Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Flere som har slutta å røyke her?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-08, 13:06   #51
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Venter på svar på blodprøver angående det nå, faktisk - men hva i all verden var det jeg skrev som indikerte at jeg hadde det?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 13:07   #52
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Shit, den podrunnergreia så direkte smart ut.
Kan du ikke klistre lenka under trening?
Tenker å prøve den til våren.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 13:09   #53
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Selvfølgelig Lager tråd nuh.
Det er GENIAL.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 13:10   #54
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Bare tenkte høyt jeg.
Har hatt astma i ca 20 år.
Har i same periode gått opp i vekt sakte men sikkert.
Vært forplaga med nyrebekkenbetennelse, såpass at jeg har norges best kontrollerte snurrebass med tilbehør.

Jeg fikk ei voldsom forbedring på astmaen når jeg fikk kontroll over blodsukkeret mitt.

Jeg går ut fra at jeg har vært insulinressistent ihvertfall i 20 år, derav de 10 sista sansynligvis vært diabetiker.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 14:35   #55
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Å kysse en røyker er som å kysse et askebeger! Tenker på det hver gang jeg har lyst på røyk, valget mellom kjæresten og røyken er ikke veldig vanskelig. Selv om det hender at han taper en gang iblandt.... Har holdt meg røykfri i 14 år, bortsett fra på fest visst det er godt vær... Men ingen festrøyk de første 3 åra,torde ikke.
Lykke til som ikkerøykere.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 12:21   #56
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Tid for oppdateringer folkens.. jippi 5 uker siden røykeslutt i dag.. føles litt lettere nå.håper jeg er over det værste. men er konstant sjuk, det skulle vel være endel av bivirkningene med røykekutt, men, men overlever nok det..

Hvordan går det med dere da?

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 12:28   #57
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Fortsatt røkfri jeg også.
Går stadig bedre.
Mindre frustrert for hver dag.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 13:26   #58
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Gratulere alle sammen Dere er kjempeflinke
Har aldri vært fast røyker selv, røyker gjerne i ferier, på fester og sosiale sammenhenger. Men har av en eller annen grunn ikke noe problem med å glemme røyken dagen etterpå. Er nok en av de heldige her i verden på dette området.
Det frister ikke å røyke fast heller, lukta er jo helt grusom og tanken på alt det gjør med kroppen min er nok til å holde meg unna
Grunnen til at eg røyker på fest er nok sikkert vane, og det at eg drikker enda mer alkohol hvis eg ikke røyker. Har nemlig testa
Men hurra for alle dere som har slutta

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 20:24   #59
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Hvordan går det med dere?? Nå har jeg vært uten røyk i hmmm, veit ikke faktisk 8 uka tror i. føler det går bedre for hver dag..Kanskje jeg er kommet over kneika. Likevell så har jeg veldig lyst på røyk av og til, men tenker på hvor grusomt det lukter og da mister jeg lysta. Artig å høre med dere andre.Det var vel noen av dere som skulle slutte også..

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 19:16   #60
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Opprinnelig lagt inn av mariusmor, her.

Hvordan går det med dere?? Nå har jeg vært uten røyk i hmmm, veit ikke faktisk 8 uka tror i. føler det går bedre for hver dag..Kanskje jeg er kommet over kneika. Likevell så har jeg veldig lyst på røyk av og til, men tenker på hvor grusomt det lukter og da mister jeg lysta. Artig å høre med dere andre.Det var vel noen av dere som skulle slutte også..

Synes du er kjempe flink
Har akkurat lest gjennom hele tråden og det var veldig spennende å lese hvordan dere har klart dere. Røyker ikke selv da, men vil gjerne være med å heie andre i "mål"

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 22:31   #61
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Slutta å snuse på mandag, og det er noe av det jævligste jeg har vært med på... Suget er ikke så ille, men de fysiske symptomene er helt bananas, og veldig annerledes enn de jeg hadde forventet... På mandag klarte jeg ikke å våkne, samme hvor mye kaffe jeg drakk. Gikk rundt i tåka, og klarte ikke å tenke en eneste brukbar tanke... Jeg hadde trodd jeg skulle bli rastløs og kanskje litt irritabel, så dette var veldig overraskende. Akkurat som om kroppen bare slo seg av uten nikotinet.

