Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Oppstartsvansker - Vekt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-08-08, 11:52   #26
Lars'ern
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Kom til å tenke på noe: Stresser du mye?

Stress kan ha veldig negativ innvirkning på vekttap, og i noen tilfeller til og med forårsake vektøkning på tross av riktig kosthold.

Stresser svært lite nå.. Stresset mye før og dette har nok vært medvirkende til vektoppgangen min de siste årene. Nå som jeg også merker "den balanserene" virkningen av et ketogent kosthold vil jeg nok tørre påstå at jeg er ikke blir stresset så lett..Virker som om mye av stresset for min del kommer av blodsukkersvingninger og ubehag i forbindelse med matinntak...

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 20:46   #27
Tomine
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2008
Tomine er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.

Hvordan vet jeg om jeg insulinresistent?

Å finne ut om en er insulinresistent finner man ut ved å måle noe som kalles c-peptid ved hjelp av en blodprøve. Men det ville nok kanskje vært mest hensiktsmessig før du startet på ketolysekuren.

Men, indikasjoner på mulig insulinresistens kan være at en legger fort på seg av karbohydratrik mat ( brød,pasta,ris osv) og har blodsukkersvingninger. Kan bl.a også bli veldig trøtt etter å ha spist karbohydratrik mat - og blir også veldig fort sulten etter et måltid. Men, kun blodprøve kan sikkert fastslå insulinresistens.

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 23:18   #28
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Bruker du noen medisiner? Enkelte kan hemme vektenedgang. Uansett tror jeg det er bra at du har lagt på litt grønnsaker. Det du kan få av vitaminer og mineraler i naturlig form er bedre enn piller tror nå jeg. Tror likevel at det er fornuftig med vitamintabletter, men det må være som et supplement og ikke som eneste kilde.

Gammel 19-08-08, 22:16   #29
Lars'ern
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Tomine, her.

Å finne ut om en er insulinresistent finner man ut ved å måle noe som kalles c-peptid ved hjelp av en blodprøve. Men det ville nok kanskje vært mest hensiktsmessig før du startet på ketolysekuren.

Men, indikasjoner på mulig insulinresistens kan være at en legger fort på seg av karbohydratrik mat ( brød,pasta,ris osv) og har blodsukkersvingninger. Kan bl.a også bli veldig trøtt etter å ha spist karbohydratrik mat - og blir også veldig fort sulten etter et måltid. Men, kun blodprøve kan sikkert fastslå insulinresistens.

Hmmm. Jeg legger veldig lett på meg, og har før jeg startet på ketolysekuren hatt veldig store humør og blodsukkersvingninger pga av mat. Da spesielt av brød,pasta++++ Var sulten hele tiden og veeeeldig slapp etter et måltid. Dette har jeg ikke merket noe til etter dag 3 på ketolyse kuren. Kroppen er lett og blodsukkereret er som sagt "rock stable"...

Er de en hindring for vektnedgang om man er insulin resistent?

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 22:24   #30
Lars'ern
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Bruker du noen medisiner? Enkelte kan hemme vektenedgang. Uansett tror jeg det er bra at du har lagt på litt grønnsaker. Det du kan få av vitaminer og mineraler i naturlig form er bedre enn piller tror nå jeg. Tror likevel at det er fornuftig med vitamintabletter, men det må være som et supplement og ikke som eneste kilde.

Ingen medisiner, bare vitaminer Har nå startet en prøveperiode der jeg spiser grønt til alle dagens måltider. Spicer opp med Udo's choice på salaten og en klunk fiskeolje i ny og ne...
Dette kommer nok til å gå veien til slutt Uansett så er den psykiske og fysiske formen allerede mye bedre, og det er verdt mer en 20 kilo Kan ikke en gang forestille meg hvordan dette kommer til å føles om noen månder

Gammel 02-09-08, 21:37   #31
Lars'ern
Juniormedlem

Ja,ja...Vurderer å legge opp nå altså.. er vel inne i uke 5 og fortsatt ikke gått ned 1 gram. I dag viste vekta akkurat det samme som før jeg startet.

Jeg er i ketose, spiser nok grønnsaker og salat, spiser masse fett(men ikke for mye tror jeg. Har justert litt opp og ned), spiser vitaminene mine, drikker ikke alkohol, har kuttet ut melk og ost(blir veeeeldig dårlig av dette), går turer mm
Blodsukkeret er stabilt(hæææærlig) og jeg er ikke sulten lenger, men det virker som om forbrenninga ikke kickstarter ordentlig.

