Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-10-08, 20:24   #76
Fomle
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Alder: 41
Fomle er på en erverdig vei

Sv: Ny her :-)

Men alle får vel ikke slike bivirkninger..
Pakken kostet jo 570kr.. huff.. med 1000kr på konto og 2 1/2 uke til lånekassepengene tikker inn, så er det vel bare å vente med det kjøpet!

Fomle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 20:37   #77
Brillz
Medlem

Brillz sin avatar

Hvor: Bartebyen
Brillz er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Fomle, her.

Men alle får vel ikke slike bivirkninger..
Pakken kostet jo 570kr.. huff.. med 1000kr på konto og 2 1/2 uke til lånekassepengene tikker inn, så er det vel bare å vente med det kjøpet!

Det vet jeg ikke, men er en del her inne som skriver om bivirkninger. Men er overhodet ikke sikkert du merker noe. Det er ihvertfall viktig at du varierer kostholdet ditt og spiser masse grønnsaker, helst til hvert måltid Boken er forresten på tilbud på capris.no. Men må regne med frakt. Kjøpte min på bokhandel til 250-som er vanlig pris

Brillz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 20:37   #78
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Jeg fikk krampe i benet den 2. uken, men det skal gi seg med eller uten tabletter sånn jeg har forstått det. Jeg merker ingen forskjell om jeg tar tablettene eller ei, spesielt vektmessig!

Men jeg har lest mange plasser at om man lever lavkarbo er det visse mineraler (f.eks kalium tror jeg..) som "renner" igjennom kroppen, og der med får kroppen ikke tatt opp nok næring/mineraler.

Er personer som har utført dietten uten tabletter også da. Men kanskje greit å være på den sikre siden? (slik jeg tenker.. da vet jeg at om vekta stopper, er det ikke pga underernæring) Dropper man tablettene, er det viktig å lese hvilket matprodukter som gir hvilken næring, slik at du får i deg alt du trenger!

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 21:56   #79
Tulla 81
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 44
Tulla 81 er på en erverdig vei

Hei Fomle!

Hvordan synes du maten fra spisdegslak er?
Jeg har fått brød i dag, men skeptisk til resten av maten...

Hva gjør du på jobb/skole?

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:56   #80
Fomle
Medlem

Smile

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Hei Fomle!

Hei Tulla
Noe av maten er usj.. tror det går rett i bosset. Foreløpig så synes jeg eggerøre med laks er helt grusomt, er noe med konsistensen og smaken og også!! så de går i bosset dessverre, har tvunget i meg 2 stk. Det samme med viltpaten. Rekecoctailen har eg ikke prøvd enda.
Men kan helt generelt si at ALLE de dressingene/sausene som følger med er grusom. Har spist laksen den er god, men igjen uten dressingen. Liker laks på generelt grunnlag, så både røkelaks og kokt laks går ned, men uten tilbehøret.. igjen, der er det noe med konsistensen, pluss merkelig smak av purre eller noe. Klarer ikke helt plassere det.
Omelette m/skinke og ost var kjempe god! Så den blir det mer av.
Pizzabolle.. YUM!
Kanelpannekake med eple/mandler .. var greit. Ikke super godt ikke dårlig. OK! Det samme gjelder kanelpannekake med blåbær.
Frokostgrøt går ned. Merkelig konsistens, men det tror eg at eg kan venne meg til.
Fløtevaffel med jordbær og vanilje var mmmmmmm!!!!!
Er ikke kommet så veldig mye lengre enn det. Pga liten frys så må jeg spise det som er tint frem til nå skal prøve å variere litt mer etterhvert som jeg kan plukke ut fra frysen.
Kan oppdatere litt etterhvert, det er nå en gang sånn at smaken er som baken, men tror jeg har en veldig nøytral smak i mat, så det jeg liker liker de fleste andre.

Men som sagt.. akkurat den dressingtingen kunne de spart seg.

Gleder meg til å teste tapasen!

Hva har du bestilt da? jeg bestilte fire uker i slengen, bor i Bergen så her er det bare levering en gang i mnd.
Jeg jobber 50% og studerer full tid. Så her er det ganske travelt.
Har tatt ferie i november mnd for å lese til eksamene mine som er i begynnelsen av desember. det er hardt.. hihi. Men synes i grunn det er ganske kjekt å ha det litt travelt. Jobber skift, så der har det kommet på noen kilo. Er ikke noen mulighet for ordentlig mat der jeg jobber.. så går mye i pølser (ogjeg som ikke en gang liker pølser).. masse snikende kilo i pølser og junk!

