Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben"

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-11-08, 15:21   #51
Tinka
Juniormedlem

Tinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Troms
Alder: 48
Tinka er på en erverdig vei

Sv: Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben"

ÆSj...blir deppa av dette her altså...leser på alle oktoberinnleggene og ser at jeg går fryktelig sent ned i vekt altså...selv om jeg faktisk har vært strålende fornøyd med resultatet så langt....pussige greier. Begynte 1. oktober jeg da.

Melder meg inn i oktobergjengen og håper jeg greier å holde følge med dere alle.

Har dere forresten erfaring med Pepsi max. Lurer på om det kan være lurt å kutte ned på den? Kanskje den har noe å si for vekta likevel?

Tinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 15:56   #52
Stor79
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Stor79 er på en erverdig vei

Hei, slenger meg også på her, begynte 20 oktober, har gått på kuren i 3 uker og gått ned 3 kg, stod stille 1 uke da jeg var i funderingsfasen, men nå går det greit nedover, er forresten storfornøyd

Hva synes dere om Atkins-sjokoladebar? Jeg synes den er fin når man har søtsug, litt dyr, men lite karbo og jeg har holdt meg i ketose selv om jeg har gumlet på den.

Stor79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 18:52   #53
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Tinka: Pepsi max kan absolutt være en stopper, så hvis du føler at vekta går seint, ville eg ha kuttet den helt ut i en periode. Drikke kun pepsi max når jeg har vært ute eller en sjelden annen gang.

Stor79: Atkinsbarer kan ha samme effekt som pepsi max og trigge søtsuget enda mer, derfor er vel det ikke akkurat å anbefale. Siden eg begynte i mai har eg spist 5 stk tror eg, og det er hvis eg ikke har vært i nærheten av mat på ei stund. Ikke sikkert du reagerer på de, men er mange som gjør det dessverre.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 20:44   #54
Tinka
Juniormedlem

Tinka sin avatar

Da er det offisielt slutt for pepsien for meg... iallefall etpar uker.

Gammel 10-11-08, 20:47   #55
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Kvitter deg også med søtsuget da, så det hjelper på flere ting
Masse lykke til, dette klarer du

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 09:12   #56
Stor79
Nytt Medlem

Stor79 er på en erverdig vei

Uansett om lettbrus fremmer søtsuget eller ei så har jeg funnet ut at jeg har det mye bedre uten, drakk ca. 1 liter om dagen tidl. og jeg følte at jeg måtte løpe på do hele tiden, tok litt å slutte helt, men føler meg mye bedre, tror jeg blir mindre oppblåst også, et glass el to i helgen tillater jeg meg, men når man først starter er det vanskelig å slutte.

Før jeg begynte på ketolysekuren var jeg konstant oppblåst, jeg var minst en størrelse større hver kveld, men dette problemet har blitt helt borte, noen andre som også har det slik?

Stor79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 10:07   #57
Tinka
Juniormedlem

Tinka sin avatar

Heisann,

Nå har jeg lest rundt på forumet om diverse temaer, og sitter med følelsen at jeg muligens har syndet litt på andre områder oxo.
Tror muligens jeg har spist for lite karber...noe jeg faktisk ikke trodde var mulig. Har ikke spist så mye grønt som jeg tydeligvis burde..er dette et reelt problem tror dere?
I dag inneholder lunsjen min en diger salat med mye deilige grønnsaker i pluss ost og skinke og en dressing av det fete slaget....en ny og bedre tilværelse...nemlig!!

Pepsien står fortsatt urørt...flinke meg! Utsetter veiing noen dager og krysser fingrene for et bedre resultat......Ser det går rette veien...beltet har kommet et hakk lengre inn da!!

Gammel 11-11-08, 10:15   #58
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Flink du er som lar pepsien stå

Selv spiser jeg til tider altfor lite karbs, og det vet jeg ikke er bra. Spesielt med tanke på vitaminer og andre grunnleggende stoffer vi trenger. Gjør ikke dette for å spare karbs, men fordi jeg rett og slett ikke orker mere mat.
Prøver å ha en dag i uka der jeg spiser litt mer karbs, altså mer enn 15, fordi jeg tror det hjelper at kroppen får litt å jobbe på av og til.
Jeg har igrunn ikke merket det på vekta, men det kan jo stoppe opp når eg minst aner det. Derfor er planen å kutte opp grønnsaker og ha de i kjøleskapet slik at det er lettere å lage til middag og eg får i meg nok.

Gammel 11-11-08, 10:20   #59
Tinka
Juniormedlem

Tinka sin avatar

Ja, jeg er fryktelig spent på om dette virker. Vil så gjerne gjøre alt rett, men det er sannelig ikke lett altså. Men jeg gir aldeles ikke opp!

