Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Ny her inne!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-06-08, 13:04   #26
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Okei, blir vel en overgang til et generelt lavkarbokosthold når jeg på en måte kommer dit at jeg er passe fornøyd, så får jeg prøve å finpusse med trening. Moro om jeg i det minste kan få et OK utgangspunkt for videre trening - hvor man kanskje kan se fremgangen visuelt og alt ikke bare er gjemt under X antall cm fett...

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:08   #27
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Jeg kan bare snakke for meg selv da... Mem jeg har aldri tenkt på en eneste kalori på denne kuren. Jeg hadde mål på 24 kg som jeg nådde på under 5 mnd. Eter det trappet jeg opp med atkinsstigen og gikk da ned ytteligere 4 kg. Så nå har jeg gått ned tilsammen 28. Har levd på generell lavkarbo, ca 50 kh, i ett halvt år.

De som veier under ti kg kan fint gå på ketolysekuren, men vil ikke ha samme utbytte av den som oss med større overvekt. Fordi de ikke har så mye fett å forbrenne vil det ta lenger tid å oppnå slike resultater som oss med mye fett... Torkil har forklart dette mange ganger, jeg er bare så dårlig på å gjenfortelle

Gammel 19-06-08, 17:56   #28
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

De som veier under ti kg kan fint gå på ketolysekuren

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 18:03   #29
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Jeg glemte visst å hilse på

Velkommen hit screwball, og gratulerer med fantastiske resultater! Masse lykke til videre!

Gammel 19-06-08, 18:28   #30
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Hva betyr den smilyen her?
At du er enig eller uenig?

Gammel 19-06-08, 18:51   #31
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Jeg syns bare det hørtes litt lite ut å veie under ti kilo

Beklager, ikke meningen å gjøre deg forvirret. Skjønte selvfølgelig at det bare var noen ord som manglet.

Syns du er kjempeflink til å forklare og gi råd!

Sist redigert av Alyssa : 19-06-08 kl 19:12.
Gammel 19-06-08, 20:53   #32
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Hvorfor skal man da ikke gå på ketolyse om man har f.eks 9kg å gå ned?

Det er det jeg også lurer på!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 08:02   #33
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Det er det jeg også lurer på!

Man kan det, men det er ikke bevist så god effekt som på mer overvektige. Mener da dette står godt forklart i ketolyseboka (som jeg låner bort)?

Gammel 22-06-08, 23:01   #34
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Jeg har ikke skaffet meg boka - søstra mi har den så jeg har fått vite det essensielle der.

Vært ei sinnsyk helg med masse hardt fysisk arbeid, håper på resultater på vekta, er ikke lange tiden å gjøre det på nå før ferien(jada jeg er like opphengt i å se 89,9kg eller mindre).

Blir det viktigere med sammensetning og antall karber jo lengre ned i vekt man kommer?
Hittil har det jo ikke vært noe problem med det kostholdet jeg har hatt, men jeg har vel stort sett lagt under 15g om dag. Leste i en tråd her at man skulle prøve å ha 15g som minimum og borti 20g - mer ved trening?

screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 11:40   #35
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Jeg har ikke skaffet meg boka - søstra mi har den så jeg har fått vite det essensielle der.

Vært ei sinnsyk helg med masse hardt fysisk arbeid, håper på resultater på vekta, er ikke lange tiden å gjøre det på nå før ferien(jada jeg er like opphengt i å se 89,9kg eller mindre).

Blir det viktigere med sammensetning og antall karber jo lengre ned i vekt man kommer?
Hittil har det jo ikke vært noe problem med det kostholdet jeg har hatt, men jeg har vel stort sett lagt under 15g om dag. Leste i en tråd her at man skulle prøve å ha 15g som minimum og borti 20g - mer ved trening?

Ja, det er ikke noe poeng i å ligge under 15 karbs om dagen, da går kroppen på sparebluss, man lurer den til å tro at det er krise og da sparer den på det den har. Så ikke ligg under. Noen må faktisk opp mot 20 for å gå ned i vekt. Fortsett som du gjør du. Og dersom du synes det går sakte kan du jo begynne å analysere det du spiser, for meg feks var det fløte og Cola zero som holdt meg "lenge" på ett platå. Noen har også tomater som en brems.

