Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har en sprekk på karbo i kveld

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-08, 21:44   #1
blå blomst
Medlem
 
blå blomst sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 78
blå blomst er på en erverdig vei
Thumbs down

Har en sprekk på karbo i kveld

Dumt, men, men... Lenge siden sist. Har plutselig, og ganske kjapt her, spist to hveteboller med sjokolade i, pluss en og en halv brødskive etter ungene sist gang var vel et par, tre uker siden med baileys. Det er ikke ofte jeg får lyst på slikt lenger, så da gjør det ikke så mye.. Er litt surt allikevel, fordi jeg synes det går så greit med spisingen nå.
Har en liten stopp i vektnedgang denne uka, veier meg på torsdagene, og veide akkurat det samme som for en uke siden.
Men har nådd en milepæl, veier ti kilo mindre enn starten på året, jippi

blå blomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: protein, fett og litt karbo Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 22:33   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Hvorfor spiste du det?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 10:57   #3
blå blomst
Medlem
 
blå blomst sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 78
blå blomst er på en erverdig vei

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Ja, det lurer jeg på også!? Kjedsomhet, sulten, gammel vane, trøst...? You name it! Er det bare jeg på dette forumet som av og til sprekker på karbo? Jeg har holdt på i litt over to mnd med dette kostholdet, og har av og til hatt en sprekk, men ikke slik at jeg gir opp, eller begynner å gli over i brødverden igjen, men det har hendt at jeg har sprukket ilp av denne tiden. Jeg har allikevel gått ned 7-8kilo, og 2-3kilo fra før, så til sammen 10 kilo mindre på kort tid!

blå blomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: protein, fett og litt karbo Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 11:07   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Å neida, det er nok ikke bare du som har "spist uten om boka"
Det kan være greit å finne ut hvorfor man gjør det... Trøst, kjedsomhet osv... Vanen.... Og jobbe litt med det
Det aller viktigste er å komme inn igjen i sporet med en gang, la sprekken bli kort
Husk at kroppen jobber i mot en, den vil gjerne ha deg til å spise raske karber, for de er lettere å forbrenne...

Så bare legg gårsdagens utskeielser bak deg, og fortsett i god lavkarbostil

Ha en fin søndag

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 11:08   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Og grattis med vektnedgangen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 11:38   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

er nok ikke bare du nei Gode råd fra Gerd.

God lavkarbo søndag !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:37   #7
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Nei,selvsagt ikke bare deg som sprekker. Spørsmålet var kanskje lett og feiltolke,men tror poenget var og se på hvorfor du sprakk. Ofte er det jo av kjedsomhet,vane,en rett og slett glemmer seg bort.
Det er bare og fortsette og du har jo klart deg bra,må ikke la dette knekke deg.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 15:34   #8
blå blomst
Medlem
 
blå blomst sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 78
blå blomst er på en erverdig vei

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Takk for svar, og godt å høre at andre også sprekker litt av og til og allikevel går ned i vekt Det er nok lurt å kjenne etter hvorfor man sprekker, ja. Da kan man kanskje klare å være mer i forkant, og dermed unngå det...
Når det gjelder vektnedgang, så er jeg veldig spent på om dette er en pause som varer lenge eller kort. Vet jo i teorien at alle som går ned i vekt stopper opp innimellom, lenge eller kort, for så at vekten går nedover igjen.. Hvis det skjer lenge med meg, må jeg bare klare å holde ut, og tenke at jeg sikkert går ned vidrer. Men hvordan vet jeg det, egentlig? Kanskje jeg må spise mindre?

blå blomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: protein, fett og litt karbo Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 15:56   #9
Leona
Nytt Medlem
 
Leona sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 7
Leona er ny på veien

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Jeg har ingen tro på å være fanatisk. Vi skal tross alt leve, og det er ikke superkrise om man spiser /koser seg med karbomat innimellom. Hvis man skal nekte seg alt så kan det fort bikke over. Bare se på de katolske prestene, som må leve i sølibat, og derfor har de sex med hverandre og unge korgutter istedenfor. Nei, da foretrekker jeg en sjokoladebolle istedenfor! Haha, jeg elsker sammenligninger!

Man skal ikke være så streng med seg selv synes jeg. Å gå ned i vekt handler om en livstilsendring, og forandre matvaner på det generelle. Tenk heller på hvor flink du har vært alle de andre dagene.

Neste gang du "sprekker", så nyt det du spiser, dropp dårlig samvittighet, og gå videre! Å unne seg er mye bedre enn å sprekke. Så det så!

Lykke til!

__________________
What goes up, must come down

Leona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 14:42   #10
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Jeg hadde sprekk i går, med grove rundstykker. har overhode ingen dårlig samvittighet idag, nå er jeg tilbake på lavkarbo og skal fortsette med det frem til jul

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 15:07   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Det var ikke ment som arroganse fra min side, men det viktigste spørsmålet man kan stille seg når man gjør noe man liksom vet at man ikke burde. Hvorfor? og hva man egentlig vil

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:56   #12
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

I dag var det jeg som hadde en liten sprekk. Er spent på om den var stor nok til at jeg går ut av ketosen.

