Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Ägg-mjölk/grädde

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-05-08, 19:36   #1
Persika
Juniormedlem

Persika sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Persika er på en erverdig vei
Cool

Ägg-mjölk/grädde

Den perfekta ersätteren för grädde/mjölk

1 ägg
30-40 gr smör (osaltat om ni vill)
3 dl kokhett vatten

mixa alt hurtigt med stavmixeren och njut! Kan användas i kaffe, the, smaksättas med stevia, cacao, kanel, muscot, vanilj ect...

Just nu njuter jag av en varm kopp med vanilj, kardemumma och kanel. Mums

(kan forvaras i kylen eller drikkas varm, och Ni som tycker om cocosa kan även göra den på det)

Persika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/ vurderer å bytte til ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 21:03   #2
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ägg-mjölk/grädde

Oi, det var interessant! Man kan vel kanskje ikke bruke klarnet smør ...?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 21:24   #3
Persika
Juniormedlem

Persika sin avatar

Vad är det?

Jag har användt normalt smör, och några gånger cocosa. Tror bara det måste va fett.

Persika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/ vurderer å bytte til ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 21:43   #4
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Klarnet smør er smør man smelter og så tar vekk bunnfallet (det som inneholder melkeprotein). Samme som ghee på indisk.

Velkommen forresten

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 20:26   #5
Persika
Juniormedlem

Persika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Klarnet smør er smør man smelter og så tar vekk bunnfallet (det som inneholder melkeprotein). Samme som ghee på indisk.

Velkommen forresten

Aha, det tror jag skall gå bra, fast jag har inte testat. Jag kör bara smöret kalt från start.
Dette är grymt gott som kvällsdrink

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om starten på dagen ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 29-06-07 09:04
Effekten av lavkarbo-diett på migrenepasienter? themonk Lavkarbo generelt 9 24-05-06 14:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.