelden har vært kremfløte med kaneldryss eller soyaflokker med fløte.. prøvde å lage eggedosis en gang, men det ble jo bare suppe *urk*

Ok, nå skal jeg sette meg å skrive litt. Jeg holder på med en kortfilm nå som handler om psykisk helse. Jammen har inspirasjonen vært bedre etter at jeg atter la om kostholdet, så det beviser bare hvor lurt dette er.
inspirasjon har jeg også fått!! digg, men jeg har også blitt emosjonell..

Ha en kreativ aften!!!

Gammel 20-03-08, 19:27   #65
Nillomien
Seniormedlem

Nillomien sin avatar

Hvor: Halden
Nillomien er ny på veien

Ønsker deg en super kveld=)

Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 23:57   #66
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Så kjekt å se at du er så godt igang. Den der isen fikk jeg lyst til å prøve. Noe påskegodt skal man ha. God påske til deg.

Og en strålende påske til deg. Håper du nyter fridagene i fulle drag

Paprika, mamma til to
Gammel 20-03-08, 23:58   #67
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

Ønsker deg en super kveld=)

Takk i lige måde

Paprika, mamma til to
Gammel 21-03-08, 00:06   #68
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Ha en kreativ aften!!!

Har aldri hatt sansen for eggedosis. Jeg takler ikke engang rått egg i smoothien. I is kan jeg bare bruke eggeplommene og ikke hviten. Sææær på egg.

Sentimental og kreativ? Det henger sammen det, jenta mi

Paprika, mamma til to
Gammel 21-03-08, 00:14   #69
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

har prøvd å lete etter isoppskriften til Iset i dag, er det den med jordbær som du har modifisert littegranne??

Gammel 21-03-08, 00:31   #70
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Jeg sitter her og er rett og slett litt pussa. Vi har hatt gjester i kveld, og det ble servert indisk mat:

Til fire personer
5 kyllingfileter, deler hver filet i tre
2 bokser hakka tomater
En del revet ost, vet ikke mengde, men jeg rev en god, og da mener jeg god, del
Bacon
Sopp
Purre
Løk
1 boks seterrømme
1 glass tikka masala pasta (selges på meny, på coop på Finnøy og andre velassorterte matforetninger)

Klipp opp baconet til passe biter, hakk sopp, purre og løk. Hiv det hele over i en ildfast form - litt stor for denne porsjonen - hiv oppi osten, de hakka tomatene og rømmen. Blande, blande litt. Ta passelig mengde tikka pasta og rør det inn i det hele, jo mer pasta jo sterkere blir retten. Til slutt hiver du oppi kyllingen og blander til slik at kyllingen er dekket av resten.

Jeg setter den alltid inn i kald ovn og setter ovnen på 250 grader. Da er det ferdig etter ca 40 - 45 minutter. Det kommer litt an på hvilken ovn du har. Når du synes det virker ferdig, tar du det ut og sjekker en filet.

Denne maten er bare aldeles utrolig døg, og utrolig lett og lage! Serverte basmatiris og naanbrød til dem som ikke følger lavkarbo.

Det ble en heidundrenes suksess. Vi serverte vin til maten, men jeg drakk like gjerne vodka med cola light siden det er minst karbo i det, Skravla gikk i ett. Dette var en veldig hyggelig kveld.

Nu skal jeg ta kvelden. Regner med en liten hodepine i morgen...

Paprika, mamma til to
Gammel 21-03-08, 00:35   #71
paprika
Medlem

paprika sin avatar

har prøvd å lete etter isoppskriften til Iset i dag, er det den med jordbær som du har modifisert littegranne??

Det vet jeg ikke. Trodde egentlig jeg har fulgt en av oppskriftene som heter grunnoppskrift. Det funker i alle fall som grunnoppskrift. Deretter tilsetter vi det vi kan tenke oss i isen.

Paprika, mamma til to
Gammel 21-03-08, 00:55   #72
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

da skal jeg prøve å søke opp det
takk

Gammel 22-03-08, 00:19   #73
paprika
Medlem

paprika sin avatar

I dag har jeg egentlig vært en slappfisk, men en god slappfisk. Tok en liten tur i bassenget, men svømte bare 125 meter. Plasket ellers rundt og koste meg, mens kona fikk svømme sine 500 meter. Etterpå var det middag og etter det har jeg bare sittet foran peisen og skrevet på manuset mitt. En herlig dag. Ingen synder heller.

Paprika, mamma til to
Gammel 22-03-08, 01:32   #74
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

høres så kos ut dette

håper du koser deg resten av påsken også

Min Journal
Gammel 22-03-08, 11:09   #75
Michelin
Seniormedlem

Michelin sin avatar

Hvor: sunnmøre
Alder: 53
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Å, den kyllingretten så veldig god ut-skal skrive i boka mi og lage ved første og beste anledning På apotekene har de veldig gode karbofrie drops fra fribol, men les godt på pakkene, oppdaga akkurat at den ene boksen jeg hadde kjøpt innehoder karbo tar du krom? Det hjelper meg-har sjelden lyst på snop- og da må det jo ha skjedd et mirakel; kunne godt trykke i meg en stor sjokoladeplate på no time før God påskeaften til deg og dine

.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Og der kom mensen igjen gitt ... janine75 Ketolysekuren 6 07-12-07 23:51
Nå begynner jeg på Atkins intro igjen! donjuanwannabe Atkins kosthold 11 03-03-04 12:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.