Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og graviditet?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-04-08, 21:34   #1
Fru Strert
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 41
Fru Strert er på en erverdig vei

Ketolyse og graviditet?

Hvordan er det å følge ketolysekuren når en er gravid?

Gammel 19-04-08, 21:42   #2
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse og graviditet?

Ketolysekuren egnes ikke for gravide, står det i boka. Ammer du,bør du ikke ta ketolysetablettene, for de går over i morsmelka.. Kort sagt tror jeg det er best å vente til man er ferdig å amme, jeg

Gammel 19-04-08, 21:43   #3
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Men når det er sagt kan man fint leve lavkarbo under graviditet, man må bare ikke havne i ketose.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 21:45   #4
Fru Strert
Nytt Medlem

Oki Jeg får bare smøre meg med tolmodighet jeg da

Er ikke helt fortrolig med disse ekstra kiloene som hopper på meg nå.

Gammel 19-04-08, 21:49   #5
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Ja, gjør det du.. og nyt graviditeten! Mange går jo ned mens de ammer, så kanskje noen av de kiloene spretter rett av igjen

Gammel 19-04-08, 21:55   #6
Fru Strert
Nytt Medlem

Joda jeg nyter graviditetet til det fulle jeg Savner bare den lille smekre kroppen jeg en gang hadde Hihi.... to tette svangerskap tar på...

Gammel 20-04-08, 01:33   #7
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

jeg begynte på fedon da knuppen var 5 mnd. Gikk fint det. Det er ketose som ikke er bra...

Gammel 22-04-08, 20:04   #8
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Det er ingen undersøkelser som viser at det er farlig å være i ketose når man er gravid MEN heller ingen som viser at det er risikofritt!!!!
Derfor: INGEN KETOSE FOR GRAVIDE. Da kan man heller kjører generell lavkarbo.

Når man ammer bør man vente til barnet får annen mat i tillegg til morsmelken før man starter på ketolysekuren. Ketolysetablettene er godkjent av mattilsynet og inneholder kun vitaminer og mineraler som er godkjent i bruk i Norge. Mengdene overskrider heller ikke de fastsatte grenser, slik at de trygt kan benytttes.

Vennlig Hilsen
Torkil.

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og graviditet annann Ketolysekuren 4 20-01-08 00:12
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Graviditet og ketolyse Lilly Ketolysekuren 4 30-10-07 18:03
Ketolyse og Graviditet Mrs. Bundy Ketolysekuren 7 04-06-07 11:45
Ketolyse og graviditet Monen Ketolysekuren 6 16-04-07 10:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.