Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-04-08, 21:12   #1726
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Dingledinglegreier, jeg har armer... eneste jeg har komplekser for! foreløpig.... armene er jo det folk ser når jeg skal på trening og sånn.... resten er det ikke så farlig med ennå!

Sist redigert av indi : 18-04-08 kl 21:26.
indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 21:24   #1727
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

jeg har hatt en travel dag, og i nødens stund ble det litt kyllingkjøtt og salat til middag... Til i morgen har jeg tatt opp litt oksekjøtt som jeg marinerer. Har tenkt å se om jeg tåler litt kjøtt en dag i uken uten å stagnere... ellers blir det ED...

Gammel 19-04-08, 01:02   #1728
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Heisann - liten hilsen før jeg tar natta her.
jeg tenker også litt sånn, ruska - at snart lurer dere på hvor jeg har blitt av! Men har osgå merket meg at noen venner/kollegaer som er litt runde kan man si, det er akkurat som om de ikke unner meg å få det til? De ser litt stygt på meg når jeg kommer med salaten min, eller makrellen eller hva jeg nå har til lunsj, før de spiser skivene sine.
Jeg kan faktisk kjenne den følelsen litt igjen fra før jeg fikk det til. Åååå- hva gjør hun som ikke jeg gjør! Men de blikkene liker jeg ikke... kan man ikke bare unne meg å bli frisk? Jeg breefer ikke mye med det, men litt - kler meg i litt ettersittende klær, skjørt og sånt.
Har ikke komplekser for armer og annet som henger i grunnen, det får bare henge litt. Lar bare vær å se meg i speilet når jeg trener armene....
Men hvis man tar av ca 1 kg i uken, bør ikke huden srammes opp også da?

Nå sier jeg natta her, har store tanker om å bestige Løvstakken i morgen. 1 fjells turen....
God natt!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 07:44   #1729
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Ny dag og nye muligheter (og utfordringer ) I dag skal jeg på jobb. har med meg bar som niste. kjøpte in salat-ingredienser i går, men rekker ikke å lage nå, for jeg har det egentlig travelt. Fest i kveld... gruer meg. Er alltid så vanskelig med disse sosiale happeningene

Gammel 19-04-08, 12:12   #1730
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

oioioi :fest:

Slappt ja... henger både her og der på meg også... får bare stappe det inn i klea

Vibeke: Det er kjipt det der med følelsen av at andre ikke unner en vektnedgangen... kjenner følelsen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 15:26   #1731
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Har ikke komplekser for armer og annet som henger i grunnen, det får bare henge litt. Lar bare vær å se meg i speilet når jeg trener armene....

Da jeg våknet i dag tok jeg en titt på meg i speilet. for å se om det henger altså. Ser riktig så bra ut må jeg si - MEN puppene!!!!! Jeg har bare sett på min nye midje jeg. men PUPPENE - det er det jeg kaller hengepupper. Kan virkelig ikke skryte på meg struttende barm. Det virker til og med at brystvortene er på vei innover, peker mot navelen min liksom!!!! Godt jeg har mine fine franske BH-er....
Ellers så drakk jeg fenikkelte i går, ganske så god, Jeef! Men for en eksplosiv virkning, da!
Kl 07.45
Men fikk meg en tur opp på Løvstakken mellom slagene
Nå skal jeg sove litt - umenneskelig å våkne før åtte på en laurdag.

CU

Gammel 19-04-08, 17:20   #1732
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Da var jeg nesten klar for fest har stappa i meg mat nå, så jeg ikke skal bli alt for frista... Fikk masse sjokolade på jobb i dag, og jeg er utrolig glad for at jeg ikke er noe særlig glad i sjokolade... for viss ikke hadde jeg slitt

Fant noen bilder hjemme til mamma og pappa av meg fra tiden før og etter at vekta mi eksploderte Vil ikke legge de inn her i den åpne delen, men la de i journalen min. Tar de sikkert bort etter en stund...

Gammel 20-04-08, 11:50   #1733
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Håper det gikk bra på fest Jeef
I dag skal jeg droppe pizzaen! Inn på den smale sti igjen, og tenker det blir noe sånn som fase tre a uten frukt. Skal holde på ketosen, men hiver på litt mer protein, og dropper en av pulverposene... Reiser altså på tur, aleine, bare meg og bilen og kommer forhåpentiligvis ikke tilbake før fredag
Kan være jeg dropper innom forum hvis jeg har nett-tilgang, er jo nesten avhengig av dere her inne, men ikke sikkert!
Klem og fin uke til alle, stå på jenter, og Mindor

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 18:50   #1734
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

God tur indi! kose deg på tur!!!!

