Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-08, 11:01   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

jeg skal i bursdag hos ei vennine idag, jeg skal ikke drikke på byn.. men skal ta meg et par vodka med ligth brus før vi drar.. jeg vet at alkohol ødelegger forbrenningen til den er ute av kroppen...men det jeg lurer på vil det si at jeg kommer til å legge på meg et kilo eller 2.. eller er det at forbrenninga blir bremsa og man ikke går ned som er greia?

kommet så godt i gang, er så redd for å legge på meg det jeg har tatt av jeg men har nå lyst å kose meg litt jeg å, er jo 1 år siden jeg har drukket alkohol....

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 11:25   #2
Dippsey
Juniormedlem
 
Dippsey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 39
Innlegg: 45
Dippsey er ny på veien

Sv: Jeg skal ute i dag, vil jeg ødelegge alt?

Tørr hvitvin og vodka med lett brus burde gå greit... Bare pass på å ikke stapp i deg gatekjøkkenmat etter på....(det har jeg en lei tendens til) Tror ikke du legger på deg..

__________________




Jeg håper så inderlig at jeg klarer det denne gangen...
Dippsey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 13:18   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ute i dag, vil jeg ødelegge alt?

Opprinnelig lagt inn av Lisekir, her.

jeg skal i bursdag hos ei vennine idag, jeg skal ikke drikke på byn.. men skal ta meg et par vodka med ligth brus før vi drar.. jeg vet at alkohol ødelegger forbrenningen til den er ute av kroppen...men det jeg lurer på vil det si at jeg kommer til å legge på meg et kilo eller 2.. eller er det at forbrenninga blir bremsa og man ikke går ned som er greia?

kommet så godt i gang, er så redd for å legge på meg det jeg har tatt av jeg men har nå lyst å kose meg litt jeg å, er jo 1 år siden jeg har drukket alkohol....

det er ikke mye alkohol du tåler uansett. så den forbrenninga den kommer tilbake fort, skal du se

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 13:59   #4
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Jeg skal ute i dag, vil jeg ødelegge alt?

Tror faktisk du kommer til å bli overrasket over at du har gått ned litt jeg
Det pleier alltid jeg å gjøre etter en tur på byen. Men det forusetter at du holder deg unna snaks og bare holder deg tillovlige drikkevarer.

Ha en flott tur på byen

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 14:02   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ute i dag, vil jeg ødelegge alt?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Tror faktisk du kommer til å bli overrasket over at du har gått ned litt jeg
Det pleier alltid jeg å gjøre etter en tur på byen. Men det forusetter at du holder deg unna snaks og bare holder deg tillovlige drikkevarer.

Grunnen til at man "går ned" etter fylla er jo at man
1. blir litt dehydrert.
2. at musklene i kroppen slapper av og det derfor blir mer fart i
tarmsystemet sånn morgenen etter

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 14:06   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Jeg skal ute i dag, vil jeg ødelegge alt?

Når jeg lager drinker av vodka, sprite Zero og knust is hender det jeg opplever stagnering uken etter, ikke oppgang, men at det står stille pga zeroen Samme som med cola zero.

Men himmel, jeg ville ikke tenkt på det engang, kos deg og feir det du har oppnådd!!! Jeg styrer unna snacks, men har med meg baconsvor eller bacongull når jeg går på fylla. En annen ting som er viktig, pass på å ha spist mye fett, ellers tåler du LITE og blir veldig full og veldig dårlig. Dette har jeg erfart hver gang i allefall, og mine lavkarbovenner med meg...

Kos deg masse!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 15:36   #7
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg skal ute i dag, vil jeg ødelegge alt?

jeg skal holde meg unna junk! og skal kun drikke lovlig drikke, vil ikke ødlegge det jeg har oppnådd nå, har jobbet veldig hardt for det, trening 4 ganger i uken...og kun vann som drikke i 1 dager, så det er NO WAY jeg vil ødelgge det med en bytur...

bare lurte på om jeg ville legge på meg av alkoholen, jeg kan takle at jeg stagnerer ei stund, men ikke å gå opp det jeg har jobba så hardt for...

by the way har jeg konvertert til generell lavkarbo... siden jeg fra dag 1 på ketolyse ikke spiste nåkk fett uansett.... jeg klarte bare ikke å leve med ketolyse , men lavkarbo genrellt passet meg ypperlig, jeg kjører en Lise ala fedon, styrer unna alt av raske karbs, holder meg på en minimalt med karb inntakt, drikker kun vann og trener masse .. så å pakke i meg fett før jeg drikker tror jeg ikke er lurt..hihi men skal huske å spise da

takk for svar Håper det blir en smertefri bytur..hehe

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 15:58   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ute i dag, vil jeg ødelegge alt?

