Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er det noe som virker mot halsonde?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-03-08, 19:31   #1
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Er det noe som virker mot halsonde?

Det er så vidt jeg kan svelge, fordi det er sabla vondt. Har prøvd karsk, brystbalsam og dekadin, men ingen ting virker.

Kan man f.eks bruke kløestillende mikstur som man bruker på barns tenner for å bedøve med?

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 19:44   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noe som virker mot halsonde?

Smertestillende. Paracet, ibux, dispril.

Og antibiotika, da. Kom kroppen din til legen, mann! Ingen grunn til å gå rundt og spre gørra til hele folket, strep er smittsomt!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:01   #3
martefie
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Halsbetennelse? Sult ut basillene ved å ikke spise sukker (kanskje ikke nødvendig å si her? ). Men sult dem videre med å gurgle med saltvann. Kok opp vann og tilsett salt sånn at det smaker saltvann. Jeg har ikke noe forholdstall for salt/vann. Avkjøl og bruk det til å gurgle med, minst etter hvert måltid og når du legger deg. Funker som rakkern, fikk tipset på legevakten av en antibiotikaskeptisk lege.

Sist redigert av martefie : 27-03-08 kl 20:02. Årsak: tastfeil
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:13   #4
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

2 store glass wisky. Du blir ikke bedre, men det er mye morsommere å være syk!

Selv sverger jeg til gloheit te som slurpes så det svir nedover i halsen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:19   #5
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Smertestillende. Paracet, ibux, dispril.

Og antibiotika, da. Kom kroppen din til legen, mann! Ingen grunn til å gå rundt og spre gørra til hele folket, strep er smittsomt!

Hei og takk for svar! Men jeg er av den oppfatning at kroppen i størst mulig grad bør heles uten medisiner. Jeg er skeptisk til antibiotika. og hadde jeg gått til legen hadde han vel skrevet ut flanyl el.l.

Det går litt bedre nå, men fytte rakkeren det er vondt!

Gammel 27-03-08, 20:21   #6
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

Halsbetennelse? Sult ut basillene ved å ikke spise sukker (kanskje ikke nødvendig å si her? ). Men sult dem videre med å gurgle med saltvann. Kok opp vann og tilsett salt sånn at det smaker saltvann. Jeg har ikke noe forholdstall for salt/vann. Avkjøl og bruk det til å gurgle med, minst etter hvert måltid og når du legger deg. Funker som rakkern, fikk tipset på legevakten av en antibiotikaskeptisk lege.

Nei har ikke spist sukker, men det hjalp ikke gitt.
Ja jeg bruker saltvannskylling, og det hjelper. For halgurgling bruker jeg en ts. til en kaffekopp. For neseskylling 1ts-2ts pr liter.

Ja jeg er antibiotikaskeptisk selv.

Gammel 27-03-08, 20:22   #7
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

2 store glass wisky. Du blir ikke bedre, men det er mye morsommere å være syk!

Selv sverger jeg til gloheit te som slurpes så det svir nedover i halsen.

Whisky har jeg ikke, men sterkt trøndersk kildevann. Det var så vondt ei stund at jeg ikke klarte å svelge det.

Gloheit te er sikkert et godt tips. Får se i morgen.

Takk for svar!

Gammel 27-03-08, 20:26   #8
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sitat:

Hei og takk for svar! Men jeg er av den oppfatning at kroppen i størst mulig grad bør heles uten medisiner. Jeg er skeptisk til antibiotika. og hadde jeg gått til legen hadde han vel skrevet ut flanyl el.l.

Det går litt bedre nå, men fytte rakkeren det er vondt!

Ingen sussing og hosting på folk da
For som sagt, streptokokk-hals er skit smittsomt! Har nettopp ferdiggjort en sånn runde, jeg (og andre som meg som har astma og andre immunsykdommer) får lungebetennelse når folk smitter meg. Det er ikke for DIN skyld du skal ta medisinene, det er for de som blir alvorlig syke av sånt. Det er ikke noe gøy nei!

Gammel 27-03-08, 20:29   #9
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Ingen sussing og hosting på folk da
For som sagt, streptokokk-hals er skit smittsomt! Har nettopp ferdiggjort en sånn runde, jeg (og andre som meg som har astma og andre immunsykdommer) får lungebetennelse når folk smitter meg. Det er ikke for DIN skyld du skal ta medisinene, det er for de som blir alvorlig syke av sånt. Det er ikke noe gøy nei!

Hvis jeg hadde hatt en jobb der jeg omgikkes mye folk, evt med kollektivtransport etc, hadde det nok blitt enten sykemelding og/eller antibiotika.

Gammel 27-03-08, 20:31   #10
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Fint!
God bedring!

Gammel 27-03-08, 20:53   #11
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

tran, cocosa og C-vitamin i mengder, masse vann

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:32   #12
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Uffameg, dette høres ikke noe godt ut Goggen.

Jeg vil anbefale deg noe du ikke kan få tak i før i morgen, og det er Coldizin, -"gone tomorrow". Det er det mest geniale produktet jeg noen gang har brukt. Det lindrer og roer ned, og dersom man tar det med en gang man brygger på noe, før det er brutt skikkelig ut, så hindrer det noen ganger utbrudd også. Jeg bare elsker den! Helt genial!