Jeg skal på pzzabuffet i morgen, eller det er salat der også.... men jaggu tror jeg at jeg skal skeie ut med litt toppen på pizzaen hvertfall.
Jeg har bursdag til fredag og tar feiringen i morgen

går det bra med dere tøffe ED jenter?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 19:46   #1735
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg skal på pzzabuffet i morgen, eller det er salat der også.... men jaggu tror jeg at jeg skal skeie ut med litt toppen på pizzaen hvertfall.
Jeg har bursdag til fredag og tar feiringen i morgen

Heia - kos deg med pizzatoppingen! Jeg ha forresten fått tak i vaffeloppskriften du har lagt ut her - skal kjøpe ingredienser i morgen, har hørt de skal vær så gode!

går det bra med dere tøffe ED jenter?

jepp - trente, og vært på lang tur med hyperhunden min i nydelig sol. Så god samvittighet der

Gammel 20-04-08, 20:11   #1736
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

FOR en deilig helg det har vært! Sol, sol og atter sol.

Kjenner det på kropp og sjel, blir så lykkelig. Og så har jeg fått en gyllen farge i ansiktet igjen og, føler meg litt friskere da.

Kjøpte litt sukkerfritt smågodt i Sverige i helgen, og gjett om jeg ble sittende på do da...

Spiste ett kjøttmåltid for mye i går, og så har jeg virkelig kommet inn i en dårlig periode hva sukkerfri sjokolade angår. Mensen får skylda, men nå er det på tide å stramme inn.

Ser ut som om dere alle har hatt en fin helg, og god tur til deg Indi!

Gammel 20-04-08, 20:13   #1737
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Og *kremt* her henger og dingler det både her og der. Skal under kniven og operere både brystene og magen når jeg kommer i mål.
Tror kanskje armene burde vært tatt og, men det må jeg eventuellt koste selv. Får se hvor forfengelig jeg blir etterhvert.

Gammel 21-04-08, 14:16   #1738
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Dagens vekt: fortsatt 89,8 kg.

Gammel 22-04-08, 10:57   #1739
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Så stille det er her om dagen da, er dere ute i solen alle mann?

Gammel 22-04-08, 12:48   #1740
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

jeg hadde en karbedag i går... pizza is og kjeks... har ikke turt å vise meg. Vekta holder jeg meg unna frem til legetime torsdag.

Gammel 22-04-08, 14:15   #1741
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Distrea da! Pizza, is OG kjeks... Når du først skeier ut gjør du det i det minste ordentlig, det skal du ha.

Her passer klær jeg ikke har fått på meg på årevis, så jeg er så utrolig motivert om dagen.
Og jeg syns plutselig jeg får litt flere blikk om dagen...

Suget etter sukkerfri sjokolade gir seg ikke da.
Men jeg har ikke noe i hus, så jeg får ikke skeiet ut. Prøvde å kjøpe noen for å ha liggende, DET kan jeg bare glemme.

Gammel 22-04-08, 14:42   #1742
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Heisann
vi sysler vel rundt i våre egne karbotåker alle mann (kvinner) tenker jeg. Spiste noe i går som har gjort at jeg har enormt mageknip. oppblåste mage. Får det hvis jeg spiser for mye fett, og i går kjøpte jeg noe wok i en butikk.
det som er positivt når jeg har slike dager, er at vekta står dønn bom stille i noen dager, også wops, så detter den ned noen hakk.
Er det ikke deilig at klærne passer igjen, Robyn?
jeg prøver og speiler meg her om kveldene, koser meg.
Nå har jeg det luksusproblemet at bare to bukser passer, den ene er på grensen. en kan jeg bruke med belte, men den er ganske så pløsete.
må bare bruke de, for gidder ikke kjøpe nye før jeg er ferdig ned til 74 kg.
ror faktisk jeg har gått ned to kg siden sist fredag. men er litt vanskelig å vite med den gammeldagse vekta mi....
nå skal jeg på shopping med kjæresten. han er 186cm høy og veier 70 kg.... og han spiser karber!

Gammel 22-04-08, 17:38   #1743
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Ja, det er kjempegøy med for store klær.

