Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

UVI og soppinfeksjon

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-08, 22:26   #1
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 50
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

UVI og soppinfeksjon

Beklager delikat tema, men er det flere som har merket at sånne ting forekommer oftere på ketogen kost? Og kommer tilbake igjen og igjen?

Hva kan en evt gjøre for å forebygge?

__________________

91,5 - 91 - 90
- 89 - 88 - | 87,6 | - 86 - 85 - 84 - 83 - 82 - 81 - 80 - 79 - 78 - 77 - 76 - 75 - 74 - 73 - 72 - 71 - 70 - 69 - 68 - 67 - 66 - 65 - 64 - 63 - 62 - 61 - 60
Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:04   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: UVI og soppinfeksjon

Syns nå det er litt rart at det skulle ha noe med ketogen kost å gjøre, all den tid slike ting forverres av feks sukker i urinen.
Generelle råd mot UVI er bla å få i seg nok C- vitaminer som forsurer urinen, drikke nok (kan ikke anbefale appelsinjuice til deg vel), tranbærkapsler, alltid tisse etter samleie, tørke seg forfra og bakover, holde seg varm, særlig på stumpen, hender og føtter.........

Dersom sopp er et tilbakevendene problem, burde det tas en prøve til dyrkning. Selv hadde jeg god hjelp av Diflucan i tablettform. Koster en del, men når en pille fjerner problemet over natten, er det verdt det!
Truser i bomull, ikke trange jeans, riktig intimsåpe, ikke intimbarbering.......

Det var det jeg kom på i farta!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:08   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: UVI og soppinfeksjon

Jeg har vært plaga med UVI jevnlig fra jeg var to år...
Siden jeg begynte på ketogen kost har jeg ikke hatt antydning til det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 01:20   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: UVI og soppinfeksjon

Opprinnelig lagt inn av Elastica, her.

Beklager delikat tema, men er det flere som har merket at sånne ting forekommer oftere på ketogen kost? Og kommer tilbake igjen og igjen?

Hva kan en evt gjøre for å forebygge?

Det kan kanskje skyldes enkelte matvarer du spiser mer av når du spiser ketogen kost, og som du ikke tåler så godt? For meg dukket matintoleransene opp etter at jeg hadde gått på lavkarbokost i i et par år. Spesielt melkeprodukter kan det lett bli for mye av ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:37   #5
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: UVI og soppinfeksjon

Sopp kan gjerne følge en UVI siden antibiotika kan gjøre det lettere for soppen å blomstre.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:43   #6
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 50
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: UVI og soppinfeksjon

hmm. Da er det nok bare tilfeldig. Jeg er svært sjeldent plaget med slikt vanligvis, og følger alle råd som finnes. Men på en måned har jeg nå hatt det to ganger og det syns jeg var veldig rart.

Kanskje bare kroppen har vært så opptatt av omstillingen til ketoseforbrenning at den ikke har hatt nok energi til å bekjempe bakteriene som den vanligvis gjør?

__________________

91,5 - 91 - 90
- 89 - 88 - | 87,6 | - 86 - 85 - 84 - 83 - 82 - 81 - 80 - 79 - 78 - 77 - 76 - 75 - 74 - 73 - 72 - 71 - 70 - 69 - 68 - 67 - 66 - 65 - 64 - 63 - 62 - 61 - 60
Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 00:56   #7
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: UVI og soppinfeksjon

Sammenhengen UVI - lavkarbo kjenner jeg ikke.

Sammenhengen soppinfeksjon - lavkarbo kan være at man på lavkarbo sulteforer en eksisterende sopp (uten gjær og sukker, duger nemlig sopper ikke), og da dør den. Når den dør, merker du den, for da utskiller den proteinet sitt (mange reagerer allergisk på det).

I så fall vil det være et utrensingssymptom

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no