Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor så mye vann i kroppen?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-11-08, 17:03   #1
marquise
Medlem

marquise sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Sørlandet
Alder: 65
marquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snill

Hvorfor så mye vann i kroppen?

Til dere, kloke hoder her inne

Hvorfor får jeg så mye vann i kroppen. Går rundt som et vannreservoar, føler jeg

Har problemer med væske i kroppen fra før av, går på vanndrivende tabletter, men nå er det værre en noen gang! Er det noen som vet hvorfor det kan bli sånn?

marquise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 17:39   #2
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Sv: Hvorfor så mye vann i kroppen?

Hvordan vet man at man har mye vann i kroppen egentlig?

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 18:41   #3
valleygirl
Gjest

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hvordan vet man at man har mye vann i kroppen egentlig?

Bl a når du bare kan glemme å få på deg helt vanlige sko, når det er en dårlig ting at det er 30 grader varmt fordi føttene da verker fra tærne og opp til knærne. Når du kan trykke et søkk inn i ankelen der knoken egentlig skulle ha stukket ut, og søkket blir stående der. Når folk ser rart på deg og du oppdager at ansiktstrekkene dine har forsvunnet fordi du spiste fenalår dagen før! Så for å si det sånn, du vet det når du har det. Hvis du lurer, så er har du det sannsynligvis ikke Men dette var ekstremvarianten, som jeg desverre har hatt en del av, det er bedre nå, både pga gått ned i vekt og pga kostholdet.

Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 03:29   #4
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Hmm såpass! Som du sa, det var jo veldig ekstreme trekk. Eneste jeg kan nevne er at boots (høyhelte sko som dekke leggen) noen dager passer bedre enn andre! På varme dager passer di mindre. Men det er jo ikke så veldig ekstremt..
Så med andre ord så er vannsamling (eller hva det kalles) ikke et problem for meg da?

Må jo være sykt irriterende for folk som har SÅ markante trekk som du nevnte da!
Betyr det at personer som sliter med sånt, burde drikke mindre vann da? Gitt at de ikke spiser veldi salte ting..

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 10:06   #5
mamma87
Medlem

mamma87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

vann fordriver vann,så man burde ikke drike mindre nei
salt mat holder hvertfall på vann i kroppen

Gammel 02-11-08, 15:56   #6
valleygirl
Gjest

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hmm såpass! Som du sa, det var jo veldig ekstreme trekk. Eneste jeg kan nevne er at boots (høyhelte sko som dekke leggen) noen dager passer bedre enn andre! På varme dager passer di mindre. Men det er jo ikke så veldig ekstremt..
Så med andre ord så er vannsamling (eller hva det kalles) ikke et problem for meg da?

Må jo være sykt irriterende for folk som har SÅ markante trekk som du nevnte da!
Betyr det at personer som sliter med sånt, burde drikke mindre vann da? Gitt at de ikke spiser veldi salte ting..

Det kan jo være et problem for deg selv om det ikke er så plagsomt for deg som det kan være for noen andre uheldige. Så det må man vel kanskje bare kjenne på selv.

De fleste har nok variasjoner over temaet, spesielt i menssyklus eller når det er veldig varmt og fuktig vær eller man har gått litt overbord med saltmaten Men når man sliter med sånt, så er det viktig med tilstrekkelig væske, bla. for at nyrene skal kunne fungere best mulig. Men for meg er det ikke bare ved inntak av salt mat problemet oppstår. Jeg fikk mye vann i bena for første gang for mange år siden, det skjedde nærmest over natten, og da var jeg normalvektig. Legen mente at det var endringer i hormoner som var grunnen. Men det kan jo ha vært et "standardsvar", for jeg fikk aldri mer informasjon om det.

Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 17:30   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg fikk problemer med for mye vann i kroppen etter svangerskap nr 2. Legen skulle se på ankelen min av en annen grunn og ble helt forskrekket over hvor stinn av vann jeg var.
Alle blodprøver er fine og siden jeg er verre enn verst rundt mens og eggløsning, fikk jeg beskjed om at det var hormonelt.
Tar vanndrivende 2-3 dager i uken for å lette presset på hjertet og prøver å drikke mye. Er aldri tørst, så det er litt av en utfordring også i forhold til ketolyse.

Gammel 02-11-08, 21:38   #8
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har også fått mer vann i kroppen enn før. Ser ingen sammenheng med saltmat eller "tante rød", helt uavhengig av det., rare greier. Prøver så godt jeg kan å drikke masse vann, det hjelper. Men hva kommer dette av?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann i kroppen Nannah Fysisk og mental helse 5 23-05-07 00:07
Vann i kroppen polvott Spørsmål og svar 7 28-03-06 22:13
Råd mot mye vann i kroppen Strutsen Spørsmål og svar 8 14-03-06 16:48
Vann i kroppen...? mofe Fysisk og mental helse 12 04-06-05 19:11
Vann i kroppen MHM Generell diskusjon 23 03-07-04 18:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.