Var på kaffeslabberas og holdt meg helt fint unna kaker og sjokolade, men fikk i meg 3 skiver med honningmelon og ca 2 ss bringebæris... Ja... og noen få peanøtter da (kanskje 10-20 stk)

Er relativt fersk på dette (2,5 uker), så jeg er usikker på hvor mye som skal til for å gå ut av ketosen. Sjekka med ketostix rett etter at jeg kom hjem, men så tenker jeg at det nok er aaalt for tidlig til å se noe (manglende) utslag. Er det noen som har en formening om hvor lang tid det vil ta? Er det f.eks sånn at hvis man fortsatt får utslag på stixen et døgn etter en liten sprekk, så er man trygg på at det gikk bra?

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:09   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Hvis jeg sprakk på dagen, kunne jeg måle på kvelden om det hadde noe effekt. Men det varierer litt fra person til person har jeg hatt inntrykket av. Har lest at det kan ta ett døgn, og opp til dager før resultatet av karbosprekken viser :/

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:14   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Vedr. ketose/mangel på ketose etter en sprekk: Det er individuelt

Men slapp heller av, ta det som en liten "lærepenge"... Kjenn etter hva du følte du oppnådde/ikke oppnådde med sprekken.

Så fortsetter du bare videre i lavkarbo tralt. Vi har alle hatt en sprekk

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:18   #15
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hvis jeg sprakk på dagen, kunne jeg måle på kvelden om det hadde noe effekt. Men det varierer litt fra person til person har jeg hatt inntrykket av. Har lest at det kan ta ett døgn, og opp til dager før resultatet av karbosprekken viser :/

Flere dager ?
Vel da får jeg vel bare vente i spenning da...
Takk for svar i alle fall

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:28   #16
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Vedr. ketose/mangel på ketose etter en sprekk: Det er individuelt

Men slapp heller av, ta det som en liten "lærepenge"... Kjenn etter hva du følte du oppnådde/ikke oppnådde med sprekken.

Så fortsetter du bare videre i lavkarbo tralt. Vi har alle hatt en sprekk

Lykke til videre

Takk for det

Det jeg lærte var at jeg må ha en strategi for den typen anledninger... Hva gjør dere når dere er på f.eks kaffe hos noen og *alt* som serveres er "forbudt"? DEt er ikke nødvendigvis det at man MÅ ha noe søtt til kaffen, men det er jo noe med at mat gjerne er en sosial greie. Man føler seg litt kjip hvis man bare sitter der og ikke smaker på noe av det som blir servert.

Ellers er jeg ganske stolt over at jeg greide (eller at det var så lett) å begrense meg såpass som jeg gjorde. Det ble ikke sånn at jeg kastet meg over kake og sjokolade når jeg "likevel hadde sprukket". Det synes jeg var bra da

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:31   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Takk for det

Det jeg lærte var at jeg må ha en strategi for den typen anledninger... Hva gjør dere når dere er på f.eks kaffe hos noen og *alt* som serveres er "forbudt"? DEt er ikke nødvendigvis det at man MÅ ha noe søtt til kaffen, men det er jo noe med at mat gjerne er en sosial greie. Man føler seg litt kjip hvis man bare sitter der og ikke smaker på noe av det som blir servert.

Ellers er jeg ganske stolt over at jeg greide (eller at det var så lett) å begrense meg såpass som jeg gjorde. Det ble ikke sånn at jeg kastet meg over kake og sjokolade når jeg "likevel hadde sprukket". Det synes jeg var bra da

Det jeg gjør når jeg skal bort slik, er å spise før jeg reiser. Da er jeg mett, og suget blir ikke så stort. Det blir lettere å holde seg unna fyfy-saker
Blir det spørsmål, så sier jeg at jeg ikke kan spise, for jeg tåler det ikke.
Jeg spiser det som er bra for kroppen... Er sluttet med å tenke at jeg skal spise ting jeg ikke skal ha bare for å være høflig. Det tjener ikke kroppen min...
Ja det er flott at du klarte begrense sprekken

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:20   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Ja, det Gerd sa. Men, igjen. Jeg kjenner vel knapt noen som serverer kaker til kaffen, egentlig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:22   #19
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, det Gerd sa. Men, igjen. Jeg kjenner vel knapt noen som serverer kaker til kaffen, egentlig.

høh, der sa du noe! Det har jeg aldri tenkt på... De eneste gangene jeg faktisk har blitt servert kake til kaffen er hos bestemora mi!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:30   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Nei, huff Scartz, nå impliserer vi at de over her er gamle

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:40   #21
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

haha neei.. Er kanskje bare jeg som har cheap venner som ikke gidder spandere noe

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:57   #22
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Har en sprekk på karbo i kveld

Tror ikke jeg har noen venner som serverer kaker jeg heller... Men jeg har en veldig veldig stor familie... Veldig! Har begge bestemødrene. Også er det alle tantene da! Regner ikke med onklene, for de ville jo aldri servert kake. Men 12 tanter!! Også er det noe sånn som 20 kusiner, hvor flesteparten er eldre enn meg. Det blir noen kaffeslabberas i løpet av et år for å si det sånn Bare bursdagene... *puh*

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke 0-karboprodukter skal man alikevel regne karbo på? Lollypop! Ketolysekuren 20 12-09-10 12:10
Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...? Gladys Spørsmål og svar 13 29-03-08 20:45
Spisedag (kveld) MHM Lavkarbo generelt 1 15-03-04 16:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no