Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Flere som har slutta å røyke her?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-09-08, 13:27   #26
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

PS, på pakkningsvedlegget står det at man IKKE skal benytte nicotinelle etc.
Jeg er av den formening at det viktigste er at røyken forsvinner, så få man trappe vekk nicotinellen etterhvert.

Har nu kutta tablettene, og spiser 2-3 nicotinelle/døgn.
Fra å røyke 3 pakker gulmix i uka mener jeg jeg er på rett veg.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 14:04   #27
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Hverken sambo eller jeg brukte andre hjelpemidler enn champix, og det fungerte veldig greit.. sambo er fortsatt røykfri etter snart et år, mens jeg sprakk som sagt etter at jeg slutta med pillene og eldstemann havna på akutten på Ullevål.

Her er noe jeg skreiv i bloggen min mens jeg slutta:

16 dager uten røyk

og 1320,- kr rikere ) Eller rikere..pengene er allerede brukt opp på andre ting. Men det er godt å slippe å bruke dem på røyk. Det går veldig greit å være ikke-røyker, med det drittværet vi har ute, frister det uansett ikke å gå ut for å ta en røyk.

Dagens oppgave i LifeReward er å skrive ned 3 tips jeg ville gitt til en røyker som ønsker å slutte.

1. Gå til legen å få resept på Champix. (Jeg ville ikke ha vært røykfri uten..)

2. Sett sluttedatoen senere enn 7 dager etter at du begynner med tablettene. Jeg valgte dag 11 og det var en fin dag å gjøre det på. Dag 7 var jeg absolutt ikke klar og dag 10 var jeg begynt å bli lei av å røyke.

3. Drikk masse vann, det hjelper på røuksuget.

Klarer jeg det, klarer alle det ) Det er uansett verdt ett forsøk, det verste som kan skje er at man ikke klarer det, og fortsetter å røyke akkurat som før.

Åhhhh... jeg har lyst til å være røykfri igjen...

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 14:51   #28
Kolve
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Kolve er på en erverdig vei

Lykke til alle samme :-)

Er selv røykfri på 4 året å kommer aldri til å røyke igjen.

Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 15:34   #29
BMS!
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 50
BMS! er på en erverdig vei

Da har jeg bestilt time hos lege for røykeslutt... Mann er medtvunget, stakkars, men jeg kommer ikke til å klare det alene, og vi skylder sønnen vår å slutte å røyke også.

Time til onsdag allerede, utrolig hvor kjapt jeg fikk time når det gjalt røykeslutt ja, ellers venter jeg jo i ukesvis :-D

Ja, ja, dere får bakke meg opp når den tid kommer......

BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 17:11   #30
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av mariusmor, her.

sliter litt med at jeg har blitt sjuk. influensa tror jeg. ihvertfall uggen i heie kroppen. svetter bare jeg går opp trappa. Kan jo være en reaksjon på røykeslutt også da, men, men.

Ikke umulig at det er nikotinabstinens du opplever. Da jeg sluttet å røyke tygget jeg nikotintyggis i 4 år. Da jeg sluttet med nikotintyggisen våknet jeg og kaldsvettet hver time ca. 2 uker.

Gammel 23-09-08, 21:21   #31
mariusmor
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
mariusmor er på en erverdig vei

Var så motiverende og se tråden på førstesida så jeg dytter den litt opp..Hvordan går det med dere...

Har fremdeles de influensa lignende symptomene. håper det snart går over. er endel svimmel også, så mulig det faktisk er influensa. kjedelig da jeg ikke har energi til å trene. syntes det var så greit, når jeg ble for røyksjuk. Vel, nå er det akkurat 4 uka siden jeg sluttet.så flink atte.....og heregud hvor det stanker av de som røyker... får faktisk dårlig samvittighet når jeg tenker på at jeg som er sykepleier røykte på jobb før jeg gikk inn til pasientene...fyfy.Stakkars pasientene mine...

Stå på alle andre.kjekt og høre med dere andre hvordan det går.

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 00:25   #32
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Fortsatt røykfri, og uten Champixen nu. Bruker endel Oliver twist når suget blir kjempestort. Skal være nicotinfri til nyttår.

Gammel 24-09-08, 07:52   #33
BMS!
Medlem

Uff og ja.... I dag skal jeg til legen..... Nå går jeg forhåpentligvis snart inn i rekken som ikke røyker.... Får lyst på røyk bare av tanken..... Forbred dere på mye klaging fra denne kanten ....... På forhånd unnskyld

BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 07:58   #34
BMS!
Medlem

Dere som har prøvd pillene, fikk dere noen bivirkninger? Leste ett sted at 1 av 3 ble fryktelig kvalme.... I tillegg er jeg usikker på om jeg trenger piller, om BMS!mann slutter (HAN trenger pillene), har prøvd nikotintyggis før, det tok suget på røyk, men jeg fikk så voldsom hikke, og det taklet jeg dårlig......

