Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-04-08, 14:44   #1476
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Bare en tur innom i lunsjen, med suppetermosen på pulten..
Var så sulten at selv suppedeisa var god. Det blir noe annet å ha den på termos hele dagen liksom... lager den bare på morgenen og stapper i sekken.

I dag har jeg vært fryktelig sulten og har nok allerede fortært hele dagsrasjonen. to shaker, suppe og en paella. Dagen begynner ganske tidlig, sånn ca 5.30. Til kvelden blir det vin og mat, håper på lite mat. Kanskje jeg heller skulle ta med meg et par bokser Redlight øl med tilsammen 300 kcal og 5 karber i stedet for å drikke 2-3 glass rødvin? Jeg vet sannelig ikke hva som er best akkurat nå. Hadde vært kjekt å vite hva slags fór som kom.

Dumme sultgnag.. har lyst på alt. Det tar noen dager å venne seg til lite igjen.

Skulle bare innom og si hei til alle "flinkene" mine Kos dere.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 15:07   #1477
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Akkurat vært på sykehuset igjen jeg, og fått ut de 23 stingene... Hadde håpt på å få neste operasjon i løpet av to-tre uker, men må vente i to måneder... den første hånden må gro skikkelig før den neste operasjonen... og det kan ta inntil tre måneder før det slutter å gjøre vondt i høyrelabben... Siden jeg måtte ha to operasjoner i stedet for en, og har fått litt mer juling enn vanlig, må jeg nok bare regne med at det tar lang tid... Hadde sett for meg at jeg skulle tilbake på jobb før sommeren jeg, men må nok bare slutte å tenke på det.
Finner nok en slags overlevelsesstrategi sånn etterhvert, men det var ganske kjipe nyheter!

Håper du finner noe fornuftig å spise Dilly, vær litt sta!!!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 16:02   #1478
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Jeg tror absolutt du har helt rett - jeg er redd for at jeg ikke kommer til å gå ned noe særlig i fase 3....vet ikke hvorfor, men magefølelsen min er så som så. Jeg merker også at jeg føler meg mye bedre og får mye mer energi når jeg kan spise både litt mer kalorier og litt mer karber. Tror ikke det er så mye som skal til. Et par håndfuller med bacongull og så er jeg er i form

Målet mitt er selvsagt ikke å gå inn og ut av ketose, men jeg bare lurer på hvor ille det er om det skjer noen ganger i løpet av kuren. Jeg kommer jo til å holde på ganske lenge.

For meg er det heller ikke noe problem å planlegge og få spist riktig, jeg tar med meg suppe og bar på jobb, og poser med diverse hvis jeg skal bort, barer på kino osv. Det går helt greit. Men jeg må nok ty til noe ekstra i blandt, men skal forsøke å holde meg til sukkerfri sjokolade og bacongull - spiser jeg med måte en gang i blandt så går jeg ikke ut av ketosen. Tror jeg....forhåpentligvis

Vi får høre hva Distrea sier

så deilig det var at noen trenger meg og min mening
Tror det er ganske så forskjellig fra menneske til menneske, hører jo om folk her som blir fysisk dårlig av karbedager, jeg blir bare litt oppblåst og "stinn", får halsbrann og kroppen oppfører seg som før jeg stertet med lavkarbo kost.
Er tilbake i ketose etter et par dager og hvis karbeperioden er under ett par uker merker jeg ikke noe når jeg går i ketose igjen. Men går det lenger med for mye karber blir det hodepine, kvalme og tung kropp første tiden.

føler vekta gikk bedre nedover i starten, men er usikker på om av hvilken grunn.

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Dette er kanskje litt rart, men jeg har enda ikke vært i ketose på ED... men jeg går ikke så mye ned heller da, så det kan vel være en sammenheng der..

Jeg mener å ha lest at hvis man spiser under 20 karber om dagen, ER man i ketose uansett om det ikke er utslag på stiks.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 18:02   #1479
Tulla 81
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 44
Tulla 81 er på en erverdig vei

Hei alle sammen,

Skal ut med en vennegjeng i dag og er fremdeles i fase 1 på ED. Jeg vet at det er 0 karber i kyllig, så jeg luerer på om dere tror jeg kommer ut av ketosen og ødelegger mye dersom jeg spiser en salat med kylling.
Jeg føler meg mye sulten og slapp. Trodde at man i ketose skulle oppleve en metthetsfølesle og blir litt gald og fornøyd. Det sa i alle fall min ED lege.
Hva har dere erfaringer med?

Jeg føler ikke at jeg går noe særlig ned i vekt heller. Jeg har gått på ED siden lørdag og ikke veid meg enda. Har en gammel vekt som over hode ikke veier gram, men så vidt er til å stole på. Jeg skal veie meg til fredag, og da blir det spennende å se hvordan det går.