Har ikke sovet en sammenhengende natt siden mandag. I natt var den beste så langt, med 2,5 time sammenhengende, marerittbefengt søvn. Satser på at det blir bedre snart, for det er litt slitsomt å våkne vettskremt og klam flere ganger om natta.

Hvis jeg en dag skulle finne på å begynne med snus igjen, så blir det for resten av livet. Jeg gjør ikke dette flere ganger

  Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 00:52   #62
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Slutta å snuse på mandag, og det er noe av det jævligste jeg har vært med på... Suget er ikke så ille, men de fysiske symptomene er helt bananas, og veldig annerledes enn de jeg hadde forventet... På mandag klarte jeg ikke å våkne, samme hvor mye kaffe jeg drakk. Gikk rundt i tåka, og klarte ikke å tenke en eneste brukbar tanke... Jeg hadde trodd jeg skulle bli rastløs og kanskje litt irritabel, så dette var veldig overraskende. Akkurat som om kroppen bare slo seg av uten nikotinet.

Har ikke sovet en sammenhengende natt siden mandag. I natt var den beste så langt, med 2,5 time sammenhengende, marerittbefengt søvn. Satser på at det blir bedre snart, for det er litt slitsomt å våkne vettskremt og klam flere ganger om natta.

Hvis jeg en dag skulle finne på å begynne med snus igjen, så blir det for resten av livet. Jeg gjør ikke dette flere ganger

Bulldog, du har de samme symptomene som vi som kaster røyken. Det verste er at man etter å ha fått verste gifta ut av kroppen, fortsetter å tenke på røyk eller snus i en del vante situasjoner. For mitt vedkommende har jeg ikke fyrt en eneste primus etter at jeg kasta røyken. Båttur er nesten tortur. Å fiske uten min gamle venn Tiedemand, er for j....

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 07:51   #63
Andreaen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

SLuttet å røyke for 15 dager siden.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 12:59   #64
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Bra Andrea.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 23:16   #65
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Nå? hvordan står det til med dere andre som har sluttet. sluttet i begynnelsen av september og stor trives som røykfri....jippi. tenker veldig lite på røyk for tiden..dere andre da? har kommet på noen kilo, men de får vi ta av igjen...ikke så farlig det..

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 17:45   #66
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Holder meg fortsatt "rein". Har ikke hatt lyst på snus i noen særlig grad heller. Har fortsatt søvnproblemer, og har aldri vært så mye syk som jeg har vært denne vinteren. Vet ikke om det er noen direkte sammenheng, men det virker jo litt sånn.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:03   #67
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Jeg slutta 1. januar i år, og tenker egentlig ikke så mye på det. Slutta 1. januar for to år siden også, men begynte igjen etter 6 måneder... Skakke byne igjen nå da...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:05   #68
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Jeg slutta høsten 2007, bare for å se om jeg kunne. Det kunne jeg
Festrøyker da, og syns det funker kjempefint. Deilig, om enn litt uvant fortsatt(!) å være røykfri i hverdagen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 15:00   #69
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Jeg og gubben sluttet å røyke den 23 Oktober i fjor og ingen av oss har sprekt

Før jeg sluttet var jeg konstant forkjølet og hostet sånn skikkelig vond hoste hele tiden, gubben pep hele natta og surklet på dagen.. etter at vi sluttet har ikke jeg hostet en eneste gang, kun hatt 1 forkjølelse som jeg stoppet kjapt med c vitaminer og gubben puster som normalt... penger har jeg spart og brukt men fortsatt har jeg noen tusenlapper godt gjemt sliter ikke lenger med røyksug eller noe annet,men vi gikk opp ca 10 kilo begge to siden vi begge hadde litt ekstra fra før så havnet vi her og koser oss nå med lavkarbo mat

Så til alle sammen som vil slutte å røyke, kom igjen, dette klarer dere

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:43   #70
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Good!

