Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningsdagbok (for alle)

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-10-08, 22:20   #376
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treningsdagbok (for alle)

DA er vi igang. Startet med noe så uvanlig som en fotball-trening i kveld, 90 minutter intervallpreget.

Godt å være i gang igjen og kneet kjennes helt bra ut!

Gammel 01-10-08, 22:26   #377
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Endelig var Tommygutten på plass.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 09:03   #378
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Da var det egentlig torsdag, og sykkeldag, men i dag blir det felling og kvisting av bjørk.
Supert når man får en avtale med en jordeier, som trenger å få skogen trimma godt.
Får meg masse gretis ved for neste år.
Uansett, blir et par timer morsjon her.

Gammel 02-10-08, 15:43   #379
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Ha! Kom meg jaggu på trening idag Ble ikke heeelt etter planen da, glemte nemlig arket med øvelser hjemme Tok heller ikke hensyn til ryggen, og det får jeg nå svi for. Må nok bytte ut noen øvelser, men det går så fint så.
Uansett så ble det styrketrening + 30 minutter kondisjon, og jeg er fornøyd

Rest if you must, but don't you quit.

JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:52   #380
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
solsikke er ny på veien

Dagens første treningsøkt er over....er så nydelig vær, har gåt tur, 8km, i rask gange...Føles kjempe deilig!!!!
Har også plan om en liten time på sykkelen etter ungene har lagt seg

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 20:48   #381
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jenjen, her.

ha! Kom meg jaggu på trening idag :d ble ikke heeelt etter planen da, glemte nemlig arket med øvelser hjemme tok heller ikke hensyn til ryggen, og det får jeg nå svi for. Må nok bytte ut noen øvelser, men det går så fint så.
Uansett så ble det styrketrening + 30 minutter kondisjon, og jeg er fornøyd

ryp???

Gammel 02-10-08, 20:51   #382
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Småpigerne trener bra ser jeg :-)

Har vært i vedskogen i 3 timer. Motorsagmasasjen

Kjenner det overalt. Sannsynligvis den mest intense treninga jeg bedriver.
Har fått gratis vedfelt, og det skal ryddes.
Er bare å stå på mens man kan.
Synd jeg er så seint ferdig de fleste dagene på jobb.

Blir endel helgearbeid da.

Gammel 02-10-08, 21:01   #383
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

RYP ja Eller noe RYP-lignende ihvertfall

Gammel 02-10-08, 21:19   #384
fjanni
Seniormedlem

fjanni sin avatar

Medlem siden: May 2008
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Jeg vil å rapportere!!! 70 minutters knallhard stepp-time i dag. Er helt kjørt!!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:28   #385
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Go fjanni!!

Gammel 02-10-08, 21:37   #386
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Så gøy, vi blir jo en hel RYP-klan her inne etterhvert

Gammel 02-10-08, 21:43   #387
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
solsikke er ny på veien

Har da gjennomført 15 min på sykkelen til oppvarming, og 30 min styrketrening!!!

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 22:33   #388
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Gammel 02-10-08, 23:08   #389
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

OK. Da får jeg vel rappportere litt jeg og da.
Trente pilates 3 ganger pr uke inntil i fjor sommer, men da falt jeg litt av lasset. Nå har forfallet kommet lenger enn jeg setter pris på og jeg har startet en skikkelig treninsoffensiv. I samarbed med fysio/treningsveileder selvfølgelig, siden jeg har 2 prolapser. Som forøvrig er årsaken til jeg startet med pilates i første omgang. (Har en treningsdagbok her et sted...langt ute i glemselen).

Sooooo, denne første posten blir lang:

26.09.08
Les Mills Body Pump - 1 time trening.

Sitat:

BODYPUMP™ is the fastest way to shape up and lose body fat. It’s a toning and conditioning class with weights and is for just about everybody who wants to add strength training into their aerobic workout. The simplicity of the class makes BODYPUMP™ a great starting point to develop strength and confidence. Hot sounds and compelling choreography keep you going through each 45-minute or one-hour workout. You’ll use a step platform, a bar and a set of weights.
If you’re new to weights-resistance exercise or you’re out of shape, you should start with light weights. After a few classes you’ll recognise the correct weight for you. If you’re unsure, ask your instructor.