Gammel 24-06-08, 08:24   #36
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Okei, da får jeg nesten prøve å komme meg opp mot 20g og se hvordan det går.
Spiser endel egg - det er vel ca 1g pr egg?
Spiser mye salat og grønt til middag, så får i meg endel karber der. Spiser egentlig lite fløte. Av og til i fruens fantastiske soppsaus.

Drikker egentlig altfor mye kaffe, jeg så at noen kunne merke stagnasjon av det - så lurer på å kutte ned til en kopp om dag en periode.

All jobbinga i helga hjalp ikke på vekta, den gikk opp hundre gram. Men jeg merker at klærne blir løsere og løsere - nå er den siste jeansen som jeg aldri før passet snart så stor at jeg må snøre den inn med beltet.
Skal se om jeg finner salg på jeans en dag, er jeg heldig passer jeg muligens 32-33" i livvidde. Det er isåfall ned 5-6" - brukte 38" før.

Var og kjøpte meg noen T-skjorter...og kunne kjøpe alle i Large - slim fit!
Selv XL så ut som pølseskinn på meg for under 3mnd siden så det er jo veldig moro.

Hvis jeg tør skal jeg legge ut bilde av fremgangen.
Har ikke noen "bra" bilder av hvor ille utgangspunktet var, men kan jo ta noen bilder av hvordan jeg ser ut på 90kg - som sagt om jeg tør...

Gammel 24-06-08, 10:34   #37
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Merkelig "bivirkning" av kuren:

Jeg opplever en merkelig "bivirkning" av kuren...
Jeg klarer ikke lengre å sitte på vanlige kjøkkenstoler av tre e.l. hardt materiale uten polstring. Gjør kjempevondt i deler av skjelettet som nå plutselig stikker ut av stussen min når jeg sitter...

Har fra naturens side vært avstraffet med en gedigen hekk, (mye likt en bavian)...men ser ut som mye av fettlagrene mine der er borte...

En stk bilring igjen - om jeg noensinne blir kvitt den så kan vekta være hva den vil, for da er jeg fornøyd med kroppen min! (Bortsett fra at jeg aldri kan få store nok biceps).

Gammel 24-06-08, 14:17   #38
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Kjekt å komme innom her og se hva du har oppnådd. Gratulerer med et knakende godt resultat. Du er jo nesten i mål. Synes også det er kjekt med litt flere menn her inne.

Gammel 27-06-08, 10:17   #39
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Jaaaaa!

89,9
!!!!!!

Vekta viste 89,9kg i mårres - før toalettbesøk og det hele!
Det føles faktisk helt fantastisk - for første gang på nesten et tiår er jeg under 90kg!
Nå skal jeg la vekt være vekt noen uker...måler centimetrene 1.juli og så skal jeg senke skuldrene. Det betyr ikke at jeg skal skjeie ut - det blir ferie med ketolysemat - men jeg skal ikke springe på vekta hele tiden. Gjør opp status vekt/mål 1.august...så får jeg satse på at jeg ikke får meg en på trynet da billedlig talt.

Jeg må nok få lånt meg ei hulltang og ta noen flere hull i beltene mine, for nå henger alt og slenger selv på innerste hullene. Hentet ut ei dressbukse fra skapet i går og prøvde den på, når jeg hadde kneppet den igjen falt den rett i gulvet - hang ikke på

Mandag lagde jeg Ziggys polarbrød/lavkarbolapper...
F A N T A S T I S K ! ! !
Jeg syntes ikke det smakte egg i det hele tatt (er jeg blitt immun tro?), hadde ikke annet krydder enn salt i.

Hadde litt cashewnøttsmør på én lapp, majones og provenceskinke på en annen og majones og hvitost på en tredje. Supert måltid!
I går kjøpte jeg Mills Reker i Majones (2g karb pr 100g) og hadde på - nydelig! Dette blir nok "redningen" i fortsettelsen, for nå kan jeg lage disse og dermed ha et lettvint måltid tilgjengelig (det jeg savner mest fra brødmaten, så kjapt og lettvint å ta seg en skive når man er sulten) - mindre sjans for å bli matlei.

Pearl: Takk skal du ha! Merker at jeg er i mindretall her inne, men bra jeg bidrar til å dra opp testosteronnivået litt

Fatter ikke at jeg har slitt meg gjennom sulting på lavkaloridiett når man kan storkose seg til lavere vekt med ketolyse!