Hmmm. det blir spennende og høre hva legen tenker om dette....

Gammel 24-09-08, 08:35   #35
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Nå har dere inspirert meg til å ta tak!
Skal snakke med legen om disse pillene når jeg skal dit i oktober.

Har tidligere brukt nikotinplaster når jeg har prøvd å slutte. Blir så dårlig i halsen av tyggisen, men med plaster slipper jeg å bli så innmari sinna og får ikke denne *veldig-lyst-på-røyk-smaken* i munnen.

Kan man bruke pillene sammen med plaster, tro?

Gammel 24-09-08, 10:02   #36
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

når det står i pakningsvedlegget at man IKKE skal bruke nikotinerstatninger, så ville jeg for all del unngått det. Det er bare dumt å mate nikotin-monsteret (sier Allan carr)
Jeg sluttet å røyke i april, med hjelp av champix og "endelig ikke-røyker"-boka til Allan Carr.
Ikke bare plutselig slutt. bestem deg for en dato, og hold deg til den. Jeg tok to røyk på rappen som min siste, for å virkelig få nikotinsjokk og kjene hvor ekkelt det var. Så kasta jeg en hel uåpnet pakke som var igjen, og ALT av askebeger og lightere. ALLE lighterne, også de som lå i gamle vesker, jakker, you name it.
Så skrev jeg stooort på kjøleskapet "jeg er endelig ikke-røyker - er det ikke herlig?" med whiteboard penn. Og våknet opp som ikke-røyker neste dag.
Ble noe panikk de neste dagene, og jeg hadde stadig følelsen av at det var noe jeg kunne gjøre for å få tiden til å gå. Jeg husker jeg skulle ut en tur og tenkte; "ånei! jeg må jo gå til bilen! hva skal jeg gjøre mens jeg går!?!" Da måtte jeg bare si til meg selv at jeg faktisk ikke hadde mistet beina, og jeg klarte fint å spasere til bilen uten noe i hånda

Bivirkninger: Jeg fikk noe utslett på kroppen, røde nupper. Men hallo. Jeg er blitt ikke-røyker. Fullstending verdt det!

(damn. ex-røykere ER de verste ikke-røykerne. Beklager, jeg har bare sett lyset )

Gammel 24-09-08, 10:40   #37
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Takk for svar!
Datoen er allerede satt. Leieboeren flytter ut 30. november og da har vi ikke råd til å røyke lengre!
Så fra og med 1. desember 2008 håper jeg å kunne betrakte meg, og ektemannen, som ikke- røykere!

Gammel 24-09-08, 13:58   #38
mariusmor
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
mariusmor er på en erverdig vei

Kjempekjekt at vi er flere i samme båt. Det jeg har lært meg denne gangen her(har jo flere røykeslutt episoder bak meg)
Det viktigste er at en må ville det selv.alle de andre gangene så har jeg hatt noen som liksom har masa på meg om at jeg må slutte.eks gubben, ungene osv.Nå er det helt og holdent min avgjørelse.Bestemt kun av meg. Virker som om det er lettere da.

I tilegg så bruker jeg ingen erstatningspreparat denne gangen. brukte plaster sist. Fungerte helt bra det helt til jeg sku slutte med det...hehe.Da startet jeg å røykeigjen.

Vel nå har jeg vært røykfri i 4 uker og spart 1400 kr jiiipiAngrer litt på at jeg ikke har lagt av de pengene, men skal nok kjøpe meg noe fint når jeg får lønn.

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:17   #39
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Alder: 64
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

JA ! Legg pengene på en boks. Med tett lokk Og sååååå: Hudpleie, dyr bukse, fin veske, lekker topp, feriereise....

Jeg har vært røykfri i over et og et halvt år. Men har jeg røykesug ennå? Jaaaaaa !

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:32   #40
BMS!
Medlem

Ja, nå har jeg startpakka i hus her

BMS!mann og megselv har satt begynne på pillene 1.october. Jeg slutter så 10. october BMS!mann slutter 14.okt. tror jeg.....

Vi fikk ikke med oss all info, og dataprogram etc. så det kommer i posten.... Startsdato kan derfor bli forskjøvet om dette ikke kommer innen få dager.

MEN nå har vi en plan....

STOLT

Gammel 24-09-08, 17:35   #41
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Så flott!
Gratulerer!
*klappefor*

Gammel 24-09-08, 18:21   #42
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Gammel 24-09-08, 18:36   #43
dissident
Ubekreftet Medlem

Hvor: Ålesund
Alder: 42
dissident er på en erverdig vei

Blir man fristet til å ta seg en røyk igjen så er det bare å tenke på hvor fælt det lukter og hvor lenge lukten sitter igjen etter man har tatt seg en.. Den tankten har holdt meg gående i lang tid nå etter jeg bestemte meg for å slutte.. Livet er mye "friskere" på alle måter uten røyk

dissident er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 19:27   #44
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Det som skremte meg skikkelig var at pusten ikke ble noe bedre etter at jeg slutta. Så leste jeg at det kunne ta opptil 9 (!) måneder før pusten ble bedre. Og jeg har astma i tilegg liksom.. Nei,begynne å røyke var ikke den lureste ideen min...

