Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spise for lite?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-08-08, 21:34   #1
K`s choice
Medlem

K`s choice sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 42
K`s choice er på en erverdig vei

Spise for lite?

Går det an på ketolyse? Jeg har mistet veldig matlysten i forhold til sånn jeg var før jeg begynte på ketolyse. Da hadde jeg ekstrem matlyst, nå nesten ingen. Føles som en velsignelse å ikke være sulten og lysten på noe hele tiden! MEN - hemmer det kuren om jeg spiser for lite tro? Vet jeg kan hoppe over ett og annet måltid men finner ikke noe mer om dette i boka.. Er ett egg + litt kjøtt til frokost, en liten salat med ost og dressing til lunsj og kjøtt/fisk med grønnsaker og rømme/smør til middag feks. OK på en dag? Er det nok mat?

Når jeg ikke har lyst på mat men er litt sulten tyr jeg ofte til litt baconcrisp(sånn snacks man kjøper i pose). Er det OK? Ingen karber i den jeg bruker, så da er det greit å spise en pose på to dager?

Spør og spør og..

K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:50   #2
Magga Dutti
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise for lite?

Jeg aner ikke, men jeg er glad du spør, for jeg lurer på de samme tingene.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:55   #3
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Jeg spiser stort sett to måltider for dag. Lunsj som består av salat og middag som består av kjøtt, fisk, kylling eller lignende. Men grønnsaker og fett seff
Regelen på ketolyse er at man skal spise når man er sulten og ikke spise for å spise
Jeg sliter med å få i meg 15 g karbs pr dag, men er ALDRI sulten og ikke noe hunger etter søtt. Spiser bringebær med fløte i helgene som kos.

Baconcrisp spiser jeg også av og til. Spiste mer i begynnelsen for er litt lei nå.

Anbefaler deg å telle antall karbs og få i deg nok av det, er du mett så er du mett. Ikke tving i deg mat

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 22:05   #4
Elastica
Medlem

Elastica sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Elastica er ny på veien

går du ned da?

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 22:07   #5
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Meg du spør?
har gått ned 12,5 kg på 11 uker så har gått ned ja

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 22:21   #6
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Jeg spiser etter magen, den sier fra når den trenger mat. I perioder har jeg måttet tvinge i meg tre små måltider (når man blir susete i hodet er det liksom på tide med mat ), i andre perioder har jeg spist fem-seks ganger per dag, og likevel gått ned i vekt.

Gammel 11-08-08, 00:08   #7
Elastica
Medlem

Elastica sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Elastica er ny på veien

Nå er jeg ingen ekspert da, har jo ikke selv begynt engang, men hvis en går ned i vekt tyder vel det på at en gjør ting riktig?

Hvis en en matlei bør en kanskje prøve å variere litt mer. Prøve endel av oppskriftene som er lagt ut her kanskje? Spise litt annet enn brokkoli og blomkål?

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 11:46   #8
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Joda det er jo som du sier, går man ned så gjør man ting riktig. Men å ligge for lavt på karbs over lengre tid kan jo føre til at man ikke får i seg alle næringsstoffer man trenger

Gammel 11-08-08, 13:03   #9
K`s choice
Medlem

K`s choice sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 42
K`s choice er på en erverdig vei

Jeg tenker å kjøre litt stramt i starten og løsne opp litt mer etterhvert mtp. variasjon. Tablettene hjelper jo til med viktige stoffer også
Men i dag skal jeg kjøpe meg elektronisk kjøkkenvekt iallefall!

K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 14:24   #10
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Hva mener du med å kjøre stramt i begynnelsen da?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetikere bør spise lite fett og mye karbohydrater Iset Lavkarbo generelt 3 17-03-11 17:27
for lite Nila Ketolysekuren 2 02-07-07 07:00
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
et lite spm.. TinaF Atkins kosthold 3 23-05-05 16:51
Kan man spise for lite karboh? cathrine Induksjonen 9 27-02-04 07:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.