Gammel 01-07-08, 09:14   #40
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Syntes denne var litt moro:
tbh2.gif

Gammel 01-07-08, 11:15   #41
Konkelimonke
Seniormedlem

Konkelimonke sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Konkelimonke er ny på veien

Hahaha!
*humre*
Det var ein utruleg moro teikning! Trur eg må kopiera den og henga på kjøleskapet...

Anyway! Velkommen, og gratulera med utruleg resultat! På tide med nytt belte, ny bukse, ny dress og heile pakka....!

Du kan med god grunn vera utruleg stolt av deg sjølv!

Og lukke til vidare, ikkje minst!

Klem frå Konkelimonke

Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:56   #42
HenriettKK
Juniormedlem

HenriettKK sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
HenriettKK er på en erverdig vei

Jeg er også ny her inne

Gratulerer med et flott resultat, stå på videre

Sist redigert av HenriettKK : 05-01-09 kl 02:11.
HenriettKK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:07   #43
Araya
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Finnmark
Alder: 43
Araya er på en erverdig vei

Himmel og hav for noen resultater!!! Imponerende!!! Tror jeg må vise denne tråden til samboeren min, som har 20 kg overvekt.

Araya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skal i ketose igjen! Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 12:39   #44
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

:klapper: for deg screwball, så fantastisk å endelig å nådd under 90 da, videre på deg!

Gammel 22-07-08, 08:10   #45
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Ferieupdate

Takk for det, MorStine

Full ferie nå, men ingen problem å holde seg i ketose.
Jeg spiser godt, er sløv i skyggen og merker at jeg tar av meg, selv om jeg ikke er på vekta. Kroppsfettet bare skrelles av!

Har nå bare ett par jeans som passer - eller egentlig som henger&slenger mindre enn de andre Snurper inn med belter som jeg har laget nye hull i - belter hvor jeg brukte noen av de ytterste hullene for 4mnd siden!
Ender med ny garderobe dette her!

Noe av det mest interessante er egentlig at jeg ikke har vondt i knærne lenger!
Jeg har i flere år slitt med smerter i knærne etter fotballskader - avrevne ligamenter og slikt som har kranglet litt. Men nå som kroppen har noen kilo mindre å slepe på, så er smertene borte.

Og er så ufattelig deilig å gå ute blant folk og ikke skjemmes for hvordan man ser ut!

I går hadde vi moussaka - lavkarbostyle. Nydelig!
Må takke min kjære fru som støtter meg og hjelper meg, både ved å tråle nettet etter lavkarbooppskrifter, og ved å diske opp med masse snadder mat og karbofrie "søtsaker" jeg kan ha til kaffen.

Pga ekstremt masse stress på jobben har jeg fått trent bare én gang siste 2 1/2mnd - så ser litt frem til ferien er over og jeg kan begynne å frekventere S.A.T.S igjen.

Gammel 25-07-08, 10:47   #46
ecli
Medlem

ecli sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
ecli er på en erverdig vei

Heisann! Inspirerende lesning Gleder meg til jeg også når målet mitt!

Har allerede merka det på klærne selv; kjøpte nylig en bukse i én str mindre enn samme bukse i mai (ja...likte den så godt at jeg måtte kjøpe en ny en, men i en annen farge da ) Bare én str igjen nå, så er jeg nede på den str jeg var for 10 år siden.
Spennende å få vite hvordan det går etter kuren. For det er det som bekymrer meg mest! At jeg ikke skal klare å holde (tilnærmet) matchvekta - men at jeg skal fyke opp igjen i vekt...
Nå da du har nådd (del)målet ditt - spiser du fremdeles ketolyse-mat, eller har du gått over til generell lavkarbo?

ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 00:38   #47
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Jeg kjører fortsatt ketolysekuren, å komme under 90 var som du sier bare et delmål, jeg håper å nå 85kg før jeg passerer 26 uker på ketolysekuren (uke 40 - 05.oktober).
Planen/avtalen med fruen er at jeg skal ta en pause da - om ikke noen kan gi meg argumenter jeg kan bruke overfor henne som tilsier at det ikke gjør noe om jeg fortsetter - for det fungerer sinnsykt bra for meg å være i ketose.... Er veldig spent/nervøs med tanke på å skal gå over på generell lavkarbo - jeg er livredd for å gå opp i vekt igjen. Men blir nok en saaaaaaaaaaaakte tilnærming, kanskje legge på et par gram/dag ekstra i uken.