kos deg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 18:55   #9
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

kos deg

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 19:13   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

men tenk 2 galss vann per glass drikke så blir det bra for magen også

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 21:30   #11
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

forresten så løyg jeg, det er jo imårra.. snakk om å være på bærtur da, trodde det var lørdag når jeg skrev inlegget..hehe dagene går i surr når man har baby i huset ja

men takk alle, skal kose meg imorgen da

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 11:41   #12
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

kose deg i kveld da

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 12:32   #13
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

dagen derpå det gikk bare fint, holdt meg laaaangt unna junk og snacks hele kvelden,stolt ble spurt utallige ganger om å bli med på gatekjøkken , men jeg sa bastant nei, jeg vet at da har det ikke blitt det sunneste på menyn.. ble en kylingfilet istede med engang jeg kom hjem
meeen jeg syndet litt desverre, det ble 2 shots tyrker(bare sukker vet)..... det irriterer meg, men de hadde bare cola ligth som blande vann, og sorry meg det smakte dritt med vodka og cola ligth, pjuuuk... men ble stående å diskutere med bartenderen om vodka og karb og kalori innhold, han sa det var pleeeenty sukker og karbs i vodkan? jeg som trodde det var det eneste vi kunne drikke som det var null karbs i, har jeg misforstått helt nå da?

det var helt vanlig smirnoff?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:34   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

Opprinnelig lagt inn av Lisekir, her.

men ble stående å diskutere med bartenderen om vodka og karb og kalori innhold, han sa det var pleeeenty sukker og karbs i vodkan? jeg som trodde det var det eneste vi kunne drikke som det var null karbs i, har jeg misforstått helt nå da?

det var helt vanlig smirnoff?

anyone?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 10:04   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

Opprinnelig lagt inn av Lisekir, her.

... men ble stående å diskutere med bartenderen om vodka og karb og kalori innhold, han sa det var pleeeenty sukker og karbs i vodkan? jeg som trodde det var det eneste vi kunne drikke som det var null karbs i, har jeg misforstått helt nå da?

det var helt vanlig smirnoff?

Bartenderen din tar feil.

Brennevin består i hovedsak av alkohol (etanol) og vann. Noen krydderrester og smakstilsetninger finnes jo naturligvis ofte i tillegg, men de utgjør ikke noe av betydning.

Cognac er i noen tilfeller tilsatt litt sukker for å dempe smaken av alkohol. Whisky er vanligvis lagret på fat som tidligere har vært brukt til sherry, og dermed får et lite sukkerinnhold. Vodka er så vidt jeg vet ikke tilsatt sukker. Uansett snakker vi om så små mengder at det er helt uten betydning. Man drikker jo ikke mange liter brennevin i slengen - slik som med øl.

Noe annet er likører, de er ofte fulle av sukker - men igjen, 2 cl likør til kaffen en sjelden gang i blant skal man vel ikke være redd for.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 22:13   #16
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Bartenderen din tar feil.

Brennevin består i hovedsak av alkohol (etanol) og vann. Noen krydderrester og smakstilsetninger finnes jo naturligvis ofte i tillegg, men de utgjør ikke noe av betydning.

Cognac er i noen tilfeller tilsatt litt sukker for å dempe smaken av alkohol. Whisky er vanligvis lagret på fat som tidligere har vært brukt til sherry, og dermed får et lite sukkerinnhold. Vodka er så vidt jeg vet ikke tilsatt sukker. Uansett snakker vi om så små mengder at det er helt uten betydning. Man drikker jo ikke mange liter brennevin i slengen - slik som med øl.

Noe annet er likører, de er ofte fulle av sukker - men igjen, 2 cl likør til kaffen en sjelden gang i blant skal man vel ikke være redd for.


-


ja han måtte være på bærtur, så påståelig som han var oxo..
kalorier er kansje en annen ting, det er det kansje litt av i vodka? ikke vet jeg, teller ikke kal... men jeg googlet på karb innhold å vodka å det er 0 karbs i vodka ja, så vi har rett.. han har feil! trodde kansje han hadde litt peil som er bartender..

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 21:16   #17
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

Ja, jeg skal ut til helgen, på en halvdate! Så dermed lurer jeg litt på hva i all verden jeg skal drikke... Drikker jo bare sprit til vanlig heme så det er ikke noe problem, men hva kan jeg blande med på byn liksom?? Blander IKKE med cola drikker, det makter jeg bare ikke, men har utesteder noen andre typer light brus til vanlig??

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 23:45   #18
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

Opprinnelig lagt inn av Isis29, her.

Ja, jeg skal ut til helgen, på en halvdate! Så dermed lurer jeg litt på hva i all verden jeg skal drikke... Drikker jo bare sprit til vanlig heme så det er ikke noe problem, men hva kan jeg blande med på byn liksom?? Blander IKKE med cola drikker, det makter jeg bare ikke, men har utesteder noen andre typer light brus til vanlig??


her i byen er det desverre bare cola ligth og oppdrive desverre.. smakte hest..æsj sier jeg bare... du kan drikke litt hvitvin ute da kansje? er ikke så mye karber i det.. ellers så er desverre nesten sukker å karbs i alle drinker og øl...

anbefaler deg og drikke deg god og fin før du skal ute istede, så tar du vann på byen

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 14:35   #19
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

De har ofte 7up light, det blir ganske greit med is og vodka

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 09:51   #20
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ut i dag, vil jeg ødelegge alt?

Opprinnelig lagt inn av Lisekir, her.

kalorier er kansje en annen ting, det er det kansje litt av i vodka?

Det er haugevis av kcal i brennevin. Det betyr bare at brennevin avgir mye varme hvis man brenner det (altså fyrer opp) i et bombekalorimeter.

Man kan ikke legge på seg av brennevin alene. Bensin inneholder også svært mye kcal. En vedkubbe også. Jeg nevner dette bare for å få frem det meningsløse i den direkte koblingen mellom kcal og overvekt/fettlagring.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no