Håper du blir bedre fort, god bedring!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:35   #13
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja, jeg skummet litt oppover på svarene som du har fått her, og vil også skryte av tipset du får om saltvann. Jeg sprayer gjerne saltvanssprayen som er til nesen ned i halsen også, lindrer og roer ned utrolig godt!

Og så ville jeg ikke tatt tran, for tran er fettsyrer og det trenger anitoksidanter for å ikke harskne, og når man er syk, så trenger man antioksidantene til å bli frisk.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 22:18   #14
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

hvitløk masse hvitløk. Det er bakterioedrepende.

Gammel 28-03-08, 09:00   #15
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Ville bare si til dere som er skeptiske til antbiotika at det hender det faktisk er nødvendig!

Jeg gikk ikke til legen med halsbetennelse, man skulle jo ikke ha antibiotika, må vite!

Endte opp på Rikshospitalet med lammelser fra tærne til øyelokkene!
Tok 3 måneder før jeg kunne tisse for egen maskin og 15 år etter har jeg fortsatt senskader!
Streptokokkene invaderte hjernen min og ga meg en saftig hjerne - og ryggmargsbetennelse!

I Sverige får man kjøpt halstabletter som har smertelindrende virkning, bare så det også er sagt. Husker ikke hva de heter, men det er jo bare å spørre på et apotek om man er en tur der borte!

Gammel 28-03-08, 09:05   #16
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Sitat:

tærne til øyelokkene

Gammel 28-03-08, 09:30   #17
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Først og fremst god bedring!

Legger med en link du kan lese om du orker, skjønner jo du er en lesende mann . Vil anbefale deg å teste ut Notakehl. Ofte veldig god effekt på halsbetenelser.
http://www.sanum.com/literature/ther...%20with%20.pdf
Alle apotek skal kunne skaffe, men husker ikke hvilket apotek i Trondheim som har mye homeopatiske midler på lager. Men kan prøve sjekke ut og legge det ut etterpå. Bare sånn i tilfelle du vil forsøke. Vet nordstjernen i Oslo pleier ha det inne. De sender også ut.

Håper uansett du snart er bedre.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 09:35   #18
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 46
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

mange forslag her ser jeg..
prøv en kopp med mullein te eller slippery elm..

endelig har hvertfall jeg funnet noe som funker for meg, og jeg har vært mye plaget helt siden barndommen, ikke hjalp det å fjerne mandlene heller..

lykke til

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 09:36   #19
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Takk for alle innspill og ønsker om god bedring!
I dag smiler sola og himmelen er igjen vakker.
Har spist en god frokost og det lille som er igjen av halsondet lever jeg godt med.

Fra å være feberhet og nærmest uten å kunne svelge i går, er det nesten borte i dag. Og det er godt!

Og etter å ha vært på vekta i morges, er det nære på verdt å være litt småsyk

God helg!

Gammel 28-03-08, 09:43   #20
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Så fint at du er bedre da Goggen!

Gammel 28-03-08, 09:47   #21
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Så fint at du er bedre da Goggen!

Yess! I dag bli de' hæla i take' å teinner'n i tapeten

Gammel 28-03-08, 09:52   #22
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Wow, så effektivt immunsystem du har da! :imponert:

Godt å høre at du er bedre, for det er så fælt å ha slik hals!

Gammel 28-03-08, 09:59   #23
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Wow, så effektivt immunsystem du har da! :imponert:

Godt å høre at du er bedre, for det er så fælt å ha slik hals!

Ja, immunsystemet må være ganske bra. Men det tok noen dager. Men forskjellen fra i går kveld til nå i dag er som dag og natt. 90% bedring over natta.

Og en annen ting som er totalt forskjellig nå mot da jeg spiste brød/karbo er at sultfølelsen er totalt fraværende selv om jeg ikke spiste på to dager. Ingen romlig eller skriking i tarmene. Og en annen tanke har slått meg. Før i tiden da vi enda var jegere, var det kanskje ikke hver dag man hadde mat. Kanskje var man innsnødd, syk eller liknende. Og kan det være slik at en dag eller to uten mat egentlig er slik vi er laget for?

Ihvertfall er det påtagelig forskjell å være småsyk med lavkarbo kontra karbomat.

Kanskje er det naturlig for mennesket å ikke spise seg mett hver dag. Er det noen som har lest eller hørt noe om en slik tanke?

Gammel 28-03-08, 10:06   #24
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Det må i så fall være mens man er i ketose. Jeg aner ikke hvordan det fungerer, men jeg har hørt teorier om at man har godt av å ikke spise så mye når man er syk, for da må kroppen bruke ressurser på å bearbeide maten istedet for å bekjempe sykdom. Men det var kanskje ikke et svar på det du spurte om?

Gammel 28-03-08, 10:10   #25
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Det må i så fall være mens man er i ketose. Jeg aner ikke hvordan det fungerer, men jeg har hørt teorier om at man har godt av å ikke spise så mye når man er syk, for da må kroppen bruke ressurser på å bearbeide maten istedet for å bekjempe sykdom. Men det var kanskje ikke et svar på det du spurte om?

Nja, jeg tenkte mer på om kroppen rett og slett kanskje er gentisk tilpasset å ikke nødvendigvis innta mat hver dag.

Men jeg skal forske litt på det og se om jeg finner noen svar. Men ja, jeg mente om kroppen er i ketose. Det var jeg heldigvis, og det funker godt uten mat i noen dager. Selv med lite vann. Både tørste og sult blir redusert til et minimum.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.