Jeg og drøyer også i det lengste å kjøpe nye klær, men noe må jeg snart ha. Er stort sett bare skjørt jeg har fra tidligere som jeg vil gå i, det andre er litt vel utdatert. (Jupp, er noen år siden sist de passet. )

nå skal jeg på shopping med kjæresten. han er 186cm høy og veier 70 kg.... og han spiser karber!

Verden er og blir urettferdig, men men.

Håper dere fant noe spennende på shopping.

Jeg har spist fy fy til middag i dag. Kyllingfilet og grønnsaker er greit, men lagde 'saus' av hakkede tomater (innenfor 'lov' det og), CF og ost.

Smakte nydelig og hjalp på den dårlige matlysten. Men nå må jeg skjerpe her...

Gammel 22-04-08, 18:20   #1744
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Hva er CF? Creme Freche? (skrives vel ikke sånn, men)
De er litt ulike disse diettene, atkins Ed, skaldemann etc. griet med en egen tråd til oss da.
Men godt med god mat - det er viktig! Jeg har også i peroder enormt lite matlyst, og sist gang ble jeg skikkelig dårlig. Måtte bare bli hjemme fra jobb, sette på vekkerklokken, og spise hver 3. time... da hjalp det. Men litt skremmende det der!
Vi fant noen flotte skjorte og sko på shopping. Vi har ikke så god råd, så det er ikke så ofte. men han blir jo så fin! Vi kan gå inn i sånne kule butikker, og kjøpe klær som ingen andre passer i....
Etterpå kste vi oss med øl - han - og Hvirvin - jeg. Etter to glass måtte jeg bare sjangle meg hjem! Bli full! Nå sitter jeg her og svaier, kjenner det virkelig godt. Det er jo helt sprøtt spør du meg.... men det er vel noe med denne lavkarbogreiene det også.
Tror forresten ikke at litt CF kan skade, og hvorfor kan vi ikke spise ost? Legen sa at ost inneholder karber, men vanlig norvegia gjør ikke det? Trodde det var pga animalsk fett. men jeg har latså unnet meg noen skiver ost i ny og ne for å få litt annen smak jeg da. Den faste snøfrisk synes jeg er kjempegod. 0 karber, og 40 % fett... men noen strimler på akrbonadedeig eller kylling er bare snadder...

Gammel 22-04-08, 18:23   #1745
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Ups - sorry for skriveleif...hvitvinen....

Gammel 22-04-08, 22:33   #1746
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Hi hi, syns det bare er morsomt jeg.

Jeg også merker at jeg omtrent ikke tåler alkohol etter at jeg startet med ED. Kjenner det godt etter ett lite glass rødvin, og etter to er jeg på en snurr.
Fleiper med mannen at nå har jeg jammen blitt billig i drift.

Vet ikke hvorfor ost osv. ikke er lov, men tenker at det kan jo ha noe med kaloriene å gjøre også siden ED ikke bare ligger lavt på karber men også kalorier.

Pleier å holde meg unna, men er såpass nøktern at skal jeg først spise noe fy fy så tenker jeg karber fremfor kalorier i allefall.

I dag har jeg nok spist for lite, to ED måltider i tillegg til middagen. Men orker ikke mer og nå skal jeg legge meg.
Får være flinkere i morgen.

Nattinatt!

Gammel 24-04-08, 14:14   #1747
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

I dag har jeg nok spist for lite, to ED måltider i tillegg til middagen. Men orker ikke mer og nå skal jeg legge meg.
Får være flinkere i morgen.

Nattinatt!

Hei, sjekk bloggen min, har noen betraktninger omkring det der
underlige greier i grunnen

Gammel 24-04-08, 14:57   #1748
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Hei, sjekk bloggen min, har noen betraktninger omkring det der
underlige greier i grunnen

Skal ta en titt innom når jeg har litt bedre tid.

I dag var veiedag igjen, og resultatet var 89,2. En hel kilo ned siden forrige torsdag, kjempefornøyd med det.

Syns det går veldig bra om dagen

Gammel 24-04-08, 19:26   #1749
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

I dag var veiedag igjen, og resultatet var 89,2. En hel kilo ned siden forrige torsdag, kjempefornøyd med det.

Syns det går veldig bra om dagen

Grattis!!!!
HEIER PÅ DEG

Gammel 24-04-08, 19:29   #1750
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

noen som har erfaring med og gå over fra ED til ketolysemat
jeg er nå straks i mål , ønsker ikke og kjøpe fler poser
men har en to tre kilo til som skal vekk ,, og vil jo prøve og holde meg der
så derfor gå over til noe som er mat ,, orker ikke tørr kylling og fisk,mer

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.