Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Svetter en del, også om natten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-08, 16:00   #1
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Svetter en del, også om natten

i natt våknet jeg og var skikkelig våt av svette. dette må være det meste jeg har svettet om natten noengang utenom influensa. måtte bytte pute, og snu dyna.
svetter og en del om dagen, ikke alltid, men idag.
hva skyldes det mon tro?

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:31   #2
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: svetter en del, også om natten

Kan være kroppen som kvitter seg med avfallsstoffer og overflødig væske. Det kan også være hormonelt betinget.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 06:36   #3
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: svetter en del, også om natten

takk for svar. jeg glemte og nevne at jeg kvelden før hadde syklet "dobbel time" på spenst. det gikk veldig fint, tok ikke ut absolutt alt jeg hadde. følte meg veldig bra etterpå. men altså, om natten derpå sveyyet veldig.

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 07:03   #4
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: svetter en del, også om natten

Du skal se treningen satte fart på avgiftningssystemet ditt!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 13:46   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: svetter en del, også om natten

Hei
Hvis det var en engangshistorie ville jeg ikke ha bekymret meg.
Fortsetter det og det ikke er sommervarme og vinteryne som er feil kombinert, må du evt ta en legesjekk, det kan være en lett infeksjon eller allergi som er årsaken.
Men forbrenningen øker ved ketose og da svetter man mer.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 14:43   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svetter en del, også om natten

Jeg svettet også mye da jeg først gikk i ketose, samt at det lukta høgg av meg (der var det avgiftning på gang, ja!).
Om det ikke er noe annet enn på grunn av dette, så vil det nok avta etterhvert.

Her har vi skifta til sommerdyne, det hjelper litt det også.
Noe lurt du kan gjøre, er å ta en skikkelig varm dusj før du legger deg, da øker du kroppsvarmen, sånn at det blir kjøligere rundt deg, og du vil svette mindre, med mindre vi snakker hormoner og sånn her da.
Uanset et godt sommertips dersom man har varmt soverom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 23:22   #7
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: Svetter en del, også om natten

takk for svarene folkens. her i nord er det ikke snakk om sommervarme enda. nå er det +4 grader , kl.23.20. bruker gjerne to dyner, men de er nokså tynne.
skal være oppmerksom på dette med mulig allergi hvis det fortsetter.

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 23:28   #8
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Hvis det var en engangshistorie ville jeg ikke ha bekymret meg.
Fortsetter det og det ikke er sommervarme og vinteryne som er feil kombinert, må du evt ta en legesjekk, det kan være en lett infeksjon eller allergi som er årsaken.
Men forbrenningen øker ved ketose og da svetter man mer.
Vennlig Hilsen
Torkil

ja da er jeg i ketose nå, mens jeg skriver. svetter nå.
og det var utslag på stixen for en halvtime siden.
men... dette med infeksjon? jeg har hatt vondt i høyre skulder noen måneder nå. en ømhet, som blir til smerte hvis jeg er uforsiktig bøyer skulderen for mye opp og bakover, eller prøver og strekke armen og gjøre ting mens armen er helt utstrakt. det føles som om det er i hovedsenebandet som går gjennom skulderen og nedover i armen. noen ganger har jeg skikkelig vondt der.

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 04:26   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av matti, her.

ja da er jeg i ketose nå, mens jeg skriver. svetter nå.
og det var utslag på stixen for en halvtime siden.
men... dette med infeksjon? jeg har hatt vondt i høyre skulder noen måneder nå. en ømhet, som blir til smerte hvis jeg er uforsiktig bøyer skulderen for mye opp og bakover, eller prøver og strekke armen og gjøre ting mens armen er helt utstrakt. det føles som om det er i hovedsenebandet som går gjennom skulderen og nedover i armen. noen ganger har jeg skikkelig vondt der.

Så underlig - akkurat slik har jeg det også! I tillegg til at jeg også svetter. Men jeg ammer da, så mulig det er hormonelt for min del. Men dog... Har hatt slike skuldersmerter i mange måneder - sammen med den hersens nattsvetten. Besynderlig. (Er neppe i ketose).

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 06:45   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Svetter en del, også om natten

Hei
Det som beskrives er trolig en senebetennelse - ikke en infeksjon slik jeg tenker i forhold til økt svette. Da tenker jeg på urinveisinfeksjon, bronkitt etc, altså infeksjoner der virus eller bakterier er på ferde.
Forresten er det sannsynligvis en supraspinatus-senebetennelse. De kan være langvarige og skyldes ofte bruk av datamus (hø side for høyrehendte) jeg kan varmt anbefale "rollermouse" eller "Mousetrap" innrredninger slik av musen styres med tommelfingrene under et normalt tastatur ( nesten som på en laptop)

Supraspinatustendinitt er egnet for kortisoninjeksjoner. Betennelsesdempende tabletter virker best hvis man starter med dem med en gang man får besvær.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 07:32   #11
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: Svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Det som beskrives er trolig en senebetennelse - ikke en infeksjon slik jeg tenker i forhold til økt svette. Da tenker jeg på urinveisinfeksjon, bronkitt etc, altså infeksjoner der virus eller bakterier er på ferde.
Forresten er det sannsynligvis en supraspinatus-senebetennelse. De kan være langvarige og skyldes ofte bruk av datamus (hø side for høyrehendte) jeg kan varmt anbefale "rollermouse" eller "Mousetrap" innrredninger slik av musen styres med tommelfingrene under et normalt tastatur ( nesten som på en laptop)

Supraspinatustendinitt er egnet for kortisoninjeksjoner. Betennelsesdempende tabletter virker best hvis man starter med dem med en gang man får besvær.