Du da? Lenge siden du begynte? Jeg har jo bare holdt på i tre dager.. hihi. Skulle ønske det var tre uker.. vekk med kiloene

Gammel 29-10-08, 20:58   #81
Fomle
Medlem

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Jeg fikk krampe i benet den 2. uken, men det skal gi seg med eller uten tabletter sånn jeg har forstått det. Jeg merker ingen forskjell om jeg tar tablettene eller ei, spesielt vektmessig!

Men jeg har lest mange plasser at om man lever lavkarbo er det visse mineraler (f.eks kalium tror jeg..) som "renner" igjennom kroppen, og der med får kroppen ikke tatt opp nok næring/mineraler.

Er personer som har utført dietten uten tabletter også da. Men kanskje greit å være på den sikre siden? (slik jeg tenker.. da vet jeg at om vekta stopper, er det ikke pga underernæring) Dropper man tablettene, er det viktig å lese hvilket matprodukter som gir hvilken næring, slik at du får i deg alt du trenger!

Så i hovedsak trenger man kalsium og magnesium?
For en pakke av hver skulle jo ikke by på problemer. Men er det med å ta ting hver dag.. jeg er som sagt ikke noe strukturert person...

Gammel 29-10-08, 21:02   #82
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

Jeg kjøpte en boks multivitaminer på helsekosten, får i meg alt på en gang De sa at sammensetningen skulle funke fint!

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:03   #83
Fomle
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Hei Fomle!

Og forresten Tulla.. eg slet litt med den ticker'n i begynnelsen .. måtte lese litt mye før eg fant ut korfor.
Det er i hvertfall den adressen som begynner med URL du skal bruke.

Gammel 29-10-08, 21:07   #84
Fomle
Medlem

Forresten.. fører dere dagbok over hva dere spise?
Så at det fantes en form for "ferdiglaget" excel ark der man fylte ut hva man spiste og så kom antall karbohydrater opp.. lagd av en bruker her.
Noen som har sett det?

Gammel 29-10-08, 21:14   #85
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

oooh det hørtes intr. ut! Si ifra om du finner den!

Men nei, jeg fører det ikke opp. Eller, har gjort det noen dager nå, men kun pga vektstopp :/ Da kan jeg skrive det inn her og få tips! Prøver å øke litt karbs nå, blir spennende å se om det hjelper

Gammel 29-10-08, 21:15   #86
nelly79
Medlem

Hvor: Akershus
nelly79 er på en erverdig vei

Forresten, er det noen som vet hvordan man får endret vekten på tickeren? Har nemlig gått ned 2 kg til... Og vil jo gjerne få inn det, men jeg vet da ikke hvordan man gjør det..??

nelly79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:17   #87
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

Trykk på tickeren din (her inne i forumet) så kommer du direkte til siden. Du må skrive inn pin-koden du skrev i begynnelsen for å lage ny data! Du kan også lagre adr. til tickeren din som bokmerke, for å gjøre det lettere når du skal inn å forandre data

Gammel 29-10-08, 21:22   #88
nelly79
Medlem

Men det skjer ingenting når jeg trykker på tickeren min, men da jeg trykker på din så kommer jeg inn på din side... hmmm

Gammel 29-10-08, 21:25   #89
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

huh ? Det var da merkelig...
MEN, når du lagte tickeren din, fikk du oppgitt en url som du skulle lagre, slik at du kunne endre infoen etterhvert! Hvis du ikke finner den nå, så anbefaler jeg at du lager ticker på ny, og lagrer url'en denne gangen Du skriver bare inn de samme verdiene som du gjorde første gangen, så går du rett inn etterpå og endrer til dagens verdier!

Gammel 29-10-08, 21:27   #90
nelly79
Medlem

Ja, jeg gjør det, takk :-)

Gammel 30-10-08, 16:16   #91
Brillz
Medlem

Brillz sin avatar

Hvor: Bartebyen
Brillz er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Fomle, her.

Forresten.. fører dere dagbok over hva dere spise?
Så at det fantes en form for "ferdiglaget" excel ark der man fylte ut hva man spiste og så kom antall karbohydrater opp.. lagd av en bruker her.
Noen som har sett det?

Ja, jeg fører blogg jeg da. Kan jo være til hjelp for andre, selv om det ikke er perfekt Regner bare ut karbene selv

Brillz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 19:15   #92
Fomle
Medlem

I dag er jeg sååå godtesyk. Har lyst på ALT! chips og dip.. mmm.. smågodt. i det hele tatt.
Var på jobb i dag, og der luktet det deilige nybakte boller.
Kroppen skriker etter sukker og karbo.. men enn så lenge så klarer eg meg. såvidt det er!

