Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hvor ofte går dere til ED-legen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-08, 11:42   #1
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Hvor ofte går dere til ED-legen?

Ja! Det lurer jeg på i dag.
jeg har vært der her 4-6 uke, men ser ikke helt behovet. Veit jo hva jeg gjør, har gjort eller hvordan jeg bør tenke videre.

Føler litt at jeg går dit for å veie meg på tanita-vekta 700kr for å veie meg...

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 12:04   #2
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

dyr vekt ja! Jeg har vært der to ganger siden jul, og skal i midten av juni neste gang! har avbestilt og utsatt selv, ikke sett poenget med så mye mas

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 12:30   #3
Cam
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 40
Cam er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

De første gangene var jeg med 2-3 ukers mellomrom, de siste par gangene har det vært 5 uker mellom hver gang. Men det går senere og senere nedover, og de siste 5 ukene er jeg redd det ikke har vært noe nedgang!!! (SKal veie meg onsdag). Føler det er litt greit å ha den timen slik at jeg ikke "sklir ut" - vet at jeg har noen som følger med! Og synes det er greit å se hvordan det går med fett og muskelmassen.

Men jeg betaler bare 250 per gang, da...

Men spørs om jeg ikke venter til uti august med neste time. Enig i at man ikke trenger Tanitaveiing så ofte...

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 16:20   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Kan du ikke gå innom og bare veie deg da? På tanitavekten? Det kan jeg gjøre hvis jeg vil - til 100 kr

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 16:26   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Opprinnelig lagt inn av Cam, her.

De første gangene var jeg med 2-3 ukers mellomrom, de siste par gangene har det vært 5 uker mellom hver gang. Men det går senere og senere nedover, og de siste 5 ukene er jeg redd det ikke har vært noe nedgang!!! (SKal veie meg onsdag). Føler det er litt greit å ha den timen slik at jeg ikke "sklir ut" - vet at jeg har noen som følger med! Og synes det er greit å se hvordan det går med fett og muskelmassen.

Men jeg betaler bare 250 per gang, da...

Men spørs om jeg ikke venter til uti august med neste time. Enig i at man ikke trenger Tanitaveiing så ofte...

Jo da, det er moro å følge med, men 700 kr mnd kun for denne veiingen hos legen... det kunne jeg ært foruten.

Heldige du da... som bare betaler 700. Jeg vil også

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Kan du ikke gå innom og bare veie deg da? På tanitavekten? Det kan jeg gjøre hvis jeg vil - til 100 kr

Nei... det har jeg ikke "tilbud" om.. men tror det er noen helsekoster som har sånn velkt. Kan høre der.

Lurte mest for at jeg tenkte det kanskje var sånn at man MÅTTE så og så ofte for å få bestilt varer.

For meg holder det hvertfall med time hver 8 uke ... tror jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 16:38   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Sjekket opp disse vektene- tanitavekt var i alle fall til salgs i Life-butikk til 700,- (koster vanligvis 1000,-)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 16:45   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Sjekket opp disse vektene- tanitavekt var i alle fall til salgs i Life-butikk til 700,- (koster vanligvis 1000,-)

jeg har sikla litt på tanita ... i USA, dollaren er jo så billig
og jeg har ei venninne der. Hun er syk nå... men når hu er på beina igjen tror jeg jaggu jeg skla bestille
har ikke lyst på den billigste hvis jeg først skal ha en

http://www.tanita.com/IronManScales.shtml

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 22:18   #8
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

jeg har sikla litt på tanita ... i USA, dollaren er jo så billig
og jeg har ei venninne der. Hun er syk nå... men når hu er på beina igjen tror jeg jaggu jeg skla bestille
har ikke lyst på den billigste hvis jeg først skal ha en

http://www.tanita.com/IronManScales.shtml


Hei. Prøvde å gå inn på denne nettsiden for å bestille meg en Tanita Vekt som her i Norge koster 2990.- Men for meg ser det ut til at de sender bare i USA eller til Porto Rico. Stemmer dette???? Eller er det mulig for meg å få bestilt en slik vekt der?

Noen som evt. vet av annen nettside å handle slike vekter på?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 22:24   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Hei. Prøvde å gå inn på denne nettsiden for å bestille meg en Tanita Vekt som her i Norge koster 2990.- Men for meg ser det ut til at de sender bare i USA eller til Porto Rico. Stemmer dette???? Eller er det mulig for meg å få bestilt en slik vekt der?

