Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vektstagnasjon

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-07-08, 08:27   #1
Momsa
Medlem

Momsa sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 49
Momsa er ny på veien

Vektstagnasjon

kan det ha noe med å gjøre at jeg ikka har vært noe særlig på do? normalt går jeg mange ganger om dagen, etter kuren har det minket veldig.
fint nok, men dette er litt i overkant synes jeg. får jo nesten ikke gått på do i det hele tatt, og det er ikke behagelig når det først skjer, for å si det sånn (beklager, forsøkte å moderere så godt jeg kan).

vekta har stått stille i 2 uker, jeg er nå ferdig med min 4. uke. kun gått ned 2 kilo. må vel være noe feil her et sted?
eller?

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 09:10   #2
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: vektstagnasjon

Ja, det kan fint ha noe med det å gjøre. Får du i deg nok grønnsaker? Evt kan du prøve fibertilskudd + masse vann. Linfrø setter fart på magen.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 09:27   #3
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Momsa, her.

kan det ha noe med å gjøre at jeg ikka har vært noe særlig på do? normalt går jeg mange ganger om dagen, etter kuren har det minket veldig.
fint nok, men dette er litt i overkant synes jeg. får jo nesten ikke gått på do i det hele tatt, og det er ikke behagelig når det først skjer, for å si det sånn (beklager, forsøkte å moderere så godt jeg kan).

vekta har stått stille i 2 uker, jeg er nå ferdig med min 4. uke. kun gått ned 2 kilo. må vel være noe feil her et sted?
eller?

Det ligger for så vidt en del gode tips og råd om dette på tidligere tråder:

Her er en tråd om vektstagnasjon:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043

Og her er en om forstoppelse:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20096

Jeg har, i likhet med deg, opplevd at vekttapet gikk sakte, i forhold til mange andre her. Men nå tror jeg det endelig har løsnet litt for min del (håper det holder!), kanskje fordi jeg skar ned på erstatningsbrød og kuttet ut jordbær og ble litt flinkere til å mosjonere hver dag.

Dette skal nok gå bra! Du får prøve deg frem litt, håper du finner noe nyttig i trådene over. Uansett så finner du sikkert ut av det etterhvert!

Lykke til!

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 10:13   #4
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Momsa, jeg har sett litt i bloggen din.. og tror du kanskje spiser litt for lite karber.. Det er ikke om å gjøre å holde seg under 15 karber, det er like viktig å få i seg alle 15!
Mange går ned like mye med 20 karber også, og da er det lettere og variere maten

Gammel 11-07-08, 10:39   #5
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

grønnsaker = fiber= HAPPY MAGE

quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 16:57   #6
Momsa
Medlem

Momsa sin avatar

Momsa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Momsa, jeg har sett litt i bloggen din.. og tror du kanskje spiser litt for lite karber.. Det er ikke om å gjøre å holde seg under 15 karber, det er like viktig å få i seg alle 15!
Mange går ned like mye med 20 karber også, og da er det lettere og variere maten

areola: vet du, det har jeg ikke tenkt på! gurimalla, kanskje det er det som er feilen??? der sa du noe, skal jammen øke litt til uka! ihvertfall passe på at jeg får i meg 15. tusen takk for at du tok deg bryet med å se i bloggen, setter jeg stor pris på!

og til flere her: tror nok jeg har fått i meg for lite grønnsaker ja. blir mest i salaten, liksom. kan dere gi meg noen tips på hvordan få i seg fler?? veldig takknemlig!
god helg til dere alle!

Gammel 11-07-08, 17:05   #7
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Jeg er veldig glad i å kutte opp paprika, løk, sopp og minimais, pakke det inn i aluminiumsfolie sammen med olje, salt, pepper og timian og steke i ovnen i 15-20 minutter. Blir knasende og godt!!

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 19:28   #8
Momsa
Medlem

Momsa sin avatar

Momsa er ny på veien

mmmmm..hørtes kjempegodt ut!!! thanks!!

Gammel 12-07-08, 18:38   #9
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Jeg er veldig glad i å kutte opp paprika, løk, sopp og minimais, pakke det inn i aluminiumsfolie sammen med olje, salt, pepper og timian og steke i ovnen i 15-20 minutter. Blir knasende og godt!!

Høres nydelig ut! Men vanlig mais har 12,6 karber - har minimais mindre?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 19:09   #10
Madamim
Medlem

Madamim sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 46
Madamim er ny på veien

Sv: Vektstagnasjon

Bringebær er fiberrikt, synes jeg å huske. Brokkoli likeså Det vil komme mindre og sjeldnere på ketolysekuren, men det skal jo ikke stoppe helt opp. Tror ikke det skal være et slit å gå på do heller.

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 19:36   #11
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Høres nydelig ut! Men vanlig mais har 12,6 karber - har minimais mindre?

Hermetisk minimais har 2,5 karber.. er ikke sikker på hva fersk har..

Gammel 13-07-08, 02:21   #12
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Hermetisk minimais har 2,5 karber.. er ikke sikker på hva fersk har..

Det var helt nytt for meg at minimaisen har så lite. Hadde aldri trodd det var mulig.
Vanlig hermetisert mais har, iflg matvaretabellen 16,5 karber. Og norsk rå mais har 12,6. Fryst mais 20,8. Så dette er et produkt som jeg trodde var utelukket.
Men med 2,5 g karber er det jo fritt fram. Så nå står hermetisk minimais på handelisten min for i morgen! Takk for tipset!

Gammel 13-07-08, 22:54   #13
ecli
Medlem

ecli sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
ecli er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Vanlig hermetisert mais har, iflg matvaretabellen 16,5 karber. Og norsk rå mais har 12,6. Fryst mais 20,8.

...hvor mye veier en mais da? Noen som vet?
Skal på grillings neste helg, og jeg eeeelsker mais. Hadde vært digg å kunne spise bare én i det minste
(Ellers blir det noe kjøtt, godt det oxo da!)

ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 01:32   #14
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektstagnasjon

Jeg har blitt hekta på å mørkoke brokkoli og blomkål og frese det sammen til stappe og ha i rømme, smør, salt og pepper. Mmm! Kan også ha i feta og hvitløk. En vinner

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 09:57   #15
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Opprinnelig lagt inn av ecli, her.

...hvor mye veier en mais da? Noen som vet?
Skal på grillings neste helg, og jeg eeeelsker mais. Hadde vært digg å kunne spise bare én i det minste
(Ellers blir det noe kjøtt, godt det oxo da!)

I føkge Mat på data er det 23,9 karbo i en maiskolbe (190 g)

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektstagnasjon - gjør jeg noe feil? rsnblaa Atkins kosthold 4 24-08-07 17:03
Vektstagnasjon, selvfølgelig ... Lindabtn Ketolysekuren 11 06-08-07 20:19

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.