Gammel 11-11-08, 10:24   #60
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Du kan se i min blogg ang hva jeg spiser hvis det er interessant for deg.
Har ikke lagt inn når jeg spiser baconkrisp og ifa, men det er i 90 prosent av tilfelle bare på lørdager.

Gammel 11-11-08, 11:03   #61
Tinka
Juniormedlem

Tinka sin avatar

Det skal jeg gjøre....

Gammel 11-11-08, 12:10   #62
Tinka
Juniormedlem

Tinka sin avatar

...og nå har jeg gjort det......synes det virker som om du oxo spiser lite karber....men da har nok jeg vært helt nede på karboinntaket......har liksom ikke vært så nøye med å veie maten kan du si....
Fyller på med grønne greier...

Gammel 11-11-08, 12:27   #63
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Hvor: Frogner, Sørum
Alder: 45
paula2angeles er ny på veien

Fungirl, du har vært kjempe flink med å veie karbo på grønnsaker. Måtte titte i bloggen din.. Skulle gjerne vært like flink som deg Jeg har ikke veid grønnsakene, har bare tatt det på feeling. Men i det siste har jeg prøvd å veie grønnsaken. Syns det er vanskelig jeg, jeg tror jeg spiser for lite karbo. Jeg har bare tatt litt grønnsaker og salat med i maten.
Vet du om det har noe å si på vekten hvis man ikke får i seg nok karbo?
Vekten min har stått stille i snart 1 uke....skjønner ingen ting.

paula2angeles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig med ketolyse....over til lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:40   #64
Snehvit
Medlem

Hvor: Oslo
Alder: 42
Snehvit er ny på veien

Hei alle sammen!

Jeg vil veldig gjerne være med i Oktoberklubben!

Begynte 29. oktober, og gikk ned hele 4 kilo den første uka! Utrolig motiverende!!! Jeg er klar til kamp mot kiloene, og gleder meg over resultatene jeg allerede føler! Herlig når buksa plutselig detter av...

Og så er det så fantastisk mange bra oppskrifter å hente her, at jeg blir jo superinspirert! Har aldri spist så mye godt jeg! Hehe...

Forresten, noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt sukkerfri kjeks? Tenkte å lage ostekake, men så tåler jeg ikke nøtter! Egentlig utrolig irriterende, siden så mange gode dessert og kakeoppskrifter her inneholder nettopp nøtter... Så jeg må finne et bra substitutt!!!

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:48   #65
Gladlaksen
Juniormedlem

Gladlaksen sin avatar

Alder: 43
Gladlaksen er på en erverdig vei

HURRA ENDELIG under 70 igjen..Istarten på min 4.ketolyseuke stanset vekta på 69.5...Veldig glad

Gladlaksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:52   #66
Snehvit
Medlem

Snehvit er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

Lykke til med veiing Paula Det går nok kjempebra.

tenker det blri pizza her også i kveld, må ha litt kos til "Skal vi danse"

Hvordan lager du pizza bunn?!?!? Jeg har så FRYKTELIG lyst på pizza!!!!

Gammel 11-11-08, 13:35   #67
Tinka
Juniormedlem

Tinka sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.

Hei alle sammen!

Jeg vil veldig gjerne være med i Oktoberklubben!

Begynte 29. oktober, og gikk ned hele 4 kilo den første uka! Utrolig motiverende!!! Jeg er klar til kamp mot kiloene, og gleder meg over resultatene jeg allerede føler! Herlig når buksa plutselig detter av...

Og så er det så fantastisk mange bra oppskrifter å hente her, at jeg blir jo superinspirert! Har aldri spist så mye godt jeg! Hehe...

Forresten, noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt sukkerfri kjeks? Tenkte å lage ostekake, men så tåler jeg ikke nøtter! Egentlig utrolig irriterende, siden så mange gode dessert og kakeoppskrifter her inneholder nettopp nøtter... Så jeg må finne et bra substitutt!!!

Lag ostekake, men spis ikke bunnen. Det har jeg gjort og det fungerer kjempefint! Er da osten og geleen som er best uansett.

Gammel 11-11-08, 13:43   #68
Anitra
Seniormedlem

Anitra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 55
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.

Hvordan lager du pizza bunn?!?!? Jeg har så FRYKTELIG lyst på pizza!!!!

Jeg lager denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21992

Okey, ikke helt som vanlig pizza, men en fullgod erstatning sytes jeg. Barna spiser den også

Gammel 11-11-08, 14:38   #69
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Jeg fant en oppskrift her inne, prøvde den forrige fredag og den smaker DELICIOUS. Jeg byttet på en del ingredienser enn den jeg fant, men nærmere Peppes Pizza enn dette går det ikke an.