Noen som evt. vet av annen nettside å handle slike vekter på?

Det kan godt hende det finnes andre steder, jeg søkte bare på tanita.com og fikk opp ganske mange sider.

hvilken så du på? ,,, (nysgjerrig)

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 23:00   #10
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Har aldri vært hos ED-legen jeg..



Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 23:02   #11
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

Har aldri vært hos ED-legen jeg..



Heldig du
Kan sikkert være med Distrea, siden du passer så godt på henne allikevel

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 23:10   #12
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Haha..! Jah, det skal du se

Vil du det vennen??? *kniiis*

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 17:33   #13
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Jeg går til ED-legen en gang i halvåret, i begynnelsen (de 3-4 første mnd) gikk jeg hver 8. uke. Helt ok synes jeg, greit å ha noen å spørre om det medisinske! Oftere enn hver 8. uke ville for meg vært å kaste penger ut av vinduet, men det er vel en smakssak!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:05   #14
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Jeg går vel annenhver måned sånn ca tror jeg.

Jeg betaler bare 130,- så det er ikke store utgiften, og da er det greit å ha de timene. Men til 700,- hadde nok jeg også vurdert nødvendigheten, for så veldig mye utenom veiing og fjas er det jo ikke.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 23:16   #15
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Det kan godt hende det finnes andre steder, jeg søkte bare på tanita.com og fikk opp ganske mange sider.

hvilken så du på? ,,, (nysgjerrig)

Hei. Har vært borte et par dager så har ikke fått anledning til å svare
Jeg var inne på denne siden http://tanita.com/IronManScales.shtml

Skrev en mail til dem, hvor jeg fikk til svar at de sender bare i USA og Puerto Rico. Men de ba meg sjekke her isteden
http://www.tanita.com/world_index.html

Her inne koster vekten jeg så på rundt 200 pund, dvs ca. 1000 kroner (i norge 2995.- tror jeg) Noen som vet hva det vil koste meg i toll og moms i tillegg til frakten da?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 23:23   #16
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Hvordan kan jeg på forhånd finne ut hvor mye jeg skal betale i toll og avgifter?
For å få en indikasjon på hvor mye toll og avgifter som må betales kan du fylle inn opplysningen vedrørende fortollingen i skjema på skjermbilde for fortolling. Systemet vil regne ut eventuelle toll- og avgifter som vises i neste skjermbildet. Før du har klikket på godkjenningsknappen kan du endre fortollingen så ofte du ønsker. Men husk så fort du har godkjent fortollingen er det ingen vei tilbake. Du må i så fall ta kontakt med ditt lokale Tollvesen for å få rettet opp feilen.
I alle tilfeller skal det betales merverdiavgift som beregnes etter 25% av verdien på varene. I tillegg kan toll bli beregnet med 10%. Toll beregnes kun av varer som kommer fra de land hvor det ikke er inngått handelsavtaler med Norge.

klippet fra denne siden http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO

det enkleste er om varen er under 1000 kr ser jeg, for da kan du fortolle på internett.

Fortell meg hvordan det går videre da!... spent jeg
Jeg har også lyst på

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 12:53   #17
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Men... Tanitavektene koster da bare 1249 på drlindbergs.no.
Er ikke de like bra?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:15   #18
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men... Tanitavektene koster da bare 1249 på drlindbergs.no.
Er ikke de like bra?

sikkert ikke like kuuul som fra Unaiten...
thihi

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:55   #19
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

sikkert ikke like kuuul som fra Unaiten...
thihi

hehe... moroklumpen men den til 1300 kr her... koster altså 50-60 dollar Statene, så konklusjonen er at man får MYE mer for pengene i ower there
syns det er greit at den har noen funksjoner hvis jeg først skal ha meg en slik vekt jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:42   #20
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte går dere til ED-legen?

Sitat:

syns det er greit at den har noen funksjoner hvis jeg først skal ha meg en slik vekt jeg

Jeg er i grunnen enig med deg, samtidig som jeg tror jeg ville blitt ganske så stressa av den.
Jeg kommer i fremtiden til å sjekke vekta hos legen ca to ganger i året tenker jeg. jeg håper at jeg en dag - kanskje til jul? er nede i idealvekt og da holder det med en vanlig vekt for å se om det stabiliserer seg.
Kjøpte en vekt på obs jeg....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no