Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trøttere og trøttere ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-08, 14:02   #1
Evelyn
Juniormedlem
 
Evelyn sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 53
Innlegg: 25
Evelyn er på en erverdig vei

Trøttere og trøttere ...

Har nå gått 4 mnd på Ketolysekuren.Vekten går sakte men,sikkert nedover.Har i den siste tiden blitt både trøttere og slappere.Kan stå å sove.Konsentrasjonen er også blitt dårligere,passer ikke så bra ettersom jeg skal opp i eksamen snart.Leser men,får ikke med meg en dritt...
Hva bør jeg gjøre? Er det en ide å spise noe som inneholder sukker eller... Eller kutte ut kuren for en stund,skal ned 20 kg til,foruten de 15 jeg har mistet.Tar alle tablettene osv som følger med kuren,er heller ikke jernfattig eller har for lite B12,for det har jeg målt.Noen som kan hjelpe???

Evelyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 14:06   #2
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Trøttere og trøttere....

Kjente meg igjen her, og må jo bare spør, er du allergisk?
Husker all min eksamenslesning med hodet fullt av bomull og konsentrasjon dårligere enn en gullfisk!
Hvis ikke ville jeg nok tenkt på å ta en ketosepause, og sett om det hjalp, du skal jo overleve eksamen og!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 09:09   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Trøttere og trøttere....

Som nevnt overnfor, er det ikke sikkert det har noe med kuren å gjøre, nei. Det kan være allergi - mye pollen i lufta.

Jeg har nemlig slitt med akkurat det samme selv de siste månedene, og jeg har gått på ketolyse såpass lenge at jeg tror ikke jeg kan tilskrive trøttheten kuren nå helt plutselig. Dessuten mener jeg at jeg har blitt uopplagt på denne tiden av året tidligere.

Jeg ble anbefalt å kjøpe rosenrot på helsekosten - og det tror jeg faktisk funker!

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 11:24   #4
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Trøttere og trøttere....

Jepp, jeg gikk på Artic root (rosenrot) i vinter og jeg merket faktisk at jeg fikk mer overskudd og humøret ble bedre av det.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 11:39   #5
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Trøttere og trøttere....

Har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Jeg sovnet faktisk foran pc'n min før jeg fikk diagnosen, også merket jeg at håret ble helt dødt.

Kiera

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 12:52   #6
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Trøttere og trøttere ...

Tar du vitamintilskudd? Sjekket om du har noen mangler hos lege? Jeg har tidligere slitt når jeg ikke har tatt tilskudd når jeg har gått på lavkarbodiett...
Har allergi jeg også, men er ikke så påvirket enda

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 13:00   #7
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Trøttere og trøttere ...

Jeg ville faktisk vurdert å ta en ketopause. Det er jo bare for en kort stund, ikke sant? Da jeg hadde eksamen i fjor, hadde jeg akkurat samme problemet. Det hjalp å ta en pause fra keto, og det var ikke vanskelig å begynne igjen. Bare pass på at du ikke erstatter mat med godteri, nå da! Må si at iskaffe er min gode venn i eksamenstider. Det gir en skikkelig boost på konsentrasjonen. Skikkelig fullt av sukker, men skitt au.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 13:03   #8
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Trøttere og trøttere ...

Man anbefaler faktisk det om man merker at man er trøtt og sliten. Leste i vert fall det i ett eller annet blad, om de som gikk på ketogene\lavkarbo-dietter.

Eksamen er jo viktig å få gjennomført og det bare en gang. Kosten kan man jo alltid komme tilbake til.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 13:31   #9
hso
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 54
Innlegg: 100
hso er ny på veien

Sv: Trøttere og trøttere ...

Mitt råd er: SJekk om du har allergi!
Jeg har alltid vært "vårslapp" - trøtt og uopplagt. Det var først i fjor i en alder av mange og tredve år det falt meg inn at jeg kanskje reagerte på et eller annet... Fikk Clarityn av en venninne og det funket som bare det! Så jeg vil anbefale deg å gå til legen og sjekke ut om det kan være det.
Ellers er det sikkert ikke så dumt med en liten ketopause hvis du føler at det er tryggest.

__________________
Min journal: HSOs Nedtegnelser


hso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 20:02   #10
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Trøttere og trøttere ...

Trening hjelper for meg!!

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no