Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-08, 22:03   #1
Turi
Medlem
 
Turi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 52
Turi er på en erverdig vei

Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Det lurer jeg på idag, for jeg har ikke fått noe mer energi nå enn jeg har hatt før?

Gjør jeg noe feil, noen som har noen råd og vink om hva jeg skal gjøre?

__________________


Turi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 23:20   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

jeg har mer energi enn før, om det er "masse" tør jeg ikke påstå,
men mer enn før hvertfall
Det kommer nok til deg også, bare vent å se!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 23:22   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

jeg har ikke mer lei meg for det

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 23:48   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Jeg har definitivt mer! Ikke de første dagene da,men etter rundt tre dager,føler jeg meg mye piggere.Er inne i en ferieperiode med endel mer karbohydrater og legger helt klart merke til forskjell.På det på energien og humøret..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 10:42   #5
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

well.... jeg har perioder der jeg så vidt orker å hente posten... mens andre perioder kan jeg stå opp kl 6 på morgenen og trene og er aktiv hele dagen og humøret bare stiger...

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 10:51   #6
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Har vel ikke fått mer energi som sådan, men blodsukkeret er i vater hele dagen, så jeg "kræsjer" ikke lenger mellom måltidene.

  Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 11:10   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

er ikke sånn at jeg kjenner at jeg har mer energi, men våkner mye tidligere enn på ulavkarbokosthold da...

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 12:07   #8
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Jeg har fått mer energi. Ikke i bøtter og spann, men fordi jeg har et jevnt blodsukker er energinivået met stabilt, og jeg har færre nedturer med soving på sofaen

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 12:10   #9
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Jeg skal ikke påstå hardnakket at det ER sånn, men...i mitt tilfelle virker det som om energinivået følger ketosen, på en måte. Hvis jeg er i ketose så har jeg massemasse energi ja, men når jeg bare spiser sånn generell lavkarbo og ikke er i ketose, så kan det nok være så som så...

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 12:14   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Opprinnelig lagt inn av David, her.

Jeg har fått mer energi. Ikke i bøtter og spann, men fordi jeg har et jevnt blodsukker er energinivået met stabilt, og jeg har færre nedturer med soving på sofaen

Signerer dessuten David, jeg. Energinivået mitt er også mer stabilt pga stabilt blodsukker. Har drevet og målt blodsukkeret mitt nå til alle døgnets tider på ketolyse, og det "svinger" mellom 4,9 og 5,1...

Ikke rart man har mere energi. Heh. Schtiiilig.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 12:34   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Jeg har definitivt fått mer energi på lavkarbo. Før var jeg slapp og lat. Nå føles ikke alt som et ork lenger, og humøret har steget 5 hakk og det er jevnt.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 12:47   #12
Svein L
Medlem
 
Svein L sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 109
Svein L er ny på veien

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

ingenting... alt som før ;-)

__________________


Svein L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: som virker til EVHVER tid Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 13:12   #13
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Jeg la om til lavkarbo for ca 3 år siden, for å gå ned i vekt og få bedre helse. Har i mange år vært overvektig og "utbrent".

Men jeg har bare fulgt lavkarboprinsippet hjemme, med grunnmaten. Det vil si at jeg med hyppige mellomrom i forskjellige sosiale sammenhenger har skeiet ut, "fordi jeg fortjente det" liksom. "Belønningen" for denne inkonsekvente livsførselen har vært fortsatt overvekt og dårlig helse.

Mannen min har fra sidelinja lattermildt overbærende registrert at jeg gang på gang etter disse utskeielsene kommer med overraskede bakrus-utsagn som: "Jeg tror ikke jeg tåler brød, jeg" eller "Jeg tror ikke jeg tåler sånn søt mat, jeg".

Jeg startet på ketolysekuren midt i juni i år. Tar ketolysetablettene + ekstra kosttilskudd, bl.a. omega 3/fiskeolje. Energinivået mitt er steget dramatisk på dette kostholdet! En nær venninne betegner forandringen som "et under" og sier at jeg nærmest har "stått opp fra de døde".

- Før måtte jeg hvile etter handleturen, nå går jeg som oftest rett på utpakking og matlaging.
- Før satt jeg som oftest i sofaen hele kvelden, nå er jeg mye i bevegelse og gjør ting nesten hele tiden.
- Før turde jeg ikke sykle meg en tur, fordi jeg var redd for å ikke orke hjemveien. Nå sykler jeg nesten hver dag uten nevneverdige problemer, også bakken hjem.
- Før så jeg i dagesvis på at plantene visnet i vinduskarmen, nå vanner jeg dem når jeg ser at de henger med hodet.
- Og attpåtil blomstrer seksuallivet som det ikke har gjort siden jeg var ung (og kanskje ikke engang da).

