Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-08, 10:21   #1
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 52
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

Vekta har ikke rørt på seg. Likevel har folk rundt meg begynt å kommentere at jeg krymper......

Syns jeg merker det på klærne, men vekta står bomstille. (123 kg).

Jeg er selvfølgelig glad for å krympe i cm, det er jo det viktigste, men kan noen forklare meg hva som skjer i kroppen som gjør at låra blir smalere, men at kg ikke renner av??? Blir litt misunnelig på de som går ned i vekt, jeg vil også oppleve å ha lavere tall på vekta!!!!

Og til sist- er det sant at magen er det siste stedet som krymper?? Det er den som er størst og som hadde gitt meg størst glede av om forsvant.... Den og haken(e).

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 10:31   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

Hei.

Selv om vekta ikke rikker seg, så skjer det nok et eller annet i kroppen. Det merker jeg selv. Man blir fastere på en måte, det virker rett og slett som det "omfordeler" seg litt i kroppen Bedre svar har jeg ikke

Og hos mange, meg selv inkludert, er magen seigest MEN den krymper den også, selv om jeg gjerne skulle hatt den flat NÅ!

Hakene og bollekinna mine forsvant fort egentlig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 10:44   #3
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 52
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

Takk for svar. Da fortsetter jeg uten å gi opp en stund til da, så får vi se.
Fint å ha et forum som dette- en kjempestøtte. Ikke minst på oppskrifts- og kreativitetsfronten!!!

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 11:08   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

Jeg har bare gått ned ca 3 kg, men kroppen min ser helt anderledes ut etter 10 uker i ketose. Liksom som om den har blitt litt ommøbelert. Er egentlig ikke mange cm borte heller, jeg ser bare ikke lik ut som før!

Ganske sprøtt, men deilig også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 12:17   #5
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har bare gått ned ca 3 kg, men kroppen min ser helt anderledes ut etter 10 uker i ketose. Liksom som om den har blitt litt ommøbelert. Er egentlig ikke mange cm borte heller, jeg ser bare ikke lik ut som før!

Ganske sprøtt, men deilig også!


Magen min har blitt myyyye mindre og hard... Tror jeg har fått frem noe muskler under der jeg. Jeg har ikke gått ned en eneste gram.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 12:32   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

På lavkarbo så tror jeg magefettet glipper lettere enn f.eks på lavkalori. Men det kan du uansett ikke gjøre noe med da Må jo bare vente og se..

Vekta di følger med tilslutt, når du mister cm. Du kan holde på vann osv. Mye som kan føre til at cm forsvinner før kiloene..

Pass på at du ikke veier deg så innmari ofte. Holder med maks èn gang i uka..

Hang in there.. Det er ingen som skjer kiloene dine.. så å være misunnelig på de som går ned i vekt har ingenting for seg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 14:58   #7
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 2.367
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Vekta har ikke rørt på seg. Likevel har folk rundt meg begynt å kommentere at jeg krymper......

Syns jeg merker det på klærne, men vekta står bomstille. (123 kg).

Jeg er selvfølgelig glad for å krympe i cm, det er jo det viktigste, men kan noen forklare meg hva som skjer i kroppen som gjør at låra blir smalere, men at kg ikke renner av??? Blir litt misunnelig på de som går ned i vekt, jeg vil også oppleve å ha lavere tall på vekta!!!!

Og til sist- er det sant at magen er det siste stedet som krymper?? Det er den som er størst og som hadde gitt meg størst glede av om forsvant.... Den og haken(e).

Vekta kommer etter hvert! Det er jo supert at du har gått ned i cm og at kroppen din endrer seg. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke, men jeg har og opplevd det. Ang. magefettet tror jeg det er individuelt og har med kroppsfasong å gjøre. Jeg er smalest oventil og går fortere ned i magen enn andre steder. Hos meg er det seigest på overarmene og leggene faktisk. Så lenge du er flink og står på ( og det er du jo),så går det ned over alt med tiden

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:01   #8
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 52
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

TAKK for all støtte herfra. Setter SÅ stor pris på det!!! Da gir jeg ikke opp, men fortsetter med alle de lekre oppskriftene herfra. Det gjør det veldig lett å følge et lavkarbo-liv!!!

(og må nevne at gubbelure i heimen også er veldig støttende)

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:04   #9
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

må bare si at jeg var frustrert en periode der jeg ikke gikk ned eneste gram... men så målte jeg meg og mistet mange cm.... så det er nok normalt dette

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:22   #10
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

Har ikke drevet så lenge med dette selv, så jeg sier bare:
Lykke til videre!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 19:39   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

En fingerregel er "sist inn først ut". Det kroppsfettet som har vært på lengst er oftest det som sitter best. Jeg har siden tidlige tenår hatt en pølse på magen og litt fleskete rygg, og det sitter hardere enn alt det andre som er av litt nyere dato Men en veldig fin ting med lavkarbo er at det brenner FETT og ikke tærer på de viktige musklene dine. I noen tilfeller så vil mange bygge opp igjen muskelmasse de kanskje har manglet/slanket vekk på grunn av kurens høye proteinnivå. Det er litt omstridt det temaet der, men at det er en stor sannhetsgehalt i det over tid tviler jeg ikke et sekund på!

Hang in there! Kiloene følger nok med de også. Bare husk at den beste tiden å veie seg er om morran etter fullstendig ryggtømming Og, så klart: Ikke for ofte!! Vekta varierer utrolig mye, så om du finner et fast tidspunkt en fast dag i uka så er det kjempelurt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:07   #12
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Bare husk at den beste tiden å veie seg er om morran etter fullstendig ryggtømming


pen måte å si det på

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no