Vennlig Hilsen
Torkil

ok. det er nok senebetennelse. og høyreside. bruker data en del med høyremus. så da så.

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 07:48   #12
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Svetter en del, også om natten

Her skyldes det nok altfor mye bæring (kolikkbarn...). Er du også plaget med prikking i armene? Har hatt senebetennelse før, men aldri opplevd at det nærmest klør INNI armene. Kanskje jeg bare begynner å bli skrullete..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:46   #13
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Du skal se treningen satte fart på avgiftningssystemet ditt!

kan se sånn ut. og igår drev jeg på ute. med og flytte vedsekker med trillebår osv. ble skikkelig svett. mer enn normalt for slik aktivitet, og svettet mye i natt igjen. ser ut som fysisk aktivitet er gunstig.

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:48   #14
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av matti, her.

kan se sånn ut. og igår drev jeg på ute. med og flytte vedsekker med trillebår osv. ble skikkelig svett. mer enn normalt for slik aktivitet, og svettet mye i natt igjen. ser ut som fysisk aktivitet er gunstig.

Klart det er gunstig - mennesket er jo ikke skapt for å sitte stille! Godt å se at systemet fungerer og kroppen gjør som den skal, er det ikke?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:01   #15
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Klart det er gunstig - mennesket er jo ikke skapt for å sitte stille! Godt å se at systemet fungerer og kroppen gjør som den skal, er det ikke?

ja du har rett. skal på spenst nå straks, på spinning. det skal bli interessant og sjekke vekta i morgen tidlig

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:18   #16
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av matti, her.

ja du har rett. skal på spenst nå straks, på spinning. det skal bli interessant og sjekke vekta i morgen tidlig

God trening!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 16:37   #17
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

God trening!

treningen gikk bra den. hadde mye energi, og tok i nesten maks på slutten av økten. svettet veldig mye på spinningøkta.
deretter litt vekt trening og til slutt sauna.
kanskje ble det mye, er slitt slapp idag.
og.. gikk ned bare 0,2 kg.

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 19:43   #18
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av matti, her.

treningen gikk bra den. hadde mye energi, og tok i nesten maks på slutten av økten. svettet veldig mye på spinningøkta.
deretter litt vekt trening og til slutt sauna.
kanskje ble det mye, er slitt slapp idag.
og.. gikk ned bare 0,2 kg.

Så herlig - misunner deg som har mulighet til slike økter Husker du å drikke nok vann når du svetter så mye? Ikke heng deg opp for mye i vekten nå - du har jo nettopp begynt, og nedgang er tross alt nedgang. Kroppen må jp få tid til å reagere først vet du.. Synes du skal være riktig så fornøyd med deg selv jeg!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 17:53   #19
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Svetter en del, også om natten

Ingen sjans for overgangsalder?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:51   #20
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Svetter en del, også om natten

Hei Nike, du trenger ei slynge! Bæreslynge. Gå til tettinntil.com og få bærehjelp!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:01   #21
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Svetter en del, også om natten

Varm blir du i ketose men....det første som slår meg; Overgangsalder?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:15   #22
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei Nike, du trenger ei slynge! Bæreslynge. Gå til tettinntil.com og få bærehjelp!


Har Ergo, men prinsen liker armene best ser du.. Han er en meget bestemt ung mann!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 13:23   #23
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Så herlig - misunner deg som har mulighet til slike økter Husker du å drikke nok vann når du svetter så mye? Ikke heng deg opp for mye i vekten nå - du har jo nettopp begynt, og nedgang er tross alt nedgang. Kroppen må jo få tid til å reagere først vet du.. Synes du skal være riktig så fornøyd med deg selv jeg!

men nå har jeg stagnert ser jeg. +-0.5 kilo rører vekta seg de siste dagene. det er vel noe med kosten som er feil. og..aktiviteten utendørs er økt siden jeg begynte på ketolyse i begynnelsen av mai.


Sist redigert av matti : 31-05-08 kl 14:22.
matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 15:31   #24
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Svetter en del, også om natten

Hva med å skrive opp hva du spiser ila en dag, så kan folk her komme med innspill om det er noe du bør endre på?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 16:58   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: svetter en del, også om natten

Opprinnelig lagt inn av matti, her.

men nå har jeg stagnert ser jeg. +-0.5 kilo rører vekta seg de siste dagene. det er vel noe med kosten som er feil. og..aktiviteten utendørs er økt siden jeg begynte på ketolyse i begynnelsen av mai.

Du, de siste dagene? Det er jo ikke toneangivende for noe!
Du må gi det mer tid enn det, og å veie seg hver dag synes jeg høres ut som lett tortur, hva med å velge en dag i uka? Jeg vet ut fra hva mange har fortalt her at vekta kan variere helt opp til pluss minus tre fire kg pga matmengde. Ikke minst kan man binde vann nå og da, pga menstruasjon, saltinntak etc.
Og som Megvel skrev et eller annet sted her inne, og som jeg er hjertens enig i: Det er ikke et platå før det har gått minst en måned med stillstand!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no