BODYPUMP™ Benefits

• Burn up to 600 calories per class for fat loss
  • Improve your strength
  • Improve your general fitness
  • Shape and tone your muscles
  • Improve your bone density (helps ward off osteoporosis)
  • Gives you a sense of achievement

Kommentar: Treneren sa han normalt kjørte et ekstra hardt program en fredag i måneden. Og det var DENNE fredagen ! Kunne nesten ikke gå etterpå. Eller kjøre bil, eller holde telefonen. Men det var veldig kjekt ! ...... Lørdagen var ille.

28.09.08
Les Mills BodyVive - 1 time trening.

Sitat:

BODYVIVE™ is the new group exercise-to-music program from Les Mills. It’s a low impact, 55-minute class, integrating aerobic exercise for heart fitness, resistance training for strength and stability, and stretching and mobility work. Like the other LES MILLS™ programs, BODYVIVE™ incorporates multiple tracks of inspiring music and is delivered by motivating instructors. BODYVIVE™ is especially suited to active adults in their 40s, 50s and 60s who belong to health and fitness clubs. It’s also suitable for group exercise beginners and anyone who will enjoy this integrated exercise option.
BODYVIVE™ Benefits

• Improved muscular strength and endurance
  • Increased heart fitness
  • Improved flexibility and range of movement
  • Better agility and balance
  • Improved posture
  • Weight loss through elevated calorie expenditure
  • Reduced risk of bone and joint degeneration
  • General wellness and ‘feel good’ benefits

Kommentar: Var skjelven i beina og hadde fremdeles gangsperr etter Body Pump. Klarte å følge med på det meste unntatt steg sekvensen. Det var ikke vanskelig, men det ble litt mye å konse på en gang. MEN det var kjekt å ha trent det ETTERPÅ.

30.09.08
Pilates med ball - 1 times trening

Det var ikke no gøy. Dårlig trener som trodde hun var veldig morsom hele tiden. Jeg likte ikke å bruke ballen. Klarte fint alle øvelsene, men jeg var mer irritert enn jeg hadde det gøy. Det var ikke noe for meg.

På veien ut traff jeg han som leder BodyPump hver fredag. Han spurte hvordan det sto til med meg og sa det var tøft gjort å følge så godt med første gangen og appåtil en slik time han kjørte da. Vanligvis er det mye lettere, du kommer vel på fredag, sa han.... Og det gjør jeg !

Så planen nå er å trene BodyPump i morgen (fredag, sant !) . BodyVive på søndag og BodyBalance onsdag. Eller evt. en time til med BodyVive.

Sitat:

BodyBalance
BodyBalance har øvelser fra Yoga, Tai Chi og andre Østens treningsformer.
Hvorfor skal jeg trene BodyBalance:
- For å få kropp og sjel i balanse
- For å få en strømlinjeformet kropp
- For å få bedre balanse mellom muskelgruppene
- For å få smidighet
- For å redusere stress
Du vil få bedre kroppsbevissthet og bli mer fleksibel i alle ledd og
muskler. BodyBalance gir deg en finere holdning og kroppskontroll. Passer
for alle og bør være obligatorisk i et hvert treningsopplegg. Det får kropp
og sjel i balanse.
Det er rolig og avslappende musikk til rolige og avstressende øvelser.
Virker også utstrekkende.

Hvis det er noen som er interessert i Les Mills trening så står det en del på www.lesmills.com. Og her er det en side hvor en kan finne det nærmeste treningssenteret: http://www.lesmills.com/nordic/nn/me...s-locator.aspx

Også har jeg lagt på meg over 1 kilo. Regner med at det er støle muskler....

Gammel 02-10-08, 23:16   #390
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Gammel 02-10-08, 23:49   #391
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Yes, endelig en kvalitetsøkt igjen! 5x4 minutters intervall på rulle med god oppvarming og nedsykling. Styrke på mage/rygg etterpå, samt push-ups.

