Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny på ketolysekuren ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-08, 15:40   #1
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Ny på ketolysekuren ...

Nå har jeg sluttet å amme (litt trist, men vil man ikke ha så hjelper det jo ikke hva moren har lyst til). Fordelen er at nå kan jeg endelig komme igang med ketolysekuren. Jeg begynte litt på lavkarbo for snart to år siden (Lindberg, men synes egentlig det var litt styrete med oppskrifter etc). Gikk ned noen kilo, ble gravid, mye dårlig og havnet utpå karbokjøret (dessverre). Etter en lang ferie på nyåret med enda mer karbo måtte nok være nok!! Begynte så med generell lavkarbo (ispedd litt mørk Freia sjokolade m/pistasje, anbefales ikke den er farlig god), men nå etter ammeslutt får jeg sette alle kluter til... Jeg har lest endel på forumet. Utrolig mange flotte og kjempe flinke mennesker og tusen takk til alle de fantastiske oppskriftene (som er enkle og kjappe) som ligger her!

Jeg har ringt den nærmeste KetolyseMenyen og de har boka. I løpet av dagen evt. morgendagen regner jeg med den er innkjøpt. Har skjønt at den er et must, samt vitaminene (3 forskjellige, eller finnes det en multi?)
Tar dere noe mer vitaminer ved siden av? I dag bruker jeg Multivitamin, tran og litt cocosa.

Henter fram stålviljen, det kan vel en sjokoman trenge??

__________________



Mars 08: 88,4 - 25 april: 86,4 (v/ ketolysestart)
09 mai: 85,2 24 juli: 83,2 31 juli: 82,5 Min journal
Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:07   #2
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren ...

Nå er bok og vitaminer kjøpt inn. Kjenner jeg er klar for dette nå. Jeg forsøkte en stix for moro skyld nå og den viste lys, lys rosa. Hvor lang tid tar det før man bør sjekke på nytt?

__________________



Mars 08: 88,4 - 25 april: 86,4 (v/ ketolysestart)
09 mai: 85,2 24 juli: 83,2 31 juli: 82,5 Min journal
Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:19   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren ...

Hei og velkommen hit

Det er ikke nødvendig å teste så ofte. Så lenge du nå ser rosa farge og holder deg på riktig antall karber så er det god nok sikkerhet.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:38   #4
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren ...

Takk for svar!
Jeg glemte selvsagt å kjøpe batteri til vekta i dag, så jeg har ikke fått veid grønnsaker etc ennå. Men jeg brukte en grønnsaksblanding til middag som det stod 7 karber på. Det er vel litt i meste laget? Derfor blandet jeg i brokkoli, vårløk og squash, siden de har lavere karbo innhold. Riktig tenkt?

Har laget meg journal. Hvordan linker jeg den til signaturen?

__________________



Mars 08: 88,4 - 25 april: 86,4 (v/ ketolysestart)
09 mai: 85,2 24 juli: 83,2 31 juli: 82,5 Min journal
Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 22:15   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren ...

Lurt å ikke bruke blandinger ja, man får mye mer ut av å kutte grønnsaker først.

Ang. journal og link så aner jeg ikke

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 00:55   #6
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren ...

Hei! Velkommen!
Det er 3 glass med tabletter du må kjøpe ja

Ang link til journalen din: gå inn i journalen din, kopier adressen som står i adresselinjen din da, så går du på kontrollpanel og signatur, så kan du gjøre det enkelt og bare lime inn adressen ELLER du kan skrive f.eks "min journal" så merker du den teksten og trykker på "sett inn lenke" ("globusen" med en lenke på..) og limer inn adressen der i stedet.

Tror det var alt

Lykke til!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 13:57   #7
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren ...

Hvordan er det med smoothie? Jeg ser bringebær, molter også var det vel en bærtype til som kan benyttes. I fryseren har jeg en sånn kjempe pakning med bær, som jeg har brukt til smoothie sammen med kokosolje, proteinpulver, melk og litt eplenektar light. Kan jeg fortsette med det til litt kos om kveldene (spesielt på tirsdagskvelden til fruene...) eller?

__________________



Mars 08: 88,4 - 25 april: 86,4 (v/ ketolysestart)
09 mai: 85,2 24 juli: 83,2 31 juli: 82,5 Min journal
Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 14:06   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren ...

Da bør du i tilfelle bytte ut melka med fløte. Og du kan kanksje vanne fløta ut litt, for den har litt karber (2,9 pr dl/100 gr).
Multer har 4,4 karbohydrater pr 100 gram, og bringebær er vel en av de bærtypene som har minst med 3,2 gr.
Eplenektaren bør du kutte ut. For mye sukker

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
7 uker på ketolysekuren Princez Ketolysekuren 8 27-02-08 13:33
Er Ketolysekuren noe for meg? Agurk Ketolysekuren 1 25-10-07 07:23
Skal jeg begynne på Ketolysekuren? Kristin1964 Ketolysekuren 11 07-08-07 08:42
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05
Den ultimate dagsmenyen på Ketolysekuren?? Vilje Ketolysekuren 1 30-05-05 22:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no