Dette er til en hel stekeplate:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Ketolyse soyaprotein)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.
Her sleit jeg litt med å få det smurt utover platen, ble litt irritert (men verdt det når jeg spiste pizzaen). Jeg skulle kanskje ha tatt litt mere vann...

Stek den på 220 grader i 8-10 minutter først, så den blir litt crispy (midten av ovnen).

Ha på fyllet, legg på masse ost og stek videre til den er ferdig. La den avkjøles litt før dere spiser den gode pizzaen

Til fyll:
Stek 500 gram kjøttdeig, sopp, løk og hvitløk, hakket.
Jeg brukte sånn ferdig pizzasaus fra TORO. (Man kan også bruke tomatpure) Blandet det med fyllet.
Kjempe godt
Så sprer du fyllet utover pizzabunnen, legg på sorte oliven og tomater
(må ikke) og til slutt masse revet ost. Vi spiste det med ruccola salat på toppen og rømme.
Mannen min syns den var like god som den vanlige jeg har pleid å lage før Ketolyse. Barna merket ikke forskjell på smaken, og de er veldig kresne.
Blir nok pizza hver fredag

Lykke til!!

paula2angeles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig med ketolyse....over til lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 15:05   #70
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Her kommer et virkelig dum spørsmål.
Når det står 6g karbohydrater pr. 100 gram betyr det at en eks.brødskive under 100 gram skal deles på 100 for å vite nøyaktig hvor mye karbohydrater det er i en brødskive... Har vært litt forvirret, trodde jeg skjønte dette, men blir bare mer forvirret for hver dag som går...
PLEASE,,,hjelp meg å forstå dette

Gammel 11-11-08, 15:08   #71
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

jepp det betyr det. Er skiva 50 g så er det 3 gr karbs i den

Gammel 11-11-08, 15:09   #72
Anitra
Seniormedlem

Anitra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 55
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Slik har jeg skjønt det:
En brødskive på 100 gr inneholder 6 karber, en brødskive på 25 gr inneholder ca 1,5 gr karbo. Man deler altså. Men helt nøyaktig hvordan kan jeg ikke forklare deg.

Gammel 11-11-08, 20:57   #73
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Opprinnelig lagt inn av paula2angeles, her.

Fungirl, du har vært kjempe flink med å veie karbo på grønnsaker. Måtte titte i bloggen din.. Skulle gjerne vært like flink som deg Jeg har ikke veid grønnsakene, har bare tatt det på feeling. Men i det siste har jeg prøvd å veie grønnsaken. Syns det er vanskelig jeg, jeg tror jeg spiser for lite karbo. Jeg har bare tatt litt grønnsaker og salat med i maten.
Vet du om det har noe å si på vekten hvis man ikke får i seg nok karbo?
Vekten min har stått stille i snart 1 uke....skjønner ingen ting.

Vekten kan nok stå stille eller stoppe opp ved for lite karbs, eg har spist for lite til tider og det prøver eg å rette opp i nå
Har kutta opp masse grønnsaker i kveld og putta den i bokser så nå blir det lettere å lage mat i tipsklemma
Men prøv å ikke veie deg hver dag, det tar bare på humøret ditt. Kroppen kan samle vann, mensen er på vei, mange ting som gjør at den i løpet av uke står i ro. Men er ikke snakk om stillstand ennå

Gammel 11-11-08, 20:59   #74
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

For å regne karbsinnholdet tar du følgende:

48 g broccoli og det er 3 g karbs pr 100 g.
Da regner man slik:
0,48 x 3: 1,44 g karbs i 48 g broccoli

En annen måte er:
48 x 3 / 100: 1,44

Er samme svaret man får, første metode har eg kutta ut å dele på 100, bare lagt 0, foran antall gr av varen

Håper dette hjalp

Gammel 11-11-08, 23:29   #75
Snehvit
Medlem

Snehvit er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Lag ostekake, men spis ikke bunnen. Det har jeg gjort og det fungerer kjempefint! Er da osten og geleen som er best uansett.

Ja, jeg må egentlig si meg enig i det! Men har en far som ELSKER bunnen! Hehe... SÅ tenkte at siden jeg skal lage den i familieselskap, så kunne jeg finne en bunn til... Men selv klarer jeg meg uten!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan alle gå ned i vekt på ketolyse? Betty Boop Ketolysekuren 20 13-01-08 16:20
Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse Siljevi Ketolysekuren 24 22-11-07 17:51
Begynte i dag! mette Ketolysekuren 2 05-05-06 16:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.