Takker for svar.
Ha en fortreffelig ettermiddag videre.
-Tulla-

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 18:12   #1480
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Hei Tulla

Jeg føler ikke at det er noe mer "futt" i meg når jeg er i ketose, og den første tiden i fase en vil du nok heller være litt slapp og sulten, men etterhvert blir det bedre. Jeg er ikke sulten lenger, hvis ikke det går for lenge melleom hver gang jeg spiser da.

Litt kylling og salat skader ikke så mye, og hvis du må ha dressing er det vel best med oljedressing. eller kanskje litt rømmedressing.

ED legen min syns hvertfall man skal spise ett måltid når man er med andre, for ikke å ødelegge lysta for fort. Må få være litt sosial også hvis man ønsker det

ha det hyggelig!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 18:18   #1481
Tulla 81
Medlem

Takk for rakst svar Distrea.
Jeg kommer nok til å ta salaten "bar", uten noen dressing.
Ha en flott kveld du også!

Gammel 02-04-08, 18:22   #1482
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

bare hyggelig!

har visst glemt å fortelle at jeg har ikke veid meg!!!... men nå har jeg abstinenser asså!... er SÅÅÅÅ spent på om jeg har gått ned noe, siden den flaska med vin og baconpølsa som "hendte" meg på fredag

Gammel 02-04-08, 19:02   #1483
Tulla 81
Medlem

Sorry maset, men nå ble det mange spørsmål fra meg her... Jeg lurer på hva som er forskjellen på ED og ketolysedietten? Det er jo samme tilsanden man kommer i, ketose, men det er litt mer skikkelig mat å få i seg... Jeg snuser litt rundt på andre sider her også, og blir litt nyskjerrig...

Nå skal jeg slutte å mase så mye:-)

Gammel 02-04-08, 20:29   #1484
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

mas i vei, det er moro å hjelpe!

Ketolyse er også en ketogen diett, men den er basert på vanlig mat.
Hvis du har hørt om atkins, så er den ganske lik den.

Man spiser god sammensatt mat, kjøtt, fisk, fugl, fett og grønnsaker. ca 20 karber om dagen og de skal helst komme fra grønnsaker som vokser OVER jorda.

mye god mat jeg gikk ikke nedover lenger på vanlig ketogen kost, det var derfor jeg startet med ED.

nå gleder jeg meg til å veie meg i morgen

Gammel 02-04-08, 20:40   #1485
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Og enda et flott nytt bilde joooo!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 20:42   #1486
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

neste innlegget ditt er nr1000.... bambarabam

Gammel 02-04-08, 20:43   #1487
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

skulle tro jeg var sjøldigger... men er heller det at jeg ikke blir helt fornøyd, er hu gamla der meg lissom ?

Gammel 02-04-08, 20:49   #1488
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Takk, nr 1000 gikk nok i journalen min! Uten at jeg merket noen ting...
Jeg syns du ser flott ut, og tenker at du ser ut omtrent som du skriver, litt bein i nesen, masse varme og overskudd, og lun humor

Gammel 02-04-08, 20:51   #1489
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Sorry maset, men nå ble det mange spørsmål fra meg her... Jeg lurer på hva som er forskjellen på ED og ketolysedietten? Det er jo samme tilsanden man kommer i, ketose, men det er litt mer skikkelig mat å få i seg... Jeg snuser litt rundt på andre sider her også, og blir litt nyskjerrig...

Nå skal jeg slutte å mase så mye:-)

Hovedforskjellen på ED og Ketolyse er at på ED er det både lavkarbo OG lavkalori. På Ketolyse skal man holde seg rundt ca 15 karber per dag, men ellers spise mye fet mat og meieriprodukter. På ED er det ca 40 karber per dag (tror jeg) og kun 700 kcl per dag. Det er en såpass streng diett som må til for mange av oss som sliter med å gå ned i vekt - Jeg har prøvd Ketolyse, gikk ned litt, følte meg bra, men så stoppet det etter veldig liten nedgang.

På ED gikk det raskt i fase 1 og saktere i fase 2, men sånn bør det vel være også

Håper dette svarer på spørsmålet ditt

Distrea : takk for svar om ketose. Nå er det bare EN kveld igjen, i morgen kl.10.30 går jeg på vekta hos fysioen - håper håper det har skjedd noe, er superspent og kjenner at jeg virkelig ikke har peil på om jeg har gått ned noe

Krysser fingre for oss i morgen Distrea

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:02   #1490
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Takk, nr 1000 gikk nok i journalen min! Uten at jeg merket noen ting...
Jeg syns du ser flott ut, og tenker at du ser ut omtrent som du skriver, litt bein i nesen, masse varme og overskudd, og lun humor

takk, indi! det var pent sagt

Gammel 02-04-08, 22:27   #1491
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg sliter litt om dagen men det er vel ikke noe nytt... ser for meg speilreflekskamera så det suser her Var hjemme til mamma og spiste middag i dag. Kjøttdeig, og så ble det ei ss makaroni, og en eplebåt...