Begynner å bli litt lei

Gammel 02-09-08, 21:45   #32
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Ja,ja...Vurderer å legge opp nå altså.. er vel inne i uke 5 og fortsatt ikke gått ned 1 gram. I dag viste vekta akkurat det samme som før jeg startet.

Sikker på det ikke er noe galt med vekta di? Men altså, mer seriøst: måler du deg? Sånn at du kan se om du har gått ned i centimeter?

Det står vel noe i Ketolyse-boka om litt sånn smådrastiske tiltak for å virkelig få opp fettforbrenningen, type "1000 kalorier om dagen og nesten bare fra fett"-opplegg (husker ikke helt nøyaktig hva det går ut på) - har du prøvd dette? Må jo være veldig frustrerende å ikke gå ned noe Kanskje en PM til Torkil kan være lurt? Han er jo eksperten over alle eksperter, og har sikkert forslag til tiltak

Gammel 02-09-08, 21:54   #33
smilefjes
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Jeg har noe av det samme som deg. Men jeg går til og med opp i vekt. Til tross for 1500 kalorier, har et målt tomgangskaloriforbruk som aldri har vært målt lavere enn 1890 kalorier, stabil ketose, trener, tar alle tilskuddene, spiser grønt, drikker vann osv.

Men - jeg har en del stress pga en rettssak jeg skal i gang med så jeg regner med at det er derfor. Men det sliter på humøret ja... Dét strenge regimet - også går vekta opp og ikke ned...

Sendte pm til torkil før i dag - hvis jeg får svar så kan jeg legge det her. Hvis du finner en genial løsning så tar jeg gjeeeerne imot en pm...

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:51   #34
Tomine
Juniormedlem

Tomine er på en erverdig vei

Hmmm. Jeg legger veldig lett på meg, og har før jeg startet på ketolysekuren hatt veldig store humør og blodsukkersvingninger pga av mat. Da spesielt av brød,pasta++++ Var sulten hele tiden og veeeeldig slapp etter et måltid. Dette har jeg ikke merket noe til etter dag 3 på ketolyse kuren. Kroppen er lett og blodsukkereret er som sagt "rock stable"...

Er de en hindring for vektnedgang om man er insulin resistent?

Litt seint svar fra meg men ---
Slik jeg har forstått det kan det ta tid før vektnedgangen begynner - kroppen må kvitte seg med alt sukkeret som er i blodet først.

Jeg tror jeg vil anbefale deg å oppsøke en lege (- feks "en eurodiet" lege)
Dessuten ville jeg ha fått tatt noen blodprøver for å få sjekket deg ifht bla tyroksin og denslags.

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 11:18   #35
smilefjes
Medlem

Da har jeg fått pm fra sjefen. Jeg skal la være å tenke vektnedgang noen uker og bare spise riktig så får vi se om det løsner igjen etterhvert. Så da gjør jeg det...

Det er jo det jeg har tenkt å gjøre videre uansett. Jeg har ikke tenkt å spise så mye karbohydrater lenger jeg.

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 12:27   #36
Bulldog
Gjest

Jeg er i ketose, spiser nok grønnsaker og salat, spiser masse fett(men ikke for mye tror jeg. Har justert litt opp og ned), spiser vitaminene mine, drikker ikke alkohol, har kuttet ut melk og ost(blir veeeeldig dårlig av dette), går turer mm
Blodsukkeret er stabilt(hæææærlig) og jeg er ikke sulten lenger, men det virker som om forbrenninga ikke kickstarter ordentlig.

Begynner å bli litt lei

Har du målebånd?

Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 13:32   #37
smilefjes
Medlem

Men du Lars'ern - du må ikke legge opp da. Se på alle de andre fordelene du har med dette kostholdet - de forsvinner jo igjen da :-(

Utforsk heller mulighetene for deilig mat innenfor konseptet og ta deg god tid. Kanskje kan du trene litt mer etterhvert?

Gammel 06-09-08, 00:58   #38
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 64
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Det skal bli spennende å følge deg, Lars'ern. Jeg har holdt på en uke og skal veie meg på mandag. Jeg gruer. . . Jeg håper ikke jeg opplever det samme som deg, - men 'de' sier at dette ver så individuelt, men før eller senere.... Lykke til !

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Jeg går opp i vekt! slanker1 Induksjonen 11 09-11-07 15:50
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16
gå ned i vekt hannahgamlem Induksjonen 3 16-12-04 21:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.