Kroppen er rusten, men snart er vi tilbake på vinnersporet!

PS! Artig at så mange er i treningsmodus om dagen :-) Tar jo helt av dette folkens, stå på!!

Gammel 03-10-08, 13:58   #392
Homer Simpson
Medlem

Homer Simpson sin avatar

Alder: 57
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Så gøy, vi blir jo en hel RYP-klan her inne etterhvert

Skal teste RYP jeg også. Det virker som et passelig program for meg.

Tenkte å finne startvektene på de forskjellige øvelsene i dag og så begynne programmet på mandag

Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 16:49   #393
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

40 minutter kondisjonstrening

Gammel 03-10-08, 20:37   #394
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

I dag har jeg hatt en liten opptur! Og takk til mine gode hjelper "RYP'erne" som gav meg en link og masse lesestoff vedrørende trening. Og her lærte jeg noe. Følgende tekst gjorde at jeg innså hva jeg gjør feil - og spesiellt når jeg trener i ketose - jeg trener for hardt!

Sitat:

Tommelfingerregler for å finne riktig intensitet på intervallet er: ”Jeg kunne fortsatt i denne farten i ett minutt til”, og ved avslutning av økten: ”Jeg kunne ha gjennomført ett intervall til”. For høy intensitet fører til mye melkesyre som reduserer hjertets fylling, noe som gir dårligere treningseffekt.

Så nå har jeg kjørt 4x4 med tempo tilpasset utsagnet over - og det gikk veldig bra!! Selvfølgelig ble jeg sliten - det skal en bli med intervalltrening - men jeg ble ikke tom etter første draget!

Og jeg er så glad.....I'm back

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:12   #395
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Blei ikkenoe Ryp i dag. Skolefri, så jeg og konemor tok med oss motorsaga og drog på tur. Nu likner det som før var skog, på den Russiske Taiga.

Uansett, har oppdaga noen muskelgrupper som ikke står beskrevet i noen litteratur. Armene er helt ødelagt, og ryggen verker. Den veden bør varme ekstra godt, så mye jobb som jeg har hatt med den hittil.

Gammel 03-10-08, 23:25   #396
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

En times gåtur i dag for å løse opp i en støl kropp som ikke helt var vant til å trene akkurat nå :-)

På`n igjen i morra :-)

Gammel 04-10-08, 15:15   #397
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nytt for meg å "rapportere" så jeg glemte det i går:

03.10.08
Les Mills Body Pump - 1 time trening.

Er helt fin i dag.... Gjorde noen pilates strekk øvelser da jeg kom hjem og det tror jeg hjalp veldig.

Gammel 04-10-08, 17:21   #398
lurveknotten
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Østfold
lurveknotten er på en erverdig vei
Talking

Heisann folkens.
Fyrer i vei med mitt treningsopplegg.
Jogger 7 km mandag, onsdag og torsdag!
I tillegg har jeg skaffet meg sykkelvogn,
slik at jeg kan sykle kidsa i barnehagen
før jeg drar på jobb. Jeg synes det har
vært litt kaldt i det siste (les: bleikfisk)
så nå har jeg ikke syklet til jobben siden
begynnelsen av september, men fra våren
igjen er det det som gjelder. Det blir da 2
mil per dag. I tillegg har jeg lyst til å få trent
litt styrke (har til og med treningsbenk), bare
jeg finner et sted å ha den

And that's it

lurveknotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 20:11   #399
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

1 time styrketrening, ikke noe kondisjon (sånn bortsett fra 3 timer shopping..) MEn jeg tar det nok igjen på dansegulvet i natt

Gammel 04-10-08, 20:15   #400
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

>Ikkegjørenoedag har lekt båtelektriker

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gratis online diett og treningsdagbok Dilly Spørsmål og svar 7 06-05-09 23:39
Treningsdagbok Icerus 2007 Icerus Trening 30 10-07-07 09:54
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Siljes Treningsdagbok - tilbake til 1 div! silje Trening 7 22-06-05 14:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.