Forøvrig så har jeg nå smakt fiskegrateng fra spisdegslank. dDen var yummie.
For øyeblikket holder jeg på med kyllingbiter i karrisaus, det er også godt. Begynner å se hva som skal bestilles neste gang også. Gleder meg til å prøve flere ting
I morgen skal jeg til mamma og spise pinnekjøtt. Veldig spent på det, måtte sjekke næringsinnholdet på pinnekjøtt før jeg takket ja til invitasjonen. Og en bitteliten dæsj med surkål... så det bør gå fint!
Gleder meg

Gammel 01-11-08, 20:11   #93
nelly79
Medlem

Så bra du klarer å stå i mot da, alle vil vi vel oppleve disse sugene :-)
Jeg har akkurat kost meg med skinkebiff og salat og en dæsj med rømme, det var også namnam, hadde sinnsykt lyst på pepsi max ved siden av, men stod i mot, var helt avhengig av pepsi max før jeg begynte på ketolyse, men har ikke smakt det på to uker..:-)

Gammel 02-11-08, 20:22   #94
Fomle
Medlem

Opprinnelig lagt inn av nelly79, her.

var helt avhengig av pepsi max før jeg begynte på ketolyse, men har ikke smakt det på to uker..:-)

Så flink du er! Jeg klarer ikke unngå pepsi max'en. Må ta et skritt av gangen, sånn er det bare her i huset. Akkurat nå lager sambo grandiosa. frister ganske mye. Men har akkurat spist så da er et litt lettere!!
Spent på å gå på vekten i morgen.. får sikkert bedre resultat dersom jeg kutter ut brusen. Men enn så lenge får det være på dette viset.

Håper at jeg klarer å gå ned jevnt og trutt.
Ikke noe flink til å følge en diett til punkt og prikke. Men holder meg unna karbohydrater enn så lenge.

KRYSSER FINGRENE FOR AT VEKTEN ER SNILL MED MEG I MORGEN!

Gammel 02-11-08, 20:42   #95
nelly79
Medlem

VEKT: Vær snill med Fomle i morgen!!! Lykke til:-)

Jeg har ikke veiedag før onsdag, men tenker jo på den dumme vekta hele tiden... Men jeg har jo gått ned så mye de to ukene jeg har holdt på så jeg må jo regne med at det kan stå stille snart. Men jeg har vært flink da, ikke rørt noe jeg ikke skal ha... Om 3 uker skal jeg og sambo til London, og da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal klare dette, mulig det blir litt utskeielser da ja :-) Ikke bare litt heller...

Gammel 02-11-08, 22:51   #96
Fomle
Medlem

VEKT: Vær snill med Fomle i morgen!!! Lykke til:-)

Jeg har ikke veiedag før onsdag, men tenker jo på den dumme vekta hele tiden... Men jeg har jo gått ned så mye de to ukene jeg har holdt på så jeg må jo regne med at det kan stå stille snart. Men jeg har vært flink da, ikke rørt noe jeg ikke skal ha... Om 3 uker skal jeg og sambo til London, og da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal klare dette, mulig det blir litt utskeielser da ja :-) Ikke bare litt heller...

Ja, vekta er i mitt hode hele tiden. Skal også til London, men ikke før ut i desember. Bare en svipptur for å hente en venninne hjem, slik at hun får med seg litt ekstra bagasje. Og så har jeg bestilt noe klær og dill fra nettet, så henter du hos henne så jeg slipper mva.
Burde sikkert hatt veiedag ut i uken. Men begynte på mandag, så da blir det veiing på mandag. Har kun holdt på en uke, og er veeeldig spent. Men er nok ikke spesielt flink. Har ikke spist snop og sånt da, og holdt meg innenfor karbogrensen. Men er nok mange som er mye flinkere enn meg. Får prøve meg på litt moderat trening til uken!!

Nå blir det natta på meg.

Gammel 03-11-08, 09:45   #97
nelly79
Medlem

Fomle, hvordan gikk det med vekta i dag?

Gammel 03-11-08, 09:50   #98
Fomle
Medlem

Fomle, hvordan gikk det med vekta i dag?

Ned 2,4 kg. Ikke så mye å skryte av det, når jeg ser folk tar av 3-5kg første uka. Men det er da ned.. Skulle ønske det gikk ti og ti kg i slengen

Gammel 03-11-08, 09:52   #99
Fomle
Medlem

Men liker å se at sommerfuglen min har kommet seg litt vekk fra startstreken, og beveger seg i riktig retning i hvertfall.

Skal lage med en omelett å komme meg på lesesalen.

Gammel 03-11-08, 09:54   #100
nelly79
Medlem

Men 2,4 kg er jo kjempe bra da Kjempeflink har du vært!!
Ha en fin dag i lesesalen :-9

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.