Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hekta på vekta

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-05-08, 12:40   #26
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hekta på vekta

Opprinnelig lagt inn av AnetteS, her.

Men det er jo noe som ikke stemmer hvis man hver dag, uke etter uke går opp og ned, ned og opp i vekt? Det må jo være deprimerende, og langt fra noen motiverende faktor..

Hvis jeg har spist masse salt en fredag lar jeg vekta stå på lørdag, da kan jeg tenke meg at vekta ikke viser noe oppmuntrende. Men det blir litt sånn at når vekta viser bra resultat kan det gjøre dangen mye bedre, mens oppgang kan ødelegge. Sånn er det bare og jeg tar med meg begge deler i min vektmania

Yeah. men når man veier seg dag for dag, så kan man ikke si at "oi, i dag har jeg gått opp, det må være fordi at jeg spiste peanøtter i går" Det er jo ikke FETT du har gått opp da liksom. Da vet du at noen matvarer gjør at du holder på vann osv. Og det er vel i grunn unyttig info, med mindre man skal veie seg hver dag da.. for da er jo sånt kjekt å vite

Gammel 07-05-08, 13:05   #27
karbolia
Medlem

karbolia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
karbolia er ny på veien

Men deri ligger jo nettopp poenget med å veie hver dag.. om vekta til stadighet går opp og ned og opp og ned... da gjør man noe galt... og så bør man sjekke HVORFOR den går opp og ned hele tiden... og ta tak i det..sånn at vekten kan gå ned og ned og ned...

uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 13:18   #28
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

okei. så hva med f.eks meg da? Jeg har holdt på i snart 2 måneder. gikk ned 2 kilo første uka. så gikk jeg opp og nå har jeg nesten kommet ned til de to kiloene igjen.
Men kroppen min ser totalt annerledes ut nå, enn den gjorde for 2 måneder siden.
Gjør jeg noe galt jeg da?

Gammel 07-05-08, 13:21   #29
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av karbolia, her.

Men deri ligger jo nettopp poenget med å veie hver dag.. om vekta til stadighet går opp og ned og opp og ned... da gjør man noe galt... og så bør man sjekke HVORFOR den går opp og ned hele tiden... og ta tak i det..sånn at vekten kan gå ned og ned og ned...

Tvert i mot!
Det er en skikkelig dårlig unnskyldning for å veie seg HVER dag.
Som sagt, hvis du spiser peanøtter en dag og kroppen din holder på vann. så har du jo ikke GÅTT OPP dagen etter, eller NED dagen deretter bare fordi at vekta di viser et annet tall.
Det med om du gjør noe galt, det ser du like greit om du veier deg 2 ganger om dagen, 2 ganger i uka eller 2 ganger i måneden.
Det vekta di viser i dag, i forhold til hva den viste i går, sier deg absolutt ingenting som har med den reelle vekta di å gjøre.

Gammel 07-05-08, 13:26   #30
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

men asso. ingenting galt med å veie seg hver dag. vi har vel alle hatt en sånn periode i livet. dere som får noe positivt ut av det og finner motivasjon i det, vidre.

Men dersom man virkelig har problemer med at man MÅÅÅÅÅÅ på vekta og ikke klarer å styre seg.. vel da bør man ikke lure segselv til å tro at det har noe for seg.
Hvis det er et problem og styrer dagen og humøret. Som det gjør for maaaaaaaaaange, så må man ikke gå rundt og si at det er greit fordi at da sjekker man hva kroppen tåler.

You see?
Er det godt for deg=fortsett
Er det en besettelse=ikke fortsett

Gammel 07-05-08, 13:53   #31
toto
Seniormedlem

toto sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 57
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har og vektmania....veier meg mange ganger for dagen..
Veldig redd for at hvis jeg ikke har full kontroll hele tiden så går jeg bare opp og opp og opp....
Sånn er det bare...

toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 14:01   #32
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 46
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

hei Karbolia!
jeg var en frik som deg lenge.. veide meg hver gang jeg var på badet, før toalettbesøket og etter.. joda morro det så lenge jeg hadde nedoverpil hvertfall.. men så stoppet det opp.. og det var et klokt hode som prøvde å fortelle meg at jeg burde gjemme vekta, fordi jeg hadde hengt meg opp i tallet som stod på den, og vekta blei derfor min festbrems... "for noe tull" tenkte jeg og fortsatte på min måte hvertfall et år.. og ja jeg stod også stille et år.. og hadde begynt åp forberede meg mentalt på at jeg kom nok til å være overvektig resten av mitt liv.
heldigvis kom jeg over denne siden ved en tilfeldighet, og nerden i meg begynte å ta frem gamle studiekunnskaper.. (måtte blåse bort en god del støv der ja )
hvertfall hvis du opplever stillstand mer enn en mnd, så gjem vekta, eller få noen til å gjemme den for deg.. man skaper faktisk stress i kroppen sin ved å se det samme tallet på vekta i en lengre periode.. og når man stresser, skiller kroppen ut stresshormoner, og den tror det er "dårligere" tider, og sparer på det du putter inn i munnen din, og du går ikke ned et eneste gram.. uansett hvor riktig du spiser/ mye du trener..

hvertfall var det slik for meg.. så nå veier jeg meg kun når jeg "føler" på kroppen at den har blitt mindre denne uka veier jeg meg ikke, for jeg har vært ute og reist og stresset.. så da venter jeg med å veie meg til jeg merker at det jeg drikker kommer ut igjen, og at jeg får ro i sjela

konklusjon: vei deg så mye du vil, men gjem vekta når/hvis den stopper opp

lykke til

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 15:30   #33
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Jeg veier meg hver søndag og prøver å holde meg til det

Gammel 07-05-08, 20:29   #34
AnetteS
Medlem

AnetteS sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Asker
Alder: 41
AnetteS har en fantastisk aura rundt segAnetteS har en fantastisk aura rundt seg

Jeg kan kun snakke for meg selv (selvfølgelig) og jeg føler i perioder å veie meg hver dag. Det er ganger vekta står stille leenge og ganger jeg ser en kilo forskjell på to dager. Føler absolutt ikke det er noen bestettelse eller skadelig på noen måte, uansett hva resultatet viser. Er pga dette, at jeg vet det ikke knekker meg eller ødelegger for resten av dagen at jeg føler jeg kan gjøre det.

Leste noe her om bmi/fettprosent vekt som jeg tror jeg skal gå å kjøpe meg
Tenker at ganger det går treigt med kiloene så vises det om fett forsvinner. Så mye jeg gleder meg over vektnedgang, må jo være genialt for meg å kunne se bmi og fettprosenten forbedre seg og. Sånn vekt er nok ikke dum

Signerer Nellie på at veiing hver dag ikke er lurt om det ødelegger dagen og humøret!

*Journalen min*

AnetteS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta rikker seg ikke ... cathrine Induksjonen 5 15-01-08 21:08
Tenkte jeg kunne gi en liten oppmuntring til dem hvor vekta står stille Kokosbolla :o) Ketolysekuren 3 07-07-07 17:10
Når vekta stopper! Siss1 Spørsmål og svar 10 05-06-07 02:37
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! Amagetha Generell diskusjon 9 20-02-06 12:04
Beklager men vekta betyr noe. Bamseline Lavkarbo generelt 16 15-03-05 20:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.