I løpet av de siste ukene har jeg bare hatt noen få dager der jeg har følt meg mer defensiv og sliten, og det tror jeg skyldes overbelastning fra dagen før …

Så jeg anbefaler ketolyse til alle som er interessert og motivert for det. Jeg har fått så mye uttelling at ketolysekuren hadde vært verdt det, også om jeg ikke hadde gått ned i vekt.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 13:41   #14
Turi
Medlem
 
Turi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 52
Turi er på en erverdig vei

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

well.... jeg har perioder der jeg så vidt orker å hente posten... mens andre perioder kan jeg stå opp kl 6 på morgenen og trene og er aktiv hele dagen og humøret bare stiger...

Jeg føler at jeg er her, sammen med deg! Med ett godt unntak av å stå opp kl 6 om morgenen, det har nok aldri skjedd.

Noe av grunnen til at jeg håpet at energien skal trø te, er at jeg har vært sykmeldt i snart 3 år, og har gått opp rundt 15 kilo på de årene. Jeg har lavt stoffskifte(hypothyreose) og har somregel ikke noe energi.

Men jeg har hvertfall gått ned nesten 5 kilo :danse: og selvom det har vært stillstand nå i 2 uker, så skal jeg fortsette og se hva som skjer!!

På GR gikk jeg opp,og ikke ned, så her er det hvertfall fremgang, om ikke en kjapp en!!

__________________


Turi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 15:31   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Jeg fikk også høre av andre at jeg hadde blitt forandret. Var liksom ikke så muggen og sur lenger, og jeg virket så mye gladere.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 16:47   #16
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

jeg har ikke mer lei meg for det

Signerer denne, fikk masse energi første mnd etter ketolysestart, men så dabbet det jammen av og etter min lille vitaminmangelhistorie i høst har aldri denne energien kommet tilbake...

Men som andr her skriver, jeg har ett jvnt blodsukkrnivå og dermed ett jevnt og greit energinivå. Seff har man dager hvor alt er ett ork og andre dager hvor man har energien på topp fra morgen til kveld...
Og nå, etter at jeg startet å jobbe på mandag er jeg helt utslitt til tider, litt av en overgang...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 17:46   #17
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

fikk masse energi første mnd etter ketolysestart, men så dabbet det jammen av .

Jeg vil ikke at dette skal dabbe av!!!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 21:01   #18
SiljeMerete
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 45
Innlegg: 52
SiljeMerete er ny på veien

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Jeg har fått mye bedre HUMØR
å jeg begynte for en uke siden, har gått ned 6 kilo allerede ( ikke rart man smiler da )

Ellers har jeg jo 4 unger å løpe etter, en jobb der jeg er veldig aktiv (mye løping i trapper) + at jeg trener spinning.

Energien er på vei opp!

__________________





SiljeMerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 22:15   #19
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

I begynnelsen fikk jeg litt sånn Duracell-kanin -effekt. Nå er det mer jevnt. Jeg tror at jeg har vent meg til det!
Så har en jevnere energi som holder hele dagen. Er opplagt når jeg våkner og trøtt om kvelden. trenger ikke sove middag mer. Kan gå på fester, kino eller treffe folk uten å føle at det er et ork, tvert imot!
Jeg er ikke trøtt hele tiden. Men av og til selvfølgelig.
jeg har et MYE bedre humør.
Smertene i kroppen er borte (stort sett)
PMS er borte (borsett fra noen timer dagen før, og det får de tåle...)
Sekslysten blomstrer, noe som heller ikke er å forakte!
Den jeg ønsker å være og husker at jeg var er der igjen.
Og attpåtil har jeg gått ned fra størrelse 44/46 til 40/42, 15-16 kg mindre og det merkes jo også. lettere å gå og bevege seg.
Det er slik at jeg møter folk, og spontant kan de gi meg en klem og si at de blir glade bare de ser meg! tenk det, for to år siden gav de meg klemmer fordi de syntes synd på meg.
JippY!!!
Men å si at det spruter energi av meg - vel det er å overdrive. Det er heller sånn at jeg har nok energi til å mestre en full stilling blant annet, samt trening, handling, ut med hund, se på tv, strikke og sånne ting som man gjør når man er frisk

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Energi ... nettan Ketolysekuren 1 11-08-07 18:36
Energi...?? tess81 Spørsmål og svar 3 24-10-06 15:29
Energi Marianne Fysisk og mental helse 2 01-01-05 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no