Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dr.torkil/karbokick

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-03-08, 19:48   #1
Evelyn
Juniormedlem

Evelyn sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 53
Evelyn er på en erverdig vei

Dr.torkil/karbokick

Har nå gått 3 mnd på ketolysekuren,gått ned 10 kg.Har i det siste blitt mere og mere sugen på noe skikkelig gotteri,brød,frukt mm.Bruker alle kosttilskuddene som jeg fikk med ketolysestart,så defor skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal få denne sugen nå.. Det har ikke noe å gjøre med menstruasjon å gjøre,så derfor lurer jeg på om dette er kroppens signal om at kroppen mangler karbohydrater eller... Er litt skuffet over denne kuren jeg.Gikk for en del år siden på Grete Roede kurs,og da gikk jeg ned 15 kg på tre måneder,med akkurat den samme trimmen osv.Skulle tro at man gikk ned mere når en kutter ut så og si alt som har med karbohydrater å gjøre?! Den varmen som flere får,har ikke jeg opplevd,snarere tvert imot,jeg holder på å fryse i hjel.Ketolysesticksen har gitt utslag fra dag 3,og jeg er flink til å spise de "rette"grønnsakene.
Jeg har tidligere hørt at vist en fryser så er forbrenningen på sparebluss,eller stemmer ikke dette?Har i løpet av de siste 2 ukene ikke gått ned et gram..Hva skal jeg gjøre?

Evelyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:35   #2
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Dr.torkil/karbokick

Opprinnelig lagt inn av Evelyn, her.

Er litt skuffet over denne kuren jeg

Men du følger jo ikke kuren. Du har jo selv fortalt i et annet innlegg at du spiste påskegodt til du ble kvalm.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:44   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

For det første: 10 kilo på 3 mnd. er flott Det er ikke lurt at det går for fort heller, du vil vel at det skal vedvare? Det er bedre at det går litt saktere og sikkert enn fort og gæli!

Og nå er det fettet som er blitt borte og ikke muskler.

Viss du har spist masse påskegodt i påska, så kan nok det være en veldig stor årsak til fysingen. Kroppen prøver å få deg til å spise mer.

At du fryser, kan faktisk være fordi du ikke har så mye fett på kroppen lenger

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:06   #4
Evelyn
Juniormedlem

Evelyn sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Men du følger jo ikke kuren. Du har jo selv fortalt i et annet innlegg at du spiste påskegodt til du ble kvalm.

-

Det var en dag i påska.Spiste et halvt kolibriegg ,4 biter statos og en halv kvikklunsj(Da ble jeg kvalm,ja)Ellers så har jeg fulgt kuren til punkt og prikk

Gammel 30-03-08, 22:13   #5
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

er du skuffa over 10 kilo på tre måneder?????
det er jo helt vilt bra!!

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:16   #6
Evelyn
Juniormedlem

Evelyn sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

er du skuffa over 10 kilo på tre måneder?????
det er jo helt vilt bra!!

Takk,for det.Trenger slike oppmuntringer når ingen ser at en har tatt av,bortsett fra badevekta

Gammel 30-03-08, 22:19   #7
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Evelyn, her.

Har nå gått 3 mnd på ketolysekuren,gått ned 10 kg.
10 kilo på tre måneder er nært optimalt. 0,5-1,0 kilo i uka er anbefalt
Har i det siste blitt mere og mere sugen på noe skikkelig gotteri,brød,frukt mm.Bruker alle kosttilskuddene som jeg fikk med ketolysestart,så defor skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal få denne sugen nå..
Suget vil være der om du skeier ut, og kroppen er programert til å like søtt.
Det har ikke noe å gjøre med menstruasjon å gjøre,så derfor lurer jeg på om dette er kroppens signal om at kroppen mangler karbohydrater eller...
Kroppen mangler ikke karbohydrater. Den lager det den trenger selv.
Er litt skuffet over denne kuren jeg.Gikk for en del år siden på Grete Roede kurs,og da gikk jeg ned 15 kg på tre måneder,med akkurat den samme trimmen osv.
Hvis dette var så effektivt, hvorfor må du ned i vekt nå igjen?
Skulle tro at man gikk ned mere når en kutter ut så og si alt som har med karbohydrater å gjøre?!
Det å kutte karbohydrater har ingen ting med hastigheten i vektnedgang. Det hander om å spise i samsvar med genene, og handler mer om sunnhet enn vekt.
Den varmen som flere får,har ikke jeg opplevd,snarere tvert imot,jeg holder på å fryse i hjel.Ketolysesticksen har gitt utslag fra dag 3,og jeg er flink til å spise de "rette"grønnsakene.
Jeg har tidligere hørt at vist en fryser så er forbrenningen på sparebluss,eller stemmer ikke dette?Har i løpet av de siste 2 ukene ikke gått ned et gram..Hva skal jeg gjøre?
Du må fortsette med ketolyse. Ikke skeie ut med påskeegg, for det kan redusere vektnedgangen ganske lenge. Og det er ikke mye som skal til. En kvikk-lunsj eller en neve smågodt. Du går ut av ketose, og kroppen må omstilles igjen.

Det finnes ingen piller eller kur som bare børster bort fedmen. Du må spise den bort over tid.

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.