Gammel 02-04-08, 22:33   #1492
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg sliter litt om dagen men det er vel ikke noe nytt... ser for meg speilreflekskamera så det suser her Var hjemme til mamma og spiste middag i dag. Kjøttdeig, og så ble det ei ss makaroni, og en eplebåt...

Men blir det ikke VÆRRE når du tar bare pittelitt, kan ikke ta litt jeg, da blir jeg bare SÅÅÅÅ fysen og sulten på MER.... MER
Derfor holder jeg meg heller unna

Gammel 02-04-08, 22:38   #1493
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Men blir det ikke VÆRRE når du tar bare pittelitt, kan ikke ta litt jeg, da blir jeg bare SÅÅÅÅ fysen og sulten på MER.... MER
Derfor holder jeg meg heller unna

men vekta mi stopper jo bare jeg SER et kakestykke da...

Gammel 02-04-08, 22:43   #1494
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

har slutta å se på jeg nå... (det var rett og slett jug )

Mann deg opp til en uke eller to skikkelig strengt, se om det kanskje går. Du har jo gått ned litt denne uka?
Må komme inn i siget

Gammel 02-04-08, 22:52   #1495
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Her skravles det som vanlig.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:57   #1496
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

jepp

Gammel 02-04-08, 23:00   #1497
Tulla 81
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Hovedforskjellen på ED og Ketolyse er at på ED er det både lavkarbo OG lavkalori. På Ketolyse skal man holde seg rundt ca 15 karber per dag, men ellers spise mye fet mat og meieriprodukter. På ED er det ca 40 karber per dag (tror jeg) og kun 700 kcl per dag. Det er en såpass streng diett som må til for mange av oss som sliter med å gå ned i vekt - Jeg har prøvd Ketolyse, gikk ned litt, følte meg bra, men så stoppet det etter veldig liten nedgang.

På ED gikk det raskt i fase 1 og saktere i fase 2, men sånn bør det vel være også

Men er det ikke karber vi skal holde oss unna?? Jeg skjønner ikke hva som er bra med ED i forhold til Ketolyse da. Legen min har anbefalt meg dette, så jeg fortsetter med det jeg har blitt anbefalt jeg... Bare litt sugen på skikkelig middag og ikke dette pulver greiene..
Ja, ja...

God natt

Gammel 02-04-08, 23:02   #1498
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg veier meg hver dag nå... og det er kanskje det som demotiverer meg også... Vet ikke om jeg tør å ikke veie meg heller...

Gammel 02-04-08, 23:13   #1499
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Men er det ikke karber vi skal holde oss unna?? Jeg skjønner ikke hva som er bra med ED i forhold til Ketolyse da. Legen min har anbefalt meg dette, så jeg fortsetter med det jeg har blitt anbefalt jeg... Bare litt sugen på skikkelig middag og ikke dette pulver greiene..
Ja, ja...

God natt

På ED er det båder karber og kcal man skal holde seg unna.
hvis du feks er insulinresistent kan det være en fordel å gå på ED frem til du er innenfor normalen, altså ikke er insulinresistent mer.
Men hvis du har en del å gå ned, og aldri prøvd annen ketogen kost før hadde jeg prøvd det etterhvert hvis du syns posene blir for JÆ..

men det går fort frem til du kan spise middag! du skal vel bare være 3 uker i fase 1?

Gammel 02-04-08, 23:23   #1500
Tulla 81
Medlem

Jeg har aldri forsøkt meg på ketogen kost nei. Var innom Fedon for noen år siden og gikk ned 20 kilo på rekordtid. De siste 2 årene har alle kiloene sneket seg på igjen. Jeg gikk ned de kiloene som skulle bort, og følte meg lekker og smekker. Så fikk jeg kjæreste og ble etter hvert samboer, og da kom det på noen samboerkilo.... Utrolig kjipt. Jeg vet hvor digg det er å få masse skryt for en ny og pen kropp og kan ikke vente til jeg er der igjen. På Fedon var det ikke snakk om 15 gr. karb om dagen, men jeg spiste Fedon brød og knekkebrød. Dette fungerte ikke så bra nå, men jeg har sikkert blitt insulinresistent og fått lavt stoffskifte etter min vektoppgang. Kroppen tilpasser seg jo...

Jeg skal være i fase 1 i 3 uker ja. Det synes jeg er lenge med den maten som jeg skal trykke i meg. Skal sikkert klare det, men det blir en hard jobb fremover.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.