Gammel 24-09-08, 23:18   #45
Amie82
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Amie82 er på en erverdig vei

Da er det 4 dager siden jeg la røken på hylla igjen for andre gang..
Jeg sluttet å røyke 1 oktober 2006 og holdt opp helt til i mai i år da vi var på ferie på Gran Canaria Dumme meg!!Trodde jeg skulle klare slutte med en gang jeg kom hjem, men men..Nå er det iallefall stopp!
Det går greit men det er veldig tungt når di andre på jobb går ut for å ta seg ein røyk.Da får jeg skikkelig røykesug!
Men jeg SKAL klare å slutte igjen

Gammel 25-09-08, 09:06   #46
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det som skremte meg skikkelig var at pusten ikke ble noe bedre etter at jeg slutta. Så leste jeg at det kunne ta opptil 9 (!) måneder før pusten ble bedre. Og jeg har astma i tilegg liksom.. Nei,begynne å røyke var ikke den lureste ideen min...

Mystisk. Min kondis blei bedre fra November av. La om kosten rimelig drastisk, grunnet Diabetes, og starta med mosjon.
Eneste forskjellen etter at jeg slutta å røyke, er at jeg ikke får hostekuler.

Ja, har astma jeg også, men har nesten ikke merka noe til den, etter at blodsukkeret kom under kontroll.

Gammel 25-09-08, 09:43   #47
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Mystisk. Min kondis blei bedre fra November av. La om kosten rimelig drastisk, grunnet Diabetes, og starta med mosjon.
Eneste forskjellen etter at jeg slutta å røyke, er at jeg ikke får hostekuler.

Ja, har astma jeg også, men har nesten ikke merka noe til den, etter at blodsukkeret kom under kontroll.

Jeg hadde trent siden februar,også overdriver jeg nok litt. Jeg klarte å holde ut lengre etter er par måneder, men jeg gikk turer med faren min i sommer, og han var litt overrasket hvor dårlig pusten min var. Den begynner heldigvis å bli bedre nå, jeg har tilogmed JOGGET i opptil FLERE minutter!!

Men jeg blir skikkelig andpusten og tett i brystet om jeg spiser mye sukker.

Gammel 25-09-08, 10:16   #48
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Jeg hadde trent siden februar,også overdriver jeg nok litt. Jeg klarte å holde ut lengre etter er par måneder, men jeg gikk turer med faren min i sommer, og han var litt overrasket hvor dårlig pusten min var. Den begynner heldigvis å bli bedre nå, jeg har tilogmed JOGGET i opptil FLERE minutter!!

Men jeg blir skikkelig andpusten og tett i brystet om jeg spiser mye sukker.

Sukker er fy med astma (merkelig at ikke dåkterne forteller dette i STORE bokstaver.)

Du kan prøve GK for å få øka kondisen kjappere.

Gammel 25-09-08, 10:32   #49
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Sukker er fy med astma (merkelig at ikke dåkterne forteller dette i STORE bokstaver.)

Du kan prøve GK for å få øka kondisen kjappere.

Nei, har aldri hørt det om sukker og astma.. Men det høres jo riktig ut det.
Har ikke sjekka ut astmaen min på 10 år, og da var jeg 12, så ikke rart at jeg ikke husker så mye

Gerilja kardio? Jeg holder på med intervall trening nå som skl få meg til å løpe i 30 minutter innen jul
Har gjort underverker på de 3 ukene jeg har holdt på!
(http://www.djsteveboy.com/intervals.html)

Gammel 25-09-08, 12:51   #50
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Nei, har aldri hørt det om sukker og astma.. Men det høres jo riktig ut det.
Har ikke sjekka ut astmaen min på 10 år, og da var jeg 12, så ikke rart at jeg ikke husker så mye

Gerilja kardio? Jeg holder på med intervall trening nå som skl få meg til å løpe i 30 minutter innen jul
Har gjort underverker på de 3 ukene jeg har holdt på!
(http://www.djsteveboy.com/intervals.html)

Du skulle ikke være insulinressistent???

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slutte å røyke -ned i vekt ... sommerblomt Spørsmål og svar 1 26-05-08 19:40
Slutta og ammet, kan det føre til vektøkning? geysirland Ketolysekuren 6 09-09-07 22:02
Jeg har slutta å klø Dolly Ketolysekuren 19 25-05-07 13:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.