Festrøyker høres veldig ok ut, for det er egentlig bare da jeg savner røyken. Men jeg VET at jeg kommer til å bli litt slakkere i strikken av det, og ta en røyk en gang iblandt, for "det klarer jeg jo så fint likevel" Også baller det seg på.

Det er kjempedeilig å slippe det peset med å gå ut å røyke på jobb, gå tom for røyk, stanken av røyk av klærne, ånden og hele meg egentlig (for nå kjenner jeg hvordan det stinker av røykere), men på en annen side er det noe jeg har holdt på med siden jeg var 15 år, og det er liksom noe som er borte fra livet mitt.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:13   #71
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

1. mars har jeg 10-års jubileum! Best damn decision of my life!

  Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:55   #72
BigButtBeauty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 17
BigButtBeauty er på en erverdig vei

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Heisan! Så flinke dere er!!! kjempeflott!
Tre uker siden jeg og mannen kutta røyken.. Har kjent en snodig form for sorg(!?) litt sånn lei meg for noe som er forbi.. men nå begynner det å slippe taket, og jeg begynner å føle meg stolt over at jeg har kutta en dårlig vane som har vart altfor mange år!!!
Har 4 barn, og har slutta når jeg har vært gravid og amma, men gledd meg heeeele tiden til jeg er ferdig, og kan begynne igjen! Helt tullete å tenke på, men har ikke vært klar for å slutte før. Nå gleder jeg meg over at jeg lukter friskt, og føler meg sunnere alt. Har gått ned 9,5 kilo også!

Største sparket for røykekuttet her i huset var at sønnen vår på 7 fant en marihøne. Og da er det jo lov å ønske seg noe, og han ønska seg at pappa slutta å røyke. Fy å fy, da fikk vi en tankevekker.

BigButtBeauty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:46   #73
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Opprinnelig lagt inn av BigButtBeauty, her.

Heisan! Så flinke dere er!!! kjempeflott!
Tre uker siden jeg og mannen kutta røyken.. Har kjent en snodig form for sorg(!?) litt sånn lei meg for noe som er forbi.. men nå begynner det å slippe taket, og jeg begynner å føle meg stolt over at jeg har kutta en dårlig vane som har vart altfor mange år!!!

Det er nok ganske vanlig å føle, om ikke akkurat sorg, så absolutt savn. Røyken er jo det man i årevis har støttet seg til når man er stresset, lei seg, alene, ensom osv og som i tillegg har vært fast følgesvenn i festlige lag, party party, drikking og gøy. Ikke rart at man savner det, da! Savnet det den første tiden, spesielt på fest og venninnekvelder. Men det går over for de fleste, med tiden. Nå kunne jeg aldri tenkt meg, overhode, å ta en sigarett igjen.

  Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 15:33   #74
BigButtBeauty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 17
BigButtBeauty er på en erverdig vei

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Du har nok veldig rett i det ja... Hadde besøk av ei venninne her i dag, og ho snakka mye om at ho også ville slutte å røyke. Og den eneste følelsen jeg satt med var "gud så glad jeg er for å ha kommet hit" Og ikke misunnelig på røyken hennes i det hele tatt!

BigButtBeauty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 15:38   #75
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Flere som har slutta å røyke her?

Opprinnelig lagt inn av BigButtBeauty, her.

Du har nok veldig rett i det ja... Hadde besøk av ei venninne her i dag, og ho snakka mye om at ho også ville slutte å røyke. Og den eneste følelsen jeg satt med var "gud så glad jeg er for å ha kommet hit" Og ikke misunnelig på røyken hennes i det hele tatt!

Sånne her jeg også Godt med alt som er unnagjort tenker jeg!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slutte å røyke -ned i vekt ... sommerblomt Spørsmål og svar 1 26-05-08 19:40
Slutta og ammet, kan det føre til vektøkning? geysirland Ketolysekuren 6 09-09-07 22:02
Jeg har slutta å klø Dolly Ketolysekuren 19 25-05-07 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no