Kunne ikke dy meg - måtte på vekta i dag bare for å sjekke om det peker riktig vei. Og det gjør det! 87,8kg, så har altså gått ned ca 1,1kg på under 4 uker - så ligger visst på ca 300g/uka. Må vel si meg fornøyd med det når jeg har gått ned ca 23kg på 4mnd Fortsetter jeg med 300g/uka så skal jeg da veie 84,8kg når jeg når uke 40. Sprøtt -

Nå er det snart krise i garderobeskapet. Siste jeansen henger og slenger på meg. Har lagd nye hull i beltene for å klare å snurpe inn. Snart salg????

Folk rundt meg begynner nå å kommentere at jeg ikke må gå ned mer - iallefall bremse litt. Men det er vanskelig å se seg sånn når man har slitt med overvekt i mange år - jeg er på en måte enda feit mellom ørene og må klare å få et nytt syn på meg selv - å se på meg selv som slank. Jeg fikk mye "valpefett" og det gikk aldri ordentlig bort. Ble mye mobbet for dette på ungdomsskolen. Jeg hadde vel noen år fra 18 - 21 hvor jeg var relativt slank/muskuløs pga jobbet sinnsykt hardt som tømrer, men hadde et utrolig usunt kosthold og etter det har vekta bare økt. Da setter det sine spor oppi hodet...

Håper jeg kan klare å stabilisere vekta nå, slik at jeg kan konsentrere meg om trening og ikke slanking.

Hvordan har dere andre som er "ferdigslanket" klart overgangen og hva har hjulpet dere til å stabilisere vekta?

Gammel 26-07-08, 14:09   #48
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Jeg fortsetter klappkonserten min for deg! Jeg er sinnsykt imponert Du er SÅ flink.
Jeg synes ikke du behøver å stoppe på dagen 6 mnd hvis du ikke er i mål, det er skrevet mye om det på forumet her, bare å søke for argumentene du trenger

Når det gjelder å holde vekten kan jeg jo fortelle hva jeg har gjort Jeg trappet opp med Atkins-stigen, trinn for trinni 9 uker. Nå har jeg holdt vekten og tom gått ned noen kilo siden november...

VEDLIKEHOLDSTRAPP:
Uke1: (25 karbs pr dag) Mer grønnsaker og salat fra tillattlista.
Uke 2: (30 karbs pr dg) Friske oster (som feks cottage cheese).
Uke 3: (35 karber pr dag) Frø/nøtter.
Uke 4: (40 karber pr dag) Bær og visse meloner (ikke vannmelon feks)
Uke 5: (45 kraber pr dag) Vin og andre lavkarbospiritus
Uke 6: (50 karber pr dag) Belgfrukter og bønner
Uke 7: (55 karber pr dag) Frukt ( i tillegg til meloner og bær)
Uke 8: (60 karber pr dag) Stivelsesholdige grønnsaker
Uke 9: (65 karber pr dag) Korn

Håper det var til litt hjelp

Gammel 27-07-08, 23:37   #49
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

screwball er ny på veien

Takk for det...
Får prøve å sjekke litt mer rundt denne stigen - men jeg tar meg jo et glass vin i ny&ne, spiser cottage cheese (i lappene), men er kanskje ment at man skal spise mer av dette og dermed øke karboinnholdet? Får kikke litt på det i morgen.

Ikke verst at du har gått ned mer da, jeg håper bare jeg klarer å holde vekten, men har jo et håp om å kunne få igang rutinen med 1t trening på S.A.T.S før jobb hver morgen mandag til fredag. Med lavkarbokosthold og jevn trening bør jeg jo klare å holde meg sånn høvelig stabilt. Blir spennende iallefall!

Takker for klappingen - trivelig med skryt (selv om jeg bare er en smågutt i forhold til din prestasjon da MorStine!)

Gammel 28-07-08, 13:25   #50
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Takker for klappingen - trivelig med skryt (selv om jeg bare er en smågutt i forhold til din prestasjon da MorStine!)

Det er du da virkelig ikke!!! Det er jo ikke mange kiloene som skiller din og min nedgang da!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.