Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir kvalm av fett. What to do?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-08, 16:33   #1
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Blir kvalm av fett. What to do?

Tenkte jeg skulle hive meg på ketolyse på nytt igjen, etter en pause på ett år... minst... Etter en halv dag med ketolysemat kom jeg på hvorfor jeg sluttet på ketolyse... jeg blir så kvalm av all den fettmaten Er redd jeg ikke klarer en slik kur. Trenger derfor litt hjelp fra dere her inne. Vil så gjerne gå ned i vekt, men hvordan skal jeg klare det når jeg sliter etter en dag, og egentlig bare tenker tilbake til hvordan det var sist gang. Gikk greit i begynnelsen, men desto lenger tid det gikk - jo vanskeligere var det å få ned maten, spesielt frokost og lunsj. Ser at det er forskjellige filosofier her inne, men er usikker på hva de enkelte dreier seg om. Er det noen av de her som går ut på at frokost kan være f.eks havregrynsgrøt med cottage cheese, lettmelk, kanel, splenda og evt smør/margarin - og ellers kunne spise litt frukt? Tror det blir litt lettere å gjennomføre dette hvis jeg får litt avstand fra kun fettmat. Mulig jeg nå blir oppfattet som en som vil ha både i pose og sekk, men det er et desperat håp om at det kanskje finnes et alternativ til det jeg hadde tenkt å prøve på, men som jeg kjenner jeg vil få problemer med. NB! Det gjør ikke noe at det tar litt lenger tid enn f.eks ketolyse! Forresten, å gå over på mat a'la Grete Rode sliter jeg med... Klarer ikke holde meg unna godteri da Huff, mulig jeg bare skal fortsette å være feit

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 16:47   #2
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Blir kvalm av fett... What to do?

Min første tanke er Fedon-kosthold Du kan jo lese litt inne på Lindberg-delen her inne på forumet, og om det virker greit med tanke på mat så kan du låne boka på biblioteket for å få teorien og en måte å snekre det hele sammen på?

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 16:54   #3
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: Blir kvalm av fett... What to do?

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Min første tanke er Fedon-kosthold Du kan jo lese litt inne på Lindberg-delen her inne på forumet, og om det virker greit med tanke på mat så kan du låne boka på biblioteket for å få teorien og en måte å snekre det hele sammen på?


Så Fedon er kanskje tingen for meg??? TUUUUSEN TAKK!!! Der kan jeg spise både havregrynsgrøt og litt frukt??? PERFEKT!!! Men funker dette sammen med seterrømme og norvegiaost? Skal inn å lese litt, men blir veldig takknemmelig hvis noen kan komme med eksempler på hvordan en vanlig matdag ser ut - da er det lettere for meg å se om dette kan være noe for meg...

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:17   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Blir kvalm av fett... What to do?

Det er normalt å bli kvalm av mye fett dersom man ikke er vant med det. Jeg vil anbefale deg å trappe sakte opp på fettet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 20:19   #5
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Blir kvalm av fett... What to do?

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

Så Fedon er kanskje tingen for meg??? TUUUUSEN TAKK!!! Der kan jeg spise både havregrynsgrøt og litt frukt??? PERFEKT!!! Men funker dette sammen med seterrømme og norvegiaost? Skal inn å lese litt, men blir veldig takknemmelig hvis noen kan komme med eksempler på hvordan en vanlig matdag ser ut - da er det lettere for meg å se om dette kan være noe for meg...

Det er kombinasjonen av mye karbohydrater og fett som blant annet gjør at man legger på seg. . .

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 06:05   #6
lykkeboden
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 2
lykkeboden er på en erverdig vei

Sv: Blir kvalm av fett... What to do?

Hei jeg er veldig ny i gamet, har ikke holdt på mer enn 5 dager faktisk.. Sliter litt med tanken på alt det fettet jeg også, kjenner jeg blir kvalm bare jeg tenker på å spise igjen når sulten melder seg. Godteri har som oftest vært det som har ledet meg ut på mørke veien for å si det sånn, men det er overraskende nok det MINSTE problemet etter jeg begynte med ketose, har ikke tenkt over det i det hele tatt, er det noe som kan få meg til å gi opp er det youhurt og frukt. Elsker det rett og slett elsker det..Kjenner store forandringer i kroppen, spiser MYE egg men allikevel føles det som om jeg taper muskelkraft,føler meg faktisk litt syk, om noen skjønner? I morrest startet jeg dagen med AKUTT kvalme og tørr munn og måtte kaste opp,kom kun magesyre. Ble bedre etter det og fikk i meg 2 skiver lollipop`s brød.Drikker sikkert 4liter vann om ikke mer til sammen på en dag, gikk på vekta så klart etter to dager og har gått ned,og det begynner å bli merkbart i ansiktet at jeg minsker, og selv om det burde være takknemmelig nok i seg selv, sitter jeg allikevel igjen med en dårlig følelese. I tillegg får jeg nesten som litt melkesyre!!?? i beina av ingenting liksom,spesielt i morrest når jeg var så dårlig..Får også fryktlige hete byger, klærna blir klam og jeg svetter omtrent så andre kan se det...Aldri opplevd noe lignende,og har ingen rundt meg som er på samme omlegging av kosthold så har bare dere fantastiske sjeler og snu meg til..
VIL VIL VIL klare dette altså,har viljen og det hele. Men føler meg rett kjempe dårlig. Tar kosttilskudd og det hele så tror ikke jeg mangler noe.. Noen fler som har opplevd dette, eller som kan gi med noe oppløftende nyheter..

lykkeboden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intet er umulig. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Når blir det for mye fett? Søster Spørsmål og svar 6 22-05-08 21:59
Jeg blir kvalm etter maten... Kokosbolla :o) Ketolysekuren 5 16-07-07 09:46
Blir så fort kvalm. Miriam Fysisk og mental helse 0 11-07-06 15:51
Kvalm Håp Atkins kosthold 3 27-05-05 14:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no